Tweede Kamer-verkiezingen van november 2023

Aanbevolen berichten

(aangepast)

De Tweede Kamer Verkiezingen zitten er aan te komen.

De komende weken zullen de messen geslepen worden en zullen er weer vele (loze) beloften worden gedaan.

Verder zullen de partijen vooral laten zien en horen hoe goed zij en hoe slecht de anderen het hebben gedaan.

 

De coalitievorming zal wederom weer een ‘struggle to rule’ worden.

 

Welke coalitie heeft voor u als ondernemer én als persoon de voorkeur en wat verwacht u van alle nieuwkomers (voor zover bekend) in de politiek ?

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
3 uur geleden, Cosara zei:

Welke coalitie heeft voor u als ondernemer én als persoon de voorkeur ?

 

Geen enkele, bij aantreden ben ik inmiddels met pensioen en dat is een doelgroep die bij politieke partijen geen hoge plek op de agenda heeft.

 

3 uur geleden, Cosara zei:

wat verwacht u van alle nieuwkomers (voor zover bekend) in de politiek ?

 

Een hoop herrie in het politieke kippenhok.

 

3 uur geleden, Cosara zei:

De komende weken zullen de messen geslepen worden en zullen er weer vele (loze) beloften worden gedaan.

Verder zullen de partijen vooral laten zien en horen hoe goed zij en hoe slecht de anderen het hebben gedaan.

 

Voor mij de reden om me er niet druk om te maken, iets met "de hond of de kat" :winking-face-with-tongue:

 

Ik heb me voorgenomen om te gaan genieten van mijn vrijheid, blijheid, kleinkinderen en hobby's

Link naar reactie
52 minuten geleden, henkh zei:

Ik heb me voorgenomen om te gaan genieten van mijn vrijheid, blijheid, kleinkinderen en hobby's …

Dan maar hopen dat uw pensioen voor lange tijd gewaarborgd blijft, alsmede gezondheidszorg en veiligheid.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, Cosara zei:

Dan maar hopen dat uw pensioen voor lange tijd gewaarborgd blijft, alsmede gezondheidszorg en veiligheid.

 

Daar maak ik me geen zorgen om. Grootste deel in eigen beheer gedaan en veilig weggezet.

 

En een heel belangrijke peiler is nauwelijks woonlasten,  geen hypotheek of leningen en geen energiekosten. Huis is van het gas en energieneutraal.

 

Ene ko heeft dit jaar mijn prepensioen betaald.:face-with-tongue:

Link naar reactie
44 minuten geleden, henkh zei:

Daar maak ik me geen zorgen om.
Grootste deel in eigen beheer gedaan en veilig weggezet.

Heel verstandig. 

 

44 minuten geleden, henkh zei:

En een heel belangrijke peiler is nauwelijks woonlasten,  geen hypotheek of leningen en geen energiekosten.

Huis is van het gas en energieneutraal.

Ook heel verstandig.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Wat partijen allemaal beloven kunnen ze toch niet waarmaken in een coalitie. Dat wordt altijd een compromis tussen voor- en tegenstanders, waarbij je uiteindelijk in het midden uitkomt met een compromis waar niemand gebaat bij is.

Ik hoop dat politieke partijen deze verkiezingen eens duidelijker zijn waarvoor ze staan in plaats van tegenstanders bestoken met hun tekortkomingen. Ik herinner mij nog Buma van het CDA, die kwam de hele verkiezingsperiode niet verder dan "er moet iets veranderen". Dat gebeurde dus ook, het CDA werd gehalveerd.
Mijn voorkeur? Nog geen idee, aantal partijen sluit ik bij voorbaat al uit: FvD (geen uitleg nodig), PVV (wil uit de EU), BBB (staat gewoon keihard te liegen op TV en geeft dat ook toe), en alle een- en tweemansfracties en afsplitsingen.

De grote partijen van links tot rechts hebben allemaal standpunten waar ik het wel en waar ik het niet mee eens ben, sociaal gezien zou ik wel PVV kunnen stemmen. Aan de partijen om mij duidelijk te maken waarvoor ze staan.

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

We kunnen ons wel druk maken over waar partijen voor staan, maar helaas komen we in verkiezingen die daar helemaal niet om draaien, maar enkel om de persoon van de lijsttrekkers. 

Net zoals de volksvertegenwoordiging draait om incidenten en niet om het werken aan een leefbare toekomst. 

(Kijk naar afgelopen week. Er komt een rapport dat er meer armoede komt, dus iedereen roept in koor 'er moet meer geld komen', maar niemand vertelt waar dat geld vandaan moet komen)

De belangen van ondernemers worden niet gericht behartigd en dat komt doordat ondernemers zich niet alleen niet voldoende organiseren, maar vooral omdat in die organisatie het eigen belang van de ondernemers voorop lijkt te staan en niet de manier waarop die ondernemers de maatschappij willen en kunnen dragen.

Want tegenover alles wat we willen (en eigenlijk per definitie betekent waar geld voor nodig is) zullen ook opbrengsten moeten staan.

Kenmerkend voor het regeren van de afgelopen jaren is dat er wel op dossiers is geregeerd, maar dat de begroting de enige verbindende factor is geweest in dat regeren.

Straks zullen ook alle verkiezingsprogramma's weer doorgerekend worden door het CPB en uiteindelijk komt er iets van een regeerakkoord waarin de kaasschaaf losgelaten is op afspraken in coalitie en de manier waarop ze denken hun ideeën te financieren, maar we krijgen nooit echt de keuze hoe we de oplossing van problemen financieren.

In de uitvoering van dat beleid zie je dan dat voorzichtigheid de overhand heeft, met als gevolg dat - bijvoorbeeld - de uitvoering van de hersteloperatie toeslagen meer kosten aan arbeid dan aan uitgekeerd kapitaal.

Zouden we ons als ondernemers echt organiseren en daarbij ook verantwoordelijkheid willen nemen voor de maatschappij, dan zouden we politiek echt een blok kunnen vormen en waarschijnlijk ook wel capabele politici kunnen leveren. Maar zoals ik eerder al schreef: je ziet geen beweging in die richting.

Dus ga ik door hoe ik bezig ben, door binnen een partij waar ik me thuis voel actief te zijn en me daarin hard te maken voor de positie van iedereen die zijn geld niet in loondienst of uit een uitkering krijgt, ook al dreigt deze partij dankzij de BBB bij de komende verkiezingen gemarginaliseerd te worden.

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, StevenK zei:

Dus ga ik door hoe ik bezig ben, door binnen een partij waar ik me thuis voel actief te zijn en me daarin hard te maken voor de positie van iedereen die zijn geld niet in loondienst of uit een uitkering krijgt, ook al dreigt deze partij dankzij de BBB bij de komende verkiezingen gemarginaliseerd te worden.

De BBB is de zoveelste protestpartij in een lange reeks en Caroline van der Plas gaat in haar eentje Nederland ook niet redden.

Hetzelfde geldt voor Pieter Omtzigt. Voortdurend balancerend op het randje van een burn-out en zich bij geen enkele partij wil aansluiten en ook niet weet of hij nu wel of geen eigen politieke partij wil gaan oprichten.

Dan TB, die ergens in een achterafkamertje op z’n piano zit te hameren en holle frasen richting de spiegel afvuurt.

Ook hebben we nog onzer GW met grootse plannen voor Nederland, maar die op geen enkele manier laat blijken hoe dat te bereiken en al helemaal wie dat gaat betalen. Het verkiezingsprogramma door laten rekenen door het CPB  … no way.

 

Geen enkele ondernemer die het in z’n hoofd haalt om een ondernemerspartij op te gaan richten richten. Ondernemen moet in je bloed zitten … politiek ook … echter twee bloedgroepen bij elkaar zijn onverenigbaar.

 

Van ons als ondernemer zal het aanpassingsvermogen wederom aangesproken moeten worden … maar dat doen we al voortdurend.

 

En dat is één groot geluk voor Nederland … de ondernemer ploegt onverstoorbaar door.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
3 uur geleden, Cosara zei:

Geen enkele ondernemer die het in z’n hoofd haalt om een ondernemerspartij op te gaan richten richten.

 

Ik denk dat we eens af moeten van al die doelgroep partijtjes. Partij voor de beesten, de armen, de bejaarden, de gelovigen, de wappies, de racisten, antiracisten en alles wat ik nog vergeten ben.

 

(oja, Zzp-pers :face-with-tongue:)

 

3 tot 5 partijen lijkt me ideaal. Velen zullen het wel niet eens met mij zijn, jammer dan.

 

Sinds PF is het politieke landschap een grote chaos en worden we afwisselend geregeerd door Sinterklaas en Scrooge.  Iedereen klaagt maar haalt ook zijn schouders op.

 

Tijd voor verandering maar hoe?

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
(aangepast)
1 uur geleden, henkh zei:

 

Ik denk dat we eens af moeten van al die doelgroep partijtjes. Partij voor de beesten, de armen, de bejaarden, de gelovigen, de wappies, de racisten, antiracisten en alles wat ik nog vergeten ben.

 

(oja, Zzp-pers :face-with-tongue:)

 

3 tot 5 partijen lijkt me ideaal. Velen zullen het wel niet eens met mij zijn, jammer dan.

 

Sinds PF is het politieke landschap een grote chaos en worden we afwisselend geregeerd door Sinterklaas en Scrooge.  Iedereen klaagt maar haalt ook zijn schouders op.

 

Tijd voor verandering maar hoe?

Iets met spijker en kop, Henk. 

aangepast door StevenK
Link naar reactie
3 uur geleden, henkh zei:

Tijd voor verandering maar hoe?

Herziening van het kiesstelsel …

 

… maar dat kwam al ter sprake in een ander topic.

 

https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75424-en-de-zzp’er-hij-ploegde-voort/page/2/#comment-677133

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
3 uur geleden, henkh zei:

Ik denk dat we eens af moeten van al die doelgroep partijtjes. Partij voor de beesten, de armen, de bejaarden, de gelovigen, de wappies, de racisten, antiracisten en alles wat ik nog vergeten ben.

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
9 minuten geleden, henkh zei:
14 minuten geleden, Cosara zei:

Herziening van het kiesstelsel …

Droom  lekker verder.

A dream doesn't become reality through magic; it takes sweat, determination and hard work.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)
Op 19-8-2023 om 09:19, Cosara zei:

 

Welke coalitie heeft voor u als ondernemer én als persoon de voorkeur en wat verwacht u van alle nieuwkomers (voor zover bekend) in de politiek ?


Ik voel me als zelfstandige eigenlijk bij geen enkele partij meer gehoord. Vroeger was je dan bij de VVD aan het juiste adres, toch hebben die de laatste jaren toch echt een andere kant laten zien, en die zijn me al een tijdje kwijt.

 

Nu is een VVD stemmer nou eenmaal een VVD stemmer voor het leven, dus grote kans dat de VVD het weer mag gaan doen. Als dat de realiteit gaat worden is het alleen nog de vraag met wie? 
 

Dat zal nog gekleurd moeten gaan worden door de nieuwkomer BBB, waar ik veel gelijkheid en met het oude CDA zie.

 

Dan maar hopen dat die het samen mogen doen en het kwartje naar rechts rolt. En dan bedoel ik voor de immigratie standpunten (waar rechts vaak mee geassocieerd wordt) maar rechts in de zin dat er ongelijkheid mag zijn en dat je niet hoeft af te geven wat je met hard werken hebt verdiend.

 

Quote

Droom lekker verder

Als ik dan echt mag dromen over een nieuwe coalitie, dan droom ik dat alle ondernemers en zelfstandigen zich gehoord voelen bij van Haga (BVNL) en die dus grootste wordt, en dat VVD dan voldoende zetels haalt om hem aan een meerderheid te helpen.

 

Die coalitie zou mijn voorkeur hebben met wat ik nu weet.

 

Over de nieuwkomers en de bestaande partijen met nieuwe gezichten, 


Je zou bijna zeggen dat PVV nog het enige gezicht is dat iedereen kent en weet wat ze aan hem hebben. Dat kan de PVV wel eens in de hand werken. 

 

BBB geen idee waar ze voor staan

Omtzicht, ja wat gaat ie doen, in ieder geval wel garantie voor goed doordachte wetgeving. Maar waarschijnlijk een te sociaal programma voor mij.
 

Uiteindelijk: Minder partijen is gewenst, sluit me aan bij de vorigen daarover. 

 


 

aangepast door Paul van Minderhout
Link naar reactie

Volgens mij is  de enige zorg die we moeten hebben: overleven onze kinderen en kleinkinderen de toekomst? Is alle milieu ellende nog te keren? Kunnen we als ondernemers  hierin het voortouw nemen? We zullen wel moeten.

Politiek volgt dan vanzelf.

 

Link naar reactie
(aangepast)
2 uur geleden, herman van der helm zei:

Is alle milieu ellende nog te keren? Kunnen we als ondernemers  hierin het voortouw nemen?

Kan natuurlijk wel, maar de ervaring leert dat dat vrijwillig niet gaat gebeuren.
Wij blijven staal produceren, blijven met het vliegtuig op vakantie gaan, blijven onze veestapel stikstofrijk voedsel geven en mest uitrijden.


De politiek moet daarin toch echt wel het voortouw nemen … ondanks alle protesten die daarbij schijnen te horen.

De ondernemers moeten dan volgen … of verhuizen met hun viezigheid naar het buitenland, waar de regels minder streng zijn … maar dan wel met een importverbod, want anders is er slechts sprake van verspreiding in niet van vermindering. 
 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

“Politieke partijen die hun verkiezingsprogramma willen laten doorrekenen door het Centraal Planbureau, hebben tot vanmiddag de tijd om hun plannen aan te leveren. Maar een recordaantal partijen doet dit niet. Onder meer de BBB, SP, Partij voor de Dieren, PVV, FvD en BVNL haken om verschillende redenen af. Daardoor wordt het voor kiezers moeilijker te beoordelen hoe haalbaar de plannen zijn.”

 

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5402429/cpb-partijprogramma-verkiezingen-politiek-doorrekenen-niet-meedoen

 

Hoe die politieke partijen alle beloftes waar gaan maken zal afhangen wie dat gaat betalen … dat kan door ergens anders te bezuinigen of de belastingen fors te verhogen. Iets anders is er niet.

 

Eén lichtpuntje … De Overheid kan toch al slecht rekenen dus met of zonder doorberekening zal uiteindelijk geen verschil laten zien.

Sinterklaas moet vooral een feest voor kinderen zijn en blijven. 
De kerstman dobbert, door oplopende temperaturen, ergens op een ijsschot rond … en niemand weet waar.

Wij zullen het weer zelf moeten fixen.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Je hoeft als overheid niet perse te bezuinigen om grote veranderingen te realiseren.

Als we bijvoorbeeld de veestapel halveren, en de pretvluchten minimaliseren, houd je als maatschappij veel geld in je zak, omdat dit soort zaken veel meer kost dan opbrengt en bespaar je ook enorm op geplande milieu investeringen.

Link naar reactie
1 uur terug, herman van der helm zei:

Als we bijvoorbeeld de veestapel halveren, en de pretvluchten minimaliseren, houd je als maatschappij veel geld in je zak,

Dat klinkt niet als … “Kunnen we als ondernemers hierin het voortouw nemen?”


Dat wordt dan druk in Den Haag …. Misschien kunnen de Farmers Defence Force en Extinction Rebellion gezamenlijk de Utrechtsebaan  blokkeren. De een de rechterbaan en de ander de linkerbaan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
1 minuut geleden, herman van der helm zei:

Ondernemers fokken dieren en huren vliegtuigen voor het verkopen van pretvluchten.

… omdat consumenten het willen hebben en voor een zo laag mogelijke prijs.

Ondernemersregel 1: zonder markt geen product.

Ondernemersregel 2: de prijs wordt bepaald door vraag en aanbod.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, herman van der helm zei:

Ondernemerregel 3: doe geen dingen die anderen schaden.

Politieke-partij-regel 1: doe geen dingen die anderen schaden.

 

Artikel 1 van de Grondwet:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan


… behalve voor de Belastingdienst, die discrimineert er lustig op los en staat schijnbaar boven de grondwet.


terug naar de vraag …

Welke coalitie heeft voor u als ondernemer én als persoon de voorkeur en wat verwacht u van alle nieuwkomers (voor zover bekend) in de politiek ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.