Sinds 5 jaar heb ik een licentie lopen bij Outsystems.com.
Dit is een innovatief platform om op een alternatieve manier software te maken.
Om de licentie te verlengen sluit ik overeenkomsten af met een toegewezen account manager van Outsystems Nederland.
Wat mij opvalt is dat de licentie en abonnementen structuur vaak wijzigt.
Voorbeeld: er zit een limit op het gebruik (dus je rekent af op basis van je gebruik). Je verbruik koop je vooraf in.
Dan is het weer zonder limit en wordt het ook dat ook gepromoot als een ongelimiteerde versie waar je van kan profiteren. .
Vervolgens is het weer limited en betaal je een hogere prijs, maar dan met limit.
Dat is lastig anticiperen maar dat neem ik op de koop toe.
Het euvel waar ik nu tegen aan loop is het volgende.
Op de website Outsystems.com/pricing staat een tarief van 1250 euro ex btw per maand. Dit is voor het instap model.
Totale kosten 15.000 euro per jaar.
Echter de account manager in Nederland vraagt een tarief van 25.000 euro per jaar voor hetzelfde pakket.
Hij geeft aan dat de kosten onlangs zijn gestegen. Echter ik kan dit niet terug vinden.
Na het wijzen op de website tarieven geeft hij aan, geen korting te willen geven, waarop ik aangeef dat het geen korting is, maar een gesteld tarief.
Wanneer ik hieraan toegeef en het gevraagde bedrag van 25.000 euro betaal, is het risico dat ze volgende jaar wel 35.000 of 60.000 euro aan mij kunnen vragen.
Zonder verdere opgave van redenen. Het neigt er nu naar dat dit nu wel op, dat de praktijken zijn die ze nu voeren. Dit is ook mijn ervaring bij de eerdere licentie verlengingen.
Wat mijn vraag is: kan dit zomaar?
Moeten zij dan geen gehoor aangeven aan het tarief wat geboden wordt op hun website?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dennis Rounded
Dennis Rounded
Beste mede-ondernemers,
Ik ben even vast gelopen.
Sinds 5 jaar heb ik een licentie lopen bij Outsystems.com.
Dit is een innovatief platform om op een alternatieve manier software te maken.
Om de licentie te verlengen sluit ik overeenkomsten af met een toegewezen account manager van Outsystems Nederland.
Wat mij opvalt is dat de licentie en abonnementen structuur vaak wijzigt.
Voorbeeld: er zit een limit op het gebruik (dus je rekent af op basis van je gebruik). Je verbruik koop je vooraf in.
Dan is het weer zonder limit en wordt het ook dat ook gepromoot als een ongelimiteerde versie waar je van kan profiteren. .
Vervolgens is het weer limited en betaal je een hogere prijs, maar dan met limit.
Dat is lastig anticiperen maar dat neem ik op de koop toe.
Het euvel waar ik nu tegen aan loop is het volgende.
Op de website Outsystems.com/pricing staat een tarief van 1250 euro ex btw per maand. Dit is voor het instap model.
Totale kosten 15.000 euro per jaar.
Echter de account manager in Nederland vraagt een tarief van 25.000 euro per jaar voor hetzelfde pakket.
Hij geeft aan dat de kosten onlangs zijn gestegen. Echter ik kan dit niet terug vinden.
Na het wijzen op de website tarieven geeft hij aan, geen korting te willen geven, waarop ik aangeef dat het geen korting is, maar een gesteld tarief.
Wanneer ik hieraan toegeef en het gevraagde bedrag van 25.000 euro betaal, is het risico dat ze volgende jaar wel 35.000 of 60.000 euro aan mij kunnen vragen.
Zonder verdere opgave van redenen. Het neigt er nu naar dat dit nu wel op, dat de praktijken zijn die ze nu voeren. Dit is ook mijn ervaring bij de eerdere licentie verlengingen.
Wat mijn vraag is: kan dit zomaar?
Moeten zij dan geen gehoor aangeven aan het tarief wat geboden wordt op hun website?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75927-account-manager-vraagt-hoger-bedrag-dan-op-website-vermeld/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag