Ga naar inhoud

Alle activiteiten

De zoekindex wordt momenteel verwerkt. De activiteiten streams kunnen mogelijks onvolledig zijn.

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Ik vond het wel een leuk idee; een virtuele receptioniste (die dan ook nog gevoed zou kunnen worden met AI): Helaas biedt je een produkt aan dat bekend staat onder telefoonservice (of telefonische dienstverlening, callcenter, belservice) en dat bestaat al zo'n 100 jaar. Google maar eens naar de concurentie. (Het plaatje is gemaakt met AI; is die wetgeving al ingevoerd?)
  3. pingonline startte met het volgen van Views test
  4. Koud mailen en bellen valt onder anti-spam wetgeving en AVG, dus dat kan/mag je niet (zomaar) doen. Ga verder op onderzoek uit naar de aanknopingspunten die je blijkbaar al hebt gevonden bij geworven klanten die wel over jouw diensten te spreken zijn en bouw daarop voort. Dat is essentieel voor een groei- en positioneringsstrategie.
  5. Je klinkt overtuigt van de eigen dienst, zoals een ondernemer dat vaak is. Top! Misschien is juist richten op één branche de oplossing. Zo kan je binnen die ene doelgroep bekend worden, kan je de AI optimaliseren voor het vakgebied en kan je je ook richten op conversie voor de klant. Een telefooncontact kan namelijk ook een lead zijn en dat eerste contact kan net het verschil maken. Ondernemers die ik spreek die hun telefooncontact weleens hebben uitbesteed, spreken vaak over 3 problemen: Geen specialistische kennis (bij doorvragen) Niet betrokken bij het bedrijf Uiteindelijk minder conversie uit telefooncontacten
  6. Bedankt voor de snelle reacties allen! Ik heb getest met AI beantwoording van de telefoon, maar die technologie is echter nog niet toereikend. We werken dus inderdaad met mensen die thuis de telefoon aannemen, wel gebruiken we AI om gesprekssamenvattingen te maken. Tot nu toe weten de meeste klanten wel ongeveer in welke richting ze moeten denken. Als daarna blijkt dat we ernaast zitten kunnen we maandelijks het pakket gewoon wissellen. Ik ga nog nadenken over eventuele tooling om ze naar een indicatie te kunnen begeleiden. Voor zover ik heb gemerkt, zitten kleine ondernemers zeker op dit soort oplossingen te wachten. Uit gesprekken met onze huidige klanten bleek dat ze vaak niet eens wisten dat virtuele telefonistes überhaupt bestonden. De aanwezigheid van meerdere concurrenten in deze markt zie ik ook als een teken dat er voldoende vraag is. Wat klanten belangrijk vinden, is vooral dat (basis) vragen over hun bedrijf goed worden afgehandeld. Daarom stellen we voor elk bedrijf een FAQ op, samen met een belscript en draaiboek. Onze receptionisten gebruiken die als leidraad, zodat ze professioneel en passend kunnen reageren ook zonder specialistische vakkennis. Voor inhoudelijke of complexe vragen verbinden we door of maken we een terugbelverzoek. Juist doordat we op deze manier werken, hoeven we ons niet te beperken tot één specifieke branche. We richten ons op zzp’ers en kleine mkb’ers die altijd professioneel bereikbaar willen zijn, maar geen fulltime receptionist kunnen of willen aannemen. Ik ben vooral opzoek naar een effectieve manier om meer bedrijven te kunnen bereiken en onze dienst aan te bieden. Mijn huidige klanten heb ik verworven via gesprekken binnen mijn eigen netwerk, maar ik zoek een manier om verder op te schalen. Voor nu heb ik koude emails geprobeerd (werkt niet) en werk ik aan SEO (hier zal echter veel tijd overheen gaan voordat het gaat renderen). Hebben jullie hiervoor nog goede suggesties? Ik zit erover na te denken om zelf of met mijn recepetionisten koud te gaan bellen naar prospects met de vraag hoe ze momenteel de telefoon aannemen en vervolgens onze diensten aan te bieden Alle feedback op onze aanpak of positionering is welkom!
  7. Bedankt voor uw reactie. Ik wil juist niks verkeerds doen, en ik zeg specifiek dat ik geen aanspraak kan maken op de ondernemersregeling, omdat ik daar niet aan voldoe. Vandaar dat ik aan het inventariseren ben wat de beste oplossing is en wat tot mijn mogelijkheden behoort zonder misbruik te maken van zaken of fraude te plegen. Waar ik wel naar op zoek ben is de slimste financiele constructie, want daar zit nogal verschil in, wat voor mij als chronische zieke met zeer weinig inkomsten een groot verschil kan maken. Hans, ik denk dat de optie ''overige inkomsten'' wellicht een goed idee is voor mij, bedankt voor de tip. Of dat ik wellicht toch op 0-uren contract ga voor die paar maanden zodat ik achteraf niet gecorrigeerd wordt door het UWV.
  8. Welkom op HL! Heldere site, al is ‘ie misschien ook wat basic. Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer een betrokken receptionist wil en dus een iets persoonlijkere website verwacht. Ook ben ik benieuwd of je als ondernemer meteen een goede inschatting kunt maken van welk pakket je nodig hebt, dus of ze weten hoeveel minuten ze per maand gebeld worden. Wellicht kun je daar nog meer bij “begeleiden” door een X aantal gesprekken/klanten als indicatie te noemen o.i.d. Heb je een meer afgebakende doelgroep? Dit is wel erg breed. En wie is je ideale klant? En heb je hen al gesproken over wat ze belangrijk vinden? En of ze überhaupt op deze oplossing zitten te wachten? Maakt vakkennis over een vakgebied van je klant uit? Wellicht is dat voor een mogelijke klant van belang: kun je de eindklant wel kundig te woord staan? Succes!
  9. Naast de terechte aandachtspunten van Joost lees ik in de volle breedte nogal wat aannames over de doelgroep(en) in de markt. Je stelt vragen die mij doen vermoeden dat je uitgaat van de propositie en er nu achter komt dat die dienstverlening ook afnemers nodig heeft om eraan te kunnen verdienen. Belangrijkst: ga zelf op onderzoek uit om die strategie te kunnen ontwikkelen, wat heb je daar tot nu zelf aan gedaan?
  10. Dag Thom welkom! Ik had gedacht een AI oplossing (Virtueel) tegen te komen voor de beantwoording van telefoontjes, maar het zijn dus gewoon mensen die thuis namens bedrijven de telefoon aannemen. Heb je je al verdiept in de (breed aanwezige) concurrentie?
  11. Precies wat Hans zegt. Als je hiervoor niet in aanmerking komt, dan kun je niet via een omweg proberen alsnog te profiteren van regelingen die niet voor jou zijn bedoeld, door alles op je mans bedrijf aan te geven.
  12. Hallo allemaal, Ik ben bezig met het opzetten van Vera Virtueel, een dienst waarbij professionele virtuele receptionisten inkomende telefoontjes beantwoorden voor zzp’ers en kleine bedrijven. Veel ondernemers zijn overdag lastig bereikbaar, bijvoorbeeld omdat ze bij klanten zijn of geconcentreerd aan het werk. Daardoor lopen ze het risico om nieuwe klanten mis te lopen. Vera Virtueel zorgt ervoor dat de telefoon altijd wordt opgenomen en afgehandeld volgens het belscript van de klant. Na elk gesprek sturen we direct een samenvatting met eventuele vervolgacties. We kunnen ook afspraken inplannen of gesprekken doorverbinden. Het idee is dat bedrijven altijd bereikbaar zijn voor (potentiële) klanten, zonder dat ze de kosten hoeven te maken voor een fulltime receptionist. Onze dienst werkt op abonnementsbasis en is flexibel inzetbaar, voor een fractie van de kosten van intern personeel. We hebben inmiddels een aantal klanten in verschillende sectoren, maar ik merk dat het vinden van nieuwe klanten nog best lastig is. Daarom ben ik op zoek naar feedback en ideeën. Wat vinden jullie van de website: www.veravirtueel.nl? Hebben jullie tips voor een goede marketingstrategie richting zzp’ers en mkb’ers? Zou zo’n dienst voor jullie relevant zijn, of voor ondernemers in jullie netwerk? Alle input is welkom, positief, kritisch, strategisch. Ik wil vooral toetsen of het concept goed overkomt en hoe ik het beter kan positioneren/in de markt kan brengen. Alvast bedankt! Groet, Thom
  13. Thom99 werd lid van de community
  14. Al Safeer Car Rental werd lid van de community
  15. DaMedia startte met het volgen van Factureren via mans eenmanszaak
  16. Bij je man gaat dat wel goed? ... Mijn man is een relatief klein bedrijf en heeft max 3 opdrachtgevers ...
  17. Gisteren
  18. joezef45 werd lid van de community
  19. Eenmalig werk kun je zelf fiscaal opvoeren als 'overige inkomsten', zoek dat maar even op bij belastingdienst.nl.
  20. Bedankt voor alle reacties. Ik heb alles via het UWV gelezen en ook contact met hun gezocht, maar het is een redelijk complex systeem en van verschillende factoren afhankelijk. Het UWV heeft een simpele slogan ''werken loont''. Concreet ben ik natuurlijk op zoek naar de manier om mezelf te vergoeden en hier de meest voordelige financiele boekhoudkundige situatie te realiseren icm mijn uitkering en uiteraard op een legale manier zonder dat we achteraf voor verrassingen komen te staan. Paar belangrijke punten: Ik heb een WGA - loon gerelateerde uitkering die afloopt eind januari 2026 met een restverdiencapaciteit (volgens het UWV) van 1600 euro per maand. Mocht ik alles op 0-uren contract doen dan zal ik flink gekort worden op mijn uitkering. Je mag tot max 50% van je restverdiencapaciteit bijverdienen zonder dat je gekort wordt op je uitkering, dus max 800 euro per maand in mijn geval. Dus mijn gedachte is om eventueel voor dat bedrag 800 euro aan uren op 0-uren contract te gaan bij mijn opdrachtgever. https://pro-deo-advocaten.com/hoeveel-mag-ik-bijverdienen-met-een-wia-uitkering/. En dan het bedrag wat overblijft vanuit mijn opdrachtgever (zal ongeveer gaan om 10.000 euro - dit is minus de 800 euro per maand aan uren op 0-uren contract tot einde jaar) via mijn man te laten uitbetalen in boekjaar 2025 en 2026. Het is volgens mij zo dat als ik minder dan 5000 euro verdien als partner in mijn mans zzp bedrijf, ik dit niet als inkomen hoef op te geven bij de inkomstenbelasting - en mijn man alleen als kosten. Mijn man kan factureren aan mijn externe opdrachtgever en hij betaalt mij een meewerkvergoeding. Toch? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/arbeidsbeloning_aan_fiscale_partner Het vervelende is dat ik te weinig opdrachtgevers heb om voor de belastingdienst officieel als ondernemer gezien te worden. Daarnaast is dus ook ondernemersaftrek en dergelijke wat het inschrijven als ondernemer aantrekkelijk zou kunnen maken (ook in combinatie met uitkering aangezien je je winst moet opgeven, waar dus alle zelfstandigen, MBK en starters aftrek nog van worden afgehaald) niet van toepassing. Ik kom ook niet aan de minimale 1125 uur, want daarvoor werk ik te weinig per jaar. Heeft iemand nog suggesties?
  21. Skin Image Studio werd lid van de community
  22. Pas wel op voor "verzonnen schaarste", daar hebben niet alleen booking dot com en vliegmaatschappijen last van tegenwoordig 😉.
  23. Nitin Parri werd lid van de community
  24. Of 'fraude' pleegt, is afhankelijk van wat je precies gaat doen. Op zich kun je heel goed in de onderneming van de partner meewerken en als dan op de factuur staat 'werkzaamheden AV54321' is die stap in ieder geval al niet verkeerd. Of je de 'meewerkvergoeding' die je daarvoor gaat krijgen van je partner op moet geven bij het UWV, dat zul je bij het UWV na moeten vragen. Hier staat in ieder geval al enige uitleg: https://www.uwv.nl/nl/werken-naast-uitkering/werken-naast-wia
  25. Er bestaan ook kleine fraudes ... Fraude is het bedriegen van personen, bedrijven of de overheid. Zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn om een voordeel te behalen ten koste van anderen. Fraude | RechtspraakFraude
  26. Fraude is een groot woord, maar een onjuiste voorstelling van zaken is het wel. De belastingdienst zal de belasting hierover bij jou willen heffen. En dan heb je meteen inkomen wat mogelijk gevolgen heeft voor je WIA
  27. De casus leest ook als een adviseursvraag (Stel bedrijf A, stel bedrijf B, stel een particulier), terwijl HL daar niet voor bedoeld is, zie onze huisregels. Topic gaat om die reden dan ook op slot. tip: dit soort vragen kun je wel stellen op ffd.pleio.nl met je beconnummer
  28. Welkom op HL! Heb je bij UWV gecheckt of dit zo kan i.v.m. jouw WIA?
  29. Hallo, Ik ben zelf geen ondernemer (ik zit in de WIA), maar mijn man heeft een eenmanszaak. Wij doen vergelijkbaar werk, zijn activiteiten bij de KVK omschrijving zouden ook op mij van toepassing kunnen zijn. Aangezien ik eenmalig een opdracht uitvoer (wel voor meerdere maanden tot eind 2025, voor 16 uur per week), wil ik graag via mijn man de factuur versturen naar de betreffende opdrachtgever. Wij kennen allebei deze opdrachtgever en mijn man heeft in het verleden weleens wat werk voor hun verricht (gratis advies gegeven, inclusief projectplan). De opdrachtgever is er akkoord mee dat de facturatie via mijn man verloopt. Ik heb een aantal vragen aangezien ik er zeker van wil zijn dat ik niemand in de problemen breng: Pleeg ik fraude door via mijn man te factureren aan mijn opdrachtgever aangezien ik het werk heb verricht? Het zal gaan om waarschijnlijk 4 facturen van ongeveer 4000 euro. Mijn man is een relatief klein bedrijf en heeft max 3 opdrachtgevers (waarvan mijn opdrachtgever er dus een van is, voor een relatief groot bedrag van zijn jaarinkomen dit boekjaar). Stel mijn man wordt gecontroleerd door de belastingdienst en kan weinig uren / communicatie aantonen voor deze betreffende opdrachtgever, is er dan een probleem? Wat is handig? We zijn fiscaal partner, dus onze inkomensbelasting doen wij gezamenlijk. Ik zou wel graag mijn fee ontvangen (mijn man kan het geld naar mijn persoonlijke rekening overmaken), maar inkomstenbelasting en btw kan op zijn zakelijke rekening blijven staan. Is het verdacht of gewoon mogelijk dat mijn man mijn fee naar mij overmaakt? Of kan ik het beter op een gezamenlijke spaarrekening van ons laten staan? Als mijn opdrachtgever wordt gecontroleerd, hebben zij dan een probleem of is dit prima? Zijn er andere zaken waar ik op moet letten? Alvast bedankt
  30. AV54321 werd lid van de community
  31. Ik heb de discussie met veel aandacht gelezen, en met alle respect, ik denk dat we de verkeerde vraag stellen. Het gaat niet om 'zichtbaar zijn in AI of onzichtbaar zijn'. Ik geloof dat het echte dilemma is: 'de controle houden over je AI-zichtbaarheid of het aan het toeval overlaten'. Uite, AI is geen mystieke entiteit. Het is een systeem dat informatie van het internet haalt, filtert en samenvat. Het probleem is niet of ons bedrijf verschijnt, maar op welke manier het verschijnt. Een AI-antwoord dat verouderde, uit de context gehaalde of gewoon onjuiste informatie over je bedrijf weergeeft, kan veel schadelijker zijn dan helemaal niet verschijnen. Ik denk dat we onze focus moeten verleggen van SEO (hoe we verschijnen) naar CNO - Content No-Override (content die AI-systemen niet kunnen negeren of verkeerd interpreteren). Dus, mijn vraag aan jullie is: Wat voor soort content kunnen we nu creëren om ervoor te zorgen dat AI ons over 5 jaar correct weergeeft? Is een blog met technische informatie waardevoller dan een vlekkeloos Google Business-profiel?
  32. Alexandru Nita werd lid van de community
  33. Welkom op HL! Vraag vooraf: Wat heb je tot nu zelf gedaan om deze informatie te vinden, bijvoorbeeld bij aanbieders van operarioneel leasen, belastingdienst, e.d.?
  34. Prestige Motor werd lid van de community
  35. Absoluut. Ik heb niet het gevoel (weet) dat mensen bij mij terecht komen als ze 'adviseur zaken doen met defensie' in de zoekbalk van google intypen. Dat los ik in mijn niche niet op met SEO teksten en AI gaat me ook niet helpen. Veel van mijn werk krijg ik door aanbevelingen van anderen. Daarnaast is het in mijn geval hoe opvallend goed zichtbaarheid op Linkedin werkt. Regelmatig relevante, defensie gerelateerde posts op Linkedin werkt.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.