Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rijder42
Wij zijn als (een mix van voormalig en nog huidig) Deliveroo-bezorgers ons eigen bezorgplatform begonnen. Hier hebben we twee jaar lang rustig in de schaduw aan gewerkt en gaan op 1 september soft launchen in Nijmegen, maar met het recente nieuws dat Deliveroo Nederland gaat verlaten, is alles in één keer in een stroomversnelling geraakt. Enorme kansen, maar ook een enorme uitdaging om in 3 maanden voor te bereiden op opschaling van 1 stad naar 16 steden.
Nu ben ik al in contact gekomen met journalisten van de Volkskrant en van het NRC. Vrijdag hebben we een interview met het NRC, voor een artikel over maaltijdbezorging dat (waarschijnlijk) in september gepubliceerd gaat worden. Toen ik telefonisch gesprek had met de Volkskrant vroeg zij of we al contact hadden gehad met andere media, en toen ik het NRC-interview noemde zei ze dat ze morgen terugbelt en dat het voor hun interessant zou kunnen zijn als ze als eerste over ons schrijven.
Als nieuwe onderneming is zulke aandacht natuurlijk fantastisch, maar we zaten al gelijk te denken "wat als". Wat als de Volkskrant morgen belt en snel een interview wilt doen, maar tijdens het interview vrijdag met het NRC geven ze aan eventueel al eerder dan september een kort nieuwsbericht willen plaatsen? En dit gaat natuurlijk over de Nederlandse media, maar voor ons is het natuurlijk ook interessant om te kijken of de lokale media voor de soft launch op 1 september over ons willen schrijven.
Nu is er nog niets getekend of zo, maar we vroegen ons wel af, wat is de etiquette in zulke situaties?