Jump to content

john doe

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Gender
    Male

Company info

  • Location
    Rotterdam
  1. Helemaal niemand?? ??? of ben ik te ongeduldig... :-\ Laat ik het anders stellen; Hoe match bijvoorbeeld de KPN of de Belastingdienst alle inkomende gelden aan haar debiteuren? Ik kan me niet voorstellen dat daar een grote afdeling zit die via telebankieren of met papieren rekeningafschriften alle bedragen in hun eigen administratie inkloppen... J.D.
  2. Maakt iemand hier gebruik van i-connect van Interpay om zijn/haar betalingen (automatisch) in te boeken? ik loop tegen het volgende probleem aan; via i-connect van Interpay (datacommunicatie) ontvang ik alle Interbancaire mutaties op mijn rekening in het VERWINFO 4.1 bestandsformaat. (soort ascii of .cvs) heel kort door de bocht kan ik hierdoor alle bijschrijvingen automatisch koppelen aan mijn klantenbestand. Het probleem hierbij is dat ik alleen de interbancairemutaties ontvang en dus niet de bijschrijvingen die gedaan worden op mijn eigen bank. hierdoor moet ik altijd 2 lijsten bijhouden met mutaties e.d. (interpay + eigen bank) wat zeer onoverzichtelijk is, en de kans op fouten aanzienlijk vergroot. Heeft iemand hier ervaring mee, of een andere oplossing gevonden? BvD. John Doe
  3. er is hier al eerder een draad over geweest: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=1294;start=msg12371#msg12371 Suc6!
  4. waarschijnlijk (al) ten overvloede: Elektronisch Factureren en Digitale Factuurpresentatie Algemeen Sinds 1 mei 2001 is het, onder voorwaarden, toegestaan elektronisch te factureren. Dit houdt onder andere in dat facturen per e-mail verstuurd mogen worden. Het 'Besluit van 26 april 2001' van Staatssecretaris Bos van Financiën heeft dit mogelijk gemaakt. Elektronisch factureren was voor 1 mei 2001 ook al mogelijk, maar was alleen toegestaan indien het ging om een zogenaamde 'gestructureerde en genormeerde uitwisseling van factuurgegevens tussen computers ' én verzender en ontvanger over een door de fiscus verstrekte vergunning beschikten. Facturen mochten wel per e-mail worden verstuurd àls het origineel maar per post werd nagestuurd. Voorwaarden Voor het elektronisch verzenden van facturen, bijvoorbeeld per e-mail, dient men aan enkele voorwaarden ten aanzien van de inhoud (en opbouw) van de factuur te voldoen. Daarnaast moeten de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud gewaarborgd worden. Tenslotte blijft de bewaarplicht ook ten aanzien van elektronische facturen in stand. Inhoud Voor elektronische facturen gelden dezelfde inhoudelijke vereisten als voor papieren facturen. Op de factuur dienen in ieder geval te worden opgenomen het factuurnummer, de factuur- en leveringsdatum, naam en adres van zowel de leverancier als van de afnemer, een omschrijving van de geleverde goederen en diensten, de vergoeding en het BTW-bedrag. Authenciteit en Integriteit De authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud van de elektronische factuur dienen bij voorkeur te worden gewaarborgd door een geavanceerde elektronische handtekening . De elektronische handtekening kan dit waarborgen mits deze aan de volgende voorwaarden voldoet: - de elektronische handtekening is dusdanig aan de gegevens gekoppeld dat onbevoegd wijzigen van deze gegevens kan worden opgespoord (integriteit) en - de ondertekenaar is te identificeren en de handtekening op unieke wijze aan de ondertekenaar verbonden is (authenticiteit). De digitale handtekening wordt verstrekt in de vorm van een certificaat en bestaat uit twee sleutels, een publieke sleutel en een privé sleutel. Dit sleutelpaar zorgt ervoor dat men berichten cryptisch kan versleutelen. De privé sleutel blijft goed bewaard, terwijl de publieke sleutel nodig is voor het verifiëren van de herkomst van de handtekening en moet in principe voor iedereen die deze nodig heeft toegankelijk zijn. Een en ander zal als hard- en software in het computersysteem geïnstalleerd moeten worden. Bewaarplicht De elektronische factuur dient, net als de papieren factuur, 7 jaar te worden bewaard. De authenticiteit, de integriteit en de leesbaarheid van de factuurgegevens dienen gedurende de periode te worden gewaarborgd. De geavanceerde elektronische handtekening dient tezamen met de elektronische factuur te worden opgeslagen. Tenslotte dienen de factuurgegevens op verzoek van de belastinginspecteur binnen een redelijke termijn beschikbaar te kunnen worden gesteld. Onderstaande link verwijst naar het besluit van 26 april 2001 nr.CPP2001/1104M m.b.t. het elektronisch verzenden van facturen. http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_ITEM=MFCWD1B23FCDDC2EE445A9C7A4EC97E45BFC1X23X11566X97%20
  5. Ik merkte dat de url is komen te vervallen, het is nu www.penninck-landtheer.com Naar mijn idee echt een aanrader! suc6 met de dubieuze debiteuren! Groet, John Doe
  6. Kansen zien, kansen pakken..... Microsoft anno 1978 Zou jij geinvesteerd hebben??
  7. Weet niet of er Uberhaupt behoefte aan is, gezien de weinige reacties op voorgaande, maar ik ben op dit moment voor mij afstudeeronderzoek o.a. bezig met het opzetten van een SLA, en ben onderhand al veel voorbeelden en checklists e.d. tegengekomen! dit vond ik een van de betere: http://nl.itsmportal.net/content/thema/9.xml Maar gebruik gewoon de grotere zoekmachines en gij zult vinden! Grtz, John Doe edit/: ook nutige artikelen te vinden op http://www.ictforyourbusiness.nl/main.asp?ChapterID=680
  8. Misschien een aanvulling op bovenstaande.. Ik zat ook te denken aan een soort bronnenlijst.. Zo zou bijvoorbeeld bij elk forum een literatuur/bronnenlijst kunnen worden toegevoegd, zodat je al wat meer informatie kan zoeken.. Zo kan je veel gebruikte bronnen overzichtelijk maken, bijvoorbeeld studieboeken, artikelen, url's , trainingen e.d... Of gaat dan het nut van het forum verloren ? ???
  9. ik weet het... ik heb erg weinig geduld... Zrski?? Ik wil zo graag weten wat wie waar wanneer waarom op welke manier en hoe iedereen bezig is..
  10. Ik sluit mij volledig aan bij Nils, totaal afhankelijk wat voor product op wat voor 'n markt(segment).. veel gehoord over goede ervaringen met callcenters, is redelijk duur, maar je krijgt wel bruikbare afspraken!! Er zijn boeken en cursussen in overvloed, vond zelf de video met John Cleece er goed (en vol humor!) Probeer anders een standaard script van internet te plukken, deze werken blijkbaar erg goed!
  11. Moet ik me nu aangesproken voelen (spamfilter??) haha.. ;D Een keer vergeten de update van mn virusscanner te gebruiken en meteen een Paard in mn comp.... :'( .. nu voorlopig alleen webbased, en binnenkort over op Imac.. weet eigenlijk niet welk e-mail programma daarop draait.. (outlook?!)
  12. geen outlook meer voor mij, veelste virusgevoelig....
  13. idd, zoals al te lezen was, bied GrayDon de informatie die jij aanbied te koop aan!! voor EUR 40.-! das wel makkelijk verdienen zo natuurlijk!! ook is deze informatie geheel niet betrouwbaar, want waarom zijn ze dan zelf niet te vinden? sjek http://www.graydon.nl/ en dan zoeken bedrijven! :-\

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept