Geplaatst: 29 maart 200619 j Freedom 8 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Hallo Wie van jullie besteedt zijn administratie uit aan een administratie- of accountantskantoor? En wat ik daarover graag wil weten, met name voor kleine ondernemers en zzp'ers is: Hoeveel uren krijg je jaarlijks op de factuur voor je kiezen?
Geplaatst: 29 maart 200619 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Het hangt er vanaf wat je zelf doet en wat je uitbesteedt, en daarnaast hoe je het aanlevert (netjes in een map of een doos met bonnetjes), aan wie je het uitbesteedt en wat voor bedrijf je hebt (veel of weinig fakturen bijvoorbeeld). Ik zou gewoon wat administratiekantoortjes bellen, en niet enkel voor de laagste prijs gaan maar ook gaan voor iemand met wie het klikt.
Geplaatst: 29 maart 200619 j kemdirect 29 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Vorig jaar aan een paar mensen offerte gevraagd. Als je ongeveer één ordner aan bonnetjes / facturen hebt kost het ongeveer 1500-2000 Euro inclusief jaarstukken en belasting aangifte. Werk nu met Reeleezee en doe de jaarstukken/belastingaangifte met een ("bevriende") accountant. Dat kost totaal een stuk minder maar je moet wel meer zelf doen. Voordeel is ook dat je meer grip houdt op de administratie en financiën in het algemeen.
Geplaatst: 29 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie Hoeveel uurtjes je gefactureerd krijgt ligt puur aan hoe je zelf de boekhouding aanleverd. Ik bespreek met mijn klanten de beste wijze van aanlevering van hen. Wat willen en kunnen ze zelf, wat willen ze uitbesteden etc. Voor een kleine eenmanszaak kan je vrij goedkoop klaar zijn. En het moet inderdaad klikken!! Heb je nog vragen stel ze gerust!! MORE THAN FINANCE
Geplaatst: 29 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie Op 29-3-2006 om 17:53, kemdirect zei: Vorig jaar aan een paar mensen offerte gevraagd. Als je ongeveer één ordner aan bonnetjes / facturen hebt kost het ongeveer 1500-2000 Euro inclusief jaarstukken en belasting aangifte. Werk nu met Reeleezee en doe de jaarstukken/belastingaangifte met een ("bevriende") accountant. Dat kost totaal een stuk minder maar je moet wel meer zelf doen. Voordeel is ook dat je meer grip houdt op de administratie en financiën in het algemeen. Dat is vrij duur!! Ik doe het althans goedkoper denk ik zo!! MORE THAN FINANCE
Geplaatst: 29 maart 200619 j Robert M 73 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie Mijn boekhouder is ongeveer 1 uurtje per maand bezig met mijn boekhouding. Hij regelt onder andere de aangifte omzetbelasting. Als ik wil kan ik ook elke maand een balans en/of winst-verliesrekening krijgen. Hiervoor ben ik op jaarbasis zo'n 150,- euro kwijt :) World Media Development - Internet consultancy & ontwikkeling
Geplaatst: 29 maart 200619 j Nico Schouten 5k berichten 11 Trofeeën 325 Reputatie Op 29-3-2006 om 20:15, Robert M zei: Mijn boekhouder is ongeveer 1 uurtje per maand bezig met mijn boekhouding. Hij regelt onder andere de aangifte omzetbelasting. Als ik wil kan ik ook elke maand een balans en/of winst-verliesrekening krijgen. Hiervoor ben ik op jaarbasis zo'n 150,- euro kwijt :) 1 uur per maand dat is 12 uur per jaar totaal 150 euro. Dat is een uurprijs van pak m beet 12,5 euro per uur ? Dat is niet slecht. Synergeon
Geplaatst: 29 maart 200619 j Robert M 73 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie Op 29-3-2006 om 20:19, TechNico zei: Op 29-3-2006 om 20:15, Robert M zei: Mijn boekhouder is ongeveer 1 uurtje per maand bezig met mijn boekhouding. Hij regelt onder andere de aangifte omzetbelasting. Als ik wil kan ik ook elke maand een balans en/of winst-verliesrekening krijgen. Hiervoor ben ik op jaarbasis zo'n 150,- euro kwijt :) 1 uur per maand dat is 12 uur per jaar totaal 150 euro. Dat is een uurprijs van pak m beet 12,5 euro per uur ? Dat is niet slecht. 10 euro per uur. Hij is 5 jaar werkzaam geweest als account en 5 jaar als controller geloof ik. Is nu geëmigreerd naar Thailand en kan daarom zo goedkoop werken, het levensonderhoud is daar vele malen goedkoper dan in Nederland. World Media Development - Internet consultancy & ontwikkeling
Geplaatst: 29 maart 200619 j Christine 5.5k berichten 8 Trofeeën 322 Reputatie ik besteed de administratie en salarisadministratie geheel uit. Het is niet te duur, maar zou het duur zijn dan is het nog altijd z'n geld waard. Als ondernemer moet je doen waar je goed in bent, en dat is meestal niet de boekhouding. Een boekhouder kan dat veel beter. dagdag Christine christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana
Geplaatst: 29 maart 200619 j Nico Schouten 5k berichten 11 Trofeeën 325 Reputatie Op 29-3-2006 om 20:28, Christine zei: Een boekhouder kan dat veel beter. Precies :-X ;D Synergeon
Geplaatst: 29 maart 200619 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Op 29-3-2006 om 20:21, Robert M zei: Is nu geëmigreerd naar Thailand en kan daarom zo goedkoop werken, het levensonderhoud is daar vele malen goedkoper dan in Nederland. Vind je dit nu echt serieus een goede vergelijking als iemand zich hier op dit forum af vraagt wat een boekhouder zal rekenen voor zijn boekhouding? ;)
Geplaatst: 30 maart 200619 j nonex.nl 3k berichten 8 Trofeeën 31 Reputatie Ik heb een gewone nederlandse boekhouder, woonachtig en werkzaam in Nederland. Die krijgt ieder kwartaal een map met ingekomen en uitgaande facturen, ik krijg een mailtje met het bedrag voor de ozb en mijn map terug met een balans en w&v-rekening. Kostte me vorig jaar iets van 600 euro, zal dit jaar rond de 1000 liggen schat ik. Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel
Geplaatst: 30 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie Op 30-3-2006 om 07:01, nonex.nl zei: Ik heb een gewone nederlandse boekhouder, woonachtig en werkzaam in Nederland. Die krijgt ieder kwartaal een map met ingekomen en uitgaande facturen, ik krijg een mailtje met het bedrag voor de ozb en mijn map terug met een balans en w&v-rekening. Kostte me vorig jaar iets van 600 euro, zal dit jaar rond de 1000 liggen schat ik. Dat is een redelijk bedrag denk ik zo. Zit daar opstellen jaarrekening en aangifte inkomstenbelasting bij in? Neem aan van wel. Er zijn altijd adressen waar ze het heel goedkoop doen. Zelf ben ik niet goedkoop maar ook niet duur in vergelijking met andere kantoren. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit die je levert. Grote accountantskantoren vragen hele hoge prijzen. Ik zou als eenmanszaak of in elk geval kleine MKB kiezen voor een goed administratiekantoor. MORE THAN FINANCE
Geplaatst: 30 maart 200619 j Nico Schouten 5k berichten 11 Trofeeën 325 Reputatie Op 30-3-2006 om 08:34, MTF zei: Op 30-3-2006 om 07:01, nonex.nl zei: Ik heb een gewone nederlandse boekhouder, woonachtig en werkzaam in Nederland. Die krijgt ieder kwartaal een map met ingekomen en uitgaande facturen, ik krijg een mailtje met het bedrag voor de ozb en mijn map terug met een balans en w&v-rekening. Kostte me vorig jaar iets van 600 euro, zal dit jaar rond de 1000 liggen schat ik. Dat is een redelijk bedrag denk ik zo. Zit daar opstellen jaarrekening en aangifte inkomstenbelasting bij in? Neem aan van wel. Er zijn altijd adressen waar ze het heel goedkoop doen. Zelf ben ik niet goedkoop maar ook niet duur in vergelijking met andere kantoren. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit die je levert. Grote accountantskantoren vragen hele hoge prijzen. Ik zou als eenmanszaak of in elk geval kleine MKB kiezen voor een goed administratiekantoor. Naast de gootte van je bedrijf maakt het natuurlijk ook uit wat je doet. Iemand die gewoon wat dozen schuift of een eenvoudige dienst levert kan meestal wel met een "gewone" boekhouder toe. Voor kleine innovatieve bedrijven heb je een boekhouder nodig die een uitgebreidere kennis nodig heeft van de mogelijkheden en onmogelijkheden waar een innovatieveling tegen aan loopt. Synergeon
Geplaatst: 30 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie Daar heb je gelijk in. Mijn tip is: Zoek een goed administratiekantoor dat samenwerkt met accountantskantoren en de betere juristen. Zo heb je op 1 plek de administratie en de ondersteuning van een groot kantoor. Zo gaat de duurste teller alleen lopen als jij het aangeeft. Hoe denken jullie daarover? MORE THAN FINANCE
Geplaatst: 30 maart 200619 j Robert M 73 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie Op 29-3-2006 om 21:43, Jeroen Bakker zei: Op 29-3-2006 om 20:21, Robert M zei: Is nu geëmigreerd naar Thailand en kan daarom zo goedkoop werken, het levensonderhoud is daar vele malen goedkoper dan in Nederland. Vind je dit nu echt serieus een goede vergelijking als iemand zich hier op dit forum af vraagt wat een boekhouder zal rekenen voor zijn boekhouding? ;) Ik vergelijk niks, ik geef alleen aan hoe ik het doe :P Quote Wie van jullie besteedt zijn administratie uit aan een administratie- of accountantskantoor? Ik dus. Quote En wat ik daarover graag wil weten, met name voor kleine ondernemers en zzp'ers is: Hoeveel uren krijg je jaarlijks op de factuur voor je kiezen? Dat heb ik dus ook aangegeven. Het lijkt mij dus een volledig relevante reactie. De communicatie verloopt misschien iets anders dan met een boekhouder die een straat verderop woont, maar voor mij is het geen enkel probleem om de administratie digitaal aan te leveren (wat wel een vereiste is, of je moet alles per post naar Thailand sturen . :) Voor iemand die weet hoe MSN en Skype werken, is dit denk ik een heel reëele mogelijkheid. World Media Development - Internet consultancy & ontwikkeling
Geplaatst: 30 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie In het geval je zo iemand persoonlijk kent en hij daarna verhuist is het een mogelijkheid ja!! Als je zo iemand niet kent stuur je niet graag je administratie naar hem toe denk ik. MORE THAN FINANCE
Geplaatst: 30 maart 200619 j Robert M 73 berichten 6 Trofeeën 1 Reputatie Op 30-3-2006 om 18:37, MTF zei: In het geval je zo iemand persoonlijk kent en hij daarna verhuist is het een mogelijkheid ja!! Als je zo iemand niet kent stuur je niet graag je administratie naar hem toe denk ik. Ik ken hem niet persoonlijk, maar waarom zou ik het bij hem niet doen en bij een boekhouder of accountant bij mij in de buurt, die ik ook niet persoonlijk ken, wel? Ik heb financieel weinig te verbergen, en ik werk zelf op basis van vertrouwen met mijn klanten. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan en ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik zie daarom geen redenen waarom ik zo iemand niet als boekhouder zou nemen? Ik ben benieuw waarom jij het niet graag zou doen? (Afgezien van het feit dat je zelf ook boekhouder bent ;)) World Media Development - Internet consultancy & ontwikkeling
Geplaatst: 30 maart 200619 j MTF 107 berichten 8 Trofeeën 0 Reputatie toch het onbekende denk ik. Je kan iemand niet live zien, in zijn ogen kijken, puur het persoonlijke deel. Maar als het voor jou prima werkt, super!! MORE THAN FINANCE
Freedom
Hallo
Wie van jullie besteedt zijn administratie uit aan een administratie- of accountantskantoor?
En wat ik daarover graag wil weten, met name voor kleine ondernemers en zzp'ers is:
Hoeveel uren krijg je jaarlijks op de factuur voor je kiezen?