• 0

Mijn logo lijkt wel ERG veel op die van een andere bedrijf...kan dit kwaad ?

Hoi,

 

Ik heb al wat vragen voorbij zien komen over logo's. Mijn vraag is dat ik erachter ben gekomen dat mijn logo erg veel lijkt op dat van VIA. Hun logo is zeg maar:

 

\ / / /\

\/ / / \

 

http://www.via.com.tw/en/index.jsp

 

en dat van mij

 

/\\\ /

/ \\\/

 

Dit logo is ontstaan nadat ik als bedrijfsnaam Advantronix had verzonnen. Ik DACHT dus origineel te zijn totdat gisteren iemand zei dat hij mijn logo op en chip had gezien...leek mij niet mogelijk maar ik begrijp nu de vergissing. Ik heb dit logo dus niet bewust 'gejat' van VIA maar het berust puur op toeval. Maar goed, ik wil opzoek naar iemand die kennis van deze materie heeft. In de tussentijd hoor ik graag of er misschien hier al mensen zijn dit hier iets van af weten. Speelt naast het feit dat het erop 'lijkt' ook nog de kleur ofzo mee ?

 

Mijn (eenmans) bedrijf zit zelf in de (embedded) hardware en software ontwikkeling. VIA is een grote fabrikant van (embedded) processoren en andere IC's. Graag hoor ik meningen van mensen die hier ervaringen mee hebben.

 

Met vr. gr.

Alfred Bos.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik de twee logo's naast elkaar zet moet je wel erg zoeken naar de overeenkomsten. Een aantal zeer grote verschillen:

 

- VIA is blauw, AV is grijs

- VIA heeft een soort planeetbaan erdoor, AV niet

- VIA heeft andere letters dan AV

- VIA heeft geen schaduw, AV juist wel

- Bedrijfsnamen lijken absoluut niet op elkaar

 

Ik kan me niet voorstellen dat VIA hier moeilijk over gaat doen... :)

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid: we hebben het over:

Ik vind de overeenkomst ook minimaal.

 

Ik denk eerder dat de persoon die de gelijkenis zag doelde op het logo op een chip zoals in deze bijlage. Dan komt de het logo wat meer op hetzelfde neer. Echter VIA is zelf ook vrij creatief in omgang met het eigen logo, dus ik denk niet dat ze erover zullen vallen.

 

Zelfs dan vind ik de verschillen nog dusdanig groot dat vergissingen volgens mij bijna uitgesloten zijn.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

5.jpgUntitled-1.gif

 

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat er een groot verschil zit in de afbeelding.

Als je wat meer voorbeelden wilt google dan even op AH en Uniever.

Die hebben recent een geschil gehad over de gelijkenissen van Unilever merken en AH huismerk verpakkingen.

Je zult dan vanzelf meer van dit soort verhalen vinden.

 

Het wordt vooral tricky als er nagenoeg dezelfde tinten gebruukt worden in logo's die qua vorm nagenoeg identiek zijn, sleutelwoord is verwarring.

Tussen jouw logo en het chip logo zit nog altijd een behoorlijk verschil.

Link naar reactie
  • 0

Een van de veelgehoorde klachten over de nieuwe huisstijl van de NOS betreft overigens niet iets zichtbaar, maar de achtergrond-tune en tussen-berichten-door-tune: slechtzienden en blinden hebben nu moeite om zichte concentreren op de spraak en de details (in geluid) van de getoonde filmjes te horen. Een huisstijl bestrijkt een breed gebied, en er is altijd wel iets waar je niet helemaal bij stilstaat (zelfs bij dure engelse bureaus met ervaring voor bbc en belgie één).

 

Dat was ff offtopic.....

Link naar reactie
  • 0

Allemaal heel erg bedankt,

 

Ik ben nu wel gerust gesteld :D....enne, ik denk dat VIA zich inderdaad drukker zal maken over Intel dan over mijn bedrijfje ;)....maar goed voorkomen is beter dan genezen he.

 

'T zou wel een hele 'eer' zijn natuurlijk als ik op een gegeven moment een brief krijg van VIA hierover ;D

 

Maar goed, ik denk dan ook dat ik mijn logo zo laat en erop vertrouw dat het geen probleem is. In iedergeval allemaal nogmaals bedankt voor jullie reacties.

 

Alfred.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.