Alles dat geplaatst werd door StevenK
- BTW , belasting vrije voet.
-
Waarschuwing tegen FaxGids
Het is namelijk uitgesloten dat een partij kan waarmaken dat je boven in de Google resultaten komt. Ik stuur nog even een PM naar StevenK om er even naar te kijken. Hopelijk ziet hij net als ik nog een mogelijkheid. Als hij dat ook vind is hier een voorbeeldbrief. http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Algemeen/Voorbeeldbrief_Vernietiging_overeenkomst_wegens_dwaling Uiteraard worden ook eventuele andere juristen uitgenodigd hun visie te geven. Ik zou beginnen voor het anker 'bedrog' te gaan liggen. Het is wat mij betreft overduidelijk dat er opzettelijk een verkeerd beeld wordt geschetst; het gaat om meer dan het enkel achterwege laten van een beetje informatie, er wordt overduidelijk opzettelijk onjuiste informatie verstrekt en dan is een beroep op bedrog waarschijnlijk wel haalbaar. Subsidiair staat misschien een beroep op dwaling open en op grond van de literatuur, waarin een reflexwerking van de consumentenbescherming ten behoeve van kleine ondernemers wordt erkend, mogelijk een beroep op de 'koop op afstand' regeling. Kortom:
-
WSNP of Nee ?
Je antwoord staat haaks op het antwoord op http://www.sofin.nl/index.php?h=9&c=1#vraag_21. Enig idee waar het antwoord daar dan op is gebasseerd? klopt, ik heb het verkeerd geformuleerd. Als er enige gemeenschap is, dan wordt die gemeenschap aangesproken. Daarnaast zal de echtgeno(o)t(e) ook mee moeten tekenen bij een eigen aanvraag, om toestemming te geven voor de aanvraag. De praktijk is dat als er een gemeenschap is, over het algemeen ook de partner niet aan een faillissement ontkomt.
- tijdsduur incassotraject en samenwerking met advocaat
-
VOF Contract
Waarom dit? Is het de bedoeling dat jullie in een krampachtige verstrengeling belanden, waarin je niets mag buiten de VOF? Lijkt mij beter om vast te leggen dat dit soort 'inbreng' in rekening-courant wordt geboekt. Weer die innige verstrengeling? Het klinkt alsof jullie elkaar voor geen meter vertrouwen... Waarom dit? Is het echt jullie bedoeling dat het privéleven gedicteerd wordt van uit dit contract? Moet je niet iets opnemen over controle door een derde? Ga je je klanten contant laten betalen? Verder lijkt het mij goed een beperking aan te brengen dat niet meer opgenomen mag worden dan beschikbaar is. Denk daarbij vooral aan het feit dat je liquiditeit niet noodzakelijk je winst volgt. Waarom arbitrage en niet gewoon de rechter?
- WSNP of Nee ?
- mini-crèche
- Hoe zekerheid te krijgen over eigenaar van BV?
-
wettelijke rente bruto of netto?
Karel, De ontslagvergoeding is wel degelijk belast. De verwarring ontstaat ten aanzien van de wettelijke rente en de wettelijke verhoging (van die laatste is hier volgens mij geen sprake). Deze bedragen worden onbelast uitbetaald, omdat het vergoedingen zijn voor de vertraging in betaling.
- wettelijke rente bruto of netto?
- Blafffende advocaten bijten niet ?
- Handlichting en de KVK
-
Blafffende advocaten bijten niet ?
Ik vind het nooit zo sterk wanneer je allerlei dingen belooft, die je niet waar kunt maken. Als ik iemand een betalingstermijn geef en aankondig 'mij het recht voor te behouden tot zekerheid van de rechten van cliënt(e) over te gaan tot het doen leggen van conservatoire beslagen op alle eigendommen' dan betekent dat wanneer die termijn gemist wordt, ik ook daadwerkelijk dat beslag laat leggen ;) Dat betekent o.a. dat ik al voor ik de sommatie verstuurde, van mijn cliënt(e) de opdracht daartoe (en daarmee de dekking van de kosten) heb gekregen. Er zijn echter veel collega's, zowel advocaten als niet-advocaten, die hoog van de toren blazen, maar dit niet waar maken. Het dreigen met een faillissementsaanvraag bij een enkele betwiste vordering vind ik overigens in strijd met gedragsregel 1
- Probleem met "vergeten" algemene voorwaarden
-
Concurrentiebeding voor ZZP-er??
Zonder de inhoud van de overeenkomst exact te kennen is het altijd een beetje een greep in de lucht, maar zo op het eerste gezicht zou ik mij aan de zijde van de agent scharen: de relatie is beschermd. Dat je nu op een andere locatie voor diezelfde relatie gaat werken, doet daar niets aan af.
-
Geld ontrekken van BV naar andere BV
Mijn uitgangspunt is dat een constructie helder en eenduidig moet zijn. Dat is hier niet het geval. Je gaat op papier de werkzaamheden van een persoon factureren, maar feitelijk factureer je het 'spaargeld' mee. Zeker gezien de bedragen zou ik u adviseren een goede fiscalist in te schakelen. Afhankelijk van het doel van het 'spaargeld' zijn er zeker constructies mogelijk, maar de nu geschetste constructie komt op mij over als een gedrocht!
-
indeplaatsstelling of overname huurcontract
De kern van een indeplaatsstelling is voortzetting van het gebruik ( en daarmee in feite voortzetting van de onderneming ). Of je met een andere onderneming een rechter zo ver krijgt dit toe te wijzen is nog maar de vraag. In zo'n situatie lijkt het me raadzaam te onderzoeken of er een nieuw huurcontract besproken kan worden met de verhuurder. Waar je niets aan gaat hebben, heb je toch ook niets voor over?
-
tijdsduur incassotraject en samenwerking met advocaat
Misschien dat de details van het dossier een andere aanpak rechtvaardigen, maar volgens mij is juist bij een incasso-dossier één van de eerste vereisten dat er doorgepakt wordt, als is het maar om te voorkomen dat een vordering strandt in een WSNP-situatie. Zeker als er een vonnis is, hoeft de advocaat niet zoveel meer te doen: de opdracht om tot executie over te gaan moet aan de deurwaarder worden gegeven. Overigens kunt u ook zelf het vonnis aan een gerechtsdeurwaarder geven om tenuitvoer te leggen. Daar is de advocaat niet voor nodig.
- uit elkaar tijdens b.v. i.o.
- uit elkaar tijdens b.v. i.o.
-
Vechten of falen?
In mijn praktijk zie ik helaas te vaak dat mensen langer blijven vechten dan goed is. Denk daarbij aan een ondernemer die op zich zijn privé-vermogen afgeschermd heeft middels BV / Holding, maar op het moment dat er extra financiering nodig is, omdat het slecht gaat, akkoord gaat met een - vaak ongelimiteerde - privé borgstelling. Patronen die ik daarbij o.a. terug zie keren zijn dat adviseurs op het financiële en fiscale gebied, een enkele uitzondering daargelaten, hun aandacht alleen richten op het koste wat het kost voortbestaan van de onderneming.
-
Overname internetwinkel
Joost, ik moet je daar toch even corrigeren: de schuldoverneming, want daar is sprake van in juridische zin, het gaat tenslotte om de verplichting om een overeenkomst na te komen, is pas volledig wanneer de schuldeiser daarmee ingestemd heeft. Tot die tijd blijft de verkopende partij aansprakelijk.
-
Overname internetwinkel
Tenzij het bedrijf door een rechtspersoon wordt gedreven, is in ieder geval de oude eigenaar verantwoordelijk. Hij of zij zal deze verantwoordelijk ongetwijfeld over hebben gedragen aan de nieuwe eigenaar, maar tenzij de klant hiermee instemt, blijft de oude eigenaar verantwoordelijk tegenover de klant.
-
Vermelden bedrijfsnaam oud werkgever op site eigen bedrijf
Als het duidelijk enkel als CV is, dan ben ik vooralsnog van mening dat een rechter dit toe zal staan. Echter: een CV wordt over het algemeen niet gepubliceerd, een website is wel een publicatie en op die grond zou een rechter de publicatie als een onrechtmatige inbreuk op het geregistreerde merkrecht kunnen aanmerken.
- Debiteur is verhuisd - is er nog iets mogelijk?