• 0

Nieuwe BV of eenmanszaak in BV brengen

Ik ben actief op BOL, mijn zoon zat ook op Bol maar is geblokkeerd. Hij zit nu op mijn BOL platform. 
Probleem: elke maand een berekening maken van zijn aandeel en dit dan naar hem overmaken.

Hij wil graag weer een eigen BOL account maar wordt geweigerd.

Plan is om samen een  BV te beginnen met eenmanszaak in de BV, dit ook om het over en weer van bedragen niet meer te hoeven doen. 
Ik kan nergens info vinden en bij de KVK een afspraak hierover maken lijkt niet mogelijk.

Wellicht een warrig verhaal maar misschien heeft iemand verstand van deze materie, groetjes 

Eve at Eve

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76888-nieuwe-bv-of-eenmanszaak-in-bv-brengen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 1

Welkom op Higherlevel.

In de Gebruikersvoorwaarden Zakelijke Verkopen heeft Bol opgenomen dat iemand die betrokken is geweest bij een door Bol gesloten verkopersaccount niet betrokken mag zijn bij een nieuw verkoopaccount. Het trucje om samen met je zoon een nieuwe BV op te richten en daarmee een nieuw verkopersaccount te openen gaat dus niet werken.

Het feit dat je hem momenteel gebruik van jouw verkopersaccount laat maken schendt wellicht ook al diezelfde gebruikersvoorwaarden, waarmee je jouw verkopersaccount op het spel zet.

1 uur terug, Eve at Eve zei:

Plan is om samen een  BV te beginnen met eenmanszaak in de BV

Er is op bijv. deze pagina van de KvK meer informatie te vinden over hoe een eenmanszaak in een BV ingebracht.

1 uur terug, Eve at Eve zei:

en bij de KVK een afspraak hierover maken lijkt niet mogelijk

Voor de oprichting van een BV heb je een notaris nodig.

• 0
12 uur geleden, Eve at Eve zei:

Ik ben actief op BOL, mijn zoon zat ook op Bol maar is geblokkeerd. Hij zit nu op mijn BOL platform. 
Probleem: elke maand een berekening maken van zijn aandeel en dit dan naar hem overmaken.

Hij wil graag weer een eigen BOL account maar wordt geweigerd.

Zijn je zoon en jij nu dan ook gescheiden eenmanszaken met elk een eigen administratie? Qua boekhouding zou het niet uit moeten maken via wel Bol-account het loopt en op welke rekening het staat, als de administratie maar klopt en duidelijk is wat van wie is, voor jullie aangiften inkomstenbelasting.

Voor Bol zelf maakt het wel uit vanwege de voorwaarden, zoals Ruben al opmerkt. 

12 uur geleden, Eve at Eve zei:

Plan is om samen een  BV te beginnen met eenmanszaak in de BV, dit ook om het over en weer van bedragen niet meer te hoeven doen. 

Jouw eenmanszaak, zijn eenmanszaak of allebei? Daarnaast snap ik niet helemaal hoe je denkt dat dit je probleem oplost. Sterker nog, met een BV krijg je er wat uitdagingen (en kosten) bij. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0
14 uur geleden, Eve at Eve zei:

Als zijn handelswijze niet veranderd, dan zal ook uw account geblokkeerd worden.

vraagje … Wat voor duistere zaken heeft uw zoon uitgevoerd waardoor zijn account is geblokkeerd?

De problemen met BOL oplossen is verreweg de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Wel de regels van BOL toepassen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 0

Bedankt voor de reacties, wij willen sowieso een BV beginnen de vraag is of het verstandig is dat ik mijn eenmanszaak inbreng in de BV of een nieuwe BV beginnen. Mijn zoon zijn Bol account werd snel erg groot en er zijn wat fouten gemaakt BV op het gebied van te late bezorging, hij wordt niet toegelaten ook niet na een jaar, hij heeft beginnersfouten gemaakt.

• 0
1 uur geleden, Eve at Eve zei:

de vraag is of het verstandig is dat ik mijn eenmanszaak inbreng in de BV of een nieuwe BV beginnen.

Dat zijn vragen waar een adviseur je in kan begeleiden, zodat je een doordachte afweging kunt maken. 

1 uur geleden, Eve at Eve zei:

en er zijn wat fouten gemaakt BV op het gebied van te late bezorging, hij wordt niet toegelaten ook niet na een jaar, hij heeft beginnersfouten gemaakt.

Je wordt niet definitief verwijderd van Bol door “wat fouten”. Dan is er echt minstens meerdere weken op rij flink verzaakt. Omdat hij nog niet lang actief was kun je het “beginnersfouten” noemen, helaas bestaat er geen ondernemen light waarbij je geen verantwoordelijk hoeft te nemen voor afspraken die hij heeft gemaakt met - in dit geval - Bol.

2 uur geleden, Eve at Eve zei:

wij willen sowieso een BV

En ik wijs je er nogmaals op dat Bol in haar voorwaarden heeft opgenomen dat je zoon niet meer als (indirect) bestuurder, aandeelhouder of uiteindelijk belanghebbende betrokken mag zijn bij een bedrijf dat een verkopersaccount op Bol heeft of wil openen.

Ik raad hem dus aan om eerst met Bol in gesprek te gaan of er toch nog een kans is om weer te mogen verkopen, voordat jullie een BV optuigen die dat probleem niet oplost. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar