Beeldbuizen fabrikant failliet

Aanbevolen berichten

Vers van de pers:

 

"LG.Philips Displays failliet

Gepubliceerd op 2006-01-31

 

De rechtbank in Den Bosch heeft maandag het faillissement uitgesproken van de beeldbuizenfabrikant LG.Philips Displays Holdings. Van de bijna vijfhonderd werknemers in deze drie vestigingen verliezen er 215 definitief hun baan." Bron: Infowinner :-)

 

Wat ik nou niet begrijp is dat die bedrijven de bui niet gewoon eerder zien aan komen? Of heeft zo'n bedrijf gewoon een strategie van..ja het zal een keer ophouden met die beeldbuizen maar we gaan gewoon door tot de zaak failliet gaat (het kost gewoon te veel om iets nieuws te bedenken?)

 

Oftewel je zal maar als klein ondernemertje nog maar net even wat leuks hebben afgeleverd. Klaar ben je met die lui.

 

Wat vinden jullie! Wat hadden ze kunnen doen?

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Niets, ging over oude beeldschermen toch, naar mijn weten?

Als dit het geval is hadden ze niets kunnen doen, philips heeft ook al een tijd een tak dat doet in LCD schermen en dan kunnen ze niet meer dan failliet verklaren.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie

Dit is gewoon een ouderwetse sterfhuis constructie.

De productie van beeldbuizen loopt al veel langer terug, een bekend fenomeen, ik neem aan dat deze constructie door de accountant geadviseerd is om weer enkele verliezen te creeren die met van winsten binnen de nv Philips verekend kunnen worden.

Verder is het natuurlijk een prachtige manier om dure productiefaciliteiten weg te saneren.

Link naar reactie
Verder is het natuurlijk een prachtige manier om dure productiefaciliteiten weg te saneren.
Precies en daarom moest ik ook erg lachen om die manager die op TV vertelde dat ze tot op het laatste moment alles hebben geprobeerd om te redden wat er te redden viel. Schei toch uit zeg, het was gewoon een kwestie van geduld.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Iedereen had het al tijden kunnen zien aankomen. Er was gewoon niets meer aan te doen. Jammer voor de werknemers maar die tak heeft gewoon geen toekomst meer. Ik geloof best dat ze tot op het laatst veel geprobeerd hebben. Wat hadden ze dan wel kunnen doen? Het excuus dat het zo goed gaat met Philips gaat wmb echt niet op. Ze zijn zelf overal keihard aan het saneren. Iedereen wil gewoon geld zien. Dat is de enige reden waarom al die mensen lopen te klagen. Begrijpelijk in die situatie maar echt niet aan Philips om dat op te lossen.

Link naar reactie

 

Kan me helemaal vinden in jullie reply's, maar vraag me af of er niet weer een flink aantal kleine ondernemers aan het kortste eind trekken en hoe dat te voorkomen valt. Niet dat ik nou in de boot zit, maar het hebben van grote bedrijven als klant hoef je dus niet echt trots op te zijn en moet je eigenlijk nog waakzamer zijn.

 

Perry

Link naar reactie

 

Kan me helemaal vinden in jullie reply's, maar vraag me af of er niet weer een flink aantal kleine ondernemers aan het kortste eind trekken en hoe dat te voorkomen valt. Niet dat ik nou in de boot zit, maar het hebben van grote bedrijven als klant hoef je dus niet echt trots op te zijn en moet je eigenlijk nog waakzamer zijn.

 

Perry

 

Hier valt weinig te voorkomen, je moet gewoon opletten en eventueel je betalingstermijn aanpassen (7 dagen).

Ik heb toevallig ook een klein administratief akkefietje met een grote fabriek.

Er werden bij mij wat spullen besteld door iemand van deze grote fabriek, ik heb toen expliciet gevraagd naar de naam en het adres en de referentie op de factuur, vervolgens komt de factuur toch terug met de mededeling dat de verkeerde naam erop staat.

Nu heb ik het geld wel al binnen, dus ik maak er geen haast mee, eerdaags mijn leveringsvoorwaarden maar eens up daten dat in een dergelijk geval extra administratikosten in rekening worden gebracht. ;)

Link naar reactie

Kan me helemaal vinden in jullie reply's, maar vraag me af of er niet weer een flink aantal kleine ondernemers aan het kortste eind trekken en hoe dat te voorkomen valt.

 

Nou ja, iedereen met een beetje oog op de markt kan en kon zien dat het zo goed als afgelopen is met traditionele televisies, VHS-recorders, analoge fotocamera's, fotorolletjes, cassetterecorders, videotheken, etc etc. Afhankelijkheid van bedrijven in een aflopende markt is een hoog risico, en dat moet je als ondernemer aan zien komen. Of je nou klein bent of niet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ik weet niet of het afgelopen is met videotheken? Dat de innovators nou allemaal massaal downloaden wil nog niet zeggen dat de massa dat ook doet.

 

Ik denk dat 95% van de mensen voor een filmpje nog gewoon naar de videotheek toe gaat? En dat de komende jaren nog gewoon blijft doen.

 

Of zie ik dat verkeerd?

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Ik weet niet of het afgelopen is met videotheken? Dat de innovators nou allemaal massaal downloaden wil nog niet zeggen dat de massa dat ook doet.

 

Ik denk dat 95% van de mensen voor een filmpje nog gewoon naar de videotheek toe gaat? En dat de komende jaren nog gewoon blijft doen.

 

Of zie ik dat verkeerd?

 

Groet, Martin

 

Hier idd iemand die gewoon naar de videotheek gaat om een filmpje te huren. Waarom? Omdat ik geen zin en tijd heb om te downloaden, mn pc al vol genoeg staat met werk en geen zin heb in vervuiling door dergelijke downloads zo duur is t nou ook weer niet om een filmpje te huren.

 

 

Link naar reactie

Ik weet niet of het afgelopen is met videotheken? Dat de innovators nou allemaal massaal downloaden wil nog niet zeggen dat de massa dat ook doet.

 

Met downloaden heeft net niet zo gek veel te maken. Wel met grote media-partijen die steeds meer het internet op gaan.

 

Ik denk dat 95% van de mensen voor een filmpje nog gewoon naar de videotheek toe gaat? En dat de komende jaren nog gewoon blijft doen.

 

Ht is een kwestie van een paar jaar voordat je met je afstandsbediening vanuit je stoel een film uitkiest. Heb je niet te maken met openingstijden, pasjes die zoek zijn, beperkte collecties, films die er niet meer zijn, films die teruggebracht moeten worden, snertweer etc. Of je het nou leuk vind of niet, dat komt er aan. Over enige tijd gaat niemand meer de straat op om thuis een film te kijken. Videotheken zullen bovendien al in grote problemen komen als ze bv. 20 procent minder klandizie krijgen, dus dat er een groep zal zijn die het internetgedoe maar niks vindt zal het sluiten van videotheken niet tegen kunnen houden.

 

De kans wordt steeds groter dat Talpa de eerste partij zal zijn die dit echt in de huiskamers weet te introduceren.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ik geloof niet zo in Triple Play, zoals Talpa het zo mooi noemt. TV kijken op je mobiel, thuis een film of programma uit kunnen kiezen om te kijken....klinkt allemaal heel mooi maar ik denk dat het niet gaat werken.

 

Een behoefte creeeren is natuurlijk heel mooi, maar denk dat er gewoon te weinig mensen zijn die echt behoefte hebben om voetbal te kijken op hun mobiele telefoon, en al helemaal als ze er ook nog eens voor moeten betalen. Typisch Nederlands zeg maar... ;D

 

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, en kijken we allemaal over twee jaar massaal TV op onze mobieltjes, moi incluis... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Niet dat ik nou in de boot zit, maar het hebben van grote bedrijven als klant hoef je dus niet echt trots op te zijn en moet je eigenlijk nog waakzamer zijn.

 

Mwoah, ik vraag me af of deze constructie veel leveranciers zal duperen, die zullen de bui vast wel hebben zien hangen en strak op betalingen gelet hebben. Naar mijn idee is een faillisement als dit vooral een goede manier om voordelig van een paar honderd productiewerknemers af te komen, al kan ik me natuurlijk vergissen wat die leveranciers betreft.

 

Ik weet niet of het afgelopen is met videotheken? Dat de innovators nou allemaal massaal downloaden wil nog niet zeggen dat de massa dat ook doet.

 

Dit zal denk ik een kwestie van tijd zijn hoor... de echte early adopters van film-downloads zijn 10 jaar terug (!) al begonnen, zo rond de eerste matrix film. Voorlopig zal er wel een groep blijven die de videotheek gemakkelijker vindt, maar nu er mediacenters aankomen met ingebakken p2p software (bijv lamabox) zullen er vast steeds meer 'minder-technischen' overstappen.

Link naar reactie

Verder is het natuurlijk een prachtige manier om dure productiefaciliteiten weg te saneren.
Precies en daarom moest ik ook erg lachen om die manager die op TV vertelde dat ze tot op het laatste moment alles hebben geprobeerd om te redden wat er te redden viel. Schei toch uit zeg, het was gewoon een kwestie van geduld.

 

Dat vraag ik me dus af. Op boardniveau van de NV geloof ik het wel; maar volgens mij laten ze werknemers en zelfs middenkader ook nog lang in de waan.

 

Je moet als degelijk bedrijf natuurlijk niet de naam krijgen dat je zomaar bedrijven laat ploffen...

Link naar reactie

Verder is het natuurlijk een prachtige manier om dure productiefaciliteiten weg te saneren.
Precies en daarom moest ik ook erg lachen om die manager die op TV vertelde dat ze tot op het laatste moment alles hebben geprobeerd om te redden wat er te redden viel. Schei toch uit zeg, het was gewoon een kwestie van geduld.

 

Dat vraag ik me dus af. Op boardniveau van de NV geloof ik het wel; maar volgens mij laten ze werknemers en zelfs middenkader ook nog lang in de waan.

 

Je moet als degelijk bedrijf natuurlijk niet de naam krijgen dat je zomaar bedrijven laat ploffen...

 

De eindverantwoordelijke weten echt wat wat er speelt, en het middenkader zou zijn ogen in zijn zakken hebben als ze niets doorhebben.

 

Het is puur een cijfertjes besluit om productiefaciliteiten hier weg te saneren, daarvoor wordt veelvuldig het argument gebruikt dat het de multinational zou schaden als dat niet gebeurt, vervolgens worden de mensen op kosten van de Nederlandse overheid op straat gezet, een overheid die weer vrolijk investeerd in dit bedrijf, als zij een fabriek in Tadjikistan opzetten.

 

Sailliant aan dit soort dingen is dat de werknemers zelf voornamelijk Aziatische producten kopen.

 

Link naar reactie

Sailliant aan dit soort dingen is dat de werknemers zelf voornamelijk Aziatische producten kopen.

 

Waarom is dat zo vreemd? Ik neem aan dat ze geen onbeperkt salaris uitbetaald krijgen, dus als consument staan ze in de markt als ieder ander... of je moet als werknemer geloven dat je een significant deel van de klandizie van je werkgever vormt, maar als dat het geval is kun je sowieso beter alvast uitkijken naar een nieuwe job ;)

 

Je moet als degelijk bedrijf natuurlijk niet de naam krijgen dat je zomaar bedrijven laat ploffen...

 

Met het oog op toekomstige joint ventures en dergelijke kan dat riskant zijn, tenzij je bijv de partner in zo'n verhaal niet benadeeld en dat later ook kunt aantonen.

 

Richting aandeelhouders kan me ik zo voorstellen dat je ook niet de naam moet krijgen onrendabele onderdelen langer dan nodig aan te houden. Concurrenten zat, en aandelen zijn snel ingeruild!

Link naar reactie

De aandeelhouders vinden het prima, als je een verliesgevend onderdeel zonder toekomstperspectief, op kostenefficiënte wijze opruimt. Het is een kwestie van een sommetje maken natuurlijk.

 

Je moet er dan wel een goed verhaal bij vertellen, maar dat is een karweitje voor de marketing- of communicatieguys..

 

Zelf heb je het natuurlijk allang op een akkoordje gegooid met de andere leden van het regime, dat er voor jou nog wel een goede baan of beloning in zit. Zo is iedereen weer tevreden. ;D

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Je moet als degelijk bedrijf natuurlijk niet de naam krijgen dat je zomaar bedrijven laat ploffen...

 

Met het oog op toekomstige joint ventures en dergelijke kan dat riskant zijn, tenzij je bijv de partner in zo'n verhaal niet benadeeld en dat later ook kunt aantonen.

 

Richting aandeelhouders kan me ik zo voorstellen dat je ook niet de naam moet krijgen onrendabele onderdelen langer dan nodig aan te houden. Concurrenten zat, en aandelen zijn snel ingeruild!

 

Daar heb jij dan weer gelijk in. Eigenlijk kunnen ze het nooit goed doen ;)

 

Wat dat betreft is het wel begrijpelijk dat bedrijven meestal voor de weg van de minste financiele pijn kiezen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.