Ga naar inhoud

Alle activiteiten

De zoekindex wordt momenteel verwerkt. De activiteiten streams kunnen mogelijks onvolledig zijn.

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Ik begin een beetje de kluts kwijt te raken: het is een eenmalige klus, een 0-uren contract is loondienst, maar niet zo geschikt. De keus was: in loondienst of via een frauduleuze route in de emz van manlief. Er is een fiscale optie, inkomsten uit overige werkzaamheden, die je hiervoor kunt aanwenden, daar kun je bepaalde, gemaakte kosten ook nog aftrekbaar stellen. Inclusief mijzelf wordt die optie door drie reageerders aangereikt, wat wil je dan toch met alsnog een 0-uren dienstverband of inschrijven als ondernemer? Je voert de opdracht uit, je krijgt op kwitantie betaald, je bewaart bonnen van eventueel aftrekbare kosten, je doet aangifte en je krijgt dan een aanslag die de bijverdienste bovenop de WIA vaststelt, dus dan is alles verantwoord. Een tussenweg is wellicht verlonen via een payroller of uitzendbureau, maar dan moet je het samen met de opdrachtgever nog eens zien te worden over verrekening van de payroll kosten.
  3. Vandaag
  4. Zijn jij en jouw medewerkers getraind in acquisitiegesprekken? Je hebt al succes geboekt in het netwerk, daarmee en een goede gesprekstechniek kun je direct tonen hoe professioneel de bellers vanuit jouw dienstverlening te woord gestaan worden.
  5. damangamesscom werd lid van de community
  6. Dan kies ik waarschijnlijk om voor het volledige bedrag op 0-uren contract te gaan, aangezien blijkt uit al jullie feedback dat een meewerk factuur via mijn man ook niet kan. Dus dan blijven er 2 opties over, wat Hans aangaf, eenmalig het zelf opgeven als overige inkomsten of op 0-contract. Ik kan ook nog besluiten me in te schrijven als ondernemer, met het risico dat ik pas einde jaar weet hoeveel ik van mijn uitkering terug krijg of bij moet betalen.
  7. En wat doe je met die 10.000 overige inkomsten dan? Juist daar zit de potentiële fraude, zoals @StevenK al aangaf.
  8. Nogmaals dank voor alle reacties! Richten op één branche zou inderdaad helpen om binnen die doelgroep meer bekendheid op te bouwen binnen één vakgebied. Tegelijkertijd ben ik momenteel al actief in meerdere branches en vergoot dit wel mijn pool van mogelijke klanten, lastig dillema. De AI die we gebruiken is vooral een hulpmiddel om gesprekken samen te vatten en te structureren; echt inhoudelijk specialistisch is die nog niet, helaas. Wat betreft kennis en betrokkenheid: we proberen dat zo goed mogelijk te borgen via een FAQ en een draaiboek per klant. Maar je hebt gelijk dat echte specialistische kennis lastig is om op te doen. Over conversie: veel van mijn klanten geven juist aan dat ze méér conversie halen omdat ze geen oproepen meer missen. Als de bedrijfseigenaar zelf de telefoon altijd aan zou nemen zou uiteraard een betere conversie opleveren dan een algemene telefoondienst, maar daartoe zijn ze dus niet altijd in staat. Weet jij hoe die ondernemers die je kent de diensten hebben gevonden(website, koude aquisitie etc.)? Voor B2B mag ik voor zover ik weet wel contact opnemen via algemene contactgegevens van bedrijven, mits ik me aan de regels houd en transparant ben over mijn intenties. Ik ga zeker verder onderzoeken waar de aanknopingspunten liggen bij klanten die al enthousiast zijn over onze dienst. Mijn huidige klanten zijn vooral via gesprekken in mijn netwerk gekomen, maar ik ben juist op zoek naar manieren om ook via andere funnels acquisitie te doen. Ik merk alleen dat ik nog geen goede methodiek heb gevonden die echt werkt voor B2B-dienstverlening. Mocht iemand tips hebben over effectieve aquisitiemethodes voor deze dienst, dan hoor ik dat heel graag!
  9. Bedankt voor uw reactie. Zoals ik hierboven ook al zei: ik wil juist niks verkeerds doen, en ik zeg specifiek dat ik geen aanspraak kan maken op de ondernemersregeling, omdat ik daar niet aan voldoe. Vandaar dat ik aan het inventariseren ben wat de beste oplossing is en wat tot mijn mogelijkheden behoort zonder misbruik te maken van zaken of fraude te plegen. Waar ik wel naar op zoek ben is de slimste financiele constructie, want daar zit nogal verschil in, wat voor mij als chronische zieke met zeer weinig inkomsten een groot verschil kan maken. Hans, ik denk dat de optie ''overige inkomsten'' wellicht een goed idee is voor mij, bedankt voor de tip. Of dat ik wellicht toch op 0-uren contract ga voor die paar maanden zodat ik achteraf niet gecorrigeerd wordt door het UWV.
  10. Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: ja, dit fraude. Zowel door jou, door je man als door je opdrachtgever, omdat je iets heel anders administreert dan feitelijk de situatie is. En dan doe je dat ook nog eens om te voorkomen dat je op je uitkering gekort wordt. Accepteer gewoon dat je het gelukt hebt dat je die uitkering niet helemaal nodig hebt, factureer eenmaling en doe daarvan aangifte zoals @Hans van den Bergh hierboven zegt.
  11. City Duct Cleaning Inc. werd lid van de community
  12. S_GL___ startte met het volgen van Inkopen in holding na overname
  13. Ik krijg altijd de kriebels van dit soort verhalen. Hoe apart is het dat er 'opeens' een figuur uit het luchtledige opduikt, net nu jij bezig bent met deze gesprekken? Daarnaast een vrij stevig bod neerlegt en de relatie tussen jou en je baas tegen je gebruikt in de onderhandelingen (om maar even te chargeren). Het riekt naar een gevalletje van deep competitive intelligence.
  14. Als je echt ondernemer wil worden en de leiding wilt nemen, dan ga je niet gelukkig worden van een externe meerderheidsaandeelhouder die nu al andere plannen heeft dan jij. En dat is niet eens één persoon, maar zo te horen een hele familie. Aanvullend op Joost: je kunt de huidige eigenaar aangeven dat je de boel wilt overnemen uit liefde voor het makelaarsvak, en dat als er een investeerder komt die de boel verandert in een commerciële pandenschuiftoko, jij je biezen pakt. Afhankelijk van waar de huidige eigenaar gevoelig voor is, kan dit je charme punten opleveren ten opzichte van de externe investeerder.
  15. @RubenT Er is hiervoor een work-around: door op 'Escape' te drukken kun je het typen van een link beëindigen en met een nieuwe zin verdergaan. Dit probleem is ontstaan sinds de update naar Invision Community 5.0 en meerdere website ervaren dit. Ik heb het aangekaart bij Invision Community en we wachten nog op hun reactie of het inmiddels is opgelost of nog wordt opgepakt.
  16. Heb je dan het idee dat het daarna wel uit kan dan? Behalve apparatuur, inrichting en personeel heb je ook nog de verzekeringen, de reclamekosten en onderschat de energiekosten niet om een grote ruimte warm te stoken. Maar wat ik mis is de opbrengstenkant. Bij lasergamen krijg je de boel vast niet 7 dagen per week vol*, je zult het mogelijk van de woensdagmiddagen en weekenden moeten hebben. Voor kinderfeestjes lukt dat mogelijk niet full price, dus moet je met kortingen werken. Idem voor doordeweekse dagen waar je probeert nog wat bedrijfsuitjes te lokken. En ondertussen lopen de kosten gewoon door, dus kan dit per saldo uit, en hou je dan nog genoeg winst over om een redelijke arbeidsbeloning te hebben voor jezelf als ondernemer? En dan heb ik het nog niet over het risico. Je kunt in een spreadsheet rekenen met afschrijving van 5 jaar voor de apparatuur en inrichting, maar als het nu niet gaat lopen en je moet de boel na een jaar opdoeken, dan krijg je maar weinig terug voor apparatuur en inrichting, en ben je een flinke schuld rijker. Kun je jezelf dat permitteren en ben je bereid dat risico te nemen? * Dat het reserveringssysteem van de concurrent "vol" aangeeft, betekent ook heel vaak: we hebben op die dag geen personeel, want dan zijn we toch dicht, omdat er dan geen hond komt.
  17. Ik vond het wel een leuk idee; een virtuele receptioniste (die dan ook nog gevoed zou kunnen worden met AI): Helaas biedt je een produkt aan dat bekend staat onder telefoonservice (of telefonische dienstverlening, callcenter, belservice) en dat bestaat al zo'n 100 jaar. Google maar eens naar de concurentie. (Het plaatje is gemaakt met AI; is die wetgeving al ingevoerd?)
  18. pingonline startte met het volgen van Views test
  19. Koud mailen en bellen valt onder anti-spam wetgeving en AVG, dus dat kan/mag je niet (zomaar) doen. Ga verder op onderzoek uit naar de aanknopingspunten die je blijkbaar al hebt gevonden bij geworven klanten die wel over jouw diensten te spreken zijn en bouw daarop voort. Dat is essentieel voor een groei- en positioneringsstrategie.
  20. Je klinkt overtuigt van de eigen dienst, zoals een ondernemer dat vaak is. Top! Misschien is juist richten op één branche de oplossing. Zo kan je binnen die ene doelgroep bekend worden, kan je de AI optimaliseren voor het vakgebied en kan je je ook richten op conversie voor de klant. Een telefooncontact kan namelijk ook een lead zijn en dat eerste contact kan net het verschil maken. Ondernemers die ik spreek die hun telefooncontact weleens hebben uitbesteed, spreken vaak over 3 problemen: Geen specialistische kennis (bij doorvragen) Niet betrokken bij het bedrijf Uiteindelijk minder conversie uit telefooncontacten
  21. Bedankt voor de snelle reacties allen! Ik heb getest met AI beantwoording van de telefoon, maar die technologie is echter nog niet toereikend. We werken dus inderdaad met mensen die thuis de telefoon aannemen, wel gebruiken we AI om gesprekssamenvattingen te maken. Tot nu toe weten de meeste klanten wel ongeveer in welke richting ze moeten denken. Als daarna blijkt dat we ernaast zitten kunnen we maandelijks het pakket gewoon wissellen. Ik ga nog nadenken over eventuele tooling om ze naar een indicatie te kunnen begeleiden. Voor zover ik heb gemerkt, zitten kleine ondernemers zeker op dit soort oplossingen te wachten. Uit gesprekken met onze huidige klanten bleek dat ze vaak niet eens wisten dat virtuele telefonistes überhaupt bestonden. De aanwezigheid van meerdere concurrenten in deze markt zie ik ook als een teken dat er voldoende vraag is. Wat klanten belangrijk vinden, is vooral dat (basis) vragen over hun bedrijf goed worden afgehandeld. Daarom stellen we voor elk bedrijf een FAQ op, samen met een belscript en draaiboek. Onze receptionisten gebruiken die als leidraad, zodat ze professioneel en passend kunnen reageren ook zonder specialistische vakkennis. Voor inhoudelijke of complexe vragen verbinden we door of maken we een terugbelverzoek. Juist doordat we op deze manier werken, hoeven we ons niet te beperken tot één specifieke branche. We richten ons op zzp’ers en kleine mkb’ers die altijd professioneel bereikbaar willen zijn, maar geen fulltime receptionist kunnen of willen aannemen. Ik ben vooral opzoek naar een effectieve manier om meer bedrijven te kunnen bereiken en onze dienst aan te bieden. Mijn huidige klanten heb ik verworven via gesprekken binnen mijn eigen netwerk, maar ik zoek een manier om verder op te schalen. Voor nu heb ik koude emails geprobeerd (werkt niet) en werk ik aan SEO (hier zal echter veel tijd overheen gaan voordat het gaat renderen). Hebben jullie hiervoor nog goede suggesties? Ik zit erover na te denken om zelf of met mijn recepetionisten koud te gaan bellen naar prospects met de vraag hoe ze momenteel de telefoon aannemen en vervolgens onze diensten aan te bieden Alle feedback op onze aanpak of positionering is welkom!
  22. Bedankt voor uw reactie. Ik wil juist niks verkeerds doen, en ik zeg specifiek dat ik geen aanspraak kan maken op de ondernemersregeling, omdat ik daar niet aan voldoe. Vandaar dat ik aan het inventariseren ben wat de beste oplossing is en wat tot mijn mogelijkheden behoort zonder misbruik te maken van zaken of fraude te plegen. Waar ik wel naar op zoek ben is de slimste financiele constructie, want daar zit nogal verschil in, wat voor mij als chronische zieke met zeer weinig inkomsten een groot verschil kan maken. Hans, ik denk dat de optie ''overige inkomsten'' wellicht een goed idee is voor mij, bedankt voor de tip. Of dat ik wellicht toch op 0-uren contract ga voor die paar maanden zodat ik achteraf niet gecorrigeerd wordt door het UWV.
  23. Welkom op HL! Heldere site, al is ‘ie misschien ook wat basic. Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer een betrokken receptionist wil en dus een iets persoonlijkere website verwacht. Ook ben ik benieuwd of je als ondernemer meteen een goede inschatting kunt maken van welk pakket je nodig hebt, dus of ze weten hoeveel minuten ze per maand gebeld worden. Wellicht kun je daar nog meer bij “begeleiden” door een X aantal gesprekken/klanten als indicatie te noemen o.i.d. Heb je een meer afgebakende doelgroep? Dit is wel erg breed. En wie is je ideale klant? En heb je hen al gesproken over wat ze belangrijk vinden? En of ze überhaupt op deze oplossing zitten te wachten? Maakt vakkennis over een vakgebied van je klant uit? Wellicht is dat voor een mogelijke klant van belang: kun je de eindklant wel kundig te woord staan? Succes!
  24. Naast de terechte aandachtspunten van Joost lees ik in de volle breedte nogal wat aannames over de doelgroep(en) in de markt. Je stelt vragen die mij doen vermoeden dat je uitgaat van de propositie en er nu achter komt dat die dienstverlening ook afnemers nodig heeft om eraan te kunnen verdienen. Belangrijkst: ga zelf op onderzoek uit om die strategie te kunnen ontwikkelen, wat heb je daar tot nu zelf aan gedaan?
  25. Dag Thom welkom! Ik had gedacht een AI oplossing (Virtueel) tegen te komen voor de beantwoording van telefoontjes, maar het zijn dus gewoon mensen die thuis namens bedrijven de telefoon aannemen. Heb je je al verdiept in de (breed aanwezige) concurrentie?
  26. Precies wat Hans zegt. Als je hiervoor niet in aanmerking komt, dan kun je niet via een omweg proberen alsnog te profiteren van regelingen die niet voor jou zijn bedoeld, door alles op je mans bedrijf aan te geven.
  27. Hallo allemaal, Ik ben bezig met het opzetten van Vera Virtueel, een dienst waarbij professionele virtuele receptionisten inkomende telefoontjes beantwoorden voor zzp’ers en kleine bedrijven. Veel ondernemers zijn overdag lastig bereikbaar, bijvoorbeeld omdat ze bij klanten zijn of geconcentreerd aan het werk. Daardoor lopen ze het risico om nieuwe klanten mis te lopen. Vera Virtueel zorgt ervoor dat de telefoon altijd wordt opgenomen en afgehandeld volgens het belscript van de klant. Na elk gesprek sturen we direct een samenvatting met eventuele vervolgacties. We kunnen ook afspraken inplannen of gesprekken doorverbinden. Het idee is dat bedrijven altijd bereikbaar zijn voor (potentiële) klanten, zonder dat ze de kosten hoeven te maken voor een fulltime receptionist. Onze dienst werkt op abonnementsbasis en is flexibel inzetbaar, voor een fractie van de kosten van intern personeel. We hebben inmiddels een aantal klanten in verschillende sectoren, maar ik merk dat het vinden van nieuwe klanten nog best lastig is. Daarom ben ik op zoek naar feedback en ideeën. Wat vinden jullie van de website: www.veravirtueel.nl? Hebben jullie tips voor een goede marketingstrategie richting zzp’ers en mkb’ers? Zou zo’n dienst voor jullie relevant zijn, of voor ondernemers in jullie netwerk? Alle input is welkom, positief, kritisch, strategisch. Ik wil vooral toetsen of het concept goed overkomt en hoe ik het beter kan positioneren/in de markt kan brengen. Alvast bedankt! Groet, Thom
  28. Thom99 werd lid van de community
  29. Al Safeer Car Rental werd lid van de community
  30. Bij je man gaat dat wel goed? ... Mijn man is een relatief klein bedrijf en heeft max 3 opdrachtgevers ...
  31. Gisteren
  32. joezef45 werd lid van de community
  33. Eenmalig werk kun je zelf fiscaal opvoeren als 'overige inkomsten', zoek dat maar even op bij belastingdienst.nl.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.