Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Of er iets aan je balans zoals je die ziet verandert is afhankelijk van hoe jouw software gedurende een periode met 'resultaat' omgaat. Het éne pakket boekt bij elke boeking direct iets zowel de balans als de V&W rekening om dat resultaat te verweren. Het andere pakket werkt volgens het uitgangspunt dat het resultaat het saldo is je V&W rekening (en dat saldo is dan ook gelijk aan het saldo van je balans). Wat je wel zou moeten zien is dat door het boeken van die kosten jouw winst 10k lager wordt (of je verlies 10k hoger).
  2. Nee, ze willen het gaat dat ontstaat in de financiering van de uitkering aan zieke/arbeidsongeschikte werknemers door het grote aantal zelfstandigen dat niet meebetaalt opvangen en ze gebruiken recht op uitkering voor die zelfstandigen als excuus. #justmytwocents
  3. Dat ligt wel een stuk genuanceerder. En zelfs al is die dagvaarding zonder sommatie mogelijk klachtwaardig, als de advocaat van mening is dat dat de beste manier is betaling te krijgen, dan zal een goede advocaat dat doen. Overigens geldt voor veel debiteuren dat ze van een brief van een advocaat of deurwaarder vaak al stevig onder de indruk zijn. Zelfs een brief van een adviseur die aan een advocatenkantoor verbonden is doet nog steeds wonderen. Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar veel wanbetalers putten betalingsmotivatie uit de indruk die dat briefpapier op hen heeft. De belangrijkste vraag is hoe zeker je als schuldeiser bent dat verhaal mogelijk is. Bij een bedijf waar de parkeerplaats vol met nieuwe leaseauto's staat heeft een beslag op auto's minder effect dan bij een bedrijf dat zelf eigenaar is van één auto...
  4. Op het moment dat je het geld echt nodig hebt. Dus als je iets overneemt op het moment dat je de hoofdlijnen van de overname op papier hebt staan. Gaat het om het starten van een nieuwe onderneming, dan is het moment dat je een geschikte locatie hebt gevonden het moment. Het kan overigens geen kwaad om voor die tijd al eens met een financieringsspecialist van de bank te overleggen over waar, binnen de branche waar je actief wil zijn, de piketpaaltjes waarbinnen financiering mogelijk kan zijn ongeveer staan. Daar hoef je je geen zorgen om te maken, want als er geen bank die geld uitleent zonder concreet uitzicht op een positieve cashflow vaan waaruit er rente en aflossing betaald kan worden. Je sluit een huurovereenkomst met financieringsvoorbehoud voor datgene wat je nog wil kopen. Dat is zeker niet ongebruikelijk.
  5. Ja, dat kan Dat ligt eraan of je eenmanszaak of een BV begint. Bij een BV verkoop je ze aan de BV, bij een eenmanszaak is er geen afgescheiden vermogen en kun je dus die spullen gewoon in de onderneming gebruiken. Als het gaat om goederen die verkoopt of op af wil schrijven, is het wel zaak die goederen eenduidig en met een goede grondslag te waarderen.
  6. Precies, dat is de eigenlijk de hamvraag.
  7. Dat is er niet. (Of je moet net zoals ik moeite hebben met bijvoeglijk naamwoorden die 'matig' bevatten)
  8. Ik zou een turkse advocaat in Nederland zoeken. Als ik zoek op "incasso Turkije advocaat" kom ik diverse Nederlandse partijen tegen die ook een kantoor in Turkije hebben.
  9. Zolang het gaat om communicatie over wanneer / waar werken, is het buiten werktijd bereikbaar zijn een volkomen redelijke wens. En juist met berichten via Whatsapp / Signal / Whatever heeft de werknemer de keuze wanneer hij reageert, veel meer dan wanneer hij gebeld wordt. Dat mensen buiten werktijd niet gebeld willen worden over de inhoud van het werk: 'waar ligt die spaciale remleidingsleutel', 'wat is er afgesproken met de klant', dat snap ik dan nog iets meer.
  10. Volgens mij staat er dat de opdrachtgever de kosten van vervanging moet betalen. Dat gaat dus niet om een fictieve vervangingswaarde, maar op de daadwerkelijke kosten van vervanging. En ja, dat mag je gewoon zo afspreken. Dat is het mooie van contractsvrijheid. Ik snap het gevoel van de opdrachtgever, dat jij nu nieuw voor oud krijgt, maar dat wist hij toen hij die voorwaarden accepteerde. Als er alleen had gestaan: 'aansprakelijk voor de schade', dan kom je in het domein van taxatie van de schade en dagwaarde, maar dat staat er niet.
  11. Ik vind eigenlijk het idee 'iedereen die tenminste 20% pensioenpremie en 5% arbeidsongeschiktheidspremie betaalt' wel een heel elegante manier om zelfstandigheid te borgen. Eénvoudig te controleren, die premies zijn nota bene aftrekbaar en je legt daarmee ook meteen de bijl aan de wortel van de uitbuiting van de schijnzelfstandigen aan de onderkant van de markt. Voor opdrachtgevers ontstaat dan - eindelijk - een duidelijk toetsingscriterium ipv was een waslijst aan punten met een halfzachte beoordeling. Het sluit overigens ook aardig aan bij de vaker aangehaalde vergelijking met het Spaanse systeem waar zelfstandigen ook verplicht premie afdragen.,
  12. Die laatste lijkt me we klip en klaar dat het niet mag en dat de kans op een ontheffing minimaal is. En in ieder geval weet je dat je een ontheffing nodig hebt, dus laat de klant die ontheffing voor je regelen.
  13. Ik heb bij diverse organisaties gebruik gemaakt van een inbound callcenter. De callcenters die ik koos, koos ik vooral op hoe de noodzakelijke kennis geborgd werd en of er sprake was van vast personeel, omdat die dan na verloop van tijd ook de organisatie leren kennen. En ik vind het nog steeds echt een enorme toevoeging, want het of je nu met een hamer in je hand zit of met je hoofd in een document: een telefoontje haalt je meestal uit je concentratie / ritme en als je terugbelt, weet je als het goed is ook al waar het over gaat en kun je je op het gesprek voorbereiden. Met het gebruik van de naam 'virtueel' voor deze dienst heb ik overigens echt niets, want er is niks virtueels aan. De kracht is juist dat de bellers een echt persoon aan de lijn krijgen.
  14. Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: ja, dit fraude. Zowel door jou, door je man als door je opdrachtgever, omdat je iets heel anders administreert dan feitelijk de situatie is. En dan doe je dat ook nog eens om te voorkomen dat je op je uitkering gekort wordt. Accepteer gewoon dat je het gelukt hebt dat je die uitkering niet helemaal nodig hebt, factureer eenmaling en doe daarvan aangifte zoals @Hans van den Bergh hierboven zegt.
  15. Of 'fraude' pleegt, is afhankelijk van wat je precies gaat doen. Op zich kun je heel goed in de onderneming van de partner meewerken en als dan op de factuur staat 'werkzaamheden AV54321' is die stap in ieder geval al niet verkeerd. Of je de 'meewerkvergoeding' die je daarvoor gaat krijgen van je partner op moet geven bij het UWV, dat zul je bij het UWV na moeten vragen. Hier staat in ieder geval al enige uitleg: https://www.uwv.nl/nl/werken-naast-uitkering/werken-naast-wia

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.