• 0

BTW aangifte gedaan, een betalingskenmerk gekregen en betaald, toch boete!

Ik heb 30 januari BTW aangifte gedaan, een betalingskenmerk gekregen en betaald .

Op 29 februari kreeg ik een geschatte aanslag plus boete.

En op 2 maart kreeg ik een betalingsverzoek van het bedrag van 29 februari minus het bedrag dat ik op 30 januari betaald heb, blijkbaar hadden ze mijn betaling gevonden. Maar op mijn belastingdienst zakelijk staat dat ik de aangifte nog moet indienen...

Hoe heeft dit kunnen gebeuren, wat heb ik of de belastingdienst fout gedaan?

Hoe moet ik dit aanpakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit mijn hoofd is het ondertekenen en daarna nog op verzenden drukken totdat de melding verschijnt dat de aangifte is ontvangen op datum/tijd.

 

Daarna zul je ook in het overzicht zien dat deze is ingezonden op datum tijd.
 

Ik vrees dat je weinig coulance kan verwachten van de belastingdienst. 

 

Even goed opletten als je hem indient, het verzenden is de laatste stap, ik ben bang dat je hem wel hebt ondertekent maar niet hebt verzonden

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
4 uur geleden, SjaakvdL zei:

Ik heb 30 januari BTW aangifte gedaan, een betalingskenmerk gekregen en betaald .

Op 29 februari kreeg ik een geschatte aanslag plus boete.

En op 2 maart kreeg ik een betalingsverzoek van het bedrag van 29 februari minus het bedrag dat ik op 30 januari betaald heb, blijkbaar hadden ze mijn betaling gevonden. Maar op mijn belastingdienst zakelijk staat dat ik de aangifte nog moet indienen...

Hoe heeft dit kunnen gebeuren, wat heb ik of de belastingdienst fout gedaan?

Hoe moet ik dit aanpakken?

Bezwaar maken tegen de geschatte aanslag en daarbij doe je PDF van de aangifte die je gedaan hebt. 

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     7,5k 32 1450
8 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL

 

Meteen een boete komt ook niet vaak voor, of is dat veranderd?

 

Bij aangifteverzuim volgt altijd een boete na een korte coulancetermijn van 7 dagen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/boetes/u_doet_geen_of_te_laat_aangifte

 

alleen bij betaalverzuim / te late betaling kan het bij een waarschuwing blijven.

 

@SjaakvdL via onderstaande link kun je lezen wat en hoe je corrigeert en bezwaar maakt

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/ik-heb-een-naheffingsaanslag-voor-de-btw-ontvangen-wat-nu

 

ik denk dat je het beste de checklist kan gebruiken zodat je  jouw exacte situatie kunt opgeven en weet wat je moet doen.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Paul van Minderhout zei:

ik ben bang dat je hem wel hebt ondertekent maar niet hebt verzonden

Ja ik denk ook dat het zo is gegaan, maar ik heb wel een betalingskenmerk gekregen en gebruikt bij de betaling.

Ik ga nu de aangifte nog een keer doen, dan kan ik gelijk kijken waar ik iets fout gedaan kan hebben.

Link naar reactie
  • 0

De aangifte stond inderdaad nog klaar voor me op mijn belasting zakelijk , je krijgt dus inderdaad een betaalkenmerk voordat je de aangifte verzonden hebt.

Ik heb nu de aangifte verzonden , ik neem aan dat ik nu op een nieuwe aanslag moet wachten ?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.