• 0

Innovatie in Netwerk

Netwerk besteedde daarnet (zondag 8 januari 9 uur) aandacht aan innovatie onder de titel "de toekomst van nederland". De inleiding begon heel goed, met allemaal statements waar ik me erg in kon vinden, maar de geinterviewde mensen waren nogal de bekende mensen, met captains of industrie en zo. Blijkbaar denken ze bij netwerk dat de bestuurders van multinationals als Akzo en Rabo en BT ook de ondernemers zijn. Ze hadden het tenminste steeds over "de ondernemers in ons land" en dan kwam Ben Verwaaijen in beeld, of Wijers, of Wijffels.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

helaaaas, maar hebben we deze discussie niet al hier gevoerd:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=9234

Het gaat me nu niet om de discussie zelf, maar om het feit dat Netwerk zo mooi een uitzending aan het onderwerp wijdt en dan dezelfde fout maakt als iedereen. Trude Maas zei wel goede dingen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

helaaaas, maar hebben we deze discussie niet al hier gevoerd:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=20;action=display;threadid=9234

Het gaat me nu niet om de discussie zelf, maar om het feit dat Netwerk zo mooi een uitzending aan het onderwerp wijdt en dan dezelfde fout maakt als iedereen. Trude Maas zei wel goede dingen.

 

dagdag

Christine

 

Naar aanleiding van een gesprek met Justus over de verkeerde interpretatie van het woord ondernemer, hierbij betekenis volgens "van Dale"

 

on·der·ne·mer (de ~ (m.))

1 iem. die in een tak van handel of bedrijf zelfstandig, voor eigen rekening en risico, werkt => entrepreneur

 

Vooral dat voor eigen rekening is iets wat op geen enkele captain of industrie van toepassing is, ook eigenaren van BV's kun je hier eigenlijk al bijna onder scharen.

Link naar reactie
  • 0

als eigenaar van een bv doe je toch juist alles voor eigen rekening en risico, of begrijp ik je hier verkeerd?

 

Hap hap ;D

 

Het zijn toch die bv constructies, ook wel holdings, die het prive vermogen van de eigenaar van de bv afschermt voor het geval het misgaat.

Als de bv eigenaar als zijn spaarcenten in deze bv heeft zitten is dit natuurlijk wel voor eigen rekening, maar dat is toch een ander risico als een ondernemer met een eenmanszaak.

 

Of heb ik het verkeerd begrepen. ;)

Link naar reactie
  • 0

on·der·ne·mer (de ~ (m.))

1 iem. die in een tak van handel of bedrijf zelfstandig, voor eigen rekening en risico, werkt => entrepreneur

 

Waarbij vaak onderscheid wordt gemaakt tussen "ondernemer" en "entrepreneur": een entrepreneur is een ondernemer met een nieuw product, een nieuwe markt, of combinatie van beide (volgens de definitie van Schumpeter). Met name de entrepreneur drijft de innovatie, meer dan ondernemers in het algemeen.

 

dagdag

Christine

 

George W. Bush: "the reason why there's no innovation in France is that the French don't have a word for entrepreneur".

 

Link naar reactie
  • 0

Voor mensen die het gisteren gemist hebben kun je het hier nogh eens bekijken.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=netwerk&r=308&k=netwerk&a=207940&c=173

Nu kan het nog, want blijkbaar gaat de stekker er snel uit, voor dat met Nederland gebeurt (want dat concludeer ik uit de uitzending).

Op die site kun je ook reageren.

Mijn reactie was dat er geen kleine innovatie-ondernemers te zien waren en verwezen naar higherlevel, of mensen die hun broek vol hebben van het innovatieplatform (noem verder geen namen).

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net ook maar even gekeken, deed mij een beetje aan Tros Aktua in bedrijf denken.

De HighTech campus van Eindhoven werd even lekker opgehemeld, en ze vinden het bizar dat ze hun eigen afrit langs de A2 zelf moeten financieren.

Ook werd er nog even verteld dat de regio meer oplevert dan de haven Rotterdam en nog iets, of het over bruto voor belasting gaat of wat de regio netto bijdraagt werd mij niet duidelijk.

 

Na alle doemscenario's kwam dan de oplossing.

De Nederlander moet beter opgeleid worden ?

Ok, dat je mensen blijft opleiden kan ik inkomen, maar ik krijg de indruk dat de wereld nog altijd denkt dat intelligentie afhankelijk is van opleiding, en dat hoe meer mensen je door het systeem drukt, hoe meer hoger opgeleiden je krijgt.

Verder moeten de mensen vooral eens een keer een ander vak uit willen oefenen, de vastgeroestheid van veel mensen zal de inzetbaarheid ten goede komen.

 

Dan zijn er nog altijd twee zaken die opgelost moeten worden.

 

1 Mensen die ergens in uitmunten zullen weer helden moeten kunnen zijn, dat gaat dus niet met een regering die het alleen maar over normen en waarden heeft. Lees, het Calvinisme verkondigd volgens de apostel Johannes Petrus.

Met andere woorden, een gezonde competitie moet beginnen op de scholen tussen de leerlingen. Moedig experimenten aan, en laat een misser niet meteen dodelijk zijn voor de ontwikkeling en de "status" van een mens.

 

2 Overtuig de ondernemers en P enO medewerkers ervan dat er al multidisciplinaire mensen bestaan, en beloon deze mensen ook voor de extra kennis die ze inbrengen.

 

Het is dus eigenlijk eerst een mentaliteitsverandering en dan pas een kwestie van hoe we de middelen verdelen om de economie te versnellen.

Nu met het laatste beginnen zal geen resultaat op leveren.

 

Ik denk dat op basis van deze RIPortage de regio Eindhoven weer enkele subsidiemiljoenen heeft binnen gesleept voor onderzoek naar amorphe cristallijnstucturen van gesublimeertextrogeendimangaanijzersulfaat.

Link naar reactie
  • 0

Nou, met name talent moet hier voor het onderscheid zorgen. Het is met ondernemen net als met voetbal. Scoor je niet, dan lig je er uit.

 

Het systeemdenken van de gevestigde orde hangt me inmiddels mijlever de keel uit. Het is niet zo dat iedereen even goed is als je er maar genoeg geld en opleiding tegenaan gooit. Je hebt goede studenten en slecht. Jeheb goede onderwijzers en slechte, je hebt goede managers en slechte, je hebt goede ondernemers en slechte en je hebt goede ambtenaren en slecht.

 

Slecht is trouwens ook geen absolute waarde. Slecht betekend meestal "op de verkeerde positie".

 

In iedergeval ben ik voor een gezoende competitie (niet al te veel overigens) maar ik ben nog meer voor maatschappelijk waarderen vor mensen die ECHT iets presteren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nou, met name talent moet hier voor het onderscheid zorgen. Het is met ondernemen net als met voetbal. Scoor je niet, dan lig je er uit.

 

Het systeemdenken van de gevestigde orde hangt me inmiddels mijlever de keel uit. Het is niet zo dat iedereen even goed is als je er maar genoeg geld en opleiding tegenaan gooit. Je hebt goede studenten en slecht. Jeheb goede onderwijzers en slechte, je hebt goede managers en slechte, je hebt goede ondernemers en slechte en je hebt goede ambtenaren en slecht.

 

Slecht is trouwens ook geen absolute waarde. Slecht betekend meestal "op de verkeerde positie".

 

In iedergeval ben ik voor een gezonde competitie (niet al te veel overigens) maar ik ben nog meer voor maatschappelijk waarderen van mensen die ECHT iets presteren.

 

Amen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.