Bert.

Legend
  • Aantal berichten

    1870
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

Karma

241

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Geslacht
    Man
  1. De reparatie valt nog onder de garantie, ik neem aan dat TS het gratis opstuurt (al bestaat "gratis" niet bij de douane). Aandachtspuntje is wel dat om voor 10% in aanmerking te komen het onderdeel ook de EU oorsprong moet hebben. Als het in het slechtste geval uit China zou komen heffen de Amerikanen zo'n 145%.
  2. De douane ziet een dergelijke nazending van een onderdeel gewoon als een nieuwe import, dus belast met invoerrechten. Er zijn mogelijkheden om (in de EU) reparaties e.d. zonder invoerrechten te laten doen maar dan alleen als het product teruggezonden (dus geëxporteerd) om te laten repareren. Het gerepareerde product kan dan weer ingevoerd worden zonder invoerrechten te betalen. Daar is wel een vergunning voor nodig. Ben er niet van in detail op de hoogte maar de US kent ook een dergelijke regeling. Maar dit is hier dus niet van toepassing. De enige manier om hier de heffing te verminderen zou kunnen zijn om de invoeraangifte van het apparaat zelf achteraf de corrigeren. De klant heeft in beginsel te veel betaald omdat het hij een defect apparaat heeft ingevoerd. De reparatiekosten die de klant betaald heeft zouden dan beschouwd kunnen worden als "korting achteraf",
  3. Als de klant nog steeds besteld zou je een pop-up melding of iets dergelijks kunnen tonen bij het inloggen op je website. Ben geen programmeur maar zoiets lijkt me niet al te moeilijk. Of meld het even bij de politie in de woonplaats van de klant, vast wel een wijkagent die je kan helpen.
  4. Op de pagina van HMRC staat ook: If you’re not sure if this applies to you, read the guidance on non-established taxable persons (NETPs) - basic information. Heb je dat ook gedaan?
  5. Yep, dit wordt een probleem. Er zijn al verschillende Europese bedrijven die werken voor de Amerikaanse overheid die een brief hebben ontvangen van de Amerikaanse ambassade(s) waarin staat dat zij ook een eind moeten maken aan diversiteits- en inclusiebeleid.
  6. Dit gedeelte van de factuur ziet er in orde uit. UPS heeft de invoer-BTW voorgeschoten (42,21 Euro) en voor 7,60 Euro een belaste dienst verricht (1,60 Euro BTW). Beide bedragen kun je in je BTW-aangifte opvoeren als betaalde BTW. Terugvragen als voorbelasting ook, mits voldaan aan de regels daarvoor.
  7. Van de website van Fedex: Extra artikelregels € 8 per extra artikelregel vanaf de zesde artikelregel FedEx kan de inklaring van zendingen met meerdere artikelen verzorgen. Er worden echter kosten voor extra artikelregels berekend om meerdere tariefclassificaties toe te wijzen. Deze kosten kunnen in rekening worden gebracht voor een zending als: 1) deze meerdere tariefclassificaties bevat boven de genoemde gratis regels vermeld in het kostengedeelte; of 2) een identiek artikel geproduceerd is in meer dan één land; of 3) meerdere handelsfacturen zijn ingediend bij de douane en die een individuele tariefclassificatie vereisen voor elke factuur; of 4) u een aparte artikelregel aanvraagt voor elk item in de zending. Dat is dus blijkbaar niet het geval. "weerstanden, condensatoren, zekeringen, microcontrollers etc" hebben allemaal hun eigen goederenclassificatie in het douanetarief. Praktisch iedere douane-agent rekent per extra regel (classificatie) kosten bovenop het standaard bedrag, zo ongebruikelijk is dat niet.
  8. Dit zal bij een gigant als Amazon waarschijnlijk niet voorkomen maar gaat over de over de verplichte verlegging volgens artikel 12 lid 3 WOB. Dus een niet-Nederlandse leverancier die binnen NL een product levert, waarbij er dus geen BTW in rekening wordt gebracht.
  9. De BTW is volgens TS al door de verkoper teruggestort. Ik neem als Nederlandse BTW? Lijkt me dat de Duitser het Duitse BTW bedrag als borg vraagt. Ik ben geen boekhouder maar je had m.i. het totale bedrag exclusief NL BTW moeten opvoeren en de teruggestorte Duitse BTW moeten behandelen als een (gedeeltelijke) creditnota.
  10. Het BTW nummer van Amazon. Dit is blijkbaar ook een B2C factuur. Als Amazon B2B levert hangt het af van waarvandaan de goederen verzonden worden en waar de verkoper is gevestigd. Bijvoorbeeld: Levering door Amazon NL binnen NL: Factuur met BTW Levering door Amazon LU van LU naar NL: Intra-communautaire levering met 0% tarief. Levering door Amazon LU binnen NL: Reverse charge
  11. Dat zou ons een hoop tijd gescheeld hebben. Als de factuur hetzelfde is als die Lex gepost heeft (en dat zal wel) is er niets aan te merken aan de handelswijze van Amazon en kan deze factuur niet zakelijk gebruikt worden omdat het een particuliere aankoop is. Zoals al eerder geschreven, de vermelding "BTW afgedragen door Amazon" is hier eigenlijk overbodig en schept alleen maar verwarring (in ieder geval bij TS).
  12. Blijkbaar wel. In dat geval een overbodige toevoeging van Amazon en kan de BTW hiervan niet in de aangifte OB als voorbelasting opgevoerd worden.
  13. Kun je toch een kopietje van de factuur delen? Ben wel benieuwd hoe een bedrijf als Amazon, waarvan je toch mag verwachten dan ze de regels kennen, zo'n factuur kan sturen. Maar je hebt dus wel BTW betaald aan Amazon, alleen geen enorm bedrag?
  14. Als dat alles is wat er op de factuur staat voldoet die niet aan de eisen, dus onbruikbaar. Maar je hebt blijkbaar ook geen BTW aan Amazon betaald (??? , zie mijn vorige vraag) dus valt er ook niets terug te vragen.
  15. Opvoeren kun je op verschillende manieren..... Heeft Amazon jou BTW in rekening gebracht? Kun je misschien een printje/scan van de factuur delen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.