• 0

Ervaringen met Invorderingsbedrijf / Incassocenter

Besten,


Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.


Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

 

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.


Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

 

 

Aanbevolen berichten

  • 0
23 uur geleden, JacobV zei:

Enfin: het is IVB weer eens gelukt om een site met negatieve comments (lees; eigen ervaringen van gedupeerden) weg te laten halen. De site van Zerocover is uit de lucht. De meesten van ons weten wel wat daaraan vooraf gaat......

 

1 uur geleden, Hvlassak zei:

Triest dat mijn.host zich laat lenen voor censuur.

 

Dacht dat Nederland een land is met het recht op vrijheid van meningsuiting.

 

Dat er zoveel mensen met het eerlijke verhaal de dupe van hun handelen zijn en een bedrijf dat hun geld op oneerlijke manier verdient de financien krijgt (steelt) om een dure advocaat op dit soort zaken te zetten.

 

Mod-commentaar:

De essentie van dit topic was en is conform onze Forumregels

'Geen klachten of reviewsite
Higherlevel.nl is geen klachtensite. Wel wordt er ruimte geboden om ervaringen te delen met als doel advies te krijgen om een probleem met een bepaalde onderneming te kunnen oplossen.
'

 

Reacties en updates zoals hierboven neigen echter, hoe begrijpelijk ook, off-topic te gaan naar algemene klachten of reviews en minder naar ondernemerservaringen waarvoor adviezen over mogelijke oplossingen nodig zijn.

 

Verzoek is om bij de essentie van dit topic te blijven.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Mod comment, deze post samengevoegd met bestaande verzameltopic,

(PM gestuurd aan reageerder)

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Besten,


Vorig jaar heb ik Incassocenter ingeschakeld voor een grote factuur die niet werd betaald. Ik ging af op 'No cure, no pay'. Mij werd geadviseerd een serviceovereenkomst aan te gaan: ik zou het risico afdekken op bijkomende kosten, en de kans op succes zou groter zijn. In de spanning rond mijn financiële ongemak met mijn niet-betalende klant (het ging om rond de 10k), ging ik akkoord. Ik voldeed de bijna €800,-. Na veel onduidelijke communicatie met Incassocenter (ik had met wel 5 contactpersonen te maken, die allemaal tegenstrijdige dingen beweerden) werd destijds mijn factuur eindelijk betaald, en mijn dossier gesloten. Dat ging niet zomaar: ik had een boze mail gestuurd over alle onduidelijkheid, en werd eerst nog even telefonisch uitgescholden door een medewerker. Heel gezellig allemaal.


Nu, een jaar later, ontvang ik zonder enige aankondiging een nieuwe factuur: omdat ik niet uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van het jaar per aangetekende brief mijn contract heb opgezegd, word ik automatisch verlengd. Kennelijk ben ik ooit met die voorwaarden, waar ik overigens nooit voor heb getekend, akkoord gegaan. Ik mag dus weer bijna €800,- betalen voor een dienst die ik niet wil en niet nodig heb. Ik probeer nu al geruime tijd om mijn situatie uit te leggen, en te verzoeken de factuur te doen vervallen, maar ik word steeds verkeerd begrepen en er worden bizarre aannames gedaan over wat ik wel of niet tegen een collega zou hebben gezegd. Het komt er nu op neer dat een dienst die je inschakelt omdat je een wanbetalende klant hebt, jou zelf op dubieuze wijze op kosten jaagt. Je zult als bedrijf zo je geld willen verdienen. Ik heb er geen woorden voor.

 

Mijn vraag: mag ik gehouden worden aan voorwaarden waar ik ooit met een kort mailtje kennelijk akkoord op heb gegeven, maar die nooit afzonderlijk onder mijn aandacht zijn gebracht? Kortom: staat IC in zijn recht door mij volgens de kleine lettertjes opnieuw een servicecontract af te troggelen? De voorwaarden zijn met enig zoeken wel op de site te vinden, maar ik ben er dus nooit afzonderlijk op gewezen.


Dank voor alle hulp!

Paul van Vliet

 

 

  • 0

Beste Paul,

Algemene voorwaarden dienen van toepassing te zijn verklaard en ter hand gesteld. Dat laatste kan ook door ze aan een e-mail te hechten en ernaar te verwijzen in de mail zelf.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0
7 uur geleden, wutjo zei:

Ik zou graag met mensen in contact komen die in een zaak met deze

waarschijnlijk gaat dat sneller als je initiatief neemt en in dit topic PM's stuurt naar degenen die aangegeven hebben succes te hebben gehad in hun zaak tegen IB

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 2

Invorderingsbedrijf daagde zowel Jan-Hein Strop/Follow The Money, als een gedupeerde voor de rechter, na beslaglegging op data teneinde correspondentie in te mogen zien. Dit werd niet gehonoreerd door de rechtbank.

 

Post van de heer Strop bestaat uit 4 delen. 

Gespot op Twitter/X

 

 

  • 0
3 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Briljant! En verdiend.

Dank je  wel Jacob

 

3 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Briljant! En verdiend.

Dank je  wel Jacob

Zeker verdiend. Het geeft wel aan hoever IVB gaat om achter de namen van de "klagers" te komen. Waarvan zijn pretenderen nooit zelf bericht gehad te hebben. Preciezer: de klagers die zich online uitspreken. De heer Schouten had voor die tijd al iets getwitterd blijkbaar. Over iets doen tegen fake negatieve reviews. Wordt er ook gekeken naar wat te doen bij fake lofzangen?

 

 

  • 0
3 uur geleden, JacobV zei:

Het vonnis staat inmiddels online

 

ECLI:NL:RBNHO:2024:1304, Rechtbank Noord-Holland, C/15/346977 / KG ZA 23-670 (rechtspraak.nl)

Ze hebben toestemming gekregen om bij iemand een inval te laten doen...op basis van  flinterdun bewijs en verdenking??? Kan iemand uitleggen hoe dit in godsnaam mogelijk is??

  • 0

Bewijsbeslag

 

Enne: WOW, wat sta je dan als advocaat en 'juridisch' 'dienst' verlener ontzettend voor lul:

Quote

 

De voorzieningenrechter stelt vast dat de dagvaarding bol staat van blote beweringen, telkens zonder de benodigde concretisering en zonder verwijzing naar enig onderbouwend stuk. Met doorzichtige trucage, als het overleggen van een proces-verbaal van constatering, of de vermelding dat de Consumentenbond niet heeft betwist dat het [gedaagde] is die achter de berichten op de topics zit, wordt gepoogd het gebrek aan onderbouwing aan het zicht te onttrekken. Daartoe worden retorische stijlmiddelen ingezet (“[gedaagde] verstopt achter zijn schuilnamen”), en tot tweemaal toe worden vermoedens geserveerd onder de toevoeging “dat [gedaagde] hierachter zit, wordt verder uitgewerkt”, welke uitwerking dan niet komt. De lezer wordt beziggehouden met allerlei citaten van teksten op websites, zonder dat er enige link van die citaten naar [gedaagde] of diens handelingen is te vinden en zonder dat zelfs maar wordt uitgelegd (1) aan welke bewerkingen IVB aanstoot neemt en (2) op welke grond die bewerkingen, het gekritiseerde business model van IVB mede in aanmerking genomen, voorshands onrechtmatig moeten worden geacht.

 

Bij dit alles moet worden bedacht dat eenieder die een bericht op een website plaatst, of openbaar post, of die openbaarmaking faciliteert, dit doet in het kader van de uitoefening van het aan eenieder toekomende recht op vrijheid van meningsuiting, waarbij vooralsnog moet worden aangenomen dat de door IVB gepraktiseerde bedrijfsuitoefening bij een deel van het publiek in negatieve zin is opgevallen. Gelet op de jurisprudentie die het terugvechten door IVB tot op heden heeft gegenereerd, lijkt dat vooralsnog het meer oplettende deel te zijn geweest. Ook dat brengt mee dat de onderbouwing van het onrechtmatigheidsverwijt onder de maat is. 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0

Overgenomen van de site Publical:

 

Vanaf afgelopen april geldt er een nieuwe wet. Wet kwaliteit Incassodienstverlening:
Als een incassodienstverlener zich niet aan regels houdt, kan dit gemeld worden op de website van Inspectie Justitie en Veiligheid . De Inspectie neemt geen individuele klachten van schuldenaren of schuldeisers in behandeling. De Inspectie gebruikt klachten wel als signalen voor haar toezicht. De meldingen helpen de Inspectie om keuzes te maken in haar toezicht en om te bepalen welke incassodienstverleners worden onderzocht.

 

Aldus de volgende site: 

 

https://www.justis.nl/service-contact/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen-over-screening-incassodienstverlening

  • 0
On 11/01/2024 at 08:20, Joost Rietveld said:

waarschijnlijk gaat dat sneller als je initiatief neemt en in dit topic PM's stuurt naar degenen die aangegeven hebben succes te hebben gehad in hun zaak tegen IB

 

Hier nog een gedupeerde van deze snertclub (vandaar mijn naam). Ik heb het hele topic doorzocht (en dat is best lang) maar kan zo 1 2 3 niet vinden wie er succes hebben gehad. Ja, er is wat jurispridentie. Zonder te veel in herhaling te vallen in het kort mijn 'zaak'. Commentaar (ook negatief) welkom. Ik kan niet alles hier openbaren, omdat de zaak nog loopt.

 

Samen met mijn compagnon heb ik een bedrijf dat specialistische software maakt. Mijn debiteur heeft nog niet betaald en via de reviews die ik tegenkwam op Google en de website van IVB gebeld. Keurig te woord gestaan. Dossier aangemaakt en wachten. En verrek! Er wordt direct actie ondernomen. Ik ben geen jurist, dus kon (op dat moment) de stukken in het dossier niet op waarde schatten en alles zag er prima uit. (Nu blijken de stukken niet helemaal ok, maar dat is voor nu niet van toepassing - wellicht wel bij een rechtszaak, omdat IVB onzorgvuldig gehandeld heeft). Deze stap heeft ons al behoorlijk wat geld gekost.
 

Na de eerste fase werd ik gebeld of we de tweede fase in wilden. Er werd uitdrukkelijk aangegeven dat dit niet on No-cure-no-pay valt en dat is prima. Je wil je factuur betaald hebben. De factuur die kwam was flink. Daar moet dus echt een goede jurist / advocaat zitten die zo'n bedrag vraagt. 
Dossier werd bijgewerkt, dagvaarding opgesteld en aangebracht... en toen was het stil.

 

Aangezien we nu ineens niets meer hoorden hebben we contact opgenomen. Er wordt echter geen concrete terugkoppeling gegeven. Ook niet na beloftes.

 

Mijn vermoeden is - en dat wordt hier wel bevestigd - dat er helemaal geen actie ondernomen is. Alleen... hoe bewijs ik dit? Het is natuurlijk mogelijk om de hele boel te stoppen, maar dan komt 9.3 om de hoek.


Bij voorbaat dank voor elke tip / hulp. DM mag ook. 

  • 0
Op 11-7-2024 om 22:23, Erwtensoep zei:

 

Hier nog een gedupeerde van deze snertclub (vandaar mijn naam). Ik heb het hele topic doorzocht (en dat is best lang) maar kan zo 1 2 3 niet vinden wie er succes hebben gehad. Ja, er is wat jurispridentie. Zonder te veel in herhaling te vallen in het kort mijn 'zaak'. Commentaar (ook negatief) welkom. Ik kan niet alles hier openbaren, omdat de zaak nog loopt.

 

Samen met mijn compagnon heb ik een bedrijf dat specialistische software maakt. Mijn debiteur heeft nog niet betaald en via de reviews die ik tegenkwam op Google en de website van IVB gebeld. Keurig te woord gestaan. Dossier aangemaakt en wachten. En verrek! Er wordt direct actie ondernomen. Ik ben geen jurist, dus kon (op dat moment) de stukken in het dossier niet op waarde schatten en alles zag er prima uit. (Nu blijken de stukken niet helemaal ok, maar dat is voor nu niet van toepassing - wellicht wel bij een rechtszaak, omdat IVB onzorgvuldig gehandeld heeft). Deze stap heeft ons al behoorlijk wat geld gekost.
 

Na de eerste fase werd ik gebeld of we de tweede fase in wilden. Er werd uitdrukkelijk aangegeven dat dit niet on No-cure-no-pay valt en dat is prima. Je wil je factuur betaald hebben. De factuur die kwam was flink. Daar moet dus echt een goede jurist / advocaat zitten die zo'n bedrag vraagt. 
Dossier werd bijgewerkt, dagvaarding opgesteld en aangebracht... en toen was het stil.

 

Aangezien we nu ineens niets meer hoorden hebben we contact opgenomen. Er wordt echter geen concrete terugkoppeling gegeven. Ook niet na beloftes.

 

Mijn vermoeden is - en dat wordt hier wel bevestigd - dat er helemaal geen actie ondernomen is. Alleen... hoe bewijs ik dit? Het is natuurlijk mogelijk om de hele boel te stoppen, maar dan komt 9.3 om de hoek.


Bij voorbaat dank voor elke tip / hulp. DM mag ook. 

 Dit is de blauwdruk van IVB: binnenhalen met mooie praatjes, razendsnel openen en zorgen dat je aan een contract/betalingsverplichting zit. En daarna zijn ze onbereikbaar.

 

Zie de site Publical met dit topic. Daar staan talloze ervaringen, maar ook de links naar alle publicaties. En de uitzending van BOOS , Tim Hofman. Daar is ook Follow The Money bij betrokken en wellicht kunnen die je ook verder helpen...

 

  • 1
(aangepast)
Op 11-7-2024 om 22:23, Erwtensoep zei:

 

Hier nog een gedupeerde van deze snertclub (vandaar mijn naam). Ik heb het hele topic doorzocht (en dat is best lang) maar kan zo 1 2 3 niet vinden wie er succes hebben gehad. Ja, er is wat jurispridentie. Zonder te veel in herhaling te vallen in het kort mijn 'zaak'. Commentaar (ook negatief) welkom. Ik kan niet alles hier openbaren, omdat de zaak nog loopt.

 

Samen met mijn compagnon heb ik een bedrijf dat specialistische software maakt. Mijn debiteur heeft nog niet betaald en via de reviews die ik tegenkwam op Google en de website van IVB gebeld. Keurig te woord gestaan. Dossier aangemaakt en wachten. En verrek! Er wordt direct actie ondernomen. Ik ben geen jurist, dus kon (op dat moment) de stukken in het dossier niet op waarde schatten en alles zag er prima uit. (Nu blijken de stukken niet helemaal ok, maar dat is voor nu niet van toepassing - wellicht wel bij een rechtszaak, omdat IVB onzorgvuldig gehandeld heeft). Deze stap heeft ons al behoorlijk wat geld gekost.
 

Na de eerste fase werd ik gebeld of we de tweede fase in wilden. Er werd uitdrukkelijk aangegeven dat dit niet on No-cure-no-pay valt en dat is prima. Je wil je factuur betaald hebben. De factuur die kwam was flink. Daar moet dus echt een goede jurist / advocaat zitten die zo'n bedrag vraagt. 
Dossier werd bijgewerkt, dagvaarding opgesteld en aangebracht... en toen was het stil.

 

Aangezien we nu ineens niets meer hoorden hebben we contact opgenomen. Er wordt echter geen concrete terugkoppeling gegeven. Ook niet na beloftes.

 

Mijn vermoeden is - en dat wordt hier wel bevestigd - dat er helemaal geen actie ondernomen is. Alleen... hoe bewijs ik dit? Het is natuurlijk mogelijk om de hele boel te stoppen, maar dan komt 9.3 om de hoek.


Bij voorbaat dank voor elke tip / hulp. DM mag ook. 

 

Er wordt op Publical en Trustpilot ook verhaald over de grote groep die zich verenigd heeft in een gezamenlijke juridische procedure tegen IVB. Dat is al in een vergevorderd stadium van wat ik zo her en der hoor...des te vreemder dat ze in de uitzending van BOOS en destijds EenVandaag pretenderen nooit iets van boze klanten gehoord te hebben. Alsof mensen na hun wantbetaler en leeggetrokken zijn door IVB, zonder enig bezwaar wederom een andere jurist inhuren.

 

Daar zou je ook nog kunnen informeren, want er zijn ook mensen die in een solo zaak betrokken waren. En anders wachten op de procedure van die groep (ruim 50 man las ik). 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Reactie bij quote geplaatst
  • 0
On 26/07/2024 at 10:42, JacobV said:

 

Er wordt op Publical en Trustpilot ook verhaald over de grote groep die zich verenigd heeft in een gezamenlijke juridische procedure tegen IVB. Dat is al in een vergevorderd stadium van wat ik zo her en der hoor...des te vreemder dat ze in de uitzending van BOOS en destijds EenVandaag pretenderen nooit iets van boze klanten gehoord te hebben. Alsof mensen na hun wantbetaler en leeggetrokken zijn door IVB, zonder enig bezwaar wederom een andere jurist inhuren.

 

Daar zou je ook nog kunnen informeren, want er zijn ook mensen die in een solo zaak betrokken waren. En anders wachten op de procedure van die groep (ruim 50 man las ik). 

 

 

Excuses voor de late reactie. Heb je misschien een haakje? Ik kan zowel op Publical als Trustpilot geen contactinformatie vinden. Mocht er iemand hier in die specifieke groep zitten, stuur me ajb een DM. Ik kom graag in contact.

  • 0

Het is vakantietijd hoor. Ik zie het zelf ook niet altijd.

 

Op je vraag: er staat geen specifieke contactinformatie, maar de redactie van Publical kan je doorverwijzen. Ik zit zelf niet in die groep, maar ik weet dat er diversen hier op HL zijn die dat wel doen. Zou je even moeten teruglezen. Van wat ik zoals hoor, is die eerste groep al een heel eind in het proces.

 

Ook komen er vervolgzaken aangaande dit proces - waarbij getracht werd bij een gedupeerde inzage in de informatiedragers te verkrijgen, middels een inval met beslaglegging (niet toegewezen): 

 

https://www.ie-forum.nl/artikelen/vordering-tot-inzage-van-beslagen-bescheiden-afgewezen-wegens-fishing-expedition

Ik zal proberen de precieze data op te vragen en dat hier te delen.

 

Wellicht is dat ook interessant voor je om bij te wonen; zal waarschijnlijk regio Haarlem/Amsterdam zijn.

  • 0
On 06/09/2024 at 11:53, JacobV said:

Wellicht is dat ook interessant voor je om bij te wonen; zal waarschijnlijk regio Haarlem/Amsterdam zijn.

 

Ik heb naar Publical gemaild, maar geen reactie. Wellicht zijn zij ook op vakantie - of ze zijn voorzichtig geworden. Ratten genoeg in deze wereld en mogelijk vermoeden ze dat ik van IVB ben...

 

Inmiddels zelf op het punt aangekomen om IVB te gaan dagvaarden.

 

Afgezien hiervan woon ik die zaak graag bij. Sterker nog: ik doe graag mee. Genoeg informatie verzameld inmiddels. Als iemand me even een DM kan sturen voor contactinformatie, dan bij voorbaat een hele grote dank!

 

 

  • 0
Op 20-9-2024 om 14:16, Erwtensoep zei:

 

Ik heb naar Publical gemaild, maar geen reactie. Wellicht zijn zij ook op vakantie - of ze zijn voorzichtig geworden. Ratten genoeg in deze wereld en mogelijk vermoeden ze dat ik van IVB ben...

 

Inmiddels zelf op het punt aangekomen om IVB te gaan dagvaarden.

 

Afgezien hiervan woon ik die zaak graag bij. Sterker nog: ik doe graag mee. Genoeg informatie verzameld inmiddels. Als iemand me even een DM kan sturen voor contactinformatie, dan bij voorbaat een hele grote dank!

 

 

De eerste datum weet ik inmiddels:

De mondelinge behandeling van de bodemprocedure zal zijn:

Dinsdag 8 oktober 2024
9:00 uur tot 10:30 uur

Rechtbank
Jansstraat 81

Haarlem

 

Het is inderdaad vakantietijd. Daarbij begrijp ik van de site Publical, dat de medewerkers het allemaal naast hun eigen werk doen.

Qua dagvaarden zou je wellicht op Facebook een oproepje kunnen doen: daar stonden destijds ook vele reacties, als ik me goed herinner op de pagina van FTM, na het eerste artikel in 2019. Het lijkt mij handiger als je iemand in de arm neemt, die al kennis heeft gemaakt met IVB.

 

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.