• 0

MKB Clickservice

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste lezer,

Ik wil mijn ervaring delen als iemand die de dupe is geworden van MKB Clickservice.

 

In de tweede helft van januari kreeg ik een telefoontje van een persoon die beweerde een medewerker van Google te zijn. Hij beloofde mijn zichtbaarheid op Google te verbeteren, wat voor mij, gezien mijn gebrek aan klanten, erg interessant klonk. Hij benadrukte dat het een nieuw aanbod was, exclusief voor een selecte groep mensen. Hoewel hij meteen de volgende dag langs wilde komen, stelde ik dit een week uit.

 

Uiteindelijk bezocht dezelfde persoon mij en tot mijn verbazing ben ik gevallen voor zijn overtuigingskracht en heb ik mijn handtekening gezet onder een vaag contract. Tijdens het doornemen van het contract sprak hij voortdurend tegen me, waardoor ik de passage over bedenktijd over het hoofd zag. Hij liet geen visitekaartje achter en was ook nergens te vinden binnen het bedrijf. Ook zette hij niet zijn volledige naam op het contract.
 

Met behulp van Twabla heb ik stappen ondernomen om het contract eenzijdig en kosteloos te ontbinden. Ik heb een aangetekende brief naar Utrecht gestuurd en dezelfde brief ook per e-mail verzonden. Na een periode van radiostilte ontving ik enkele dagen later het verlossende woord: finale kwijting, het dossier werd kosteloos gesloten. Dankzij Twabla was ik uiteindelijk binnen een week van het contract af.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste allen hier,

 

ook hier iemand die in de mooie praatjes is getrapt. En dat terwijl ik normaal iemand ben die mensen in mijn omgeving behoedt voor deze soort praktijken. Gek hè hoe ze je weten in te pakken...

 

Na dit topic uitvoerig door te hebben gelezen, ga ik het volgende doen:

 

  • een aangetekende brief versturen aan het hoofdkantoor (Zonnebaan 39, Utrecht);
  • een aangetekende brief versturen aan het andere adres (Middenweg 23 3401MB te IJsselstein);
  • een email sturen naar het emailadres op de website (info@mkbclickservice.nl);
  • een email sturen naar het emailadres genoemd in dit topic (boekhouding@mkbclickservice.nl)
  • telefonisch contact opnemen met de vertegenwoordiger (ik heb zijn 06);
  • contact opnemen met TwaBla voor eventuele verdere stappen (inmiddels gedaan per mail).


Wat ik in ieder geval opneem in mijn communicatie met MKBClickcollect is:

  • ik benoem niet dat ik het contract wil ontbinden. Daarmee geef je aan dat er een rechtsgeldig contract is;
  • ik beroep mij op de 3 dagen bedenktijd die zij in het verleden hebben gecommuniceerd;
  • ik geef aan dat ik mij heb bedacht en dat er, omdat er nog geen werkzaamheden zijn uitgevoerd, daarmee geen nadelige gevolgen zijn voor beide partijen;
  • ik geef aan dat het telefoongesprek vertelde dat het kosteloos was en dat dit dus niet zo blijkt te zijn. Dit is een vorm van wilsgebrek (verstrekken foutieve informatie);
  • ik heb een contract ondertekent als niet bevoegd persoon van de organisatie (eenmanszaak, niet de eigenaar maar zoon van). Zij zouden een volmacht opvragen per mail bij ons, maar deze is nog niet ontvangen en dus ook niet getekend. Wellicht aangeven dat het contract dan niet rechtsgeldig is?


Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Wanneer er nieuws is, meld ik mij wederom in het topic.

Alvast aan eenieder die in dit topic zijn steentje bijdraagt, DANK!

Link naar reactie
  • 0

Dag allemaal.

Zelf ben ik gisteren helaas ook ingetrapt in het mooie verhaaltje van een Jeroen.
Eergisteren werd ik gebeld door iemand van 'hoog en laag'? Iemand die simpelweg op gesprek wilde komen voor een unieke aanbod, waarin ik zelf niet zou hoeven investeren.
De gedachte 'als het te mooi is om waard te zijn...' kwam al heel snel in mijn hoofd, maar ik wilde het graag een kans geven.
De volgende dag kwam dus die vriendelijke persoon mij vertellen dat ze mijn nieuwe onderneming heel veel kunnen betekenen. Dat ik duizenden euro's korting zou krijgen, omdat dit een tijdelijke actie is en ze mij graag als reclame willen gebruiken voor andere eventuele klanten.
MAAR, omdat Jeroen niet wist wanneer de actie voorbij zou zijn, zou ik gelijk moeten tekenen, om de actie zo goedkoop te houden.
De beloftes sloten precies aan bij wat ik zocht. Jeroen wist precies te vertellen wat ik wilde horen en op al mijn vragen en zorgen had hij hele mooie antwoorden. Ik was verkocht. Zo naïef...

 

Die avond in bed begon ik mij toch zorgen te maken; er klopt iets niet. Op het internet kon ik heel snel en makkelijk vinden dat ik een grote fout had gemaakt. Na een paar uren rondzoeken in paniek, vond ik een paar hele fijne forums die mij weer hoop hebben gegeven. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar Twabla (wat een held) en ik hoop dat ik met hulp weer wat rust kan vinden.

 

Lesje is in ieder geval geleerd. Nu nog hopen dat het mij weinig tot geen geld gaat kosten, maar ik ben bereid om ver te gaan om de Clickservice niet te laten winnen.

Link naar reactie
  • 2

Graag deel ik ook mijn ervaring om te laten weten dat er licht is aan het einde van de tunnel. Met behulp van TwaBla ben ik van MKBclickservice afgekomen.

 

Hoe ik in contact kwam met MKBclickservice

Begin December belde een vertegenwoordiger van Mkb clickservice mij op, met het aanbod om mijn naamsbekendheid te vergroten door gebruik te maken van hun service. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio Overijssel omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Aandringend vroeg ene Joël of ik hem kon ontvangen. Toen ik vertelde dat ik geen ruimte voor ontvangst had en hij naar andere opties voor ontvangst begon te vragen hebben we afgesproken in een werkcafé bij mij in het dorp. Meteen de volgende dag kwam meneer langs met een uitgebreid verhaal over de stappen die er betrokken waren bij het ontwikkelen van mijn website. Namelijk dat hun partner waren van google en zoekresultaten op mijn bedrijfsnaam konden verbeteren. Ook zouden ze vijf landingspagina’s voor mij maken en zou er een fysiek interview met mij worden ingepland voor de gegevens op de website. Toen we de prijzen bespraken heeft meneer verteld dat ik alleen maar de dossierkosten hoefde te betalen. Vervolgens werd er een ander papier tevoorschijn gehaald waarop Joël de normale prijzen opschreef en doorstreepte en vertelde dat ik alleen de eenmalige dossierkosten zou betalen. Omdat ik er zeker van wou zijn dat ik het goed begreep heb ik zijn omschreven stappen herhaald en als laats de vraag gesteld of ik daadwerkelijk alleen de dossierkosten zou betalen. Hij zei dat dit klopte. Ook zei hij dat ze alleen zouden samenwerken als er onderling goede communicatie zou zijn en ik tien namen van eventuele andere mensen met belangstelling kon opschrijven. Vervolgens werd de vraag gesteld of ik in zee ging of dat het aanbod naar iemand anders kon gaan. Dan moest ik nu een antwoord geven en ondertekenen. Er werd mij een ander papier en een blauwdruk overhandigd die ik eerst wou doorlezen voordat ik tekende. Ondertussen ging Joël nog iemand bellen en probeerde hij mij soms vragen te stellen over bijvoorbeeld mijn leeftijd en of ik uit de buurt kwam. 

 

Na het globaal doornemen heb ik dan toch mijn handtekening gezet. Overigens niet hard genoeg om zichtbaar te zijn op de blauwdruk. Joël moest na het tekenen snel weg naar de volgende afspraak. 

 

 

Het gevoel dat er iets niet klopte

 

De volgende dag ben ik door een medewerker benaderd voor het doornemen van de stappen en het inplannen van het interview. Dit zou telefonisch gebeuren en niet fysiek, anders dan was besproken. Ook hoorde ik dat de maandelijkse bijdrage en het SEA maandbudget wel in rekening werden gebracht. Toen ik de medewerker vertelde dat dit niet juist was en ik hier even voor wou zitten om dit uit te zoeken bood ze aan een andere keer terug te bellen voor het inplannen van het interview. Toen ik het bedrijf op internet opzocht kwam ik erachter dat ik er was ingeluisd en dat ik vast zat aan een wurgcontract.  

 

Vervolgens heb ik diezelfde avond stappen ondernomen en gebeld met de klantenservice om het contract te onderbreken en dat ik nog geen gebruik had gemaakt van hun service. Een medewerker vertelde mij dat dit niet mogelijk was. 

Vervolgens heb ik per mail bezwaar gemaakt en gevraagd om het contract per direct te ontbinden.  

 

Ik heb Joël benaderd over de gemaakte afspraken. Deze gaf te kennen dat er geen verandering mogelijk was en dat iemand contact met mij zou opnemen. 

Ook heb ik een mail gestuurd naar de op hun website aangegeven emailadres om het automatische incasso op mijn rekening stop te zetten. 

 

De volgende dag heb ik telefonisch reactie gekregen op de laatste mail. Aan de telefoon heb ik mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik dit als klein ondernemer dit niet aankan en de samenwerking wil stopzetten. De medewerker wou mijn tegemoetkomen door het bedrag te verlagen. Als dat zo zou zijn wou ik dit zwart op wit hebben en ik zou er nog bericht van krijgen. Ondertussen heb ik het gesprek laten filmen. In het gesprek vertelde de werknemer mij gewoon dat hun vertegenwoordigers met een script werken!

 

Een aantal dagen later is er contact met mij opgenomen voor het interview. Deze zou telefonisch worden gehouden en niet fysiek. De afspraak werd gepland op 3 januari 2024. Een paar dagen later heb ik het nummer teruggebeld om de afspraak te cancelen. Dit kon. De medewerker die mij heeft geholpen heet Marwa. Ik heb zelf besloten om hun geen werk aan mij te laten besteden zodat ze nergens aanspraak op kunnen maken. Ik zei dat ik vanwege persoonlijke omstandigheden hun zelf wel kon benaderen voor een eventuele andere datum. Ik ben niet door hun op de eerder afgesproken datum benaderd. Na enig onderzoek ben ik er ook achter gekomen wat de volledige naam van de vertegenwoordiger is. Ik ben een dossier gaan opbouwen met de namen, mails en datums van gesprekken. Ook heb ik besloten om elk gesprek met MKBclickservice op te nemen.

 

 

Contact met TwaBla

Op het platform van radar en HigherLevel ben ik in contact gekomen met TwaBla, een vriendelijke journalist die al meer dan 20 jaar ervaring heeft met de praktijken van Proximedia/MKBclickservice. 

 

Hij heeft mij geholpen door een brief voor mij op te stellen die ik aangetekend naar MKBclickservice kon versturen. Ook gaf hij mij de volgende tips.

 

 

-       Zeg zo snel mogelijk dat je geen behoefte hebt aan samenwerking en weiger dat MKBclickservice enig werk voor je verzet en stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief.

 

-       Als MKBclickservice je opbelt, weiger dan dat ze enige vorm van werk voor je verzetten en ga nergens op in. Ook als ze je mailen met een ander aanbod of iets beweren of dreigen. Vermeld alles wat ze fout doen en doe beroep op de oude opzegtermijn. MKBclickservice heeft namelijk op verschillende fora laten weten dat ze deze termijn nog hanteren. 

 

-       In mijn geval heb ik duidelijk gemaakt dat ik de gesprekken opnam en heb ik vervolgens niks meer van MKBclickservice gehoord.

 

-       Een kantonrechter kijkt naar wat er op papier staat maar zal ook weten dat MKBclickservice oneerlijk tewerk gaat, zeg daarom dat je een beroep doet op redelijkheid en billijkheid waardoor een rechter een eventuele boete naar een laag bedrag terug kan brengen. De kosten om iemand voor de rechter te dagen zijn voor MKBclickservice hoger dan de boete dus is het resultaat dat ze je niet zullen dagvaarden.

 

-       Ook heeft TwaBla mij erop gewezen dat de namen van de personen waarvan het contract is ontbonden bekend zijn en dat als het nodig is zij breidt zijn met een bus naar de rechtbank te komen om dit te bevestigen. 

 

-       Ook kreeg ik de mededeling dat van TwaBla MKB Clickservice het boekjaar 2023 aan het afronden is en waarschijnlijk geen  hoge BTW-rekening wil betalen over betwiste facturen. Dus deze week is HET MOMENT om je contract af te kopen voor een symbolisch bedrag.

 

- Ook heb ik aangegeven aangifte te doen bij de ACM omdat MKBclickservice gebruik maakt van koude acquisitie.

 

Dit zijn enkele punten waarvan ik gebruik heb gemaakt. Gelukkig ben ik van het contract af.

 

Gevolg

Na mijn eerste mail waarin ik bezwaar heb gemaakt heeft ben ik opgebeld door een freelancer die MKBclickservice had ingehuurd om een interview met mij te plannen. Ik heb duidelijk geweigerd dat zij enig werk voor mij zouden verzetten. Toen zij mij diezelfde dag mailden dat ik telefonisch een bevestiging had gegeven om toch eerder akkoord te zijn gegaan met een nieuw voorstel heb ik ook dit geweigerd en duidelijk gemaakt dat deze aanname per misverstand was en vervolgens alles benoemd welke misstappen MKBclickservice allemaal doet. Ook heb ik aangegeven de gesprekken op te nemen waarnaar ik niks meer heb gehoord van hun kant. Ook heb ik een kopie van de brief naar een medewerker gestuurd die de administratie doet. Van hem kwam uiteindelijk de bevestiging dat wij elkaar kwijtschelding van over en weer gegeven en het contract was ontbonden.

 

Ik ben TwaBla ontzettend dankbaar voor zijn hulp en dat ik hem mocht mailen en bellen. Ik heb mijn lesje geleerd om nooit meer in te gaan op coldcalling.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

hierbij de volgende vraag:

 

Ik heb een webshop; www.goudencadeau.com. voor deze webshop heb ik een Google ADs champagne lopen kosten per maand 400,00

2 jaar geleden contract afgesloten met MKB Clickservice voor een website met 5 landingspagina's. ( helaas er in gestonken)

hierbij aangegeven dat ik voor mijn webshop al een google ADs champagne heeft lopen en actief is.

 

volgens MKB Clickservice geen probleem.

ik heb een aantal domeinnamen geregistreerd en MKB Clickservice er 1 laat kiezen;  dat werd www.goudencadeau.nl . hierop heb duidelijk de vraag gesteld en ook nog een keer per mail of dit geen probleem zou zijn met mijn domeinnaam van de webshop www.goudencadeau.com volgens MKB Clickservice was er geen link, dus geen probleem.

De meerwaarde van deze website was er niet, de omzet vermeerdering was minimaal en er stonden twee advertenties op google onder elkaar?

die van www.goudencadeau.com  en daaronder www.goudecadeau.nl  ( hier heb dan ook op gereageerd met een aangetekende brief )

Na 1 jaar kwam er manager van MKB Clickservice langs en vertelde dat er een conflict was tussen de webshop en website en dat dit ter nadele werkte voor mijn omzet op de webshop. 

 

dit contract werd alleen maar stop gezet als ik een nieuw contract  zou aangaan , maar dan voor een andere website die ik ook heb. Ook weer heel veel gedoe en is uiteindelijk uitgedraaid dat MKB Clickservice een rechtszaak tegen mij gaat beginnen. Aangezien  ik op alle andere punten die ik aanhangig heb gemaakt met aangetekende brieven, mails en printscreens  enz. Ben ik vol vertrouwen om de rechtszaak te gaan winnen. 

 

alleen op dit deze kwestie zoek ik nog bevestiging van hun ongelijk. 

 

hierbij heb ik dan ook een vraag,  klopt het dat het ondeskundigheid was van MKB Clickservice? Is er iemand ( liefst onafhankelijk ) die dit wil bevestigen?

Gezien MKB Clickservice bekend staat als niet betrouwbaar en heel veel, vooral kleine bedrijven heeft gedupeerd. zou het mooi zijn om ze hier ook mee om

de oren te slaan.

alvast bedankt voor jullie reacties. 

aangepast door StevenV
Link naar reactie
  • 0

Ik werd gebeld door verkoopmannetje van mkb die graag een keer bij me op de koffie wou komen om een mooie deal te pitsen aan mij. Een (week) later kwam hij langs, hij wist precies op mn gevoel in te spelen een van zijn eerste vragen was waarom mkb met mij in zee zou willen gaan. wat maakte mij de moeite waard om deze prachtige deal te krijgen. even later begonnen we het te hebben over de prijs. het is maar 7 euro per dag zei hij je hoeft maar 1 product per dag te verkopen en dan heeft u uw geld er al uit, en met de webshop die wij voor je gaan maken moet dat geen enkel probleem zijn. wij gaan er voor zorgen dat er klanten naar de webshop komen doormiddel van google ads en dat er klanten over gaan tot producten kopen doormiddel van een professionele webshop die wij voor u gaan maken.
hij had me overgehaald en ik ging akkoord, tijdens het ondertekenen had hij opeens haast en moest hij snel opweg naar de volgende klant dus ik greeg niet de tijd om rustig het contract door te lezen.
omdat het bij mij ging om een webshop en geen website kwam er ook nog een bedrag bij van 100 euro excl. btw.
na een aantal maanden bleef ik ontevrede over hoe amateuristisch mijn webshop er uit zag en dat ik nogsteeds geen sales had ontvangen wat ze me wel beloofd hadden.
na de klaag mail die ik stuurde is er maanden geen contact geweest en heb ik op 24-11-2021 besloten om het geld terug te boeken en te stoppen met betalen.
op 21-03-2022 heeft mkb mijn webshop offline gehaald en zins een tijdje staat het weer online.

 

na dat ik een hele lange tijd niks van ze heb vernomen heb ik een paar dagen terug een brief op de mat gekregen en nu slepen ze me voor de rechter… 

 

ik weet niet precies hoe het werkt maar ik ben opzoek naar mensen die zich hierbij willen aansluiten! 

Samen staan we sterker!

Link naar reactie
  • 0
Op 2-2-2024 om 22:04, -Schrijver- zei:

Graag deel ik ook mijn ervaring om te laten weten dat er licht is aan het einde van de tunnel. Met behulp van TwaBla ben ik van MKBclickservice afgekomen.

 

Hoe ik in contact kwam met MKBclickservice

Begin December belde een vertegenwoordiger van Mkb clickservice mij op, met het aanbod om mijn naamsbekendheid te vergroten door gebruik te maken van hun service. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio Overijssel omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Dit aanbod was overigens alleen voor ondernemers uit de regio omdat ze in de buurt een nieuw kantoor zouden beginnen en via lokale startende ondernemers hun naamsbekendheid wouden uitbreiden. Aandringend vroeg ene Joël of ik hem kon ontvangen. Toen ik vertelde dat ik geen ruimte voor ontvangst had en hij naar andere opties voor ontvangst begon te vragen hebben we afgesproken in een werkcafé bij mij in het dorp. Meteen de volgende dag kwam meneer langs met een uitgebreid verhaal over de stappen die er betrokken waren bij het ontwikkelen van mijn website. Namelijk dat hun partner waren van google en zoekresultaten op mijn bedrijfsnaam konden verbeteren. Ook zouden ze vijf landingspagina’s voor mij maken en zou er een fysiek interview met mij worden ingepland voor de gegevens op de website. Toen we de prijzen bespraken heeft meneer verteld dat ik alleen maar de dossierkosten hoefde te betalen. Vervolgens werd er een ander papier tevoorschijn gehaald waarop Joël de normale prijzen opschreef en doorstreepte en vertelde dat ik alleen de eenmalige dossierkosten zou betalen. Omdat ik er zeker van wou zijn dat ik het goed begreep heb ik zijn omschreven stappen herhaald en als laats de vraag gesteld of ik daadwerkelijk alleen de dossierkosten zou betalen. Hij zei dat dit klopte. Ook zei hij dat ze alleen zouden samenwerken als er onderling goede communicatie zou zijn en ik tien namen van eventuele andere mensen met belangstelling kon opschrijven. Vervolgens werd de vraag gesteld of ik in zee ging of dat het aanbod naar iemand anders kon gaan. Dan moest ik nu een antwoord geven en ondertekenen. Er werd mij een ander papier en een blauwdruk overhandigd die ik eerst wou doorlezen voordat ik tekende. Ondertussen ging Joël nog iemand bellen en probeerde hij mij soms vragen te stellen over bijvoorbeeld mijn leeftijd en of ik uit de buurt kwam. 

 

Na het globaal doornemen heb ik dan toch mijn handtekening gezet. Overigens niet hard genoeg om zichtbaar te zijn op de blauwdruk. Joël moest na het tekenen snel weg naar de volgende afspraak. 

 

 

Het gevoel dat er iets niet klopte

 

De volgende dag ben ik door een medewerker benaderd voor het doornemen van de stappen en het inplannen van het interview. Dit zou telefonisch gebeuren en niet fysiek, anders dan was besproken. Ook hoorde ik dat de maandelijkse bijdrage en het SEA maandbudget wel in rekening werden gebracht. Toen ik de medewerker vertelde dat dit niet juist was en ik hier even voor wou zitten om dit uit te zoeken bood ze aan een andere keer terug te bellen voor het inplannen van het interview. Toen ik het bedrijf op internet opzocht kwam ik erachter dat ik er was ingeluisd en dat ik vast zat aan een wurgcontract.  

 

Vervolgens heb ik diezelfde avond stappen ondernomen en gebeld met de klantenservice om het contract te onderbreken en dat ik nog geen gebruik had gemaakt van hun service. Een medewerker vertelde mij dat dit niet mogelijk was. 

Vervolgens heb ik per mail bezwaar gemaakt en gevraagd om het contract per direct te ontbinden.  

 

Ik heb Joël benaderd over de gemaakte afspraken. Deze gaf te kennen dat er geen verandering mogelijk was en dat iemand contact met mij zou opnemen. 

Ook heb ik een mail gestuurd naar de op hun website aangegeven emailadres om het automatische incasso op mijn rekening stop te zetten. 

 

De volgende dag heb ik telefonisch reactie gekregen op de laatste mail. Aan de telefoon heb ik mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik dit als klein ondernemer dit niet aankan en de samenwerking wil stopzetten. De medewerker wou mijn tegemoetkomen door het bedrag te verlagen. Als dat zo zou zijn wou ik dit zwart op wit hebben en ik zou er nog bericht van krijgen. Ondertussen heb ik het gesprek laten filmen. In het gesprek vertelde de werknemer mij gewoon dat hun vertegenwoordigers met een script werken!

 

Een aantal dagen later is er contact met mij opgenomen voor het interview. Deze zou telefonisch worden gehouden en niet fysiek. De afspraak werd gepland op 3 januari 2024. Een paar dagen later heb ik het nummer teruggebeld om de afspraak te cancelen. Dit kon. De medewerker die mij heeft geholpen heet Marwa. Ik heb zelf besloten om hun geen werk aan mij te laten besteden zodat ze nergens aanspraak op kunnen maken. Ik zei dat ik vanwege persoonlijke omstandigheden hun zelf wel kon benaderen voor een eventuele andere datum. Ik ben niet door hun op de eerder afgesproken datum benaderd. Na enig onderzoek ben ik er ook achter gekomen wat de volledige naam van de vertegenwoordiger is. Ik ben een dossier gaan opbouwen met de namen, mails en datums van gesprekken. Ook heb ik besloten om elk gesprek met MKBclickservice op te nemen.

 

 

Contact met TwaBla

Op het platform van radar en HigherLevel ben ik in contact gekomen met TwaBla, een vriendelijke journalist die al meer dan 20 jaar ervaring heeft met de praktijken van Proximedia/MKBclickservice. 

 

Hij heeft mij geholpen door een brief voor mij op te stellen die ik aangetekend naar MKBclickservice kon versturen. Ook gaf hij mij de volgende tips.

 

 

-       Zeg zo snel mogelijk dat je geen behoefte hebt aan samenwerking en weiger dat MKBclickservice enig werk voor je verzet en stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief.

 

-       Als MKBclickservice je opbelt, weiger dan dat ze enige vorm van werk voor je verzetten en ga nergens op in. Ook als ze je mailen met een ander aanbod of iets beweren of dreigen. Vermeld alles wat ze fout doen en doe beroep op de oude opzegtermijn. MKBclickservice heeft namelijk op verschillende fora laten weten dat ze deze termijn nog hanteren. 

 

-       In mijn geval heb ik duidelijk gemaakt dat ik de gesprekken opnam en heb ik vervolgens niks meer van MKBclickservice gehoord.

 

-       Een kantonrechter kijkt naar wat er op papier staat maar zal ook weten dat MKBclickservice oneerlijk tewerk gaat, zeg daarom dat je een beroep doet op redelijkheid en billijkheid waardoor een rechter een eventuele boete naar een laag bedrag terug kan brengen. De kosten om iemand voor de rechter te dagen zijn voor MKBclickservice hoger dan de boete dus is het resultaat dat ze je niet zullen dagvaarden.

 

-       Ook heeft TwaBla mij erop gewezen dat de namen van de personen waarvan het contract is ontbonden bekend zijn en dat als het nodig is zij breidt zijn met een bus naar de rechtbank te komen om dit te bevestigen. 

 

-       Ook kreeg ik de mededeling dat van TwaBla MKB Clickservice het boekjaar 2023 aan het afronden is en waarschijnlijk geen  hoge BTW-rekening wil betalen over betwiste facturen. Dus deze week is HET MOMENT om je contract af te kopen voor een symbolisch bedrag.

 

- Ook heb ik aangegeven aangifte te doen bij de ACM omdat MKBclickservice gebruik maakt van koude acquisitie.

 

Dit zijn enkele punten waarvan ik gebruik heb gemaakt. Gelukkig ben ik van het contract af.

 

Gevolg

Na mijn eerste mail waarin ik bezwaar heb gemaakt heeft ben ik opgebeld door een freelancer die MKBclickservice had ingehuurd om een interview met mij te plannen. Ik heb duidelijk geweigerd dat zij enig werk voor mij zouden verzetten. Toen zij mij diezelfde dag mailden dat ik telefonisch een bevestiging had gegeven om toch eerder akkoord te zijn gegaan met een nieuw voorstel heb ik ook dit geweigerd en duidelijk gemaakt dat deze aanname per misverstand was en vervolgens alles benoemd welke misstappen MKBclickservice allemaal doet. Ook heb ik aangegeven de gesprekken op te nemen waarnaar ik niks meer heb gehoord van hun kant. Ook heb ik een kopie van de brief naar een medewerker gestuurd die de administratie doet. Van hem kwam uiteindelijk de bevestiging dat wij elkaar kwijtschelding van over en weer gegeven en het contract was ontbonden.

 

Ik ben TwaBla ontzettend dankbaar voor zijn hulp en dat ik hem mocht mailen en bellen. Ik heb mijn lesje geleerd om nooit meer in te gaan op coldcalling.

kan je mij vertellen wie TWaBla is? ben zelfde ook in de val van mkb klikservice getrapt wil hier heel graag uit en de gene die dat regeld betaal ik geld

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Joost98 zei:

kan je mij vertellen wie TWaBla is? ben zelfde ook in de val van mkb klikservice getrapt wil hier heel graag uit en de gene die dat regeld betaal ik geld

TwaBla is een journalist die zich al jaren verdiept in de praktijken van MKBclickservice. Met zijn hulp heb ik een aangetekende brief kunnen opsturen waarbij ik van het contract af kwam. Op dit forum staat zijn e-mailadres vermeld. Zelf heb ik hem mogen bellen. Hij is een aardige man die hier geen kosten voor in rekening brengt. 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ook ik ben volledig in het contract van MKB getrapt. In januari is alles in stand gebracht met de hoop dat mijn bedrijf naar een hoge niveau word gebracht. Echter heb ik een mooi aanbod gekregen om voor een baas te werken 3 dagen in de week en daardoor zal ik eigenlijk geen advertenties meer nodig hebben voor mijn bedrijf. Mijn bedrijf blijft bestaan maar meer klanten erbij gaat niet lukken met alleen 2 dagen per week dat ik er aan werk. Ik wil heel graag het contract ontbinden maar weet echt niet wat ik moet en kan doen.

 

Kan iemand mij helpen?

 

met vriendelijke groet,

 

Hidde van den Biggelaar

Link naar reactie
  • 0

Dan is jouw situatie heel anders. 

De meeste posters hier voelen zich misleid, overdonderd  of zo.

 

Bij jou heb je na een paar maanden besloten dat je je bij nader inzien toch geen behoefte hebt aan hun dienstverlening.

 

Dat lijkt me iets heel anders. 

Link naar reactie
  • 1

Dag beste mensen,

 

Ik ben een beginnend ondernemer en ook ik werd helaas slachtoffer van de welbekende praktijken van MKB ClickService. Op 22 april werd ik gebeld door een medewerker (Stan) en met veel leugens heeft hij het voor elkaar gekregen om een afspraak te maken met mij. De leugens die gebruikt waren zijn meerdere malen op dit forum aangekaart. De volgende dag stond hij aan mijn deur met nog een collega.

 

Nadat Stan op de afspraak alle marketingtrucjes had gebruikt (die ook eerder zijn genoemd op dit forum) heb ik het contract op 23 april getekend en zijn de heren weggegaan. Ik kreeg meteen spijt en het was natuurlijk mijn eigen schuld. Ik kreeg totale paniek. Ik heb diezelfde dag alles uit de kast getrokken om het contract te ontbinden. Ik heb meerdere malen met de klantenservice van MKB ClickService gebeld, mailtjes gestuurd naar het bedrijf, mijn klacht ingediend bij ACM en ik heb zelfs met verschillende advocaten gebeld. Deze advocaten konden mij niet helpen, omdat ik het contract zelf had ondertekend.

 

Na hevig onderzoek kwam ik op dit forum uit en kreeg ik weer hoop. Ik heb gelijk twablaHL@gmail.com een mail gestuurd en deze persoon reageerde heel snel. Ik heb mijn situatie voorgelegd en de beste man heeft op 24 april een standaardbrief opgesteld, toegespitst op mijn situatie. Omdat ik nog een andere baan heb, heb ik in de brief onder andere beroep gedaan op reflexwerking. Ondernemers die ook nog op school zitten of een baan hebben kunnen beroep doen op reflexwerking! MKB ClickService durft dan waarschijnlijk geen rechtszaak te beginnen. De aangetekende brief heb ik op 25 april verzonden en op 26 april was deze ontvangen. Tussendoor werd ik nog vaak gebeld door een Alex met kortingen om 'mij tegemoet te komen', maar die heb ik allemaal afgeslagen. In dit stadium was de totale paniek die ik op de eerste dag had verdwenen en was ik nu zeker van mijn zaak.

 

Nu is het 29 april en zojuist heb ik een bevestiging gekregen van MKB ClickService dat het contract kosteloos wordt beëindigd met finale kwijting over en weer.

 

Met mijn ervaring wil ik andere gedupeerden meegeven dat er nog steeds hoop is als je een dergelijk wurgcontract tekent. De snelheid van handelen is cruciaal en als je binnen 3 dagen na het tekenen van het contract een aangetekende brief stuurt naar MKB ClickService heb ik er alle vertrouwen in dat het goed zal komen. Neem contact op met twablaHL@gmail.com en hij zal je verder helpen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

KLC

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.