Een leverancier van een online bestelling bij Boekwinkeltjes stuurde me vandaag een betaalverzoek via Plink.
Daar had ik nog nooit van gehoord en omdat de leverancier ook nieuw is, was ik extra voorzichtig. Plink blijkt een service van Mollie die doorgeleid naar iDEAL, SePA en Bancontact en ik kan via een QR-code direct mobiel betalen. Maar toch voel ik me geleid naar een hellend vlak. Er zijn veel leveranciers die direct vanuit hun winkel (het bestelmandje) een link leggen naar een payment service provider, maar nu moet ik vanuit een mail (orderbevestiging) via een mij onbekende dienst toegang geven tot mijn bank-app/iDEAL.
Dat is nou net waar de banken tegen waarschuwen.
Ik probeer me in te denken voor wie Mollie zo'n dienst zou aanbieden, en ik kan alleen aan verkopers denken die de betaling niet op hun eigen site kunnen afwikkelen. Dat zie ik ook in een banner voor Plink: Easily send requests via email or sms.
Toch denk ik: zo werken oplichters ook, waarom bied je nou zo'n dienst aan terwijl er ook iDEAL betaallinks zijn die in mails en sms passen. Hangt daar een hoger prijskaartje aan? Zijn die in België niet te gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde van Plink voor ondernemers?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Een leverancier van een online bestelling bij Boekwinkeltjes stuurde me vandaag een betaalverzoek via Plink.
Daar had ik nog nooit van gehoord en omdat de leverancier ook nieuw is, was ik extra voorzichtig. Plink blijkt een service van Mollie die doorgeleid naar iDEAL, SePA en Bancontact en ik kan via een QR-code direct mobiel betalen. Maar toch voel ik me geleid naar een hellend vlak. Er zijn veel leveranciers die direct vanuit hun winkel (het bestelmandje) een link leggen naar een payment service provider, maar nu moet ik vanuit een mail (orderbevestiging) via een mij onbekende dienst toegang geven tot mijn bank-app/iDEAL.
Dat is nou net waar de banken tegen waarschuwen.
Ik probeer me in te denken voor wie Mollie zo'n dienst zou aanbieden, en ik kan alleen aan verkopers denken die de betaling niet op hun eigen site kunnen afwikkelen. Dat zie ik ook in een banner voor Plink: Easily send requests via email or sms.
Toch denk ik: zo werken oplichters ook, waarom bied je nou zo'n dienst aan terwijl er ook iDEAL betaallinks zijn die in mails en sms passen. Hangt daar een hoger prijskaartje aan? Zijn die in België niet te gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde van Plink voor ondernemers?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72743-zijn-betaalverzoeken-zoals-plink-mollie-te-vertrouwen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag