Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mike252
mike252
Hoi allemaal,
Ik ben kok van beroep en naast het werken voor een werkgever wil ik en een collega een catering opstarten.
Nu zitten we na te denken over hoe we dit willen aanpakken qua inschrijving kvk, boekhouding etc. volgens de kvk moeten we een VOF beginnen maar vanwege de nadelen hieraan willen we dat niet. Ook niet aangezien collega dit in de toekomst ook niet fulltime wil doen en misschien zelf voor een enkele jaren maar. Ikzelf wil hier wel echt wat mee opbouwen. Twee eenmanszaken mogen dus niet onder één naam actief zijn dus willen wij ons ieder apart inschrijven en de bedrijfsnaam op mijn naam inschrijven. Maar nu de echte vragen.
1. Heeft iemand ervaring met bovenstaande of juist ander advies?
2. Hoe verdelen we de inkomsten goed uit een klus? Is een verdeling 60/40 bijv goed? Dit ivm meer kosten voor mij zoals een bedrijfsbus bijv.
3. Hoe omgaan met investeringen door beide partijen wanneer één eruit stapt?
Dit zijn de vragen waar ik nu nog mee zit. Dus als iemand in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten en goede tips heeft om met bepaalde aspecten om te gaan hoor ik dat heel graag.
Mvg Mike
www.mooioudwonen.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen