Alle activiteiten
Deze stream update zichzelf
- Afgelopen uur
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Ja dat is inderdaad wishfull thinking >< de pilot shipment zou als het goed is halverwegen januari binnen zijn, dan zou ik in ieder geval rond willen hebben dat ik exclusief ben, hoe ze verder willen is voor mij dan niet echt belangrijk, omdat ik dan wel kan beginnen met sterk marketing. Nu heb ik bijvoorbeeld twijfels bij mijn linkedinpost omdat ik wel leads wil genereren, maar voorkomen dat ze om mij heen gaan. Donderdag is een van mijn linkedin best 'viraal'gegeaan met 30k impressies en bijna 350 reacties, en een hoop mensen hebben hem gedeeld.
- Vof naar bv, welke beginbalans?
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Voor q1 alle contracten rondkrijgen, klinkt als wishful thinking. Doe het niet snel, doe het goed!
-
Samenvoeging / fusie / overname mogelijke compagnon
Ik zou eerst beginnen met de basics voor een samenwerking: Hou het zakelijk en bespreek goed hoe je dat scheidt van privé Bespreek goed in welke mate jullie samenwerking gelijkwaardig is of niet. Bedrijven samenvoegen en financiën komen daarna
-
Joost Rietveld startte met het volgen van Samenvoeging / fusie / overname mogelijke compagnon
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Fijn om te weten dat dit wel mogelijk is. Ik wil inderdaad distributeur worden, het liest, nu met de start al helemaal, exclusieve distributeur, dit om te voorkomen dat er om mij heen gezeild wordt terwijl ik alle marketing doe, en hier ook kapitaal aan uit geef. Dit willen zij echter niet en toen kwamen ze met het voorstel Sales rep te worden op commisiebasis waarbij zij alles afhandelen, en ik enkel en alleen de sales doe. Een aantal redenen die ik nu gegeven heb als reactie op hun voorstel : 1. Ondernemers verwachten redelijk snelle levertijden, die jullie niet kunnen leveren (vanuit China, enkel dure air freight, wat jullie niet willen) 2. Ondernemers verwachten een Europees, het liefst Nederlands, Factuur, waarbij zij dus never te nimmer niet met invoerrechten, import en al die mikmak te maken hebben. Niet alleen dat maar door mij als partij exclusief te laten worden blijven jullie als merk ook een premium en niet een allround product. Dit is, ongeveer, wat ik aan hen gegeven heb, hiernaast nog een hele hoop zoot over de financiële plan van mijn 'hybride' strategie. Ik heb hierin bijv voorgesteld om een voorraad onder consignment hier te hebben staan, zodat ik wel snelle levering heb, voordeel voor hen, en dat, mocht het slecht gaan, ze gewoon de voorraad terug kunnen halen en het hun eigendom blijft, ik stuur de factuur, handel de verzending, samples, demos, naamsbekendheid etc etc. Nu is het wachten op een antwoord in de hoop dat ze hiermee snel akkoord kunnen gaan en we alle contracten kunnen opstellen om zo voor Q1 26' alles rond te hebben (lanceringsdatum medio Januari)
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Ik weet niet of dit de juiste manier is om te reageren, maar wist het niet anders te doen. Het was niet over het stukje distributeur het probleem, dat wilde ik best doen, en vonden zij goed. Echter, is dit voor mij een enorm financieel risico, en als ik nu ga investeren in voorraad en de marketing, en vervolgens een groothandel om mij heen gaat werken, dan ben ik zo al mijn geld kwijt, Uiteraard een ondernemersrisico, dat ik graag wil indekken. Hierom had ik hen gevraagd een (tijdelijke) exclusiviteit voor Nederlands, waarbij leads die zij binnenkrijgen naar mij worden doorgespeeld als exclusive distributor. Hierdoor loop ik nog steeds risico, maar een stuk minder kans dat er om mij heen gezeild wordt. Dit vonden zij echter geen goed idee en toen kwamen ze met het voorstel om als sales rep te werken.
- Vandaag
-
Vof naar bv, welke beginbalans?
Maar kennelijk heeft de bestaande/oorspronkelijke adviseur ook de administratie voor zowel de holding als de werkmaatschappij op een rij gezet t/m het 3e kwartaal (want je hebt balansen 30-09-2023 gekregen!), dus het lijkt mij handig dat zij dan ook het hele jaar afmaken. Anders kan je eigenlijk opnieuw beginnen (of je moet erop in kunnen haken en dan moet je toch alle mutaties die zij hebben geregistreerd in een overzicht hebben, anders kan je nooit uitleggen hoe de resultaten/balansen over 2023 tot stand zijn gekomen). Waarom laat je hen dat niet gewoon afmaken (en ook de aangiften doen)?
-
shoptillyoudrop startte met het volgen van Vof naar bv, welke beginbalans?
- Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
Het vertrouwen in deze boekhouder is wel verdwenen. Inmiddels een andere boekhouder gevonden dus de oude hoeft het niet af te maken. Ik wil kijken of ik de schade kan verhalen. De winst zal nog toenemen aan het eind van het jaar. Daarbij spelen ook andere dingen mee, stukje risico afdekken wat eigenlijk al eerder had gemoeten. Stukje sparen voor investeringen wat in een BV wat makkelijker (gunstiger) gaat. Ik zal er nog eens wat nauwkeuriger aan gaan rekenen maar volgens mij heb ik met een BV toch een lagere belastingdruk dan ik nu heb. Ook heb ik het geld veel liever zakelijk op de rekening staan, om te leven heb ik een dergelijke winst helemaal niet nodig.
- Vof naar bv, welke beginbalans?
-
Samenvoeging / fusie / overname mogelijke compagnon
Goedendag! Ik heb een vraag en ben eigenlijk op zoek naar inzichten hoe jullie dit zullen inkleden. Ik ben 100% aandeelhouder van een bedrijf. Bedrijf loopt goed maar ik wil er eigenlijk iemand bij hebben. Iemand die ook een hart voor de zaak heeft en er vol voor wil gaan. Een goede kennis van mij is hiervoor zeer geschikt. Hij heeft zelf ook een bedrijf maar zeer klein. Met hem er al eens over gehad en samen willen we kijken naar de mogelijkheden. Echter heb ik, wij geen idee hoe je dit het beste zou kunnen aanpakken. Eventueel zijn bedrijf inbrengen in mijn bedrijf? Zijn business is echter flink kleiner. Daarnaast is het ook een heel ander soort bedrijf. Hoe zouden jullie dit doen? Hij in dienst eventueel met daarbij een overname van de aandelen over verloop van tijd?
- Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Vof naar bv, welke beginbalans?
Hai Joost, dank u wel voor uw reactie. Ik heb inderdaad balansen gehad van de adviseur. Dus het volgende: 2022 eindbalans vof, daarna beginbalans holding per 01-01-2023 voor doorzakken en na creditering. Daarna beginbalans holding 01-01-2023 na doorzakken. En ook de balans voor werkmaatschappij per 01-01-2023 na doorzakken. Ik heb ook ook balansen gehad per 30-09-2023 Vof. en van holding en werkmaatschappij per 30-09-2023. voor doorzakken en na doorzakken. misschien dat ik verdwaald ben met zoveel balansen. (dus welk ik als beginbalans moet hanteren en per wanneer.) Ik zie een post op de balans passiva met omschrijving mutaties prive en winst. daaar kom ik nog niet uit. Is het winstreserve?
- Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
- Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
Als ik het relaas zo lees, valt of staat het allemaal met de voorwaarden en met wat er concreet en specifiek is vastgelegd over de uitvoering van de opdracht. Om een voorbeeld te noemen uit mijn ervaring: Ik had een adviseur in de arm genomen voor de verkoop van een van mijn vestigingen, ik moest dan aanloopkosten vooruit betalen. Na geruime tijd wilde die adviseur de opdracht teruggeven, er was echter een concrete bepaling in de overeenkomst opgenomen dat ik pas bij afronding van de opdracht de resterende vergoedingen moest betalen, maar ook dat opdrachtnemer zich ertoe verplicht had de opdracht af te ronden. Ik deed een beroep op die bepaling en heb toen aangegeven dat met teruggeven van de opdracht de overeenkomst nietig was en heb op basis daarvan de aanbetaalde bedragen succesvol terug kunnen vorderen. Van aantoonbare schade was geen sprake. Jij zou dus de overeenkomst eens goed op bepaalde details kunnen uitpluizen om te kijken of vervolgstappen zinvol zijn.
-
Hans van den Bergh startte met het volgen van Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
Helaas, boekhouders en fiscalisten kunnen doen wat ze willen. En de rotte appels in het vak verpesten de naam van de branche. Ik ben zelf al 25 jaar ondernemer en voor mij is het ook een eindeloze zoektocht geweest. Helaas zegt de prijs van je boekhouder ook niets. Ik had een heel duur kantoor en die heeft ook eindeloos veel fouten gemaakt. Het is geen kwestie van veel zoeken en geluk hebben.
-
Jasper S. startte met het volgen van Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Basto startte met het volgen van Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
-
Boekhouder trekt opdracht in en zorgt daardoor voor financiële problemen
Graag zou ik over onderstaande gebeurtenis wat inzichten van anderen krijgen. In juli dit jaar ben ik overgestapt naar een nieuwe boekhouder (fiscalist). Vooraf duidelijk gemaakt dat ik dit jaar nog over zou willen naar een BV met terugwerkende kracht. Ook duidelijk gemaakt dat het een redelijk complexe zaak is i.v.m. een gedeeld vastgoed met een familielid, vruchtgebruik en enkele andere dingen. Dit was allemaal niet zo moeilijk aldus de boekhouder. Ik heb een offerte ontvangen en die getekend. Vervolgens zijn er wat overleggen geweest in persoon en via mail/telefoon. De voortgang ging wel wat traag. Eind oktober contact gehad waarbij er werd toegezegd dat de aangifte over 2024 eind november afgerond zou zijn. Begin November ontving ik een mail dat het te omvangrijk/complex is voor deze boekhouder en dat ze zich terugtrekken. IN de voorwaarden staat vermeld dat zij een opdracht zonder reden mogen weigeren, al moet ik de exacte bewoording opzoeken als dit van belang is. Dit brengt mij in de problemen in die zin dat ik dit jaar niet meer over kan naar een BV. Gezien de verwachte winst (~€200.000) kost mij dit best wat geld. Naast dat het geld kost, ben ik absoluut niet te spreken over de manier hoe deze boekhouder mij heeft behandeld. Ik heb dan ook gevraagd of ze bij een brancheorganisatie zijn aangesloten, wat ze bewust niet zijn (aldus de boekhouder). Is er een andere manier om een ergens een klacht in te dienen tegen deze boekhouder aangezien ze niet bij een brancheorganisatie zijn aangesloten? Heeft het kans van slagen om een rechtszaak te starten met als doel schadeloosstelling?
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Waar zit hun probleem met het aanstellen van een distributeur? Want juist bij dit soort logistieke afstanden is het hebben van een distributeur met een eigen voorraad snel interessant: als fabrikant heb je meteen je omzet en het risico ligt eigenlijk helemaal bij de distributeur.
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Welkom Niels Je kunt best ondernemer zijn met maar 1 opdrachtgever. Het gaat er vooral om dat jij zelfstandig bent in de manier waarop je zaken doet met ze en dat je naast deze werkzaamheden ook je best doet om met klanten te krijgen of andere opdrachtgevers. Het product dat zij gaan leveren, draagt juridische verantwoordelijkheid voor de importeur. Dat zijn zij nu, maar dat wil jij dus worden. Wellicht een argument waar zij gevoelig voor zijn. Probeer het aan de te verkopen zoals je ook je product zou verkopen. Wat kun je nog meer bedenken waarom zij de import beter aan jou kunnen overlaten?
-
Joost Rietveld startte met het volgen van Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
- Gisteren
-
Vof naar bv, welke beginbalans?
Je kunt de aangiftes IB en VPB gewoon opnieuw indienen. Daar hoef je niet voor te bellen. Daarom passen ze niet aan, want het boekjaar begint op de oprichtingsdatum. Je moet zelf alles vanaf 1-1 toevoegen. Inkomen in de voorperiode moet aansluiten op het DGA-loon. Heb je überhaupt de beginbalansen ontvangen van je adviseur? Die heeft diegene namelijk sowieso moeten opstellen als onderdeel van een correct traject. Vraag er gewoon naar
-
Angélique 1207 werd lid van de community
-
Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
Best forumleden, dit is de eerste keer dat ik op dit, of überhaupt een forum, post, dus excuses als het niet helemaal mooi is opgemaakt e.d. (Ik heb dit topic elders ook een keer gepost) Ik ben in samenwerking met een Australische designstudio bezig met het opzetten van een samenwerking. Hierin wil ik de rol als distributeur vervullen voor Nederland en bij groei voor een groter deel van (West-)Europa. Ik heb voorgesteld dat ik als exclusieve distributeur voor Nederland aan de slag wil en de rechten hiervoor wil ontvangen, zodat ik, met mijn kleine kapitaal, straks niet voor paal sta als een grote Hanos of andere groothandel ervandoor gaat met mijn product (en dus om mij heen zeilt naar de Australische mensen). Dit idee werd echter afgewezen en ik kreeg in plaats hiervan een voorstel om als "Sales representative" te gaan werken voor hun, waarbij ik de leads naar hen toe breng en vervolgens op commissiebasis ga werken. Ik vind dit geen goed idee omdat dit met alle regels in Nederland naar mijn weten niet handig is/niet mag, dit i.v.m. de wet schijnzelfstandigheid; ik meerdere opdrachtgevers moet hebben, wat ik niet van plan ben. Het volledige voorstel was als volgt: Ik heb lead protectie (alles wordt naar mij en via mij verstuurd) Ik ben de enige representatieve persoon in Nederland voor het merk, ik krijg commisie per sale (echter moeten zij dus de facturen e.d. sturen) Zij zorgen voor de marketing, zodra het beter gaat is er eventuele mogelijkheid tot het opnieuw afstellen tot bijvoorbeeld een Buy-Sell relatie (Distributeur) Ondanks dat ik dit een redelijk voorstel vind denk ik dat het 1. niet mag ivm wet schijnzelfstandigheid (een enkele opdrachtgever) 2. het lastig is omdat levertijden mega lang zijn 3. Nederlandse bedrijven verwachten Nederlandse facturen, niet Australische facturen 4. De kopers moeten als importeur fungeren, wat voor hen extra kosten en papierwerk oplevert. Wat denken jullie? Voor alle bovengenoemde reden wilde ik een beetje een middenweg nemen: Ik zal als commissionair werken, waarbij ik 1. Alle leads afhandel uit voorraad 2. Deze voorraad consigned is (Australisch bedrijf blijft eigenaar tot verkoop) 3. Mijn bedrijf kan dus naamsbekendheid en kapitaal opbouwen 4. De levering komt direct uit Nederland, dus snelle levering en vertrouwder 5. Ik kan gemakkelijker de stap naar distributeur maken als de tijd rijp is Wat is jullie mening en/of advies hierover? En als jullie dit niet hebben maar wel iemand weten waar ik zou moeten zijn, dan hoor ik dat graag. Bijv een adviesbureau of iets dergelijks? Ik zou echt niet weten waar ik daarvoor heen moet gaan omdat dit naar mijn idee een vrij specifiek probleem is. dus mocht je een plek kennen waar ik hierover kan sparren, hoor ik het graag.
-
Niels Boonstra startte met het volgen van Relatie met leverancier (en rechtmatig eigenaar) bepalen, hoe dit goed te doen?
-
AI is goedkoper dan personeel
Dat zelf-redeneren zal AI steeds beter kunnen uitvoeren De ontwikkelingen hierin gaan steeds sneller en beter. Het is slechts een kwestie van tijd, dat veel werkzaamheden door AI moeten worden overgenomen. Probleem is echter dat die werknemers met kennis en ervaring steeds moeilijker zijn te vinden … en als die al zijn te vinden dat de prijs daarvoor steeds hoger gaat worden. Vraag en aanbod vormen (nog steeds) de kern van het marktmechanisme …
-
Een 10 jaar afgeschreven oude btw auto verkopen
U kunt de zakelijke auto met factuur en btw aan een particulier verkopen. Dat levert doorgaans meer op, want een handelaar wil er ook iets aan verdienen.
-
Een 10 jaar afgeschreven oude btw auto verkopen
je mag verkopen aan wie je wilt, binnen NL zal je altijd BTW moeten rekenen over de verkoop ongeacht wie de koper is.