Ga naar inhoud

meldpunt waar opdrachtgevers vragen om een uitvinding voor specifieke situatie

Geplaatst:

Grote Pier

Weet iemand misschien een website of organisatie waar opdrachtgevers problemen registreren waarvoor ze graag een oplossing willen?

Oplossingen zouden in de vorm van uitvindingen kunnen zijn of ideeen .

Featured Replies

Geplaatst:

strategos

probeer onderstaande URL

yet2.com

sux6

Geplaatst:

Nico Schouten

In zekere zin werkt Syntens ook een beetje op deze manier.

Ook de NOVU wil nog wel eens een probleem voor een bedrijf oplossen.

Je post is verder nogal kort door de bocht, dus veel kan ik er niet mee.

Geplaatst:

Sancho Panza

Zo te zien heb je al een probleem te pakken waarvoor je een oplossing kunt bedenken... ;D

Nee, ik denk niet dat er zo'n meldpunt is.

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Geplaatst:

Nils de Witte

Er is een instantie die je helpt bij dit soort problemen. Het Innovation Relay Center in Den Haag, Erik Kuipers. www.ircnederland.nl/

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Patrick de Boevere

Tooltje erbij op de site?

Oplossing gevraagd.

In mijn ervaring met dergelijke dingen is dat je echt via via de mensen te pakken krijgt die je nodig hebt.

Een respectabel bedrijf gaat niet zomaar z'n problemen/suboptimaal presteren breed uitmeten op een openbare site.

De afgelopen twee maanden kreeg ik 2 verzoeken om een lastig probleem op te lossen waar een combinatie van nog niet op dat specifieke vakgebied toegepaste principes de oplossing zou kunnen bieden. Dit kan je een uitvinding noemen.

Het ene contact verliep via een adviseur, het andere ging naar aanleiding van een artikel in een tijdschrift.

Ik zou zelf meer van dergelijke lastige vragen/puzzeltjes op m'n bord krijgen, maar in m'n dromen gebeuren er wel meer dingen.

Wat ben je, een uitvinder? Of heb je een probleem?

Vertel eens iets meer, dan zou je wellicht op deze site geholpen kunnen worden. Daar is ie voor.

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Geplaatst:

Ewout Wolff

Ik denk dat het fantastisch zou zijn, zo'n site. Ken er helaas geen een in Nederland.

Waarom fantastisch ? Nou, Nederland staat niet (meer) bekend om zijn innovatie. Iedereen klaagt zo dat het duur & moeilijk is, etc.

Aan de andere kant is het rete-moeilijk voor uitvinders om hun vindingen aan de man te brengen, respectievelijk voor niet-uitvinders om hun gedachtengoed commercieel tot wasdom te brengen.

Wat is dan mooier dan dit om te draaien ? Bedrijven die zelf geen R&D kunnen of willen betalen gooien al dan niet anoniem hun vraag naar buiten. Bedenkers kunnen dan kijken of ze mee willen doen.

Geplaatst:

Grote Pier

• Auteur

Dank aan webwolff, Sancho Panza, TechNico, PdB, Nils de Witte en Strategos voor de antwoorden op mijn vraag of er sites zijn waar opdrachtgevers vragen om uitvindingen voor specifieke situaties.

yet2.com en ircnederland.nl zien er heel goed uit.

Grote Pier

Geplaatst:

idbroker

Grote Pier,

Kijk eens op www.innocentive.com

De vragen (uitdagingen zoals ze op Innocentive worden genoemd) liggen meestal op (technisch) wetenschappelijk niveau.

Het zou aardig zijn een bredere Nederlandse versie onder de Tools op HigherLevel te creëren.

Mvg,

ID

Geplaatst:

Grote Pier

• Auteur

Beste idbroker,

Bedankt voor het idee om op innocentive.com te kijken.

Weer zo'n mooie site, super.

Geluk, Grote Pier

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.