Daniel-san

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Postbus 1086, Breda, 4801 B, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Zoektermen.nl webmarketing
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Daniel-san's trofeeën

  1. Een erg fraaie website. Ziet er overzichtelijk en fris uit. Bij het productoverzicht mis ik korte artikelomschrijvingen. Ik zie negen artikelen, maar aan het plaatje is niet overal even goed te zien wat het is. Ook wanneer je naar een rubriek gaat, mis ik de artikelomschrijving die ik pas te zien krijg als ik vervolgens doorklik. Een telefoonnummer bij contact heeft mijn voorkeur of b.v. een melding dat mailtjes binnen xx uur behandeld worden.
  2. Meten is weten. Zijn het inderdaad 10.000 bezoekers? En welke bezoekers zorgen voor de sales? Zijn het de Google-bezoekers of ook voor een deel vrienden en familie die je gemaild heb? Welk percentage komt daarvan van het sociale network, van banners of nieuwsberichten? 3% lijkt me een prima percentage. Dit is niet voor elke website of branche hetzelfde. Bij de ene site is het makkelijker om de traffic te verhogen en bij de andere website is het makkelijker de conversie te verhogen. Conversie meer dan verdubbelen heb ik reeds enkele malen gerealiseerd. Het A/B testen is, zoals door andere voorgesteld, een goed idee. Deze verschillen kunnen ook in de details zitten zoals ander lettertype en andere buttonkleuren. Persoonlijk vind ik 1 shirt op de frontpage erg weinig. Misschien kan je links van de website ook andere type produkten plaatsen. Het is mij niet bekend wanneer de bezoekers uitvallen. Hiervoor kan je de verkooptrechter van Google Analytics gebruiken. Die helpt je om van de 100 bezoekers niet 3 maar meer sales te verkrijgen. Het kan b.v. helpen een telefoonnummer of chatfunctie op enkele pagina's te plaatsen. Wanneer een bezoeker vastloopt, kan hij/zij contact met je opnemen i.p.v. de website wegklikken en naar de concurrent gaan. Ook is het handig een e-mailadres te verkrijgen (b.v. op een mailinglist) voordat de site verlaten wordt.
  3. De bezoeker van de website wordt weinig informatie geboden. Deze persoon wordt niet verleid om lang op de website te blijven. Je kan b.v. meer informatie plaatsen over de iPhone en over mobiel internet. De site krijgt dan meer body en meer aanknopingspunten wanneer eventuele klanten gaan Googlen op iPhone en aanverwante zaken. Ik zou ook meer artikelen gaan verkopen via de webshop. Via Marktplaats en andere advertentiesites kan je iPhone gebruikers attenderen op je produkt en je website. Er is nog wel e.e.a. te sleutelen aan de website en de promotie daarvan om de site rendabel te krijgen. Het aantal klanten dat via jouw website gaat bestellen loopt ook niet in de honderden (binnen Nederland). Daarom misschien beter om je produktaanbod aan te passen of de kennis die je hebt opgedaan te gebruiken voor een andere markt.
  4. Met dat bedrijfsaccount op Hyves zou ik nog een poosje wachten. Eerst het klantenbestand uitbreiden en beter gaan scoren in de organische zoekresultaten. Tijd zou ik besteden aan het schrijven van webcontent en het linkbuilden. Ook de usability van de website kan verbeterd worden. Misschien kan reviewit.nl daarbij helpen (niet een site van mezelf). De header vind ik persoonlijk nogal hoog. De banken aan de linkerzijde kunnen verwijderd worden lijkt me. Door anderen ook een aantal goede tips gegeven. Veel succes met de website.
  5. "Gevonden worden is belangrijk, daarom heb ik de website zo goed mogelijk geoptimaliseerd voor zoekmachines." En op welke zoektermen wil je gevonden worden? Verwacht niet dat het lukt om op freelance, vacature of banen hoog in Google te geraken met beperkte middelen. Een belangrijk aspect van het gevonden worden is inhoud. Content is king. De website bevat momenteel slecht enkele honderden woorden. Mijn advies is content toevoegen. Bezoekers die nu op de site komen zien een lege site en haken gelijk af. Ook kan je zonder content niet gaan scoren binnen Google. Webmasters zullen ook geen link plaatsen naar een lege website. Plaats bijvoorbeeld 100 bedrijven in de web- en designbranche en plaats vacature en sollicitatienieuws. Succes met je website. Een catchy naam!
  6. Richt je op de nieuwsberichten m.b.t. kerst en kerstpakketten. Zorg ervoor dat je gevonden wordt op kerstpakket(ten) in combinatie met andere zoektermen. Suggesties artikelen: Nederlandse Kerstpakketten Beurs te Apeldoorn en kijk eens bij nieuwsberichten bij je concurrenten, de nieuwssites en op www.kerstpakkettennieuws.nl.
  7. Wanneer ik op een site een vermelding zie van de Kerstpakkettenbeurs, dan denk ik dat het op een beurs gaat. Niets voor mij, want ik wil zoiets online afwikkelen. Je zou webshop kunnen toevoegen aan je titel (ook voor in Google!). De site ziet er erg goed uit. De lay-out zou ik echter anders doen. Aan de linkerkant heb je eerst een schuifbalk, dan een pulldown-menu, een aanvinkvakje, een zoekveld en een button naar het overzicht. Komt mij wat rommelig over. Zelf zou ik kiezen voor de overzichtbutton linksboven met daaronder het menu. De schuifbalkjes en het pulldownmenu opschuiven naar rechts. Mogelijk onder het resultatenoverzicht. Het menu bovenin zou ik inkorten door b.v. Goede doel, Nieuws en/of Nieuwsbrief te verplaatsen naar het menu aan de linkerkant. Er zijn meer zoektermen om op gevonden te worden dan kerstpakket en kerstpakketten. Hier kan een zoektermen analyse voor gedaan worden. Voor 2009 is dat eigenlijk al te laat. Dat is na de jaarwisseling aan te raden. Denk aan kerstpakket in combinatie met vrouw, man, leverancier, gezond en 2009/2010. Linkbuilding is hetgeen wat zal zorgen voor een hogere Google positie. Doe dit op een natuurlijk en eerlijke manier. Omdat de site nu weinig backlinks heeft zou het opmerkelijk zijn wanneer de site er nu 350 links bij zou krijgen en dan de komende zes maanden weer niet. Zorg dus regelmatig voor nieuwe backlinks. In eerdere posts is al aangegeven op welke sites.
  8. ilocal is een prima site. Verstandig om er met een goede vermelding op te staan. Maar betalen? Nee, die euro's kan je beter besteden aan SEO en SEA. (Los van aantrekkelijke aanbiedingen en uitzonderingen.)
  9. Wanneer de website helemaal op orde is, dan aanmelden bij de verschillende vergelijkingssites. Met Google Adwords zou ik letten op je budget. Niet inzetten op algemene zoektermen zoals laptop, PC, server en monitor, maar op de long tail. Leads die zoeken op merk + type zijn twee stappen verder in het koopproces. Dat zijn de personen die je als bezoeker wil hebben. Met Adwords zou ik minimaal twee campagnes starten: een voor je eigen regio en een landelijk. De koppeling /samenwerking met computernoobs.nl kan goed werken. Problemen die aangegeven worden op de website kunnen -wel zorgvuldig uiteraard- gekoppeld worden aan produkten in de webshop. Bijvoorbeeld wanneer iemand meerdere beeldschermen aan een PC wil hangen. Wel zou ik de SEO op orde brengen van deze website, zodat je webshop een vliegende start kan maken. Adverteren in kranten zou ik in de beginfase niet doen. Je zou b.v. een (actie)mailing kunnen versturen in de regio, b.v. naar (studenten)verenigingen of je kan een workshop internet/ office/ PC-gebruik geven aan bejaarden of her-intreders en deze personen een aantrekkelijk aanbod doen. Tot slot: mooi rijtje van Arjen de Koning. Niet nodig het wiel opnieuw uit te vinden.
  10. De doelgroep zou ik beter definiëren. Een andere bedrijfsnaam niet vermelden hierin en de toevoeging wel/ niet singel heeft geen meerwaarde. Je zet er ook niet: wel/ niet met een auto of wel / niet met een caravan. Zorg dat je op internet aanwezig bent waar je doelgroep zich ook bevindt. Bijvoorbeeld op een blog (of die van jezelf), op Hyves of een nieuwe site maken met "vrijgezellig-avondje.xxx" waar jij je concept presenteert voor het vrijgezellenfeest.
  11. Zelf prima ervaringen met TargetPay (www.targetpay.nl) voor het ontvangen van iDEAL betalingen. Niet te verwarren met de genoemde TargetPay.com.
  12. Na mijn vorige bezoek van 1,5 maand geleden is de website knap verbeterd! In sommige browsers en resoluties komt echter de header (met hoofdmenu en taalkeuzes) er nog niet goed uit. "Het belangrijkste is dat je goed gaat nadenken wat jouw doelgroep gaat intypen bij Google,wat zijn de meest gekozen trefwoorden,waar zoekt jouw doelgroep op?" Het zal niet 1-2-3 lukken om gevonden te worden op de meest gekozen zoektermen zoals kinderkleding of t-shirts. Wanneer je als kleine webshop het wilt opnemen tegen de grote (web)winkels, zou je kunnen kiezen voor zoektermen die minder frequent gebruikt worden, maar waar je wel op in de top 5 (of 10) komt. De webshop bevalt leuke kleding en heeft mooie foto's. De zoeker in Google (en Google zelf) is tekstgeorienteerd. Als je b.v. kijkt naar http://www.kidswithflair.com/ArticleDetail.aspx?ID=21227&PageId=6, dan kan je b.v. de tekst "Zusje komt zo" of "bus" in de omschrijving plaatsen. Je kan je artikelen gaan taggen met specifieke teksten waarom deze artikelen beter gevonden worden via Google en via de eigen zoekfunctie.
  13. Site ziet er goed uit. In IE6 heeft ie wel wat kuren, zoals het horizontale menu bovenin. Ook zou je eens kunnen kijken naar de teksten op de site en lettertypes (bij het contactformulier) en de taalkeuze daarin (zoals paswoord en guestbook). Aan de rechterkant zou je kunnen vermelden wat de betaalopties zijn en door wie de pakketjes bezorgd worden. Misschien kan je met een sterretje bij Merk aangeven op het moment dat er nieuwe artikelen bijgekomen zijn.
  14. Google Maps in combinatie met een postcodetabel zou moeten kunnen werken. Voor een project daar ook aan bezig, maar nog niet gekomen tot de ideale oplossing in de juiste lay-out. Zie o.a. http://code.google.com/intl/nl-NL/apis/maps/documentation/reference.html#GLatLng.distanceFrom
  15. In IE 6.0 krijg ook ik het menu aan de linkerkant pas onderaan de pagina. Een aanzienlijk percentage gebruikt nog steeds IE 6. De tekst onder het logo bovenin is moeilijk te lezen. Ook zou ik de site van een paar vrolijke elementen voorzien. Het komt mij wat te zakelijk over. Je kan ook eens kijken om de menukeuzes anders (b.v. alfabetisch) te doen. Qua SEO is het raadzaam om de titels aan te passen en je HTML-pagina's te renamen. "Bekijk-alle-producten" heeft geen meerwaarde en variatie in de titels, aansluitend op de inhoud, zou de vindbaarheid van je website vergroten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.