• 0

Nieuw bedrijf te dicht op het mijne?

Hallo mensen,

Wij kan mij van advies voorzien?

wij hebben een beauty kliniek gevestigd ineen dorp in  het oosten van het land ( geen schoonheidssalon) maar een kliniek met luxe behandelingen.

nu is op z’on 200 meter afstand van onze zaak een nieuwe zaak geopend met excact dezelfde behandelingen en ook nog bijna dezelfde naam.

mag dit? Qua naam maar zeker ook qua afstand op ons bedrijf.

hopelijk kan iemand mij van wat inzicht voorzien.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77279-nieuw-bedrijf-te-dicht-op-het-mijne/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 1
1 uur terug, eeja80 zei:

Hallo mensen,

Wij kan mij van advies voorzien?

wij hebben een beauty kliniek gevestigd ineen dorp in  het oosten van het land ( geen schoonheidssalon) maar een kliniek met luxe behandelingen.

nu is op z’on 200 meter afstand van onze zaak een nieuwe zaak geopend met excact dezelfde behandelingen en ook nog bijna dezelfde naam.

mag dit? Qua naam maar zeker ook qua afstand op ons bedrijf.

hopelijk kan iemand mij van wat inzicht voorzien.

Over de naam kan ik geen oordeel geven, misschien kun dat verduidelijken met een voorbeeld.

Doe je zelf niet te kort, exact dezelfde behandeling is m.i. niet mogelijk. De kapper waar ik kom knipt exact hetzelfde als de kapper er schuin tegenover op 50 mtr. afstand.
Maar toch is de beleving anders, koffie met een koekje, altijd het haar wassen, een leuke sfeer. En dan ook nog duurder.
Ik betaal graag het prijsverschil extra voor de beleving.

• 0

Als het bestemmingsplan het toelaat heb je geen poot om op te staan. Bij ons in het winkelcentrum is kortgeleden een 4de supermarkt gekomen. Complete overkill maar niet tegen te houden.

Dan kan je alleen bakkeleien over de naam. Een advocaat raadplegen zal duidelijkheid geven.

Maar wat Rive al zegt. Je eigen propositie neerzetten en gewoon iedereen laten weten dat jij de beste bent. Concurreren op prijs is een zinloze weg.

• 3

Even een vrolijke noot om je op te beuren. Als er concurrentie komt, is er dus voldoende markt. Goed nieuws dus! Ga uit van je eigen kracht en maak je geen drukte om je concurrent. Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0
9 uur geleden, vloerengilde zei:

aan jou de taak om te bepalen of je de betere wilt zijn of de goedkoopste.

Als je de keuze niet wilt of kunt maken, dan op z’n minst onderscheidend.

Als je in dezelfde vijver vist, dan is van belang met welke hengel en met welk aas … en op welke vis.

Geen paniek … Eerst observeren en afwachten wat er gaat gebeuren en daarna als nodig in beweging komen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar