Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Fotograaf Fabian
Goedemiddag,
In Thailand heb ik fotoapparatuur moeten kopen voor zakelijk gebruik. Een aantal van deze producten heeft een aanschafwaarde van onder de € 450,- en één product zit boven de € 450,-. Als ik deze producten in Nederland had gekocht, dan had ik de bedragen onder de € 450,- ineens kunnen aftrekken als kosten en had ik moeten afschrijven op het product boven de € 450,-.
Aangezien ik de bedrijfsmiddelen buiten de EU heb gekocht, vraag ik mij af hoe ik hier mee om moet gaan voor de aangifte inkomstenbelasting. Kan ik simpelweg het bedrag in baht dat ik heb betaald voor een product, converteren naar euro (met de koers die destijds van toepassing was) en dan het desbetreffende bedrag als zodanig opnemen in mijn administratie? Dus de middelen die uitkomen onder de € 450,- ineens afschrijven + afschrijven op het product boven de € 450,-?
Ik heb het gevoel dat dit te kort door de bocht is en dat ik meer moet doen (of had moeten doen).
Op het forum kon ik zo gauw niet vinden wat er in dit geval gedaan moet worden. Alle hulp wordt gewaardeerd. Alvast bedankt voor de moeite.