Jump to content

Roy_Me

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Roy_Me last won the day on January 14

Roy_Me had the most liked content!

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Roy
  • Company or organization name
    IncassoDirect
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45

Company info

  • Location
    Brunssum
  1. Ik ben er al uit, stond gewoon bij de open posten. Denk niet goed gekeken zaterdag. Kan op slot
  2. Ik ben idd afgemeld voor de KOR en betaal dus gewoon BTW. Als bijlage heb ik een screenshot bijgevoegd, misschien is het dan meer duidelijk.
  3. Goedendag. Ik had graag een beetje hulp gehad met een boeking. Op 05-02 ontvang ik een bedrag van een debiteur op de bank van 1500.- geen BTW Op 10-02 stuur ik een factuur naar mijn client en gaat 500,- excl. BTW naar mijn omzet rekening en 1000,- geen BTW moet worden uitbetaald. Dan op 12-02 verwerk ik de betalingen bij de bank. Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding (E-boekhouden) Welke grootboekrekeningen zou ik moeten toevoegen/gebruiken Bedragen zijn een voorbeeld Roy
  4. Kan het niet zijn dat dit bedrijf gebruik maakt van de KOR regeling? Dan hoeven ze ook geen BTW te vermelden over de producten maar ik weet niet of dit dan ook voor de verzendkosten van toepassing is.
  5. Mijn ervaring is dat je een brief krijgt en het pakket wordt vast gehouden. In deze brief vragen ze de factuur van je (screenshot mag ook) Aan de hand daarvan wordt er beoordeeld of je BTW / invoerrechten betalen moet. Daarna wordt het pakket vrij gegeven en kan je het bij een afhaalpunt tegen betaling ophalen.
  6. TS geeft aan dat hij wel telefonisch contact heeft gehad, dus hij is op de hoogte.
  7. Het gaat toch om 725 euro, voor veel mensen is dit veel geld en wel de moeite waard
  8. Als je in de voorwaarden hebt staan dat dit steeds stilzwijgend verlengd wordt zonder opzegging van uw klant en hij heeft voorgaande jaren gewoon betaald is er dus spraken van een overeenkomst. Dan zal uw klant de opzegging van de overeenkomst moeten bewijzen. het bestaan van een overeenkomst kan ook worden afgeleid uit de praktische uitvoering die partijen daaraan hebben gegeven (bijvoorbeeld leveringen en betalingen over en weer).
  9. Lees even hier, https://baakjuristen.nl/is-een-factuur-voldoende-om-het-bestaan-van-een-vordering-te-bewijzen/ Misschien kan dit je helpen
  10. Wij hadden in eerste instantie ook de keuze gemaakt om gebruik te maken van de regeling. Bij nader inzien en overleg bleken we hiermee duurder uit te zijn ook omdat de meeste klanten van ons bedrijven zijn. Na een afmelding bij de belastingdienst netjes bericht gekregen dat ik afgemeld was.
  11. Al eens gedacht aan de kosten om een BV te starten? En als je nu al uit de WSNP gezet bent geworden worden de schulden alleen maar hoger. Ik denk toch dat jij je moet neerleggen op gewoon te gaan werken en schulden af te lossen en als dat gedaan is pas iets voor jezelf beginnen. Kijk hier even voor meer info https://www.startersinformatiecentrum.nl/kosten-bv-oprichten/ Roy
  12. Het is ook belangrijk om te weten of uw klant een bedrijf is of een natuurlijk persoon, de griffiekosten variëren hiervan. Normaal gesproken vraagt het incassobureau aan u een voorschot van de griffierecht en dagvaarding voorruit en dan zelf de deurwaarder inschakelt om de dagvaarding te betekenen. Als blijkt dat uw klant dan de rekening moet betalen zullen deze kosten bij uw klant in rekening worden gebracht waardoor het u niks kost. Als het incassobureau van u anders werkt zou ik toch eens verder kijken voor een ander incassobureau.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept