Ik ben momenteel bezig met het valideren van een idee voor een nieuwe trainingsonderneming. In de luchtvaart maken we gebruik van Crew Resource Management (CRM) om teamdynamiek, communicatie en besluitvorming te verbeteren, vooral onder druk. CRM is effectief gebleken om menselijke fouten te verminderen en samenwerking te bevorderen, en wordt nu ook langzaam geïntroduceerd in andere sectoren, zoals de zorg.
Ik heb meer dan 8 jaar ervaring in het ontwikkelen en geven van CRM-trainingen in de luchtvaart. Er zijn al een aantal aanbieders die deze training aanbieden in de zorg, waarvan sommigen zelfs zijn geaccrediteerd als meetellend voor de bijscholingspunten die zorgmedewerkers moeten halen. Mijn idee is om deze CRM-principes niet alleen aan te bieden in de zorg, maar juist ook andere niches binnen het bedrijfsleven op te zoeken, zoals financiën, technologie en logistiek.
Het plan is om deze training te geven met twee instructeurs: een vlieger en een stewardess. Dit zorgt voor een unieke dynamiek en biedt deelnemers inzicht in zowel leidinggeven als werken onder hoge werkdruk en stressvolle situaties. Met deze opzet kunnen we vanuit een enorme hoeveelheid praktijkervaring spreken en deelnemers een realistisch en effectief model bieden voor teamwerking en communicatie.
Ik kan deze training naast mijn huidige werk ontwikkelen, waardoor de startup kosten laag blijven. Dit biedt mij de mogelijkheid om het idee op een kostenefficiënte manier te testen en door te ontwikkelen.
In 2020 heb ik bij een eerder bedrijfsidee een enorm goed product gebouwd, maar helaas bleek er geen markt voor te zijn. Daar heb ik veel van geleerd, en daarom richt ik me nu eerst op gedegen marktonderzoek, waar deze post onderdeel van is.
Ik zou graag jullie gedachten willen horen over de volgende punten:
• Denken jullie dat deze vorm van training relevant zou zijn voor jullie bedrijf of sector?
• Welke teamuitdagingen komen jullie tegen, en zouden CRM-principes deze uitdagingen kunnen helpen oplossen?
• Wat zouden volgens jullie belangrijke elementen zijn die in een dergelijke training aan bod moeten komen?
• Zien jullie een behoefte aan training die specifiek focust op teamcommunicatie en besluitvorming onder druk?
Elke feedback of advies zou enorm gewaardeerd worden, zodat ik beter kan inschatten of dit idee levensvatbaar is en wat eventuele aanpassingen zijn om het succesvoller te maken.
Bij voorbaat dank!
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
-
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bobermo
Bobermo
Beste ondernemers,
Ik ben momenteel bezig met het valideren van een idee voor een nieuwe trainingsonderneming. In de luchtvaart maken we gebruik van Crew Resource Management (CRM) om teamdynamiek, communicatie en besluitvorming te verbeteren, vooral onder druk. CRM is effectief gebleken om menselijke fouten te verminderen en samenwerking te bevorderen, en wordt nu ook langzaam geïntroduceerd in andere sectoren, zoals de zorg.
Ik heb meer dan 8 jaar ervaring in het ontwikkelen en geven van CRM-trainingen in de luchtvaart. Er zijn al een aantal aanbieders die deze training aanbieden in de zorg, waarvan sommigen zelfs zijn geaccrediteerd als meetellend voor de bijscholingspunten die zorgmedewerkers moeten halen. Mijn idee is om deze CRM-principes niet alleen aan te bieden in de zorg, maar juist ook andere niches binnen het bedrijfsleven op te zoeken, zoals financiën, technologie en logistiek.
Het plan is om deze training te geven met twee instructeurs: een vlieger en een stewardess. Dit zorgt voor een unieke dynamiek en biedt deelnemers inzicht in zowel leidinggeven als werken onder hoge werkdruk en stressvolle situaties. Met deze opzet kunnen we vanuit een enorme hoeveelheid praktijkervaring spreken en deelnemers een realistisch en effectief model bieden voor teamwerking en communicatie.
Ik kan deze training naast mijn huidige werk ontwikkelen, waardoor de startup kosten laag blijven. Dit biedt mij de mogelijkheid om het idee op een kostenefficiënte manier te testen en door te ontwikkelen.
In 2020 heb ik bij een eerder bedrijfsidee een enorm goed product gebouwd, maar helaas bleek er geen markt voor te zijn. Daar heb ik veel van geleerd, en daarom richt ik me nu eerst op gedegen marktonderzoek, waar deze post onderdeel van is.
Ik zou graag jullie gedachten willen horen over de volgende punten:
• Denken jullie dat deze vorm van training relevant zou zijn voor jullie bedrijf of sector?
• Welke teamuitdagingen komen jullie tegen, en zouden CRM-principes deze uitdagingen kunnen helpen oplossen?
• Wat zouden volgens jullie belangrijke elementen zijn die in een dergelijke training aan bod moeten komen?
• Zien jullie een behoefte aan training die specifiek focust op teamcommunicatie en besluitvorming onder druk?
Elke feedback of advies zou enorm gewaardeerd worden, zodat ik beter kan inschatten of dit idee levensvatbaar is en wat eventuele aanpassingen zijn om het succesvoller te maken.
Bij voorbaat dank!
-
-
-
-
-
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76962-validatie-idee-aviation-inspired-crew-resource-management-training-voor-bedrijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen