Ga naar inhoud

ZZP en loondienst

Geplaatst:

hawkelite

Goedeavond,

Momenteel ben ik zzp'er met een paar klanten. Echter is er een mogelijke nieuwe klant die zeer interessant is, helaas kunnen ze niet met zzp'ers werken maar wel een 0 uren contract aanbieden.

Gaat over een project van 500 uur en nog steeds te combineren met andere zzp klussen.

Nu mijn vragen:

- als ik dit naast mijn huidige zzp constructie doe, wat hou ik dan nog over project is +/- 20 euro per uur en nog toeslagen?

- is dit nog interessant of alleen maar omslachtig, ivm administratie?

- wat is eventueel een gunstige constructie?

Gr

Featured Replies

Geplaatst:

RubenT

• Moderator

Welkom op Higherlevel.

30 minuten geleden, hawkelite zei:

als ik dit naast mijn huidige zzp constructie doe, wat hou ik dan nog over project is +/- 20 euro per uur en nog toeslagen?

Je gaat dan gewoon in loondienst, dus daar is niks bijzonders mee aan de hand. Er zijn online verschillende websites te vinden waarmee je je bruto en netto salaris kunt uitrekenen.

31 minuten geleden, hawkelite zei:

is dit nog interessant of alleen maar omslachtig, ivm administratie?

Je bent dan deels in loondienst en deels als ondernemer actief. Loondienst vraagt niet veel bijzondere administratie, dat doet je werkgever immers. Voor je ondernemerschap voer je hopelijk al een deugdelijke administratie.

Geplaatst:

Roel J

Administratief is het niet ingewikkeld, je krijgt van hen elke maand een loonstrook en nettoloon gestort 1x per jaar krijg je een jaaropgaaf en die gegevens neem je over in je IB aangifte.

wat je netto overhoud is sterk afhankelijk van hoeveel uur je werkt

hiermee kun je een berkeening maken: https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html#calctop

Verder als je wel voor ondernemersaftrek in aanmerking wilt komen moet je opletten dat je wel boven de 1225 ondernemersuren blijft en als je 5 jaar of langer onderneemt moet je ondernemersuren minimaal 50% van het totaal aantal uren zijn. Maar bij een opdracht van 500 uur in loondienst is dat geen probleem dus..

Geplaatst:

Cosara

11 uur geleden, hawkelite zei:

helaas kunnen ze niet met zzp'ers werken maar wel een 0 uren contract aanbieden.

Is het niet kunnen of niet willen ?

11 uur geleden, RubenT zei:

project is +/- 20 euro per uur en nog toeslagen?

Bruto of netto?

Het lijkt mij er op dat niet kunnen is niet willen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de activiteiten die je voor dit bedrag moet uitvoeren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Geplaatst:

Peter73

Let erop dat je strikt genomen geen gebruik mag maken van spullen die je als kosten als ondernemer hebt opgevoerd. Een zakelijke laptop of zakelijk gehuurd kantoor mag dus niet. 

Geplaatst:

hawkelite

• Auteur
15 uur geleden, RubenT zei:

Welkom op Higherlevel.

Je gaat dan gewoon in loondienst, dus daar is niks bijzonders mee aan de hand. Er zijn online verschillende websites te vinden waarmee je je bruto en netto salaris kunt uitrekenen.

Je bent dan deels in loondienst en deels als ondernemer actief. Loondienst vraagt niet veel bijzondere administratie, dat doet je werkgever immers. Voor je ondernemerschap voer je hopelijk al een deugdelijke administratie.

De administratie klopt in mijn huidige onderneming, klinkt dus dat dit zonder probleem mogelijk is.

Nog 1 vraag hierover, moet ik wel of geen loonheffingkorting toepassen want als ik dit toepas verhoogd het bedrag bij de eindafgifte ook?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.