• 0

B2B Marketing schuift online, print stort in

Stukje uit de jongste nieuwsbrief van de VPRA, een brancheorganisatie voor public relations en communicatie-adviesbureaus in Nederland.

 

"Business-to-business marketeers maken bij hun marketing methoden in toenemende mate gebruik van internet. Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te hebben ingezet. Dat blijkt uit een studie van Forrester Research. De belangrijkste vorm van marketing zijn evenementen waarbij de doelgroep persoonlijk wordt ontmoet: 60,2% van de B2B marketeers bedient zich van deze vorm van communicatie. Direct mail volgt met ruim 56%, terwijl online marketing de derde plaats inneemt met 48,7%. De meeste marketeers verwachten in 2008 meer gebruik te maken van internet en minder van direct mail. Kranten en gedrukte nieuwsbrieven krijgen zware klappen te verduren: voor zakelijke marketing zal het over 3 jaar 20-25% minder worden ingezet dan nu, voorspellen de ondervraagde marketing managers. Opvallend is dat 44% van de respondenten verwacht dat ze in 2008 gebruik zullen maken van televisie: meer dan de 41,4% die het medium momenteel inzet."

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, het word interessant in de media de komende jaren.

 

Zo is nog maar de vraag of televisie in 2008 vergelijkbaar is met tv nu. De distributie van tv-programma's zal dan meer digitaal zijn, en dan kijken we wellicht alleen nog naar programma's op het moment dat we zelf willen. Dus niet meer op hetzelfde moment. En zeker niet meer naar reclameblokken. Voor adverteerders betekent dit dat ze zelf programma's moeten gaan aanbieden. En het is nog maar de vraag of ze werkelijk interessante content te brengen hebben. Zeker tussen de honderden andere aanbieders die actief worden als digitale zenders.

 

Vergelijk het maar met radio. Al die domme B2B-spotjes zijn een perfect voorbeeld van interruptive advertising. Het zou best kunnen dat daar steeds minder mensen naar gaan luisteren.

 

Wanneer tv en radio fragmenteren en daarom als reclamekanalen wegvallen, wat blijft er dan over? Print! Dat zeggen althans een aantal uitgevers. Dus print kon best eens een wedergeboorte meemaken. En buitenreclame natuurlijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, het word interessant in de media de komende jaren.

 

Zo is nog maar de vraag of televisie in 2008 vergelijkbaar is met tv nu. De distributie van tv-programma's zal dan meer digitaal zijn, en dan kijken we wellicht alleen nog naar programma's op het moment dat we zelf willen. Dus niet meer op hetzelfde moment. En zeker niet meer naar reclameblokken. Voor adverteerders betekent dit dat ze zelf programma's moeten gaan aanbieden. En het is nog maar de vraag of ze werkelijk interessante content te bieden hebben.

 

Vergelijk het maar met radio. Al die domme B2B-spotjes zijn een perfect voorbeeld van interruptive advertising. Het zou best kunnen dat daar steeds minder mensen naar gaan luisteren.

 

Wanneer tv en radio als reclamekanalen wegvallen, wat blijft er dan over? Print! Dat zeggen althans een aantal uitgevers. Dus print kon best eens een wedergeboorte meemaken. En buitenreclame natuurlijk.

 

Interessante gedachte,

 

Print heeft de toekomst.

Voor sommige zaken heb ik zelf trouwens ook liever een folder dan een website met alles erop en eraan.

 

Over tv gesproken.

Het gerucht gaat dat Apple de nieuwe Macmini in januari gaat introduceren, deze zou meer bedoeld zijn als multimediacenter voor in de woonkamer.

Inclusief TIVO achtige opneem mogelijkheden,

Er zou een grotere hardeschijf in komen voor vele uren kijkplezier.

Wie weet wat voor killerapp er mee geleverd gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

In mijn optiek zal print inderdaad een revival mee gaan maken. De opgeduwde informatieverzadiging die keer op keer ten toon wordt gesteld op i-net en televisie leidt tot irritaties (onder mij zowiezo) en zal er denk ik toe leiden dat men weer gewoon print wil zien.

 

Informatie tot je nemen in je eigen tempo en op je eigen manier is immers heel wat anders dan het in 10 seconden door je strot geduwd krijgen...

 

Robbert

"Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt" (Niels Bohr)

Link naar reactie
  • 0

Hallo heren,

 

Interessant in dit kader is wellicht ook dat uit onderzoek onder reclamemakers blijkt dat zijzelf ook wegzappen tijdens tv-reclame...

 

Dat stond vandaag in de Adformatie (vakblad voor reclame, marketing en media) dat ter gelegenheid van het vertrek van de hoofdredacteur een onderzoek over reclame liet uitvoeren onder 200 reclamemakers.

 

De internetversie lezen kan op: http://www.adformatie.nl/nieuws/index.html#Item41810

 

Groeten

Karen (die vandaag al heel wat internet, print en radioreclame tot zich heeft genomen, maar vanavond vrolijk rondzapt om tv-reclame te vermijden)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Reclamemakers en mensen die "in het vak zitten" zou ik zeker niet zien als maatgevend voor het algemene publiek. Hoewel het wel erg geestig is om te zien, natuurlijk.

 

En of print een revival meemaakt ? Kijk in de magazine-bak : steeds meer aanbod van glossy, meer en meer niches die worden afgedekt, meer lifestyle.

ADAK (aan de andere kant) ;) - het verdienmodel voor veel print zijn advertenties. Voor kranten bijv personeelsadvertenties.

 

Lees bijv : (van www.marketingfacts.nl) : PCM-kranten in nood

PCM Uitgevers komt deze ochtend met opmerkelijk nieuws.

Volgens Adformatie kampen de kranten van PCM Uitgevers met financiële tegenslagen (vooral de inkomsten uit commerciële advertenties vallen tegen). De uitgever moet sterk bezuinigen om uit de rode cijfers te blijven. Er is per direct een personeelsstop ingevoerd en de meeste marketingcampagnes voor de kranten zijn stopgezet.

 

Internet hakt er op bepaalde gebieden goed in.

Link naar reactie
  • 0

Stukje uit de jongste nieuwsbrief van de VPRA, een brancheorganisatie voor public relations en communicatie-adviesbureaus in Nederland.

 

"Business-to-business marketeers maken bij hun marketing methoden in toenemende mate gebruik van internet.(knip)

 

Komt me erg bekend voor, die tekst. Sterker nog, ik heb 'm zelf geschreven. Toch leuk, een branchevereniging voor PR- en communicatiebureaus die de mond vol heeft over gedragscodes en toelatingsnormen maar ondertussen teksten van anderen kopieert ;D

 

On topic: een revival van print zal niet komen, omdat digitaal papier daarvoor te snel mainstream zal worden. Dat mensen er binnen niet al te lange tijd sterke behoefte zullen hebben om gewoon eens lekker, relaxed, ongejaagd informatie tot zich te nemen, geloof ik wel. Maar straks is er digitaal papier: dunne displays met eigenschappen die lijken op gewoon papier maar waarbij de content electronisch en mogelijk direct via internet verschijnt. Zeg dan maar dag met je handje tegen drukwerk: dat is gewoon te duur en te beperkt in mogelijkheden.

 

Het inspelen op eigen tempo-media zal bovendien ook gewoon via internet gebeuren. Net zoals er nu telefoons op de markt komen voor de steeds grotere groep mensen die helemaal geen toeters en bellen willen, zullen er internetmedia komen die daar op inspelen. Het Sense & simplicity-concept: inspelen op mensen die gewoon nieuws en informatie willen zonder zich het rimram te hoeven klikken, zoeken en typen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Digitaal papier heeft inderdaad de beste kaarten in handen, ik vraag me wel af over wat voor tijdspanne we dit moeten zien (heb me daarin niet echt verdiept)? En of elke doelgroep en bevolkinggstroom dit aanspreekt (de ouderen uiteraard buiten beschouwing gelaten)????

 

Feit is dat de grote uitgeverijen (PCM, HDC, Parool enz) hun omzet zien kelderen, dit mede door de komst van het internet. Tevens ligt dit aan de nieuws/informatieverstrekking. Regionaal nieuws doet het nog steeds erg goed, dit in tegenstelling tot landelijk en globaal nieuws (wat je overal kunt krijgen middels alle media portals). Er komt dus gewoon een verschuiving in het aanbod van nieuws. Dat dit niet in elke provincie/streek opgaat is een tweede (AD!!!!)....

 

 

"Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt" (Niels Bohr)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.