Stukje uit de jongste nieuwsbrief van de VPRA, een brancheorganisatie voor public relations en communicatie-adviesbureaus in Nederland.
"Business-to-business marketeers maken bij hun marketing methoden in toenemende mate gebruik van internet. Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te hebben ingezet. Dat blijkt uit een studie van Forrester Research. De belangrijkste vorm van marketing zijn evenementen waarbij de doelgroep persoonlijk wordt ontmoet: 60,2% van de B2B marketeers bedient zich van deze vorm van communicatie. Direct mail volgt met ruim 56%, terwijl online marketing de derde plaats inneemt met 48,7%. De meeste marketeers verwachten in 2008 meer gebruik te maken van internet en minder van direct mail. Kranten en gedrukte nieuwsbrieven krijgen zware klappen te verduren: voor zakelijke marketing zal het over 3 jaar 20-25% minder worden ingezet dan nu, voorspellen de ondervraagde marketing managers. Opvallend is dat 44% van de respondenten verwacht dat ze in 2008 gebruik zullen maken van televisie: meer dan de 41,4% die het medium momenteel inzet."
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Ilja van Roon
Stukje uit de jongste nieuwsbrief van de VPRA, een brancheorganisatie voor public relations en communicatie-adviesbureaus in Nederland.
"Business-to-business marketeers maken bij hun marketing methoden in toenemende mate gebruik van internet. Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te hebben ingezet. Dat blijkt uit een studie van Forrester Research. De belangrijkste vorm van marketing zijn evenementen waarbij de doelgroep persoonlijk wordt ontmoet: 60,2% van de B2B marketeers bedient zich van deze vorm van communicatie. Direct mail volgt met ruim 56%, terwijl online marketing de derde plaats inneemt met 48,7%. De meeste marketeers verwachten in 2008 meer gebruik te maken van internet en minder van direct mail. Kranten en gedrukte nieuwsbrieven krijgen zware klappen te verduren: voor zakelijke marketing zal het over 3 jaar 20-25% minder worden ingezet dan nu, voorspellen de ondervraagde marketing managers. Opvallend is dat 44% van de respondenten verwacht dat ze in 2008 gebruik zullen maken van televisie: meer dan de 41,4% die het medium momenteel inzet."
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7373-b2b-marketing-schuift-online-print-stort-in/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag