Dat die menubalk paars is, maakt niets uit. Dat gaat over smaak, geuren en kleuren. Is het contrast goed tussen voor en achtergrond? Ja. Valt voldoende op dat het een menubalk is? Ja. Dan heb je een goede menubalk.
Veel minder goed is de inhoud van deze menubalk. Het gaat over je belangrijkste navigatie, maar je stopt er niet je toptaken in. Ook een dropdown gebruiken is géén goed idee. Je stopt er items in die in een facility menu of in een menu in je footer horen.
Andere zaken mis ik dan weer:
'Home' bv. Zo'n 30% van de mensen weet niet dat met op je logo te klikken ze naar de homepagina kunnen.
'Over Bretels Specialist'. Ik ken jou niet kerel, hoe kan ik jou vertrouwen? Ik wil je leren kennen.
Dat doe je wél kort op je homepagina, maar daar hoor je dat helemaal niet te doen. En al zeker niet met clichézinnen.
Het is niet het enige dat dik fout loopt met dit menu.
Ander iets: je testimonials. Plak daar eens een gezicht op van de klant. Zo krijgt die testimonial letterlijk een gezicht en versterk je de geloofwaardigheid.
Je 3 what's in for me's staan onderaan. Die zet je beter helemaal bovenaan. Zijn deze trouwens het beste wat je kan bieden? Maak er eens een dialoog van...
Anja: Ik ga morgen naar de Bretels Specialist.
Petra: Ah wat is daar te doen misschien?
Anja: Die leveren gratis vanaf 20 euro.
Petra: Daar doen we het voor.
Voel je toch zelf aan dat er iets niet klopt. Als zowat alle anderen gratis levering aanbieden, dan moet jij dat ook maar doen. Hoeveel klanten zou je hebben die onder die magische grens van 20 euro zitten? Ga je voor die paar, wellicht veel meer anderen wegjagen?
Je zegt dat je de goedkoopste bent, maar ik vind met gemak diverse aanbieders die 2 of 3 keer goedkoper zijn. Geen idee of het over dezelfde kwaliteit gaat. Maar zover gaan je potentiële klanten ook niet nadenken. Voor hun maak je een claim, die je niet kan hard maken.
Je zegt dat je de website gebruiksvriendelijk hebt gemaakt, maar dat is niet erg juist. Deze is op maat van jou, niet van je bezoekers.