• 0

Nieuw concept : milliondollarhomepage ?

Wie kent de www.milliondollarhomepage.com en kan hier iets verstandigs over zeggen.

 

Ik heb erover gelezen, de site bekeken, en ik verbaas me erover dat je hiermee geld kunt verdienen. Maar misschien kan ik hier wel iets geweldigs van leren.

 

Mijn vragen:

- Hoe zou de maker dit voor elkaar gekregen hebben? Vooral de eerste 100 tot 500 advertenties verkopen lijkt me hartstikke moeilijk.

- Is deze site het ultieme bewijs dat een goede verkoper met gemak ook lucht kan verkopen? of is het eigenlijk gewoon een briljant plan, veel slimmer doordacht dan op het eerste gezicht lijkt.

- Zit hier een model achter waar je in andere vorm ook iets mee kan of is dit éénmalig?

 

Bij voorbaat dank voor de antwoorden en groetjes :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Milliondollarhomepage is al twee dagen down. Weet iemand waaraan dat ligt?

 

het lijkt me een leuke target voor scriptkiddies: ze gunnen hem "het succes" niet, er zijn een hoop "eyeballs" opgericht en ja,

 

Kan dat dat een site twee dagen down is, gesteld dat men er alles aan doet om hem weer online te krijgen?

 

Het is geen sinecure een site in de lucht te houden als dier "onder vuur" ligt, zeker niet als "een aanval' onverwacht komt ("het succes" was niet te verwachten), zodat de site niet extra robuust is opgezet. Er is veel kennis en er zijn mogelijk veel middelen voor nodig. Beiden kosten geld en zolang er geen propositie is, waarmee die kosten terugverdiend kunnen worden, zou je er volgens mij NIET "alles aan" moeten willen "doen".

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.hotscripts.com/search/8108776.html

 

Op bovenstaande link kun je zelf ook scripts downloaden waarmee je hetzelfde kan. Helaas geldt hier ook "behaalde resultaten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst" ;-)

 

Dit forum gaat over "Innovatie in ondernemerschap" en is geen HOWTO voor "snel rijk formules". Laten we dit draadje op slot doen of vergeten. Voor een ieder die geinteresseerd is in een cursus "rijstkorrel schrijven" hebben we Google en zijn vrienden.

 

Link naar reactie
  • 0

http://www.hotscripts.com/search/8108776.html

 

Op bovenstaande link kun je zelf ook scripts downloaden waarmee je hetzelfde kan. Helaas geldt hier ook "behaalde resultaten in het verleden geven geen garanties voor de toekomst" ;-)

 

Dit forum gaat over "Innovatie in ondernemerschap" en is geen HOWTO voor "snel rijk formules". Laten we dit draadje op slot doen of vergeten. Voor een ieder die geinteresseerd is in een cursus "rijstkorrel schrijven" hebben we Google en zijn vrienden.

 

 

Bijdragen zoals van devx stel ik ook niet op prijs. Ik vind de discussie in de rest van dit draadje wel interessant. Toch heb ik nog steeds de vraag hoe het mogelijk is om die eerste 500 advertenties te verkopen. Zelfs als je ze gratis weggeeft zoals Anders Floor suggereerde, moet je als studentje toch maar even 500 bedrijven weten die je hiervoor kunt benaderen en die je dan ook even hun logo'tje aanleveren. Ik vind dit nog steeds onwaarschijnlijk snel en gemakkelijk gegaan. Met name als ik bedenk wat ik zelf allemaal zou moeten doen om die 500 adverteerders te bereiken, goedkeuring te krijgen etc.....

Zit er niet een echte commerciële tijger op dit forum die iets kan zeggen over hoe knap dit is, of hoe je dit moet aanpakken?

 

Bij voorbaat dank voor de reacties :)

Link naar reactie
  • 0

Het is uniek en er wordt over gesproken over de gehele wereld. Nou heb ik geen idee hoeveel bedrijven we precies in Nederland hebben maar ik weet wel dat het niet heel erg ingewikkeld is om dat voor elkaar te krijgen omdat hij uniek is in wat hij doet en hij veel free publicity heeft. Voor de volgers wordt het veel moeilijker.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het is uniek en er wordt over gesproken over de gehele wereld. Nou heb ik geen idee hoeveel bedrijven we precies in Nederland hebben maar ik weet wel dat het niet heel erg ingewikkeld is om dat voor elkaar te krijgen omdat hij uniek is in wat hij doet en hij veel free publicity heeft. Voor de volgers wordt het veel moeilijker.

 

Stel je had het idee eerder gehad dan Alex Tew.

Hoe had je dat dan aangepakt, - die eerste 100 tot 500 advertenties ???

 

Dus op het moment dat het nog zonder de publiciteit moet. Zelfs als je de advertenties gratis weggeeft moet je nog logo's verzamelen, bedrijven zo ver krijgen dat ze genoemd willen worden op jouw website, etc..... Een paar vrienden benaderen lijkt me nog wel te doen, maar bij mij zijn dat er geen 100 tot 500.

 

Ik blijf het een geweldige ondernemersstunt vinden :)

Link naar reactie
  • 0
Stel je had het idee eerder gehad dan Alex Tew.

Hoe had je dat dan aangepakt, - die eerste 100 tot 500 advertenties ???

Wat denk je van weblogs e.d. die het idee oppakken?

 

Om je een indicatie te geven: Ik had een domein over ( http://getsurprised.com/ ) en had daar een open gastenboek op gezet. Dat wil zeggen een gastenboek waar zonder controle gepost kan worden. Alle marketing die ik heb gedaan: 1 post op een forum waarin ik iets schreef als "Ik heb een domein over en ik weet niet wat ik er mee moet doen. Wat zouden jullie er mee doen? Surprise me!"

 

Vervolgens kwam het domein op een paar kleine weblogs te staan. Die community gaat vervolgens zo snel dat ik dezelfde dag nog een paar duizend unieke bezoekers had. Zonder enige promotie verder!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Stel je had het idee eerder gehad dan Alex Tew.

Hoe had je dat dan aangepakt, - die eerste 100 tot 500 advertenties ???

 

Dus op het moment dat het nog zonder de publiciteit moet. Zelfs als je de advertenties gratis weggeeft moet je nog logo's verzamelen, bedrijven zo ver krijgen dat ze genoemd willen worden op jouw website, etc..... Een paar vrienden benaderen lijkt me nog wel te doen, maar bij mij zijn dat er geen 100 tot 500.

 

Ik blijf het een geweldige ondernemersstunt vinden :)

 

Is het ook, maar waar ben je nou in vredesnaam naar op zoek? Het is simpwlweg een combinatie van een vernuftig idee en het geluk dat het snel wordt opgepikt door de "blogosphere". Dat laatste heb je niet in de hand, hoeveel weken, maanden of jaren je ook naar het ei van columbus blijft zoeken. Je kunt op z'n best je idee/site aanmelden bij enkele blogs en sites als digg.com, en dan maar hopen op het beste. That's all there is to it.

 

Over het "succes" van kopieën: de site http://www.zerodollarhomepage.com/ geeft al geruime tijd gratis pixels weg. Daarvan is nog geen kwart weggegeven

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

(knip)... maar waar ben je nou in vredesnaam naar op zoek? Het is simpwlweg een combinatie van een vernuftig idee en het geluk dat het snel wordt opgepikt door de "blogosphere". Dat laatste heb je niet in de hand, hoeveel weken, maanden of jaren je ook naar het ei van columbus blijft zoeken. Je kunt op z'n best je idee/site aanmelden bij enkele blogs en sites als digg.com, en dan maar hopen op het beste. That's all there is to it. ... (knip)

 

Hallo Anders,

 

Ik ben dus de maker van het op pag. 4 genoemde www.greatwoman.com . Voor alle duidelijkheid: nee, die site heb ik hier echt niet als 'zelfpromotie' gepost. Het was juist omgekeerd: door clicks vanaf die posting ontdekte ik dit forum! Ik heb even afgewacht of de discussie zou verstommen, want ik wil op dit zakelijke forum geen zelfpromotie doen voor mijn site. Maar de discussie ging dus door over het nut van vermelding op blogs en andere sites. Ik ben dus erg benieuwd naar concrete namen van dat soort sites.

 

Inderdaad geloof ik ook dat de meeste pixelsites weinig kans van slagen hebben. Ik zie mijn site echter niet zo zeer als een pixelsite. Greatwoman.com heb ik al sinds 1999 en staat - zoals de naam al zegt - in het teken van 'geweldige vrouwen'. Het geniale, maar eigenlijk oersaaie pixelconcept van Alex Tew was de inspiratie om mijn site aan te passen, maar het doel van mijn site was en blijft het eren van geweldige vrouwen, waaronder als start een paar van mijn idolen en natuurlijk mijn eigen vrouw (die dus linksboven staat). Natuurlijk is een leuke zakcent via de site erg mooi meegenomen, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar ik hoop dat GreatWoman.com een romantische eerbetoon-site wordt, waar je wél graag terugkomt, niet om saaie advertentiepixels te bekijken, maar om lieve berichten te lezen en de achtergrondverhalen en sites achter veel geweldige vrouwen te ontdekken. Leuk voor Valentijn, zei iemand, dus die tip heb ik op mijn site overgenomen, maar mijn concept is natuurlijk tijdloos.

 

Heeft iemand daarom concrete tips voor goed bezochte blogs en nieuwssites? Ik zat tot nu toe helemaal niet in het blog-wereldje. Ik heb wel al flink zelf gezocht op internet, maar helaas nog niet zo veel gevonden. Een paar sites hebben het wel al gemeld. Vooral Flabber leverde een hoop extra bezoekers, dus ik zoek liefst internationale sites zoals Flabber. Welke? Je noemde Digg, maar dat leverde helaas nog weinig op; het is natuurlijk best moeilijk om in de overvloed van Tew-copies duidelijk te maken dat je geen gewone pixelsite hebt. Vanavond plaatste wel Viva een leuk bericht op hun site, ook aardig. Zoiets zoek ik dus, liefst internationaal.

 

Kortom: wie heeft concrete tips voor internationale blogs en nieuwssites? Alvast bedankt.

 

PS: Anders, ken ik jou van de 'niwo'?

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

En dan krijg je dus dit:

 

http://www.nu.nl/news/658613/57/Maker_Million_Dollar_Homepage_afgeperst.html

 

Computercriminelen hebben een aanval uitgevoerd op de wereldberoemde Million Dollar Homepage van de 21-jarige Britse student Alex Tew. In een e-mail aan de maker eisten ze 50.000 dollar om de aanval te stoppen, meldde de Britse zakenkrant Financial Times woensdag.

 

Ja, ongelofelijk! Wat een negativiteit en afgunst is er toch op deze wereld. Het lijkt echt droevig gesteld met de mensheid. Waarom gunnen we elkaar geen succes en plezier in het leven? Als je in de Quote 500 komt, moet je bodyguards gaan huren. Het zou haast een reden zijn om dan maar geen succes na te streven. Of in ieder geval niet zo snel als Tew, dan valt het veel minder op. Dus wat mijn romantische site betreft: fluister het voort... ;)

 

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dus de maker van het op pag. 4 genoemde www.greatwoman.com .

 

Leuk dat je probeert om hier wat mee te verdienen :) Ik gun het je iig van harte.

Dit is een prima 'bewijs-test' voor stellingen van anderen die zeggen dat copycats nooit zullen werken.

 

Mijn tip voor jou zou zijn om een interview te doen met Libelle ofzo, en met een prijsvraag een paar vakjes weg te geven.

 

Ik heb ook nog een paar vragen voor je:

- Is alles wat je er tot nu op hebt staan gratis geweest?

- Wat heb je al gedaan om je site te promoten?

- Hoeveel heb je tot nu geïnvesteerd om dit op te zetten?

 

Houd ons hier op de hoogte van je commerciële vorderingen!

Link naar reactie
  • 0

Iets soortgelijks ís wel te doen, maar dan moet je wel een nieuwe insteek bedenken. Zie bijvoorbeeld 1000tags.com, waar i.p.v. pixels, tags verkocht worden. Gevoelsmatig denk ik niet dat dit werkt, maar als een vooraanstaand Web2.0-weblog over je schrijft kan het toch hard gaan.

 

Uiteindelijk gaat het om "eyeballs", hoeveel mensen bekijken je pagina. Als jij het een interessante twist kunt geven (qua technische invulling en/of doelgroep) dan zou je zo weer goud in handen kunnen hebben. Wellicht niet zo groots als MillionDollarHomepage.com, maar toch leuk genoeg om er geld aan te verdienen.

 

Overigens, in ander nieuws: Maker Million Dollar Homepage afgeperst .

Link naar reactie
  • 0

ha het onemilliondollar concept.

 

Respect voor het idee (Keep It Simple Stupid) mooi om te zien hoe het concept is opgepikt over de wereld. Echt zo'n concept waarbij je denkt dat had ik ook kunnen bedenken. Zeker als je al een tijd online bezig bent ;) en uit Nederland komt want kunnen jullie deze nog herrineren:

 

Jan lammers puzzel sponsor manier

 

Moest het effe googlen, maar als het me goed herrineer was het een innovatieve manier van sponsoring.

 

Het 1 op 1 kopieren van het concept is niet innovatief, maar is dat nodig om geld om te zetten. En als je er 1 miljoen mee maakt, tja

 

Dit vond ik wel weer een leuke vertaling van het Jan Lammers/onemillion

principe Plat dak

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dus de maker van het op pag. 4 genoemde www.greatwoman.com .

 

Leuk dat je probeert om hier wat mee te verdienen :) Ik gun het je iig van harte.

Dit is een prima 'bewijs-test' voor stellingen van anderen die zeggen dat copycats nooit zullen werken.

 

Mijn tip voor jou zou zijn om een interview te doen met Libelle ofzo, en met een prijsvraag een paar vakjes weg te geven.

 

Ik heb ook nog een paar vragen voor je:

- Is alles wat je er tot nu op hebt staan gratis geweest?

- Wat heb je al gedaan om je site te promoten?

- Hoeveel heb je tot nu geïnvesteerd om dit op te zetten?

 

Houd ons hier op de hoogte van je commerciële vorderingen!

 

Hallo Entertainer,

 

Bedankt voor je enthousiaste steun en je tips. Leuk te horen dat er ook mensen positief op kunnen reageren. Natuurlijk wil ik hier best iets meer vertellen over de achtergronden van www.greatwoman.com, als men daarin geïnteresseerd is (het moet natuurlijk geen reclame worden, dus forum-masters, laat dat dan maar weten). Ik moet het sowieso beknopt houden, tenslotte werk ik ook nog gewoon...

 

Wat ik tot nu toe gedaan heb? Allereerst de site natuurlijk uitgebreid met het pixelconcept. De site bestaat al sinds 1999 en was er al een paar jaar in ongeveer de huidige paarse lay-out. Wat dat betreft vind ik mijn site dus niet puur een copycat van Tew, het is al lang een site ter ere van 'great women / geweldige vrouwen', er is alleen een nieuwe dimensie bijgekomen.

 

Over der pixelverkoop tot nu toe: ik wil niet in financiële details treden, maar je mag ervan uitgaan dat Nefertiti zichzelf niet heeft aangemeld En ook Oprah staat er momenteel nog gratis op, totdat ik de ruimte nodig heb. Of totdat ze me vraagt voor haar show, haha. Dan stoppen we gratis pixels onder de stoelen van het publiek. :D Bekende namen maken de boodschap van mijn site sneller duidelijk en geven natuurlijk wat extra publiciteit,. Dat merk je ook als men een screenshot van mijn site overneemt: zie bijv. nu www.molblog.nl, die hebben alleen Oprah eruit gelicht. Verder laat ik mijn vrouw (linksboven) natuurlijk ook niet betalen voor haar pixels... ;)

 

Je tip voor een prijsvraag in Libelle vind ik een leuk idee, ik heb ze een mail gestuurd. Viva heeft het nieuws ook al geplaatst op hun site, maar de menustructuur van die site werkt mijns inziens tamelijk onhandig: het submenu klapt heel snel dicht, waardoor het laatste tabje (superlinks) volgens mij niet zo vaak wordt aangeklikt.

 

De investering tot nu toe? Dat was eigenlijk alleen veel (nacht)tijd. Het bouwen van de site zelf, ach, dat doe ik zelf, dat is mijn vak. De site had al jarenlang deze opmaak, dus daar zat het grote werk niet in. Dat werk zit nu wel in het uitzoeken van kanalen voor de promotie, want dat bepaalt natuurlijk in belangrijke mate het succes. Ik probeer nu te speuren naar vooral internationale sites en weblogs, want ik zit nog niet in dat 'wereldje'.

 

Daarom wil ik ook mijn eerdere oproep herhalen: wie kent goede nieuwskanalen waar ik mijn bericht zou kunnen droppen? Volgens mij zijn de onderstaande vragen ook het meest relevante aspect van deze discussie:

- welke (inter)nationale weblogs zijn toonaangevend?

- welke (inter)nationale nieuwssites zijn toonaangevend?

- waar kun je een bericht over een site zoals deze bekend maken?

- hoe zou je een internationale krant of tv-zender moeten benaderen?

- welke kanalen 'doen ertoe'?

 

Wie kan daar iets zinnigs over zeggen? Liefst concrete namen, niet alleen het algemene: "probeer het eens bij weblogs". WELKE weblogs kennen julie? Wie zou dit leuk vinden en plaatsen?

 

Alvast bedankt!

Walter

www.liqua.nl | websites met goede zoekmachine-ranking | vormgeving | teksten | Japanse vertalingen | Amersfoort |

Link naar reactie
  • 0

Een originele copycat is de website www.bannerbieden.nl Voor mijn bedrijfje wil ik hier reclame gaan maken. Je kunt pixels kopen om je banner van je bedrijf te plaatsen, maar er zijn maar een x-aantal banners. Nadat alle plekken zijn ingenomen, kunnen bedrijven gaan bieden op een plek en elke week zal de hoogste bieder de plek krijgen toegewezen.

 

Een goed idee, denk ik. Hopelijk werkt het en levert het wat geld op.

 

Een echte copycat, is hier te vinden: www.onemillioneuropage.nl Gedeelte van de opbrengst gaat naar een goed doel.

 

Hoe je Great Woman kunt promoten. Hmm, Podcasts zijn populair op het moment (gesproken vorm van een weblog, soort van eigen radiozender maar dan niet live, te downloaden en te luisteren op mp3 spelers, ook onderweg). Ecast zie ik vaak langskomen. Die is misschien populair in de podcast wereld.

 

Ook zou je MTV (eigenaar van MTV, TMF en the Box. Drie muziekzenders op de kabel) kunnen benaderen. Hun doelgroep heeft rond valentijnsdag interesse in een idee als Great Woman.

 

Het forum van Fok.nl is populair, volgens mij. Vooral dus voor jongeren en tieners. Misschien moet je gewoon eens een email sturen naar CNN en kijken wat de reactie is. You never know.

 

Veel succes toegewenst met Great Woman. Een goed en vooral lief idee! :)

 

www.maastrichtmoetjehoren.nl

Link naar reactie
  • 0

Een originele copycat is de website www.bannerbieden.nl Voor mijn bedrijfje wil ik hier reclame gaan maken. Je kunt pixels kopen om je banner van je bedrijf te plaatsen, maar er zijn maar een x-aantal banners. Nadat alle plekken zijn ingenomen, kunnen bedrijven gaan bieden op een plek en elke week zal de hoogste bieder de plek krijgen toegewezen.

 

Inderdaad een origineel idee. Overweeg om ook maar een banner te proberen daar. Heeft iemand al ervaring met het plaatsen van banner cq pixels op dit soort sites?

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een origineel idee. Overweeg om ook maar een banner te proberen daar. Heeft iemand al ervaring met het plaatsen van banner cq pixels op dit soort sites?

 

Ik begrijp de toegevoegde waarde niet zo van zo'n site. Eenmaal een keer op die te zijn geweest, denk je leuk en goh wat een bedrijven nog die daar hun banner en pixel plaatsen. Nu ik weet wat daar is en als ik de link weer ergens voorbij komen, neem ik echt niet de moeite om daar nou iedere keer te gaan kijken, bovendien als ik daar ben, wat zou ik dan opeens moeten gaan aanklikken? Dat is dan toch ook prikken in het donker?

 

Je zou iets bedenken wat mij iets oplevert als ik daar naar toe ga.

bezoekers laten delen in de opbrengsten of zoiets, maar toch ook veel meer concentreren op toegevoegde waarde creatie. What's in for me!

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Toch denk ik dat 't meer is dan een geweldige hype die deze Alex Tew bekend en rijk heeft gemaakt; misschien zit het unieke er wel in dat een wat 'onprofessionele' aanpak van adverteren beter past bij een heel aantal kleine ondernemers. Beter dan bv. AdWords van Google. Ik kan me voorstellen dat dit toch een zekere drempel kent die veel kleine ondernemers niet (willen) nemen.

 

Met andere woorden, ik zie kansen voor de GOEDE copy-cat sites. Gerichter, goedkoper misschien. Zoiets:

 

www.millionbannerhomepage.com

www.millionpixelpage.net

 

Link naar reactie
  • 0

Toch denk ik dat 't meer is dan een geweldige hype die deze Alex Tew bekend en rijk heeft gemaakt; misschien zit het unieke er wel in dat een wat 'onprofessionele' aanpak van adverteren beter past bij een heel aantal kleine ondernemers. Beter dan bv. AdWords van Google. Ik kan me voorstellen dat dit toch een zekere drempel kent die veel kleine ondernemers niet (willen) nemen.

 

Met andere woorden, ik zie kansen voor de GOEDE copy-cat sites. Gerichter, goedkoper misschien. Zoiets:

 

www.millionbannerhomepage.com

www.millionpixelpage.net

 

 

Beste mbs,

 

Iets zegt mij dat jij met tenminste één van deze twee pagina's iets te maken hebt.

Het pluggen van eigen handel houden we niet zo van. >:(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.