• 0

MKB Clickservice

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 3-9-2022 om 12:28, TwaBla zei:



Uiteindelijk maken ze een afweging. Laat deze ondernemer zich bullyen of staat die straks in de rechtbank zijn/haar positie te verdedigen? Wie zich fel verdedigt, maakt een kans om ze af te schudden.

 

Ook ik ben er helaas ingetrapt een contract aan te gaan met dit bedrijf. Direct een mail gestuurd dat ik hier vanaf wil zien maar tot heden nog geen succes. Hebben jullie tips hoe nu verder? 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Jacobsvd zei:

 

Ook ik ben er helaas ingetrapt een contract aan te gaan met dit bedrijf. Direct een mail gestuurd dat ik hier vanaf wil zien maar tot heden nog geen succes. Hebben jullie tips hoe nu verder? 

 

Wat zeggen ze?

  

Op 5-8-2022 om 09:43, Milo Groot Obbink zei:

Toen een klant van mij in paniek belde omdat ze een 2-jarig contract met MKB Clickservice had afgesloten, ben ik direct aan het googlen geslagen. Op Higherlevel kwam ik de nodige topics over Proximedia/MKB Clickservice tegen. @TwaBla reageerde direct op mijn verzoek voor hulp/tips om het contract te laten ontbinden.

De aangetekende brief aan MKB Clickservice die op de dag van ondertekening is verzonden had als resultaat dat MKB Clickservice zonder kosten de overeenkomst heeft ontbonden.  Bedankt Higherlevel voor de ondersteuning en tips.

 

Ook SHenry had met de combinatie van een mail en aangetekende brief direct succes.

  

Op 2-9-2022 om 18:41, SHenry zei:

Ik heb vandaag een gesprek met MKB services gehad en ik er ben er helaas ingetrapt. Zou je mij hiermee kunnen helpen ? Zoals ik heb gelezen heb ik 3 dagen bedenktijd, tot maandag als het goed is. Ik heb geen idee hoe ik dit zelf kan oppakken. 

 

Ze mailde mij (TwablaHL@gmail.com) het volgende.

 

Quote

Het is mij gelukt om de contract te ontbinden zonder tegenstrijd. De vertegenwoordiger waarmee ik de contract had getekend heeft mij maandag gebeld en mij proberen te overtuigen dat ze geen oplichters zijn. Ik heb hem duidelijk gezegd dat ik de contract wil ontbinden en dat hij op mijn email of aangetekend brief moet reageren en later op de dag heb ik een bevestiging gekregen dat ze de contract ontbinden zonder verdere kosten. 

 

Wanneer heb jij het contract getekend en wanneer heb je opgezegd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
43 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Wat zeggen ze?

  

 

Ook SHenry had met de combinatie van een mail en aangetekende brief direct succes.

  

 

Ze mailde mij (TwablaHL@gmail.com) het volgende.

 

 

Wanneer heb jij het contract getekend en wanneer heb je opgezegd?


Dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb het contract gisteren ondertekend en een uur later een mail verstuurd voor ontbinding van het contract. Diezelfde dag hebben ze nog gebeld dat ze zeker geen oplichters zijn en we juist blij moeten zijn dat we met hen in zee zijn gegaan. Aangetekende brief zal vandaag verstuurd worden, heb je hier nog tips voor? Helaas zie ik nergens in het contract een bedenk termijn van 3 dagen staan.. hopelijk reageren ze en zal het contract ontbonden worden. 

Link naar reactie
  • 1
6 minuten geleden, Jacobsvd zei:

Ik heb het contract gisteren ondertekend en een uur later een mail verstuurd voor ontbinding van het contract.

 

Nou dan zit je netjes binnen de drie dagen. :nerd-face:

 

In je PM-box (forum-brievenbus) zit een voorbeeldtekst. Ik raad je aan daar een screenshot van hun eigen toezegging toe te voegen: drie werkdagen afkoelperiode. Dat screenshot vind je als je even terugbladert in dit topic.

 

Je hoeft het woord oplichting of bedrog niet te gebruiken. Je hoeft je opzegging sowieso niet te motiveren. Zeg maar dat je je bedacht hebt en bij nader inzien een andere oplossing zoekt. Je bent hen niks verplicht!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
45 minuten geleden, Jacobsvd zei:

Ik heb het contract gisteren ondertekend...

 

Staat daar niks meer in over die afkoelperiode? Het is mogelijk dat ze die bedenktijd niet meer hanteren in recente contracten. Dan kun je echter stellen (als je dat durft) dat je het bij een eventuel dagvaarding wel als argument gaat gebruiken, al was het alleen maar om de schade gematigd te krijgen.

Lees even terug in dit topic wat dat betekent. :winking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Helaas staat de afkoelperiode van 3 dagen niet meer in het contract. Ik durf het wel aan om in de brief te vermelden dat ik wel vernomen heb over de afkoelperiode en dat zal gebruiken bij een eventuele dagvaarding. Laten we hopen dat het zover niet komt en ze mee willen werken! Vanmorgen heb ik mijn 2e mail verstuurd en ga vandaag ook nog een aangetekende brief sturen. Bedankt voor je tips! Ik zal laten weten hoe het verder verloopt. 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-9-2022 om 09:10, TwaBla zei:

 

Nou dan zit je netjes binnen de drie dagen. :nerd-face:

 

In je PM-box (forum-brievenbus) zit een voorbeeldtekst. Ik raad je aan daar een screenshot van hun eigen toezegging toe te voegen: drie werkdagen afkoelperiode. Dat screenshot vind je als je even terugbladert in dit topic.

 

Je hoeft het woord oplichting of bedrog niet te gebruiken. Je hoeft je opzegging sowieso niet te motiveren. Zeg maar dat je je bedacht hebt en bij nader inzien een andere oplossing zoekt. Je bent hen niks verplicht!

 

Zou je die voorbeeldtekst ook naar mijn inbox kunnen sturen? Vandaag hetzelfde meegemaakt.
 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 1

Vooralsnog is het niet gelukt om het contract te ontbinden, vanochtend een mail mogen ontvangen waarbij ze ontkennen dat ze gebruik maken van een bedenktermijn van 3 dagen.

 

Ze gaan nu blijkbaar nog een stap verder dan voorheen, ik heb dezelfde stappen gevolgd die hiervoor beschreven zijn. Een mail op dezelfde middag, gevolgd door een telefoongesprek in combinatie met een aangetekende brief. 
 

Ik heb gisteren meerdere keren geprobeerd het via de telefoon op te zeggen, maar ze gebruiken steeds een excuus om op een later moment terug te bellen, wat vervolgens niet gebeurt. Zelfs als ik ze daarop uit eigen initiatief bel halen ze hetzelfde trucje uit. Bizarre praktijken.

 

Ik zal vandaag nog de mail beantwoorden, met hopelijk een beter resultaat. Mocht dit niet lukken dan zal ik juridische traject beginnen. 

Link naar reactie
  • 2
36 minuten geleden, Zaletio zei:

Vooralsnog is het niet gelukt om het contract te ontbinden, vanochtend een mail mogen ontvangen waarbij ze ontkennen dat ze gebruik maken van een bedenktermijn van 3 dagen.

 

Ze balen natuurlijk dat ze steeds weer klanten verliezen op basis van die toezegging. 

 

Als je een dagvaarding krijgt, kun je er op wijzen dat Proximedia en zijn rechtsvolgers de afgelopen jaren uiteenlopende beloften hebben gedaan over afkoelperiodes en bedenktijden. Sarah Govaert beweerde op de site Emerce dat iedere klanten een bedenktijd van acht dagen had. Destijds was Proximedia actief als BeUP.

 

Als ze het laten voorkomen, wil ik met alle plezier een overzicht maken van gebroken beloften en verloren zaken. Ze hebben er ook een boel gewonnen. Daarom raad ik je aan tevens aan de rechter te vragen om de boete te matigen, omdat die buitensporig is. Jij hebt immers laten weten geen behoefte te hebben aan hun diensten direct in het weekend nadat de overeenkomst getekend was, dus ze hebben amper kosten gemaakt.

 

Schermafbeelding 2022-10-25 om 13.10.00.png

Schermafbeelding 2022-10-25 om 13.16.17.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Wij roepen op dit forum al jaren dat er niks mis is met het idee achter Proximedia, BeUP en MKB Clickservice om ondernemers online marketingservices te bieden op basis van een abonnee-model, maar lever dan goede kwaliteit en wees transparant in je verkoop.

 

Vooral die verkoop is nu een aaneenschakeling van valse trucs. Ondernemers worden gebeld met een bijzondere aanbieding, waar niets bijzonders aan is. Ze krijgen een aanbod om iets te doen zonder investering vooraf, of woorden van gelijke strekking. Ze worden bezocht door een tweetal verkopers die een cascadelijst tonen waarop de ene na de andere kostenpost weggestreept wordt, totdat er een beperkt bedrag overblijft - waarvan de aard op dat moment vaak onduidelijk is. Er wordt met een contract gewapperd, maar de ondernemers krijgt doorgaans geen tijd of gelegenheid om die overeenkomst rustig te bekijken. Een aantal gedupeerden meldt dat de indruk gewekt wordt dat er bedenktijd is. En de vogels zijn gevlogen als de ondernemer toegeeft en de handtekening gezet is.

 

Ik herinner me nog een starter uit Amersfoort die met veel gedoe vrij kwam van het wurgcontract, op voorwaarde dat ze positieve recensies zou schrijven. Lees ook de column die geschreven is door de mods van dit forum, toen een andere gedupeerde gedwongen werd al zijn kritiek van dit forum te verwijderen. Maar de klachten blijven gewoon komen, al twintig jaar. Dus we blijven gedupeerden helpen, zo lang dat niet verboden wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Mijn ervaring met MKB clickservice.  Jeeh.... Eerst is er een afspraak gemaakt om langs te komen of ik in aanmerking zou komen voor een eventuele marketing actie bij mij in de buurt. Gisteren een bezoek gehad van iemand die een verhaaltje vertelde over MKB Clickservice. Daarna vroeg hij wat ik deed, daar werd niets over genoteerd. Achteraf voel ik me misleid. Want er werd niet meer gesproken over criteria en of ik in aanmerking kwam voor speciale marketing actie. We gingen direct over op het product en contract. 

Vragen die ik stelde werden heel handig ontweken.  Vragen over de website zoals wat als de site niet goed is werden beantwoord met dat wordt allemaal opgelost, er zitten vakkundige google experts die regelmatig trainingen krijgen.  Die kunnen het altijd aanpassen. Ik vroeg of ik even bedenktijd kon krijgen, maar de actie was enkel nu geldig zei hij. Ik voelde me onder druk gezet. En ja hoor--- getekend, Zo dom...... en werden er weer andere vragen gesteld die ik moest noteren. Waardoor ik nog geen tijd had om naar het contract te kijken. De man ging direct bellen om dingen door te geven.  Waardoor er geen tijd was om naar het contract te kijken.  Mij werd enkel het vel van het contract getoond,  achterzijde bleek achteraf.  En nog sneller was de man gevlogen. Voordat ik het in de gaten had.  Ik zag dat ik aan een wurgcontract vastzit.  En verder gaat dit me waarschijnlijk totaal niets opleveren. Volgende week gaan ze me bellen om een interview in te plannen, vertelde hij, zodat er eind van de maand een website kan zijn. 

Totale paniek. Wat nu? Ik heb direct een aangetekende brief gestuurd dat ik het contract wil annuleren. Ook heb ik gemaild met de brief in de bijlage dat deze aangetekend verstuurd is. 

 

Ik zag op het contract dat de man waarvan ik alleen de voornaam kreeg geen naam bij de handtekening heeft geplaatst enkel een krabbel. Geen ID, geen visitekaartje. Is dat rechtsgeldig? En is die man wel bevoegd om een handtekening te mogen zetten voor MKB Clickservice? Werkt hij daar wel?

 

Wat kan ik verder nog doen?  Zijn er nog mogelijkheden om het contract te ontbinden. 

 

Hoor het heel graag.  Alle hulp is welkom, Bedankt alvast

Ankiev

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ook ik werd in oktober 2021 benaderd door MKB clickservice. Ze hadden een "prachtig aanbod voor een geselecteerd groepje ondernemers, nu ze in Groningen gingen beginnen. "Wij gaan voor jou een website maken, laten tekstschrijvers de juiste woorden gebruiken en jou daarmee hoger in Google laten scoren" Als zelfstandige had ik al wel een verkoop site, maar deze kwam nog niet lekker uit de verf in Google. Het leek mij wel wat. Ik twijfelde wel, omdat ik meteen voor twee jaar moest tekenen, maar de verkoper van MKB clickservice gaf mij op het moment net voldoende om de gok te wagen.
Toen na 2 a 3 maanden de site af was ik ik hem onder ogen kreeg, schoten de tranen in mijn ogen en wist ik meteen dat ik erin geluisd was. Natuurlijk kunnen er altijd kleine dingen zijn die je graag iets anders had willen zien en makkelijk te verhelpen zijn. Echter De teksten waren tenenkrommend en de foto's werkelijk afschuwelijk. Als online kunsthandelaar moet dit juist voor mij perfect zijn, maar foto's waren op zo'n manier uitgetrokken, dat ze helemaal vervormd waren. Beelden van poezen zonder hoofd. Om verder van enig ontwerp van de pagina's maar te zwijgen. Ik nam contact op en vroeg hun voor mijn reactie te geven of zij vonden dat de site in hun ogen klaar was om live te gaan. Ja hoor, kreeg ik terug. Of had u nog iets willen veranderen ? Na vele veranderingen, nooit tot iets gekomen wat mij beviel. MKB clickservice is een verkoop apparaat/bedrijf om jou een contract aan te smeren. Ze zijn er niet om jou echt aan iets moois te helpen, wat jij graag je klant zou laten zien, dan wel iets wat leads op zou moeten leveren.
Ik zoek mensen met dezelfde soort klachten tegen MKB Clickservice, om samen een juridische vuist te maken om te zorgen dat ze onze contracten beëindigen zoals wij vragen. Ze kunnen niet leveren wat ze in de verkoop schetsen. Mvg, Floris Raaijmakers

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Oproep verwijderd
Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Floris Raaijmakers zei:

Ik zoek mensen met dezelfde soort klachten

 

Die heb je gevonden, lees dit topic en dit topic goed door en vind hopelijk tips waarmee je wellicht wat verder mee komt. Welkom op HL overigens...

 

HL is geen forum waar je oproepen in mag plaatsen, vandaar dat jouw tekst iets is aangepast. Zie Forumregels...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
2 uur geleden, Floris Raaijmakers zei:

Ik zoek mensen met dezelfde soort klachten tegen MKB Clickservice, om samen een juridische vuist te maken om te zorgen dat ze onze contracten beëindigen zoals wij vragen.

 

Elders heb ik al eens uitgelegd welke reacties juridisch meer en minder effectief zijn, na een aantal ondernemers begeleid te hebben in hun gang naar de rechter. Ik zal kijken of ik daar iets uit kan citeren - maar ik moet dat eerst terugvinden.

 

Er zijn ook advocaten actief in dit domein, en die hebben uiteraard meer juridische kennis. Zij weten dat rechters heilig ontzag hebben voor het overeenkomstenrecht en niet snel geneigd zijn om een getekend contract terzijde te schuiven. Zelfs als aantoonbaar is dat verkopers van de firma List & Bedrog afkomstig zijn. Een beroep op dwaling (misleiding, bedrog) heeft zelden succes. Had je maar beter moeten opletten.

Wat soms wel werkt, is verwijzen naar (oude) toezeggingen tot bedenktijd en/of een beroep doen op redelijkheid en billijkheid mbt boeteclausules. Bij een ondernemer die binnen enkele dagen opzegt en vervolgens belast wordt met een enorme schadevergoeding kan de rechter die schade matigen, rekening houdend met omstandigheden.

 

Dat gaat in jouw geval niet op.

 

We zijn met enkele vrijwilligers al eens begonnen aan een kwalitatieve vergelijking van de sites die door dit soort leveranciers gemaakt worden (er zijn enkele copycats) en dat is inderdaad vaak om te janken. Daarmee kom je terecht in het domein van wanprestatie, en dat kan aanleiding zijn om de overeenkomst te beëindigen. Maar dan moet je wel enkele stappen zetten, met name een correcte verzuimstelling

 

Als meer mensen (gedupeerde ondernemers) daar interesse in hebben, kunnen die zich bij mij melden via PM of mail (TwablaHL@gmail.com). Dan maak ik een besloten groep, al dan niet op dit forum.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Tekst met de 'knipoog' naar de moderatie en forumregels verwijderd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste TwaBla,

 

Dank voor uw heldere uitleg. Ja, het zal waarschijnlijk ook een lastige worden, gezien het ondertekende contract. 

Als je alle klachten over dit bedrijf (en moederbedrijf) leest, een groep van 300 gedupeerde in België, 130 rechtzaken tegen of door ondernemers inzake Proximedia, dan sta ik er gewoon van te kijken dat dit mogelijk is. 

Mijn klachten mbt MKB clickservice zal ik zo wijd verspreiden als ik kan. Hopelijk zal het een aantal mensen duidelijk zijn, voor ze iets bij hun tekenen. Eigelijk zou de KVK hierin ook wel meer advies mogen verstrekken. 

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, Floris Raaijmakers zei:

Hoe ?? 

Mvg, Floris Raaijmakers

Aangetekende brief, een aantal telefoontjes en mails. Ze hanteren een bedenktijd van 3 dagen in hun eigen woorden via verschillende kanalen, daar was ik ruim binnen. Dit wordt in eerste instantie uiteraard ontkend, maar gewoon volhouden.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, Floris Raaijmakers zei:

Eigelijk zou de KVK hierin ook wel meer advies mogen verstrekken. 

 

Bij het kennismakingpakket dat nieuwe ondernemers krijgen van de KvK zit doorgaans een waarschuwing voor acquisitiefraude in diverse vormen, maar dat dringt niet tot nieuwe ondernemers door.

 

Pas als ze een vreemde ervaring hebben, zoals een eigenaardig telefoontje of het bezoek van verkopers die met een ondertekend contract de deur uitlopen, beseffen ze dat er iets niet klopt. Dan gaan ze zoeken en komen ze terecht op een forum dat 'ervaringen met' bij naam genoemde dubieuze dienstverleners laat bespreken.

 

In Frankrijk is Cortix - de voorloper van Proximedia - failliet gegaan na een aantal rechtszaken en doordat veel gedupeerden niet meer betaalden, maar de Belgische en Nederlandse navolgers gaan gewoon door. In de grote Belgische zaak (strafrecht) volgden de rechters het argument van de advocaten van Proximedia dat de wantoestanden veroorzaakt waren door slechte verkopers. Daar lopen nog enkele privaatrechtelijke zaken.

Ondernemers in Nederland die niet blij zijn met de overeenkomst die ze zelf getekend hebben, kunnen als ze snel zijn een beroep doen op oude toezeggingen over bedenktijd. Maar wie zich na maanden pas bedenkt, zal de langere route via wanprestatie moeten volgen. Een beroep op dwaling heeft bij mijn weten zelden of nooit succes.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hi, ik las dat je er vanaf bent gekomen! Geweldig! Zou je kunnen vertellen hoe je er van af bent gekomen? 
 

ben erg benieuwd en denk dat andere er ook wat aan hebben :)

groetjes!!

Op 8-4-2022 om 09:56, ieneke121 zei:

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.