Alef Arendsen

Retired Mod
  • Aantal berichten

    1214
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Alef Arendsen won de laatste dag op 18 augustus 2019

Alef Arendsen had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Land
    Frankrijk
  • Voornaam
    Alef
  • Achternaam
    Arendsen

Alef Arendsen's trofeeën

  1. Jeetje, die komt even binnen. Het waren mooie tijden zo in het begin van Higherlevel, waarin Mikky a.k.a. Kermie met 10 accounts tegelijk inlogde om te doen alsof er een community was. Nou, dat was niet erg lang nodig, want die community, die was er heel snel. Wat een energie, wat een positiviteit, nooit opgeven, een mooi feestje op z'n tijd. Het was altijd genieten met Mikky, zelfs als je een aantal dagen met haar op een vlot op een rivier in Zweden dobberde tijdens één van die early HL uitjes, was de lach niet van haar gezicht te slaan. Maar daar bleef het niet bij, ze wás er daadwerkelijk voor je, voor mij, voor mij als ondernemer, voor mij als mens, ook in lastige tijden. Daar ben ik niet de enige in, ze was er voor iedereen en ik weet zeker dat ondernemend Nederland door Mikky tien stappen vooruit gezet heeft. Ook daarvoor bedankt Mikky. Rust zacht.
  2. Nope die geldt niet als investeringsverplichting. Hier hebben we in het verleden regelmatig mee te maken gehad en helaas, dit werkt niet. Alef
  3. Hi, zou kunnen. Biz of Zaak weet ik zo niet, maar we zijn de laatste tijd regelmatig in de media. Leuk dat het je opgevallen was!
  4. Goed punt. We hebben een aantal decennia geleden alle parkeermeters uit het straatbeeld verwijderd (en vervangen door 1 meter per 20, 30 of 40 plekken) en dan zouden we morgen op elke parkeerplek een laadpunt neer gaan zetten? Denk het niet. We moeten wel ergens beginnen. En wat nu voor handen is, is een elektrische auto dienopgeladen wordt met een laadpunt. Daarnaast: zelfs als alle nieuwe auto's die morgen op de weg komen elektrisch zouden zijn, zijn we nog 20 jaar bezig voor het hele wagenpark elektrisch is. Dus zo snel zal het (gelukkig) niet gaan. Met andere woorden: ik denk ook dat de toekomst er waarschijjnlijk anders uitziet dan nu, met de laadpunten in de stad, maar dat we ergens moeten beginnen, staat voor mij als eekn paal boven water. Alef
  5. Er zijn een veel verschillende aanbieders van oplaadpunten. EVBox is er eentje. Alphen (een bedrijf in Almere) is er eentje, Coulomb (een internationale partij) levert ze en wijzelf zijn ook bezig met een oplaadpunt voor semi-privaat gebruik (thuis en in semi-private parkeergarages en dergelijke). Voor de publieke oplaadpunten zijn er zogenaamde Mobility Service Providers (The New Motion, Mister Green, Green Mobility) die je hierbij helpen, maar dit kun je uiteindelijk ook zelf doen. Als laatste zijn wij (in samenwerking met een hoop andere partijen) ook bezig met snellaadpunten. Hierbij kun je je auto in ongeveer 30 minuten voor ongeveer 80% opladen.
  6. Okay, dit is dan voorlopig de laatste keer... En als er meer komen, dan ga ik het niet meer melden. Vandaag in de NRC. Online versie hier: http://weblogs.nrc.nl/luyendijk/2010/06/17/jeroen-pauw-als-rolmodel Errrr: 'intimiderend hip gekleed' ???
  7. Haha, Twa, inderdaad. Ach, all part of the deal zeg ik dan maar... En daarnaast, hij staat daar voorlopig nog niet. Die paal moet eerst nog geplaatst worden en dan zal het ergste wel weer overgewaaid zijn. Voor de rest veel positieve reacties gehad overigens. En daarnaast vandaag wederom in de Telegraaf. Dit keer gepland en een stuk positiever artikel. Gebeurt me niet vaak, 2 x in 1 week... a p.s. geen linkje dit keer, want staat niet online.
  8. Nou, ik ga sinds gister door het leven als een baby-boomer kid die het is komen aanwaaien ;D. Dit was de reactie op een artikel in de Telegraaf gister. In de print editie op pagina 7 en online te vinden op onderstaande URL. Afgezien met de misquotes en onwaarheden een prima stuk (zonder gein) wat meningen creeert (positief alsmede negatief). En iedereen weet: zonder meningen geen discussi en zonder discussie geen vooruitgang. Dus, wat dat betreft, positief. groet, a http://www.telegraaf.nl/binnenland/6884092/__Gratis_parkeren_dankzij_elektrische_auto__.html?p=19,2
  9. Ah, thanks man! Dat is dan op zich gunstig. Ik betaal geen BTW en zodra ik mijn product doorverkoop ontvang ik WEL BTW. Die moet ik een maandje daarna wel weer afdragen, maar dat levert me wel een maandje rentevoordeel op (het gaat om aardige bedragen in dit geval). thanks again, a
  10. Laat ik hier nu ook net mee zitten. Voor zo'n IC levering (ik koop iets uit het buitenland, BTW is verlegd naar mij), dan ben ik dus verplicht een IC-aangifte te doen met 19% BTW, right? Verkoop ik dit product dan weer door, dan kan ik die 19% verrekenen met de 19% op de IC levering. Even voor mijn inschatting, is zo'n IC aangifte veel meer / anders werk dan een normale BTW aangifte? p.s. laat maar weten als dit teveel een zoek-het-zelf-maar-uit-vraag is :-)
  11. Nog maar een positieve aanbeveling voor Dropbox. We gebruiken het met het hele bedrijf (10 man) en dat werkt als een speer. Kosten: 0 voor 2 GB en daarna een tientje per maand, maar ook daarvoor kun je niet zonder zitten!
  12. Dit is natuurlijk wel van een iets andere orde dan 'betalen we teveel belasting', maar deze opmerking ben ik het voor de verandering helemaal mee eens. Onze maatschappij drijft op winstmaximalisatie, kunstmatige hooggehouden schaarste en bewust inefficiënt en ontwikkelde producten die sneller afgeschreven (moeten) worden dan nodig. Zodra een nieuwe technologie zich aandient, zouden we meteen alle oude technologie overboord moeten gooien en meest geavanceerd en efficiëntste technologie moeten gebruiken. We zouden resource moeten gebruiken die we in overvloed hebben i.p.v. resources die eindig zijn. En winst? Achterhaald begrip als je de twee voorgaande uitgangspunten invoert. Maar goed, dat is wel heel ver van waar we nu staan.
  13. Grrr, ik mag maar 1 keer in de 24 uur een reus geven aan dezelfde persoon... Loop je er weer eentje mis Fred :-).
  14. Of die overdrachtsbelasting op zichzelf klopt is niet echt een vraag (nee dus), maar in het licht van de enorme kostenpost (hypotheekrenteaftrek) die er tegenover staat, valt het wat mij betreft nog wel mee. Af en toe pragmatisch zijn.
  15. Met een aantal snellaadpalen (stuk of 15) in de Randstad op strategische locaties (La Place, sportschool, benzinestation, vergadercentra, IKEA) die de auto in een half uurtje weer tot 80% volladen kun je met deze auto prima een rondje Randstad rijden. Die palen zijn we aan het neerzetten. Vraag blijft idd wel of hij 130 kilometer gaat rijden. Ik geloof dat de Leaf een batterij heeft van 24 kWh. Met een gemiddeld verbruikv an 200 Wh per kilometer (en dat is op zich haalbaar, ik rijd maximaal 220 Wh/km en haal ook 170 Wh/km, maar dan wel in een iets andere auto) zou je dan dus idd op 130 uitkomen. Gaat wel een beetje off topic, maar als bovenstaande palen er zijn (weet niet waar je woont), en je voor een vakantie naar Zuid-Frankrijk een huurauto zou kunnen krijgen wat zou je dan nog tegenhouden (ik wil het graag goed begrijpen, helpt mij/ons enorm). groet, Alef
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.