Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Folkert_controller werd lid van de community
  3. Ik ben zeker geen jurist/advocaat, maar het lijkt mij nogal moeilijk om een claim hard te maken tegen iemand die iets (kennelijk) niet gedaan heeft (terwijl jij wel dacht dat het 'rond was') op basis van een "telefonische mededeling". En trouwens: wie weet heeft die bewuste tegenpartij - misschien ook telefonisch...? - eerder gezegd dat hij/zij eerst naar de casus wilde kijken, om te zien of alles wat jij voor ogen had haalbaar was voor hen. Ik roep maar wat natuurlijk, maar dit soort dingen zijn vaak (mijn mening) vrij kansloos.
  4. behalve dan dat de privé opnames en onttrekkingen naar de RC DGA gaan, als ook de voorbeloning en de eventuele creditering voor de IB tm 2022.
  5. Nu wordt het wel laakbaar. De boekhouder heeft jou de mogelijkheid toegezegd om de inbreng te verzorgen met terugwerking naar 1-1-2025. Je kunt geen intentieverklaring indienen die niet door de belastingplichtige zelf is ondertekend. Als dat dus ook niet ingediend is, dan is deze route doodlopend en zul je IMHO de boekhouder aansprakelijk kunnen stellen voor de extra belasting, rente en kosten die hiermee gepaard gaan.
  6. Vandaag
  7. Om de zaak (vanuit mijn kant tenminste) af te ronden: 1.) In mijn aangifteprogramma (geen idee hoe het werkt in dat gratis 'internetding' van de bel.dienst verder) zou je aangeven dat de VOF per 31-12-2022 geruisloos naar een BV gaat. En als slotbalans van de VOF de uit de administratie blijkende balans per 31-12-2022 vermelden (ervan uitgaand dat die dan ook werkelijk klopt natuurlijk...). 2.) Voor 2023 doe je dan een IB aangifte als particulier, dus zonder "balans" of zoiets van een niet meer bestaande VOF. Wel met de 'overige inkomsten' voordat de BV formeel bestond natuurlijk. En in de administratie van de BV's (met inderdaad als begin de door jou genoemde balansen) neem je natuurlijk ook de loonkosten/loonheffingen op volgens de loonadministratie. 3.) Zie 2.) 4.) En uiteraard, tot slot, een juiste aangifte VPB doen. Succes!
  8. Er zal geen oneindige geldstroom zijn. Die terugkomende commissie zal wel beperkt worden in tijd en je zal ook je targets moeten halen.
  9. En wat als ik, als distributeur hier juist geen kapitaal voor heb? Is het in zo'n geval dan verstandig langzaam te beginnen of een lening van ouders/goede vriend aan te nemen of zelfs als partners te werken in een VOF of dergelijke en dan dus snel een voorraad te hebben en snel, makkelijk, te distribueren? En stel het blijkt zo dat als sales rep ik bijv 5% commissie krijg bij elke klant die ik heb aangedragen, zelfs bij klanten die opnieuw bestellen?
  10. Het enige pluspunt dat ik kan zien als sales rep is dat ik terugkomende commisie kan krijgen, als dit zo is is het een oneindige geldstroom. Als ik dan zorg dat ik in heel west europa accounts kan starten en distributeurs kan regelen die voor mij werken, en al pak ik dan maar 2 cent per product als ik dan in heel europa kan zitten zonder al te veel moeite (ik stuur enkel de klantgegevens door, de leverancier regelt de rest) dan zit ik in dikke cash flow zonder te veel risico, toch?... Of zie ik nu nog iets extreems over het hoofd? Ik wil zelf ook liever een distributeur worden omdat ik dan ook daadwerklijk iets kan opbouwen. Wat zou nou verstandig zijn. ik ga ergens komende week met een startup incubator praten in de hoop handig advies te krijgen.
  11. Denk even beginnen bij de basis voor een modern online boekingsplatform; Sociale media en SEO/GEO. Denk dat het in jouw scène ook helemaal niet gek is om te netwerken met evenementenlocaties, cafés, etc.. Vervolgens kan je altijd nog adverteren via sociale media of Google. Verder is een leuk persbericht over een nieuw boekingsplatform misschien ook helemaal niet gek.
  12. Wat voor mij goed werkte, was om artiesten zelf onderdeel te maken van de marketing. Ik gaf ze een eigen profielpagina en moedigde ze aan die te delen op hun socials. Zo kreeg ik gratis bereik via hún netwerk. Daarnaast heb ik veel gehad aan SEO: artiest + plaats + type evenement. Dat groeit langzaam, maar is op lange termijn goud waard.
  13. Ik heb dit zelf uitgezocht toen ik in een vergelijkbare situatie zat. Met een BSN kun je je in principe inschrijven bij de KvK, maar alleen als je ook rechtmatig in Nederland mag werken of ondernemen. Het W document alleen is daarvoor meestal niet genoeg, daar zit vaak een beperking aan.
  14. Dinotrex werd lid van de community
  15. Update Verplichte AOV 15-12-2025 De verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers is volgens de Raad van State te ingewikkeld en onuitvoerbaar. De regering moet eerst de problemen met de huidige WIA-regeling oplossen voordat aan een zzp-verzekering wordt begonnen. De verzekering is onderdeel van het bredere arbeidsmarkt- en pensioenakkoord, maar stuit op kritiek. Lees het volledige artikel: https://fd.nl/politiek/1580536/raad-van-state-zeer-kritisch-over-verplichte-verzekering-arbeidsongeschiktheid-voor-zzpers Commentaar NB: De Raad van State vindt het huidige BAZ-voorstel te complex en onuitvoerbaar. Dat zijn wat mij betreft communicerende vaten: de regeling is complexer gemaakt om deze eerlijker (voor mensen met een bestaande verzekering en voor mensen met 2 jaar schenkkring), goedkoper en beter uitvoerbaar te maken. Maar zelfs met 2 jaar wachttijd en een ander - simpeler - arbeidsongeschiktheids-criterium - blijft de bottleneck de keuringcapaciteit van het UWV. Het tekort aan verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen moet linksom of rechtsom worden opgelost. De regeling minder complex maken: bijvoorbeeld een WAZ 2.0. waaraan iedereen verplicht deel moet nemen lost dan ook niets op: het wordt oneerlijker, duurder en nog minder uitvoerbaar. En simpelweg niets doen, niet invoeren? Dat gaat ten koste van veel geld van het Europees Herstel en Veerkrachtfonds....en bovendien is het een onderdeel van het Pensioenakkoord: niets doen mag voor veel ondernemers wellicht wenselijk zijn, maar de politiek ziet dat anders
  16. Ik in deze fase zelf kiezen voor een non-exclusieve distributeursrol. Die rol sluit beter aan bij hoe je als ondernemer waarde toevoegt in de markt. Als distributeur kun je lokaal voorraad aanhouden, Europees factureren en het commerciële traject inrichten op een manier die aansluit bij wat klanten hier verwachten. Je opereert zelfstandig richting de markt, met eigen verantwoordelijkheid voor verkoop, positionering en klantrelaties, in plaats van als sales representative die vooral verlengstuk is van de leverancier. Wat daarbij helpt, is dat dit geen theoretische constructie is. Ik werk zelf al met meerdere niet-Europese merken in een non-exclusieve distributeursrol en dat functioneert in de praktijk goed. Je kunt snelheid maken, de markt leren kennen en het merk opbouwen zonder dat je meteen vastzit aan zware exclusiviteitsafspraken. Vanuit de distributeur bekeken heeft dit ook een duidelijk strategisch effect. Door vroeg in te stappen en daadwerkelijk te investeren in voorraad, klanten en marktontwikkeling, neem je als distributeur een voorsprong. Je bouwt kennis, relaties en een werkend verkoopkanaal op. Dat maakt jouw positie sterker en het minder aantrekkelijk voor concurrenten om later nog dezelfde rol te proberen te pakken, zonder dat je dit juridisch hoeft dicht te timmeren met exclusiviteit. Non-exclusief betekent daarbij niet vrijblijvend. Je kunt prima werken met afspraken over minimale afname, inspanningsverplichtingen, afbakening van regio’s of klantsegmenten en vaste evaluatiemomenten. Als de samenwerking zich bewijst, is exclusiviteit later altijd nog een logische vervolgstap, gebaseerd op resultaat in plaats van aannames.
  17. Als het om jouw eigen ontwerpen gaat, dan heb je al snel zelf het auteursrecht in handen. Dit gaat namelijk via de drempel van EOK&PS. Dat betekent dat jouw werk een eigen oorspronkelijk karakter en persoonlijke stempel van de maker heeft. Klinkt ingewikkeld, maar betekent eigenlijk dat aan de producten te herkennen is dat het om een werk van jou gaat. Net als bij een foto bijvoorbeeld of een schilderij. Auteursrecht is wel een vangnet. Als het echt gaat om een uniek ontwerp, dan zou je kunnen overwegen om het modelrecht te registreren. Daarmee leg je het design vast. Je kunt hiermee overigens niet het idee beschermen.
  18. Ja dit is nog een lastig punt, aangezien de plastic variant gewoon geen drol kost, en dit al snel 4-5 keer zo veel, met meerwaarde die vooral niet direct zichtbaar zijn zoals, marketing, ecologisch goed, mooi design, meer inhoud dan de kleine plastic variant. Maar ja prijstechnisch is het een lastig verhaal omdat ze (nog) heel duur zijn. Dit maakt het inderdaad ook lastiger om te verkopen. Ik zit nu op 50% marge wat best oké is volgensmij maar dit brengt de productprijs wel erg omhoog, dit zou zijn als ik distributeur ben. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd met een aantal voorwaarden waaraan ik wil voldoen als ik salesrep zou zijn, waarvan een is of het terugkerende commissie is, want dan zou dit 'gratis' cashflow zijn voor mij waarvan ik zonder al te veel risico kan leren ondernemen en een flinke cashflow opbouwen. Hiernaast ook nog staan dat ik nog steeds als distributeur wil blijven werken voor de huidige geïnteresseerden, zodat ik daarvan de volledige omzet kan blijven houden en wat kan opbouwen + scheinzelfstandigheid voorkomen(als extra 'argument')
  19. Dankje wel Joost. Rest was wel goed, wat ik als voorstel had. 2022 IB herzien ivm geruisloos inbreng 2023 beginbalans doorzakken 2023 invoeren bij vof/bv(vof wordt bv) Mutaties blijven zelfde 2023 IB herzien ivm voorbeloning. (dus ) 2023 Vpb herzien. Ik hoop dat ik het nu op het rechte eind heb. Alvast bedankt!!
  20. Bekende business setup consultants in dubai zijn: commitbiz llc en start business advisory llc. In Nederland zou je kunnen kijken naar VINQ en Zaara Overseas
  21. Hier ben ik het grotendeels mee eens. Dat de opdracht terug is gegeven vind ik geen probleem. De tijd die nodig is geweest tot dit besluit neem ik hem wel kwalijk. Ditzelfde voor de tussentijdse mededelingen dat het binnenkort geregeld zou worden en allemaal niet zo moeilijk was. Dan verwacht je kort daaropvolgend niet het bericht dat het te complex is. De bedoeling van dit topic is inderdaad om inzicht te krijgen of het zinnig is om er een advocaat naar te laten kijken. Het enige wat ik heb is de telefonische mededeling dat er een intentieverklaring is ingediend bij de belasting, verder niets. Ik heb ook niets ondertekend.
  22. mutaties privé en winst uit de VOF worden rekening courant directie met de werk BV
  23. Goede morgen Joost en Shoptillyoudrop, bedankt voor jullie adviezen. De administratie t/m 2022 is als vof afgemaakt. De administratie van 2023 is ook als vof en ib ingediend, terwijl dit als bv ingediend moest worden. De begin balans die die bij vof 2023 is ingevoerd is de eindbalans van 2022. Blijkbaar moet hier de beginbalans na doorzakken per 01 -01-2023 ingevoerd worden als ik het goed heb begrepen. En daarna vpb 2023 indienen. Want de mutaties blijven zelfde. misschien op een paar punten na. de ib 2023 moet dan ook herzien worden en geen winst of verlies uit onderneming, maar loon als voor beloning bij overige werkzaamheden. En 2022 ook herzien ivm geruisloos inbreng in bv. Ik heb nog 1 vraag en hoop laatste vraag. Ik zie een post op de balans passiva met omschrijving mutaties prive en winst. daaar kom ik nog niet uit. Is het winstreserve? Alvast bedankt iedereen.
  24. Eens. Een beetje veel zelfs. Verder is het absoluut een interessant produkt, zeker als het prijstechnisch ook te doen is. Ik vrees dat jouw beoogde B2B klanten vooral daar naar zullen kijken.
  25. Is m.i. vooral bedoeld voor de sfeer van inkomstenbelasting. Netto maakt het niets uit. De BTW die je had moeten betalen bij de import, had je ook weer meteen kunnen aftrekken als voorbelasting. Informatie over het corrigeren van je BTW aangifte vindt je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/
  26. Wie kan mij helpen met het vinden van een bedrijf in Dubai die mij kan helpen met de oprichting van een vestiging in Jafza? Wij zijn een Belgische BV. We hebben heel veel tijd verloren met de verkeerde lokale partner en kunnen weer van nul af aan beginnen. Bij voorkeur een bedrijf dat ervaring heeft met Belgische of Nederlandse bedrijven. Who can help me find a company in Dubai that can assist with setting up a branch in JAFZA? We are a Belgian BV. We have lost a lot of time with the wrong local partner and now need to start again from scratch. Preferably, we are looking for a company with experience working with Belgian or Dutch companies. Dank u wel, Thank you very much, Ariette
  27. Ariette H werd lid van de community
  28. Volgens mij kan je alsnog aangifte doen bij de belastingdienst en douane door middel van een 'verbetering'. Belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/melding_vrijwillige_verbetering Douane: https://www.douane.nl/kennisbank/documenten/verzoek-terugbetaling-of-kwijtschelding-van-invoer-of-uitvoerrechten
  29. Hihi Oeps 🫣 t is gewijzigd, maar wat denk je ervan? Dit klinkt toch een beetje als "geen zin an" of ben ik dan helemaal kippig?
  30. Denk toch dat AI op dit moment nog een hoop investeren is, wat juist relatief duur is. Wanneer de technologie over een jaar of twee verder is, zal er een kantelpunt zijn met kant-en-klare oplossingen. (verwacht ik)

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.