Sander-entrepeneur

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Sander

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Roosendaal

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Wie niet met beide voeten in een plas water durft te gaan staan moet gewoon voor een baas gaan werken!

Sander-entrepeneur's trofeeën

  1. Hoi luitjes, Ik ben op zoek naar een contactpersoon in Engeland, Ierland, Schotland (of iemand die alle 3 wil doen :-) ) voor het verkopen van Capodimonte porselein in die gebieden. Er is daar veel vraag naar en onze familie beheert hiervan de groothandel en het verkooprecht voor die landen, echter tot op heden nog niets mee gedaan. We willen nu onze vleugels daar uit gaan slaan en wellicht is er iemand die daar aan mee wil doen. Ben of ken jij iemand die daar woonachtig is of de contacten heeft dan zie ik je reactie graag tegemoet!
  2. Beste 'praktijk', Als je als borg ipv 100.000,- (wat veel trouwens, waar moest je zoveel borg voor staan???) je huis als onderpand hebt gegeven en de bank wil aanspraak maken op de gestelde borg dan ja kun je je huis kwijtraken. Nu ga ik er vanuit dat je huis meer waard is dan die 100.000,- en dus is het overgebleven bedrag na gedwongen verkoop van je huis voor jou (na aftrek van alle kosten, want zo smerig zijn ze wel!). Maar om echt goed antwoord te kunnen geven op je vraag kun je wellicht met ons delen waarom je zoveel borg moest staan en wat er nou precies getekend is en door wie. En waarom wil de bank daar nu ineens aanspraak op maken? Is de zaak failliet?
  3. Beste Joe, Graag een update. Hoe gaat het nu? Heeft iemand je van goed advies (wellicht via PM?) kunnen voorzien? We zijn erg nieuwsgierig....
  4. Joe, Ik ken hier in de buurt ook een bedrijf wat in zwembaden en vijverfolie e.d. doet, en die draaien behoorlijk goed. Daar is volgens mij nog steeds markt voor, want de wat rijkere mensen kopen gewoon zwembaden ondanks de crisis. Wat ik wel zie bij dit soort bedrijven is dat ze nevenactiviteiten opstarten zoals het verkopen van jaccuzi's, spa's en infrarood-sauna's. Niet omdat de zaak niet lekker loopt, maar puur omdat ze gewoon in die doelgroep zitten. Iemand die een zwembad aan laat leggen kun je ook heel makkelijk een sauna verkopen. Of denk aan terrashaarden, buitenkeukens, enz. Veelal wel seizoensproducten, dat weet ik, maar wellicht kun je je tijd nu benutten om eea uit te zoeken en afspraken te maken met leveranciers (dropshipping?), zodat je in Maart 2013 van start kunt, extra omzet draaien en je krediet daarmee aflossen. Verder jeuken mijn handen om eens met je te babbelen om te kijken welke mogelijkheden er nog meer kunnen zijn, dus bij deze nodig ik je nogmaals uit mij een PM te sturen.... gr. sander
  5. Mijn ervaring is dat je je bij iedere dienst afzonderlijk aan moet melden. Ook helpt het soms als je al een plaats hebt op Google Maps, aangezien zij veel data doorleveren aan derden.... gr sander
  6. Ik denk dat Joe niet alle informatie prijsgeeft en dat wij daardoor geen goed oordeel kunnen vellen en daarop dus ook geen goed advies kunnen uitbrengen? Dus of 4.000,- kosten per maand veel of weinig is kunnen wij niets van zeggen aangezien we het hele verhaal niet kennen. We weten niet eens in wat voor soort branche Joe zich verkeerd (of kennen jullie hem persoonlijk wellicht ;D) . Joe: ik zou graag wat meer info zien op het forum zodat we je echt kunnen helpen. Als je dat lastig vind voor meelezers mag je altijd een PM sturen. Bedenk wel dat goed advies alleen goed is als het op de waarheid gebaseerd is. Wees dus altijd eerlijk als je een ander om hulp vraagt. En dat kan best zonder je bedrijf met naam en toenaam te noemen.....
  7. In dit soort situaties lijkt het mij handig om dingen op papier te zetten samen met je klant (fabrikant). Immers, jij zet je in voor hen om een bepaalde afzetmarkt te gaan creëren, waardoor fabrikant meer gaat verkopen. Voor beide partijen is het dus van belang om de lijn van afnemer tot aan fabrikant in stand te houden. Normaliter word er in zo'n contract ook het afzetgebied benoemt. Ben jij bijv. de exclusieve handelsagent van heel Nederland? Dit betekent dat de afnemers dus niet buiten jou om kunnen. Als een van deze afnemers zich rechstreeks bij de fabrikant óf bij een agent in bijv. Belgie zou melden dan moet het voor alle partijen duidelijk zijn: Afnemer is statutair gevestigd in Nederland en dús dient hij zich bij jou te melden. Als de fabrikant dit strak aan houd met al hun agenten (ik zou dit eisen alvorens werkzaamheden voor hen uit te voeren!) dan is er geen man overboord. Vanwege jouw vraag begrijp ik dat je je hier zorgen over maakt en daaruit maak ik op dat dit dus niet geregeld is. Hoe weet je dan waar je aan toe bent? Voorkom dat jij iedere dag aan het zweten bent voor hen en de afnemers jou vervolgens passeren. M.a.w.: regel een contract. succes!
  8. Dit is mogelijk, mits jouw klant (dus B) haar klant wil verpanden aan jou. Er dient dus een afzonderlijk verpandingsdocument opgemaakt te worden en door A en B te worden ondertekend. Weet wel dat jij het pandrecht alleen in kan roepen op moment van faillisement. Weet dan ook dat partijen als bijv. Belastingdienst en curator zogenaamde preferente schuldeisers zijn en dus voorgaan in het rijtje. In hoeverre een curator jouw pandrecht dan nog in stand houd zou ik even navragen bij een gespecialiseerde advocaat.Immers, het geld wat jij denkt te krijgen van C is natuurlijk ook érg interessant voor de curator. Hij heeft het in geval van faillisement voor het zeggen en zal er dus alles aan doen om het pandrecht op te heffen. Ik denk dat jij in dit geval meer gebaat bent bij een snelle betaler en als B slecht betaald gewoon op zoek gaan naar een andere B of zelfs meerdere B's onder de noemer van risicospreiding. Het feit dat jij over dit soort constructies nadenkt geeft eigenlijk al aan dat je je niet helemaal lekker voelt met het huidige betalingsgedrag van jouw klant en dus bepaalde risico's ziet. Voorkom dit gewoon door meer klanten te zoeken (die zijn er best!) en je risico te spreiden. Verplicht B (als je straks wat minder afhankelijk bent van B) om de volgende order pas in behandeling te nemen als de voorgaande factuur is voldaan, dat werkt ook vaak. Andere kant van de medaille is dat B dan op zoek gaat naar een andere A om zijn financieringsprobleem daar op het bord te gooien, want dat doe je in feite, je speelt op zo'n moment bank voor B. Hoe dan ook, succes!
  9. Beste Tommie, In jouw geval zou ik gewoon formulier 14 van de KVK invullen en opsturen. Geef hierbij dus meerdere handelsnamen op en handel gewoon vanuit 1 BTW-nummer. Als de webwinkels echt leuke omzetten gaan tonen kun je er altijd nog voor kiezen deze onder te brengen in een andere BV. Denk er aan dat het hebben van een BV de nodige onkosten en papierwerk met zich meebrengt dus kies hier alleen voor als je echt omzet gaat draaien. Aangezien je het nu nog hebt over probeersels zou ik niet te moeilijk doen en gewoon onder verschillende handelsnamen opereren. Zou kun je ook snel een shop liquideren als dit probeersel toch niets blijkt te zijn.... succes!
  10. Ik heb altijd gewerkt met www.wewillwebyou.nl . Hij maakt een CMS en je kunt dus zelf het onderhoud doen. Je hebt dan alleen eenmalige kosten en verder geen gezeur. En hij is ook niet duur! Succes!
  11. Laat nooit mensen voor jou werken die je niet kent, zelfs niet eens ontmoet hebt. Goed personeel is de kracht achter je bedrijf en zijn tevens jouw visitekaartje. Screen dus iedereen alsvorens je hem/haar tewerk stelt. Ga je toch voor de optie online hiring bedenk dan goed dat er een arbeidsverband (of arbeidsrelatie) bestaat tussen werkgever (jij dus) en werknemer op het moment dat hij/zij start met de werkzaamheden. Geen arbeidsovereenkomst is dus geen optie, de wet schrijft dan voor dat de werknemer aanspraak zou kunnen maken op een vast urencontract (op basis van de gewerkte uren in het verleden over een periode van minimaal 3 maanden). Je zult dus iets op papier moeten zetten. Je zou de situatie even af kunnen kijken bij het bedrijf achter Islive.nl, de bekende webcamgirls. Deze, vaak huismoeders, loggen ook vanuit huis in om via een centraal punt hun 'diensten' aan te bieden tegen betaling. De klanten betalen overigens wel aan de firma en niet rechtstreeks aan degene die de dienst verleent. Misschien een heel stom voorbeeld maar ik zie wel vergelijkingen bij jouw bedrijf en dit voorbeeld. Succes!
  12. Beste Harmp, Wat je ook nog kan proberen is zélf een nieuwe huurder zoeken en deze, tesamen met je opzegbrief in tweevoud, aandragen bij je verhuurder. Hij zal er dan altijd voor kiezen om met deze nieuwe partij (die wellicht wel weer voor langere tijd wil tekenen) in zee te gaan (mits hij aan de financiële voorwaarden voldoet uiteraard) en van jou afscheid te nemen. Immers, dat afscheid gaat hoe dan ook komen, goedschiks (geen verlenging) of kwaadschiks (faillisement). Het verhaal over je gasaansluiting is naar mijn mening niet haalbaar, aangezien de verhuurder vanaf begin een alternatief heeft geboden, nota bene op zijn kosten. Ik denk dus dat je je oplossing moet zoeken in het praten met de verhuurder en voorafgaand aan je gesprek de nodige lading moet verzamelen (opzegbrief, nieuwe huurder, kachel evt. als onderhandelingspunt, enz) Hoe dan ook succes! gr. Sander
  13. Beste 'lamp' , Ik kan je wellicht helpen maar ik begrijp dat er weinig reactie komt van jouw kant op het forum. Als je dit leest, mail me dan even (emailadres verwijderd) met bijv. je telefoonnummer dan kunnen we even contact houden. mvg, sander modedit: om te voorkomen dat je mailbox getracteerd wordt op spam is je mailadres verwijderd. Indien men zich geroepen voelt om contact op te nemen, kan dat met het groene PM knopje (links) . Mogelijke oplossingen zien we ook graag hier op het forum, opdat we er allemaal van kunnen leren!!
  14. Beste collega-ondernemers. Ik treed op als adviseur van een onderneming in het MKB (detailhandel). Ze hebben een aardig klantenbestand (1200) die regelmatig gebruik maken van hun diensten. De wens is om binnenkort te gaan starten met abonnementen. Hiervoor willen ze automatisch gaan incasseren bij hun particuliere klanten en zodoende hebben ze contact gehad met de banken. Echter, ALLE banken stellen de eis dat de onderneming dan minimaal 1 jaar klant moet zijn bij die bank (Rabobank zelfs 2 jaar!) alvorens ze een incassocontract willen afsluiten, dit omdat zo'n contract blijkbaar een risicoproduct is voor de bank (ivm de 56-dagen terugboek regel). Dit is dus geen optie. Abonnementen factureren is ook geen optie. Zijn er partijen die het incasseren t/m aanmanen en incasso volledig uit handen nemen? Ik heb er al diverse gesproken maar ze willen niet incasseren,maar wel het debiteurenbeheer ná de incasso. Graag jullie advies/tips. bvd!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.