Jump to content

Stephan Ververda

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Stephan
  • Last name
    Ververda
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Belastingdienst, Age

Company info

  • Location
    Deventer
  1. Dit was mijn zoekvraag in google "selling illegal samples of perfume" en kwam al op een aantal interessante links uit, zo op het eerste oog nog geen jurisprudentie maar wel oa dat Ebay het inmiddels verboden heeft per juni 2015. Ook zij voelen nattigheid. Mijn gevoel in mijn grote teen zegt ook dat dit wel eens een illegale praktijk zou kunnen zijn, al was het alleen maar op het gebied van het merkenrecht. http://www.degier-stam.nl/mag-een-niet-officiele-wederverkoper-het-merk-van-producten-gebruiken-in-het-kader-van-de-verkoop/ dit is misschien ook nog interessant leesvoer.
  2. Het zullen dus geen werknemers zijn maar zzp'ers. Opdracht tussen fietskoerier en leverancier waarbij tringtring alleen bemiddelaar is en hiervoor een fee zal vragen.
  3. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je doelgroep bestaat uit jonge ouders (20-35). Wat me dan direct opvalt is dat je design niet responsive is (dit houdt in een design die zich aanpast aan het device waarmee gebrowsed wordt). Juist van deze doelgroep kan ik mij voorstellen dat er veel gebruikt gemaakt wordt van een tablet dan wel smartphone. Ik zou bij SEOshop eens gaan kijken naar responsive webtemplates.
  4. Misschien heb ik het verkeerd gelezen maar is het niet zo dat jij het concept verkoopt bij de klant en niet zozeer de software die je ervoor hebt ontwikkeld? De software is natuurlijk een onderdeel van dit concept maar zoals Ward ook al zei hoe zit het dan met de operationele inkleuring ervan. Ik kan me niet voorstellen dat een klant zoals jij zelf aangaf (die met 3000+ medewerkers over 11 locaties door heel Europa) de software zou willen kopen maar dan vervolgens zelf nog de gehele logistiek erachter moet gaan inrichten.
  5. Duidelijk. Heb dus idd aparte BTW code hiervoor aangemaakt en tevens een aparte grootboekrekening. Zo kan ik het bij het afsluiten van het boekjaar altijd nog als kosten wegboeken.
  6. Hallo allemaal, Ik heb op dit moment een factuur voor een software licentie die geleverd is door een duitse firma, zij hebben tevens al de BTW voorbelast. Vraag is hoe ik dit moet boeken in mijn eigen administratie, ik heb standaard 2 BTW posten voor verwerving binnen EU maar die rekenen beide automatisch af via BTW verlegd. PS ik heb wel bedrijfsnaam opgegeven bij aanvraag maar heb nooit een BTW nummer hoeven op te geven. Op de factuur staat natuurlijk wel BTW nummer van de leverancier. Van wat ik zelf zo snel heb kunnen vinden zou ik de belasting moeten terugvorderen bij de Duitse belastingdienst, echter is het bedrag zo klein dat deze hiervoor niet in aanmerking komt. Hierdoor denk ik dat op deze factuur dus waarschijnlijk geen BTW moet boeken en het bedrag incl btw als kosten moet nemen. Wil alleen controleren of dit idd correct is.
  7. Je hebt die 200 euro al bij ontvangst betaling op een kruispost geboekt. Bij het terugstorten boek je deze dus wederom tegen op dezelfde kruispost. Je kruispost is dan weer 0 en jij bent klaar :D
  8. Niet om het een of het ander.... het zijn absoluut niet eens dezelfde lettertypes :D
  9. Het moet dus voornamelijk uit omzetverhoging gaan komen. Even grofweg denk ik dat je dus aan een omzet moet gaan denken van tussen de 250 en 300K. Dat is dus een behoorlijke omzetverhoging. Het is iig goed om te horen dat je geen problematische crediteuren/debiteuren hebt en zitten de pijnpunten betreft in de aflossingen lening/bank/lease. De auto is een lease van 4 a 5 jaar? Dus daar heb je al teveel in geïnvesteerd om dat er als verlies bij te nemen. Wat PJOdems al eerder vroeg, kun je je produktenpakket niet in de breedte uitbreiden? Zijn er nieuwe markten aan te boren die in jouw branche en jouw kennis passen? Kun je een toegevoegde waarde leveren op je produktenpakket (diensten bijv.)? Wat is jouw marktaandeel en zou je dus hier meer van kunnen pakken? Waarom is je omzet in de vorige jaren gedaald? Ben je klanten kwijtgeraakt? etc etc. Het geld dat je nu kwijt bent aan je verkoper had je wss beter uit kunnen geven aan een marketing deskundige.
  10. Dan moet je dus eerst gaan kijken naar omzetverhoging en kostenreductie. Heb je voor jezelf al wel eens een rekenplaatje gemaakt? Als je uitgaat van je 160K omzet (toch wel zonder btw?) dan zou je het volgende rekensommetje kunnen nemen: Omzet 160 Prive gebruik 24 (levensonderhoud etc, na ondernemersaftrek, IB etc zou dat neer kunnen komen op 1400,- a 1500,- netto p.m.) Aflossing lening 8 Aflossing bank 7 Lease 6 Dan blijft er dus 115 over wat dus je maximale kosten mogen zijn (9,5K per maand). Dit zijn dus inkoop omzet, huisvestingskosten, autokosten (brandstof), verkoopkosten, personeelskosten etc etc. Kijk dus eens wat je werkelijke kosten zijn een waar je mogelijk in kunt snijden. Een leasecontract voor een copier die tot 2016 loopt lijkt mij dus een behoorlijke dure copier te zijn, heb je dit wel werkelijk nodig? Zit je contractueel vast aan je leasecontracten of is dat omdat je naar jouw idee die auto en copier echt nodig hebt? Kun je voor de auto geen andere oplossing bedenken? PS mijn rekensommetje is wel een erg grof opgezet, dus ga niet uit van de juistheid hiervan :D
  11. Helemaal mee eens. Bij een omzet van 160K zou ik dus eerst eens gaan kijken naar je kostenplaatje. Het klinkt iig alsof je een hele lage winstmarge hebt en zou ik dus als ik jou was eerst kijken hoe je die marge groter kunt krijgen en natuurlijk hoe je je omzet kunt verhogen. Voor dat laatste moet je dus niet kijken naar wat jij levert maar naar wat de markt vraagt en waar jij met je kennis/product op kunt aansluiten. Je kosten verhogen door een verkoper aan te namen zonder dat je blijkbaar ook maar enig idee hebt waar je huidige pijnpunten liggen was dus mijns inziens geen slimme zet. Als jij je debiteuren bijvoorbeeld uitbesteed aan een bureau dat jou niks (of nauwelijks wat) kost en die hun kosten volledige op de debiteuren verhalen (wat mij ook erg normaal lijkt) dan kun je vervolgens alweer over een aantal maand een behoorlijk deel van je crediteuren betalen. Kwijtschelding is denk ik het laatste wat jij je creditereuren moet gaan voorstellen. Uitstel vragen van betaling is wat ander en is iets wat je zeker zou kunnen doen. Maar dan moet je eigenlijk al wel een kant en klaar (aangepast) ondernemingsplan hebben liggen om aan te tonen dat je op termijn weer redelijke winsten kunt gaan maken.
  12. Kwijtschelding van de schulden kun je wel vergeten tenzij je de schuldsanering ingaat. Volgens mij moet je eerst als ondernemer naar je eigen zaak kijken (met behulp van een extern iemand met een frisse blik) en je afvragen waarom je omzet zo slecht was en wat je kunt doen om je omzet te verhogen. Vervolgens moet je je afvragen waarom je een verkoper in dienst hebt genomen en tegen welke voorwaarden? Een verkoper inhuren op resultaatbasis was misschien slimmer geweest. Aan de andere kant was een verkoper misschien helemaal niet nodig geweest en liggen de omzet problemen op een ander vlak. Heb je dit al wel eens onderzocht? Op basis van jouw cijfers kan niemand zien wat momenteel je omzet is/kan zijn. Maar stel bijvoorbeeld dat je omzet 50K is en er staat voor 18K aan debiteuren open dan heb je op het vlak van debiteurenbeheer toch een groot probleem/uitdaging. Als die 18K aan debiteuren alleen maar één maand aan opstaande posten is dan valt het wel mee maar dan heb je blijkbaar toch een behoorlijke omzet en moet je je afvragen wat je winstmarges dan zijn? Met wat jij iig hebt aangegeven kan men weinig mee om jou ideeen te geven hoe je dit mogelijk kunt oplossen. Er zijn hier een aantal mensen die je goed zouden kunnen helpen maar dan moet je wel bereid zijn om hun volledige inzage te geven in je boeken als het ware (en nee, dat hoeft hier dus niet publiekelijk).
  13. Bij verliezen is carry-back in principe toch de eerst gekozen methode voor verrekening van deze verliezen? Maar dan moet er wel in de 3 voorgaande jaren sprake zijn geweest van winst om dit te verreken. Ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is geweest en dat je dan dus gebruik kunt maken van de carry-forward methode. Ik ben niet diepgaand in deze materie thuis maar dit is wat ik ervan begrepen heb. Bij carry-forward kun je dit verlies zelfs in de komende 9 jaren meenemen.
  14. Met de font-set die je nu hebt gekozen hoef je de minste zorgen te hebben. De afwijking van Helvetica Neue ten opzichte van Arial en Helvetica zal minimaal zijn. Typografie is een bitch :D. Vooral als mensen er geen kaas van hebben gegeten en hun pagina bouwen op basis van een font dat op hun eigen pc geïnstalleerd is maar niet standaard is en 99% van de clients dit font niet hebben. Dit is jou niet kwalijk te nemen want je maakt je pagina op basis van een drupal template, van de template bouwer zou je echter mogen/moeten verwachten dat deze toch wel iets van typografie weet en vooral van de ondersteuning hiervoor door clients.
  15. Hij ziet er nu beter uit bij mij. Ik vind het alleen jammer dat er in jouw template verschillende font-sets zitten die allemaal gebruik maken van niet standaard fonts (Garamond, Myriad, Helvetica Neue etc.). Ik zie nu jouw pagina gebaseerd op het font Arial omdat ik Helvetica Neue niet heb geinstalleerd. Nou zal iemand die wel Helvetica Neue heeft de pagina iets anders zien maar de afwijking zal minder zijn dan bij bijvoorbeeld Myriad. Er zijn wel manieren om niet standaard fonts te pushen naar clients maar dit is niet erg gangbaar kan zijn nadelen hebben. CSS heeft een manier die niet door alle browsers wordt ondersteund (het wordt te weinig gebruikt dus sommige software producenten implementeren het gewoonweg niet). SWF is een andere manier die je op de achtergrond kunt gebruiken maar dan moet je dus wat in Flash gaan doen. En tenslotte kun je tegen het probleem aanlopen van copyrighted fonts die je dus niet zomaar even kunt gaan distribueren. In de praktijk zul je vaak beperkt zijn tot de volgende font-sets (fonts van gelijke soort) die cross-browser/cross-platform worden ondersteund: The Sans-serif family Arial, Verdana, Geneva, Helvetica, sans-serif The Serif family Georgia, Times New Roman, Times, serif The Monospace family Courier New, Courier, monospace Firebug is mijn beste vriend voor het ontwikkelen van webpagina's :D
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept