Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Zijn jullie fiscale partners? Dan is het volgens mij nooit aftrekbaar en ook geen inkomen. Maar er zijn mensen die hier meer van weten.
  3. via de online aangifte simulatie kun je een berekening maken https://opleiding-ola.belastingdienst.nl/ola-simulatie/casussen?1 Ik heb dat gedaan met als enige post 8500 inkomsten uit overig werk, geen kosten Dan kom je op 0 IB en 447 ZVW te betalen. Zie bijlage Als jij het netjes opgeeft en de verbouwing voldoet aan de eisen die daarvoor staan dan is er geen reden om het niet af te trekken. BTW zal niet in beeld komen omdat je 1 projectje hebt gedaan ook nog eens in famile/vriendenkring dus dat voldoet ook niet aan de criteria. Dit is wel iets om alert op te zijn als je toch nog vaker klusjes gaat doen want BTW kan al snel aan de orde zijn. Aangifte_IB_2025_21-12-2025_11.58u.pdf
  4. Als je particulier bent kun je niet spreken van BTW, het bedrag is dus gewoon 8500 euro. Is nog steeds geen antwoord op je vraag, maar via zoekresultaten lees ik 10.000 euro en 12.000 euro. Zoekmachines weten het dus niet, misschien even kijken op de website van de belastingdienst.
  5. Vandaag
  6. Ik studeer niet, ontvang geen uitkering. Zat in een jaar van 'bijkomen', vandaar deze situatie. De aftrekbaarheid voor haar laten we beter achterwege. Zij wil graag een kwitantie, ik wil graag zeker weten dat ik mezelf daar niet mee in de vingers snij. Dank voor de snelle antwoorden, btw. Dit forum is de beste plek om naar terug te keren voor dit soort zaken
  7. Exclusief BTW. Dat kan ik niet vragen toch? Daarom kwitantie
  8. Wat voor een verbouwing? …want niet alle verbouwingskosten zijn voor haar aftrekbaar. Studeer je of ontvang je een uitkering ?
  9. Dag, Ik heb in 2025 geen inkomen. Wel heb ik een binnen verbouwing gedaan bij een vriendin en daarvoor betaling ontvangen, vriendelijk tarief van 20 euro per uur. In totaal heb ik ongeveer 8500 euro verdiend. Zij wil graag een kwitantie want dat kan ze het opvoeren bij haar belasting. Moet ik bij een dergelijk bedrag IB betalen of zal dit effectief op 0 euro uitkomen? Waar ligt het 'plafond' eigenlijk ongeveer?
  10. @ Herman van der Helm … precies dat
  11. Grappig dat zo'n veranderend getal voor vragen kan oproepen. Volgens mijn biologische klok verandert er niets in mijn gedrag of denkwijze. Ondernemen doe ik zolang het leuk blijft. Feitelijk begonnen op mijn dertiende en nu bijna 72 heb ik er nog steeds plezier in. Het helpen van mensen die het willen aan goede oplossingen is nog steeds leuk. En dat daar gewoon een voor mij en mijn kinderen leuk inkomen aan mogelijk blijjft is ook leuk.
  12. Gisteren
  13. RdJong werd lid van de community
  14. Het UWV roept vooral wat andere bedrijven zouden moeten doen. Ik heb geen idee wat het UWV zelf doet met hun eigen ouderen beleid.
  15. Hier is een verpleeghuis bezig alle personeel van boven de 50 er uit te werken. En het UWV is totaal niet geloofwaardig, er zit nogal verschil en wat ze zeggen en wat ze (niet) doen.
  16. Erwin Berger werd lid van de community
  17. DaftarSlotGacor597 werd lid van de community
  18. Via verloning onderneem ik nog steeds, maar freelance en wet dba-proof...
  19. Ja hoor, zeker, maar dan via verloning, geen poespas meer met handelsregister, schijnzelfstandigheid, btw... Het is een keuze, maar voor de meesten hier zal - denk ik - gelden … Eens ondernemer, altijd ondernemer.
  20. Mogelijk ook iets met 'peanuts' en 'monkees'
  21. Ja hoor, zeker, maar dan via verloning, geen poespas meer met handelsregister, schijnzelfstandigheid, btw...
  22. In mijn omgeving zijn een aantal mensen in loondienst gewoon gedumpt door hun werkgever. Die kregen een manager die hun zoon of dochter had kunnen zijn en konden gaan. Bedrijven vinden wellicht dat mensen langer moeten doorwerken, maar dan vooral bij de concurrent.
  23. Volgas gaan, volgend jaar begint het echt en worden de dromen werkelijkheid (hopelijk) na pilots in Australië kunnen we eindelijk in Europa gaan beginnen🥳
  24. Wij halen in december, 1/3 van onze jaaromzet binnen. Dus we zijn gewoon aan het werk.
  25. Afgelopen week
  26. hierop heb ik idd de quotes ontvangen na een aanvraag bij 2 bedrijven gedaan te hebben. Deze waren eigenlijk wel elke keer duurder uit dan het huidige offer vanuit Australie. Ja en dan heb je dus als je een nederlandse expediteur gebruikt, dat ze hun eigen agent gebruiken, en dus niet van die verborgen kosten hebt? Volume heb ik ook, dus ik zal eens wat meer offertes aanvragen of er wat leuks tussenzit. Zal ik heirbij dan ook gelijk kijken of zij de logistieke mogelijkheid hebben om export ook te regelen zodat ik in de dichtbije toekomst één logistieke partner heb?
  27. Scheelt dat mijn klanten over het algemeen scholen zijn en met de feestdagen ook vrij/dicht zijn 😄 Heb niet perse een tip, wel een eigen ervaring die ik kan delen. Ik zet bijvoorbeeld content vast klaar zodat ik er met de feestdagen niet over na hoef te denken, zet mijn meldingen uit en een "ik ben er even niet" bericht aan. Na de feestdagen of soms zelfs na de kerstvakantie pak ik het weer op. 😄 scheelt dat mijn klanten en team dit ook weten. Verder wil ik delen, volg je gevoel hierin. Wil je vrij zijn? Plan het in en neem echt vrij. Wil je werken? Lekker doen! Fijne feestdagen allemaal 🎄
  28. ANSK LENAERTS werd lid van de community
  29. Anders... Ligt ook in de markt waarin je actief bent. Bij mij B2B, dus vooral rustig. Bij B2C zal die anders zijn.
  30. Nou, dan ben je al iets verder behalve dan, dat je nog niet weet welke plaats van levering met DAP bedoeld wordt en welke kosten (CISF etc.) er dan eventueel hier in NL nog bij komen. Overigens worden de vrachtkosten niet alleen over het aantal kg berekend maar meestal naar het volume in cbm anders zou je dozen met veren vrijwel voor niks van China hierheen kunnen sturen. Dat volume heb je dus in ieder geval nodig als je kosten wil gaan vergelijken. We hebben het hier over minder dan 0,5% van de waarde van de goederen en die zitten ook al in de DAP kosten. Nee, daar kun je je niet tegen indekken omdat de leverancier daar niets mee te maken heeft en de Chinese expediteur een agent in Rotterdam zal instrueren de havenafwikkeling hier te doen. Een pro forma factuur zul je niet krijgen want je hebt altijd kans, dat er extra kosten voor bv douane beschouw bij komen. Dat weet je pas als de goederen op de kade staan en voor inklaring aangemeld worden. Je hebt nu, met uitzondering van het volume, alles om een offerte bij een Nederlandse expediteur aan te vragen. Waarom doe je dat niet, vergelijkt dan de kosten en beslist dan of je een gokje wat betreft de extra kosten bij DAP wilt wagen?
  31. dit is bij ons gelukkig niet het geval, we hebben de productprijs los ontvangen, en de quotas ook los hiervan ontvangen. Onze huidige quotes zijn nu : 24 dozen (4.2kg/doos) via zee, 980 AUD ( ~560,- EUR) en voor 120 Dozen 2250 AUD (~1300 EUR) Ik heb op andere plekken niet veel betere quotas kunnen vinden. Dit zou dan DAP geleverd worden. Maar dit zijn dan toch ook weer extra kosten die je bij DAP niet hebt? Kan ik mij hiervoor niet van tevoren indekken? Dus vragen aan hen of er nog extra bijkomende kosten komen, en van tevoren een pro forma factuur krijgen?
  32. Het risico is bij beiden gelijk mits je de zending verzekerd. In 99,9% van de gevallen is de risicodekking van de verzekering die je hier afsluit via een expediteur beter dan die, die men in China afsluit. De voor- en nadelen van DAP en FOB vind je in onderstaan AI-gegeneerd antwoord: DAP (Delivered at Place) Verkoper regelt alles: De verkoper betaalt en regelt het transport, de verzekering en de export-douane tot aan de afgesproken plek (bv. jouw bedrijfslocatie). Risico overgang: Het risico (verlies/schade) ligt bij de verkoper totdat de goederen gelost zijn op de eindbestemming. Koper: Betaalt import-douane en ontvangt de goederen. Voordeel: Meer gemak en minder werk voor de koper, maar vaak duurder. FOB (Free On Board) Risico overgang: Het risico en de kosten gaan over op de koper zodra de goederen aan boord van het schip zijn in de verschepingshaven. Verkoper: Betaalt kosten tot het laden aan boord (inclusief uitklaring). Koper: Regelt en betaalt de hoofdlading (zee- of luchtvracht), verzekering, import-douane en transport vanaf de haven. Voordeel: Meer controle over transport en kosten voor de koper, ideaal als je zelf logistiek kunt regelen. Mijn ervaring is, dat bij DAP ten eerste de eenheidsprijs van de producten hoger is dan bij FOB omdat het transport in de prijs ingecalculeerd is en ten tweede vrijwel altijd als plaats van bestemming "Rotterdam haven" geldt. In dat geval krijg je te maken met alle lokale kosten die je bij FOB ook hebt plus een extra aantal hoge, onzinnige kosten zoals bv China Import Service Fee (CISF) waarvan je pas weet hoe hoog die zijn als je geen kant meer uit kunt. Zoek hier in HL en in Google maar eens naar CISF. DAP is dan ook vaak duurder dan FOB en echt, meer gemak en minder werk heb je echt niet bij DAP. Je moet bij DAP immers zelf nog de import regelen terwijl een expediteur dat bij FOB allemaal al voor je doet. Invoerrechten en BTW bij invoer: Die schiet de expediteur voor en stelt die aan jou in rekening op de eindfactuur.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.