Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cat-trim
Hoi fellow ondernemers.
Ik heb sinds 2 maanden een zakelijke auto dat ik echt bijna uitsluitend zakelijk gebruik. Ik wil bijna zo ver gaan om te zeggen dat hij uitsluitend zakelijk wordt gebruikt. Maar dan begrijp ik dat ik niet eens na een klus langs de supermarkt kan rijden, al is het letterlijk op de terugweg.
Wat een administratie zeg om de rittenregistratie bij te houden! Hoe doen jullie dit allemaal. De vragen waar ik mee loop zijn:
Is een black box de uitkomst? En hoeveel afwijking geeft dat?
Of toch zelf bijhouden in excel of losse app?
Is begin en eindstand kilometers van auto noteren echt noodzakelijk per rit (en niet bijvoorbeeld per dag)?
Hoe streng is de belastingdienst, ook voor wat de eerste week na aanschaf betreft, want ik moest heel nederland door om deze tweedehands auto op te halen.
Als ik de registratie doe, moet ik inderdaad 20 meter omrijden langs supermarkt of andere locatie ook boeken? Hoe controleert de belastingdienst dit?
Wat als je om moet rijden, ivm weg werkzaamheden, of verkeerd rijden of iets vergeten ben bij een klant?
Als je naast kilometers met bedrijfsbusje maakt, ook zakelijke kilometers rijdt met je prive auto, mag je die nog steeds opgeven?
Ik vergeet vast wat. Ben heel benieuwd hoe jullie dit doen. Hoop van jullie te horen.
Groetjes,