Verkochte producten uit voorraad boekhouding halen
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
0108daniel
0108daniel
Even een vraag die ik nergens kan vinden.
Mijn voorraadbeheer gebeurd in Excel.
Bij een verkocht product zet ik in Excel een 0 bij 'op voorraad' als ik het product verkocht heb en dus niet meer in voorraad heb.
Elke maand hou ik de verkoop bij die ik inboek in de boekhouding.
Alle verkochte producten zet ik apart in Excel tegen inkoopprijs.
Aan het einde van de maand tel ik alle verkochte producten op en de totale inkoopprijs boek ik dan van die maand in.
Mag ik vervolgens de voorraden van de producten die op 0 staan verwijderen in Excel?
Reden hiervan is dat als ik een aantal producten opnieuw inkoop ik deze apart inboek dus met een nieuw factuur.
Ik verander niet de '0' naar bijvoorbeeld '1' op voorraad omdat de prijs kan verschillen en aangeraden werd facturen/producten apart in te boeken.
Ik moet nu soms best ver scrollen/zoeken om dat product te vinden waar ik er nog 1 van op voorraad heb.
Heb namelijk bij een aantal producten een lijst met dezelfde naam van dat product waarbij alles al op 0 staat en ik juist degene zoek met 1 op voorraad.
Daarom mijn vraag of de verkochte producten die ik niet meer op voorraad heb mag weghalen uit Excel.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen