Ga naar inhoud

Retourneren bij wederverkoop

Geplaatst:

Brittv

Voor alle wederverkopers hier op het platform: 

Ik verkoop sieraden in mijn webshop en wil gaan starten met wederverkoop aan fysieke winkels. Nu vraag ik me af, hoe doen jullie dat met retouren?

 

Als een klant een (kapot) item komt terugbrengen in de winkel? Laat je dat aan de winkel zelf over en vergoed je enkel de kapotte items? Of hoe doen jullie dit?

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
8 minuten geleden, Brittv zei:

Als een klant een (kapot) item komt terugbrengen in de winkel?


Dan bepaalt de winkel zelf (als een extra service) hoe daarmee om te gaan door bijvoorbeeld een retour of ruilmogelijkheid aan te bieden in geval van ongebruikte en onbeschadigde producten. Vaak wordt geld terug  of een tegoedbon gegeven.

In een fysieke winkel geldt de wettelijke bedenktijd namelijk niet, zoals deze voor webshops (kopen op afstand) wel geldt.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

RubenT

  • Moderator

In het geval van defecten is wettelijke garantie natuurlijk wel gewoon van toepassing, ook als het in een fysieke winkel is gekocht. 

 

 

35 minuten geleden, Brittv zei:

Laat je dat aan de winkel zelf over en vergoed je enkel de kapotte items? Of hoe doen jullie dit?

Als winkelier zou ik verwachten dat mijn leverancier (jij dus) artikelen die binnen de wettelijke garantie moeten worden vergoed aan de klant, door mijn leverancier aan mij vergoed worden.

 

Wat betreft artikelen die worden teruggebracht maar nog in goede staat zijn: het is aan de winkelier of ze dat terugnemen (en hoe ze dat vergoeden, waar Hans ook al wat over zei). De winkelier kan het artikel vervolgens weer opnieuw verkopen, dus daar hoef jij als leverancier niks mee te doen, lijkt me. 

 

Geplaatst:

Brittv

  • Auteur

Super! Dank jullie wel!

Geplaatst:

Jason2017

 

De aanpak hangt af van de aard van het defect: is het een kwestie van productkwaliteit of is het veroorzaakt door de klant? Het is belangrijk dat je dit helder omschrijft in je algemene voorwaarden.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Geplaatst:

Bert.

Wat bedoel je met wederverkoop?

  • 1 month later...
Geplaatst:

lisa.thecollectionone.com

Ik heb zelf een kledingwinkel en ik contact altijd het merk, aangezien zij het product hebben geproduceerd. Daar ligt naar mijn idee de verantwoordelijkheid voor een goed product. In samenspraak met het merk, koppel ik terug naar de klant.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.