Allereerst bedankt voor de mooie reacties! Hier hoopte ik op.
@Rik ·, Wat andere bedrijven betalen voor het review pakket bedoel je vermoed ik, bij een Trustpilot gaat dit al gauw om honderden euro's per maand, Webwinkelkeur is hierin erg goedkoop met 7,95 tot 89 euro per maand en bij een Kiyoh praat je ook over 22 euro per maand tot 99 euro per maand. Mijn eigen tarieven liggen hier ergens tussen in.
Ik heb wel eens geprobeerd om Google ads te gebruiken hiervoor maar merk toch dat dit niet de juiste manier is om bedrijven te strikken voor reviews te verzamelen. Beter is het om ze op te zoeken op de plekken waar ze actief zijn, denk aan een higherlevel, webwinkelforum maar omdat ik vooral in het buitenland actief bent maak ik vooral gebruik van e-mail marketing.
@Hans van den Bergh Klopt het gaat niet specifiek over groei strategie, mijn doel was meer een algemene discussie te voeren over het concept en de manier van marketing in de hoop mooie nieuwe inzichten te ontdekken. Wat je zegt klopt deels, het is namelijk niet zo dat je een aangesloten webshop nodig hebt om een review te plaatsen, consumenten kunnen elke webshop/website beoordelen ongeacht deze lid is van het platform, wat ik vaak zie bij mijn platform is bijvoorbeeld dat een pakketservice als DPD, DHL of een Post NL automatisch veel beoordelingen krijgt ook al zijn deze bedrijven geen lid, men wilt toch graag zijn/haar mening-ongenoegen delen met andere consumenten. 0,25 euro cent betaal ik graag voor een mooie inhoudelijke review omdat dit consumenten weer beter helpt dan een 1 regel review en daarnaast heeft een bedrijf hier ook veel meer aan om hun service te verbeteren.
@rh0 Lange termijn duurzame omzet groei is het doel. De strategie om dit bereiken is om het platform hier en daar te onderscheiden van andere platformen, dit doe ik door uren lang reviews te lezen over andere platformen en te ontdekken wat er te verbeteren valt voor mijn eigen platform, lees maar eens google reviews over Kiyoh, daar gaan dingen heel erg goed mis, Webwinkelkeur doet het in mijn ogen erg goed en dat zie je in de onafhankelijke reviews terug maar elk bedrijf kan verbeteren. Nederland is vind ikzelf wat verzadigd in de review systemen dus mijn focus ligt vooral in andere landen (20 om precies te zijn). Ik zal binnenkort eens een linkje posten zodat jullie een kijkje kunnen nemen.
@ Ward Goed punt! En dat zie je goed, ik heb geprobeerd contact te leggen in de beginfase met een Google maar het is mij nooit gelukt iemand te spreken te krijgen hierover, het lijkt erop dat zij de platformen handmatig uitkiezen en er ook contacten ondertekent moeten worden. In September is er een grote Google update geweest om self serving reviews uit de zoekresultaten te halen: (https://searchengineland.com/google-cracks-down-on-some-review-rich-results-322143) wat in het kort inhoud dat je niet meer reviews over je eigen mag weergeven ook niet via een widget op je site van een review partij. Reviews van andere partijen over jouw webshop/website worden wel nog weergeven in Google op het domein zelf.
Mijn platform is wat minder gefocust op een Google maar meer om echt het bedrijf te helpen Feedback te verzamelen waarmee zij hun bedrijf kunnen verbeteren. Webshops nodigen via een extensie klanten uit na een bestelling en kunnen dus een uitgebreide ervaring achterlaten tegen een kleine vergoeding, daarnaast is het mogelijk om als klant van mij zelf wat vragen in het review formulier te zetten om zo nog meer te weten te komen over de mening van een consument. Denk aan hoe snel was de verzending? Vond je de webshop snel laden? Zou je hier nog eens bestellen?