Ga naar inhoud
  • 0

Wat is een goede nieuwsbrief sign-up rate

Senior     80 8

Wij zijn een nieuwe maaltijdbezorgdienst (zelf opgezette en ontwikkelde co-operative van (binnenkort) oud-Deliveroo bezorgers). Na een lange tijd van ontwikkelen zijn we nu sinds een paar weken bezig met een live test, om in september de soft launch te doen.

 

Tijdens de live test komen er al flink wat bestellingen binnen, en tijdens de checkout vragen we klanten nu ook (expliciet) of ze onze nieuwsbrief willen ontvangen. De aanmeldingen registreren we netjes en gaan we op de mailing list zetten.

 

Maar hoewel we nu nog in die fase zitten dat je enthousiast wordt van iedere aanmelding, realiseerden we ons dat we eigenlijk geen idee hebben of de conversion rate van klanten naar nieuwsbrief-abonnees goed, slecht of normaal is. Wat is een goede nieuwsbrief sign-up rate tijdens het check-out proces? We hebben nu een conversion rate van 8% van klanten die tijdens de check-out het vakje aanvinkt dat ze de nieuwsbrief willen ontvangen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1
Legend     958 7 103
(aangepast)

Mijn razendsnelle, persoonlijke mening is dat je té technisch en één-dimensionaal denkt. Dring bij alle betrokkenen aan dat dit gaat om een lokaal initiatief en persoonlijke betrokkenheid van (vaste) partners en bezorgers. Hoeveel (ongedwongen) kanalen heb je om dit te benadrukken?

 

Met vriendelijke groet,

Wigbolt

aangepast door Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link naar reactie
  • 0
Senior     80 8
(aangepast)

De nieuwsbrief is slechts één van onze geplande kanalen. Dit was even een specifiek iets wat we ons afvroegen.

 

Onze eerste planning voor wat promotie is vanaf september flyers en kaartjes bij de restaurants. Vanaf volgende week beginnen we al met een (semi-persoonlijke) ansichtkaart (zie onder, maar daar komt dan nog branding bij) bij de bestellingen die we al krijgen om mensen bewust te maken van wat ons uniek en persoonlijk maakt.

 

spacer.png

 

Het bedrijf is al lang in ontwikkeling, maar nu Deliveroo ineens z'n plan heeft getrokken wordt het heel relevant ook bij de bestaande klanten van Deliveroo en breder in het nieuws, dus we zorgen ook dat we promotie-materiaal bij ons hebben als we een praatje maken en dat soort dingen. Daarnaast willen we straks bij alle restaurants even zorgen dat de online presence gestreamlined wordt: zorgen dat we op hun website en social media vermeld staan, zorgen dat ze bij Google Business ons kiezen als bezorgdienst, dat soort dingen.

aangepast door Rijder42
Link naar reactie
  • 0
Junior     12 1 0

Erg lastig om te zeggen of het of het goed slecht of normaal is. Dit hangt ook nog al af of je een 'incentive' geeft zoals een kortingsbon of de volgende bestelling. Als het abboneervakje nog niet is aangevinkt, dan klinkt 8% helemaal niet slecht. Nog belangrijker is of de abbonees wel abbonee blijven of niet. 


Beautinow.nl: online parfumwinkel voor Niche parfummerken.

Link naar reactie
  • 1
Legend     22,5k 6 1385
Op 11-8-2022 om 21:35, Rijder42 zei:

De nieuwsbrief is slechts één van onze geplande kanalen.

 

Het zou wel goed zijn als jullie iemand inhuren die fatsoenlijk Nederlands kan schrijven, want de huidige site staat vol fouten en onzin. Dat is - neem ik aan - niet de bestelsite waar mensen orders kunnen doorgeven. :confounded-face:


Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
Super Senior     246 26

Dit hangt van zoveel factoren af, zoals de website indeling, gebruiksvriendelijkheid, call-to-action, relevantie van verkeer en vast nog tal van andere waar ik op dit moment niet aan denk. Uiteraard is het doel gewoon om het huidige percentage te verbeteren. Dit zal een proces zijn van één stap terug en twee vooruit.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | FIRST. Vastgoed

Link naar reactie
  • 0
Senior     80 8
7 uur geleden, TwaBla zei:

 

Het zou wel goed zijn als jullie iemand inhuren die fatsoenlijk Nederlands kan schrijven, want de huidige site staat vol fouten en onzin. Dat is - neem ik aan - niet de bestelsite waar mensen orders kunnen doorgeven. :confounded-face:

Haha, nee de website gelinkt in mijn profiel (moet ik nog aanpassen) is de set-up voor de zakelijke site. Met geplande soft launch van 1 september moeten we die nog afmaken.

Link naar reactie
  • 1
Newbee     3 1

Hi Rijder42! 

 

Conversie hangt af van veel verschillende factoren. Van de markt die je bedient tot aan de titel van je inschrijfpagina. Kortom, vergelijken is lastig. 

 

Benchmark jezelf met deze 8% en probeer het vanaf nu te verbeteren.

 

Focus ook op de 8% die zie nu inschrijft.

En bedenk (en test) hoe je een zo'n groot mogelijk deel kan terug laten komen om nogmaals te bestellen. 


Waarom is dit zo belangrijk? 

Met deze nieuwsbrief laat je klanten terugkeren zonder extra promotiekosten.

Een email is immers zo goed als gratis.

 

Dit resulteert in herhaal aankopen. En dit resulteert in een verhoogde klantwaarde. 

 

Hoe hoger de klantwaarde hoe beter. Want dit geeft jullie, bijvoorbeeld, de mogelijkheid om meer uit te geven aan promotie om nieuwe klanten te vinden. 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.