• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

En zo verzamelt BeUp dus een keurig lijstje voor de rechter en Google, waaruit duidelijk zou moeten worden dat de gesprekken fijn, helder, duidelijk, informatief , prettig, goed en gezellig zijn geweest. Niks agressieve verkoop, maar gezellige en hoopgevende gesprekken.

 

Dat het gesprek op basis verdraaiingen van de werkelijkheid als prettig etc wordt ervaren, en de reviewer door de verkoper op zijn vingers gekeken wordt (en naar mijn mening zelfs ingefluisterd wordt) als hij deze invult, doet dan op eens niet meer ter zake. Sluw !

 

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe aangescherpte regels voor Google AdWords Partners:

 

Beheerkosten

Derden brengen vaak beheerkosten in rekening voor de waardevolle diensten die ze verlenen en eindadverteerders moeten weten of deze kosten in rekening worden gebracht. Als u naast de kosten voor AdWords of AdWords Express beheerkosten in rekening brengt, moet u klanten hierover informeren. U moet de klanten tenminste voorafgaand aan elke eerste verkoop hiervan op de hoogte stellen en de hoogte van deze kosten vermelden op de klantfactuur.

 

Daar gaat BeUp het heel moeilijk mee hebben. Want hoe verklaar je aan je klanten dat je van de 245 EUR per maand hooguit 45 EUR aan klikken besteedt en de 200 EUR een fee is voor nooit uitgevoerd management?

 

Bron: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6086518?hl=nl

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn er ingetrapt en willen nu proberen om te annuleren.

Wat zijn onze kansen, wij hebben nl. 12 dagen geleden getekend en bij het afsluiten van het contract hebben wij afgesproken dat ze hun diensten pas in 2015! gaan leveren.

Is dit in ons voordeel om het contract op te kunnen zeggen omdat ze nog geen diensten hebben geleverd of zijn we ook het haasje?

 

Met vriendelijke groet,

 

C.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn gewiekste oplichters dus ik vrees dat je genaaid bent.

Aan de andere kant heb je bij anulering nog best een kans dat de rechter de "boete" flink verlaagd omdat er aantoonbaar geen enkele dienst is verricht. Steek vooral ook je licht eens op bij Engelfriet bel hem en leg de situatie uit. (met een simpel e-mailtje ga je het net redden !

Link naar reactie
  • 0
Jarenlang genoten kleine ondernemers/zzp-ers van de reflexwerking. In oktober 2011 deed het Amsterdamse gerechtshof een afwijkende uitspraak. Daardoor zeilt onderstaan bericht nu op internet.

 

http://www.emerce.nl/nieuws/geen-beroep-mogelijk-colportagewet-contracten-proximedia

 

Meer over reflexwerking bij Arnoud Engelfriet: http://blog.iusmentis.com/2011/03/31/wanneer-kan-een-bedrijf-aanspraak-maken-op-consumentenrecht/

 

TL/DR: Reflexwerking geldt niet 1) als de ondernemer enig verstand wordt geacht te hebben van hetgeen dat wordt verkocht en nooit 2) bij colportage, omdat in de wetsgeschiedenis al is aangegeven dat colportage is uitgesloten van de reflexwerking.

 

UPDATE: ik zie nu pas dat dit een draad van 26 pagina's is. Mocht iemand bovenstaande al hebben vermeld, verwijder dit comment gerust.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Is dit in ons voordeel om het contract op te kunnen zeggen omdat ze nog geen diensten hebben geleverd of zijn we ook het haasje?

 

Met vriendelijke groet,

 

C.

 

Gewoon sowieso direct annuleren. Er mee wachten is nooit in je voordeel. Zelfs al zou het uiteindelijk niet kunnen dan heb je het in elk geval geprobeerd.

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ze tegenwoordig an de aangescherpte eisen van het Google Partner schap gebonnenden zijn ben ik benieuwd of ze gemeld hebben dat slechts een klein deel van kosten aangewend wordt voor de klikken in AdWords en de rest hun (te hoge) fee is ?

 

Als ze dit niet gedaan hebben kunt u Beup aanmelden/aangeven bij het Google Partners programma.

https://www.google.nl/partners/#a_profile;idtf=7505912572; (helemaal rechts onderaan)

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Mijn vader heeft ook een contract getekend en wat er is gezegd komt inderdaad niet overeen. Of eerder zie je niet terug in het contract. Als ze zullen doen wat ze beloofd hebben, dan hebben we er niet eens zoveel problemen mee, omdat we het dan terug kunnen verdienen. Maar ik begrijp uit de verhalen dat helemaal geen goed werk afleveren. Wel erg balen hoor.

 

Er is nog niets gebeurd omdat mijn vader het iets heeft afgehouden, mijn vader is naar een advocaat gegaan, maar ik denk niet dat hij goed in deze materie zit. Het is al langer dan 8 dagen getekend, maar binnen een maand geleden.

Welke stappen kunnen we het beste ondernemen om het contract te stoppen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het nieuwe jaar ook met slapeloze nachten begonnen. 11-12 een gladde Accountmanager over de vloer gehad en ook gezwicht voor het mooie aanbod. Het zelfde verhaal als alle andere voor mij, zelf weinig verstand van internet promo en het hele verhaal aangehoord. aanbod werd gedaan, totaal bedrag van 3328 was hun investering om mij binnen te halen. Het enige wat ik zou moeten betalen was eenmalige dossierkosten 90 euro en het bedrag van 234€ per maand werd verlaagd naar €7,54/mnd als ik zou deelnemen aan tevredenheidsonderzoek / mailings, 10 referentieadressen leveren en 48mnd deelnamen. Omdat ik dit aantrekkelijk vond klinken heb ik 4x herhaald of hij me kon garanderen dat ik 4 jaar lang slechts €7,54/mnd hoefde te betalen. Hij bevestigde dit viermaal. Toen ben ik akkoord gegaan. Daar wilde ik die tegenprestatie wel tegenover zetten.

daarna vouwde hij het contract open en mocht ik de voorwaarde lezen waar beup zich toe verplicht. ik mocht ook een kopie maken van zijn mooie aanbod. Dat heb ik gedaan en ja hoor..... alles is leesbaar behalve de handtekening en het nieuwe maandbedrag..... bedrag is toen weer leesbaar gemaakt en de voorwaarden werden getekend.... Alleen.... misschien slap excuus maar door de drukte pas tijdens de kerst gaan googelen en jullie ervaringen gelezen en toen ik het contract erbij pakte blijkt dat hij op het contract gewoon het oorspronkelijke maandbedrag heeft gezet dus 243€ ipv €7,54....

dat betekent dus dat ik 48 maanden vast zit aan een maandbedrag van 243 euro i.p.v. 7,54. Maar dat is niet wat we hadden afgesproken. Achteraf kun je natuurlijk van alles bedenken maar die krabbel staat er. Hij is zo slinks bezig geweest, contract voorwaarden laten lezen op de midden pagina, me wat laten kopiëren en dan op de achterkant het contract laten tekenen. (Ondertussen ook een huilende baby uit bed en op mn arm dus aan alle kanten afgeleid) De ingevulde voorkant heeft hij me niet meer onder de neus gehouden maar na het tekenen alles in een hoesje gestopt, referentielijstje er bovenop en nog een visite kaartje erbij en weg was hij...

 

Link naar reactie
  • 0

... toen ik het contract erbij pakte blijkt dat hij op het contract gewoon het oorspronkelijke maandbedrag heeft gezet dus 243€ ipv €7,54....

Het lijkt erop dat die account manager zonder dat jij het doorhad is overgestapt van het noemen van het bedrag per maand naar het bedrag per dag ...

Link naar reactie
  • 0

Beste AJH,

 

ken je de werkelijke identiteit van de gladde verkoper? Ik bedoel heb je een kopie rijbewijs of paspoort?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het nieuwe jaar ook met slapeloze nachten begonnen.

Dat wensen we elkaar natuurlijk niemand toe in 2015.

 

Dat heb ik gedaan en ja hoor..... alles is leesbaar behalve de handtekening en het nieuwe maandbedrag.....

Is het bewust zo neergelegd dat het niet leesbaar was,

 

Alleen.... misschien slap excuus maar door de drukte pas tijdens de kerst gaan googelen en jullie ervaringen gelezen en toen ik het contract erbij pakte blijkt dat hij op het contract gewoon het oorspronkelijke maandbedrag heeft gezet dus 243€ ipv €7,54....

dat betekent dus dat ik 48 maanden vast zit aan een maandbedrag van 243 euro i.p.v. 7,54. Maar dat is niet wat we hadden afgesproken. Achteraf kun je natuurlijk van alles bedenken maar die krabbel staat er. Hij is zo slinks bezig geweest, contract voorwaarden laten lezen op de midden pagina, me wat laten kopiëren en dan op de achterkant het contract laten tekenen. (Ondertussen ook een huilende baby uit bed en op mn arm dus aan alle kanten afgeleid) De ingevulde voorkant heeft hij me niet meer onder de neus gehouden maar na het tekenen alles in een hoesje gestopt, referentielijstje er bovenop en nog een visite kaartje erbij en weg was hij...

 

De omstandigheden rieken dan echt wel naar bewuste misleiding, ook al staat je handtekening eronder, als de omstandigheden leiden naar misleiding, kan dat ook gevolgen hebben voor de geldigheid van het contract.

 

Kan geen kwaad naar de politie te gaan, zelf denk ik dat je meer hebt aan een advocaat of rechtsbijstandsverzekering.

Link naar reactie
  • 0

Beste RiVe Legend,

 

Hij heeft idd bewust het contract opengevouwen voor me neergelegd. Nadat ik het stuk over hun verplichtingen had gelezen kon ik kopie maken van het andere blad en daarna had hij zn handtekening op de achterzijde gezet en kon ik ernaast tekenen. De voorzijde is in de tussentijd dus ingevuld door hem maar heb ik dus niet gezien anders had ik direct aan de bel getrokken. Ik heb hem echt wel duidelijk gemaakt dat ik €234 er niet voor over had!

 

Ik zal idd rechtsbijstand en politie contacten.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.