• 0

help we gaan failliet

hallo

 

helaas zie ik gaan andere uitweg meer dan zelf faillisement aan te vragen

 

ik heb een horeca zaak in een dorp

en draait naar behoren

ik heb een starterskrediet bij de abn nu kreeg ik vanmiddag een brief van een incasso namens de abn dat ik voor het einde van de maand het starterskrediet moet terug betalen

we hebben geen achterstand met betalen ofzo dus waarom weet ik ook niet

 

ik heb het geld dus niet dus houdt het in dat ik op de fles ga

 

 

 

nu is er een goede (in onze ogen) oplossing maar daar wil niemand aan mee werken

dat is nl het volgende:

 

mn huurbaas wil me het pand ook wel verkopen voor een bedrag veel lager dan de exwaarde van het pand

als ik dus een hypotheek kon krijgen waarbij mn leningen zijn ondergebracht met het pand als onderpand zou het leven voor mij er een stuk rooskleuriger uit komen te zien

 

wie o wie heeft tips of ideeen?

of hoe kunnen we ons faillisement misschien voorkomen of wie kan ons vertellen hoe we dit tot een goed einde kunne brengen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

kop op! Neem contact op met je boekhouder, of vraag een vriend of kennis mee die een beetje verstand van financiën heeft.

 

Bereid je (samen) goed voor, zodat je de elementaire vragen kunt beantwoorden, zoals:

- hoeveel omzet maak je per week/maand/...

- hoeveel kosten maak je per week/maand/...

- hoeveel geld haal je wekelijks/maandelijks/... "uit de zaak"

- hoe is de relatie met de belastingdienst, zijn er achterstanden?

- heb je inderdaad alle betalingen/aflossingen aan de bank gedaan of waren er achterstanden.

- maak een plan op welke manier en in welke termijn je dat krediet wel zou kunnen aflossen (niet dat je dat nu al wilt...). Als de bank lastig wordt kan je hun een alternatief bieden.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Echt ongelooflijk.... Ik bedoel, als bank kan je je toch voorstellen dat bij een startende ondernemer zo een brief wel heel erg hard zal aankomen.... dan bel je toch eerst even om de situatie uit te leggen? Als er geen achterstanden zijn en ze zeggen zomaar je krediet op dan is dit weer een reden om geen zaken met deze bank te doen.

Link naar reactie
  • 0

geloof me er zijn geen achterstanden

 

we zijn de hele dag aan het bellen met boekhouders hypotheek verstrekkers enz iedereen vindt het plan goed maar niemand die de hypotheek wil geven

 

ik betaal nu 1300 euro per maand aan huur

ik denk als ik 1300 euro aan hypotheek betaal dat ik het pand kan kopen en ook nog mn schulden kan onderbrengen dus zou me dat een basparing geven per maand van dik meer dan 1000 euro

Link naar reactie
  • 0

probeer de problemen één voor één aan te pakken.

eerst met de bank praten en de deadline wegkrijgen.

vervolgens een periode van 1-2 maanden inlassen om je hypotheek rond te breien.

je probleem met de hoogste urgentie is je starterskrediet. pak dat eerst aan.

 

[aanpassingen: typefouten verbeteren]

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Een bank zegt toch maar niet zomaar het starterskrediet op?

Bij het aangaan van het krediet hebben jij en de bank een overeenkomst gesloten waarin bepaalde voorwaarden (rechten en plichten) zijn opgenomen.

Op welke voorwaarde beroept de bank zich, om het krediet direct terug te eisen, als er geen betalingsachterstanden zijn? Ze doen dit niet zomaar.

 

En op het moment dat je een keer een bepaalde voorwaarde niet netjes hebt nagekomen, zullen ze altijd eerst een berichtje sturen of je uitnodigen voor een gesprek.

 

Dus bel eerst eens even met de bank om erachter te komen wat er nou eigenlijk aan de hand is.

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Was laatst niet een programma op TV met daarin een hypotheek verstrekker die zich speciaal richtte op hyphotheken met een hoger risico profiel?

Zij bekijken geval tot geval en passen de voorwaarden en rentes aan op de hoogte van het risico.

 

Kom niet meer op de naam van dat bedrijf maar misschien hebben andere highlevers dit ook gezien.

Link naar reactie
  • 0

Als je perse snel een hypotheek wilt hebben dan zou ik met deze mensen gaan praten www.elq.nl. Als zij geen mogelijkheden zien dan houdt het snel op, heb namelijk begrepen dat zij alle 'kneusjes' behandelen (met alle respect). Dus de mensen met een BKR verleden of starters zonder historie.

 

Natuurlijk werkt dat wel door in de rentetarieven die je betaald, geloof iets van bijna 8%.

 

Ik zou toch echt eerst met de bank om tafel gaan zitten wat er nu aan de hand is, het lijkt me geen normale zaak dat de bank zomaar zijn krediet opzegt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Niet meteen het ergste denken, maar stap voor stap te werk gaan:

1. overleg met je boekhouder/accountant en zorg dat je de laatste cijfers van je zaak hebt.

2. neem contact op met de ABN. Je hebt een contract gesloten en een bank zal, zonder geldige reden, dat contract moeten nakomen. Banken hebben er ook geen belang bij om dat niet te doen. Ze halen tenslotte hun verdiensten uit het lenen van gelden.

 

Eerst als je de reden weet kan je echt verdere maatregelen nemen.

 

3. Om een hypotheek te verkrijgen zal je "huisbankier" de cijfers van de onderneming willen hebben en aan de hand hiervan een beoordeling maken op basis van omzet/winst en eigen vermogen.

Ook de niet huisbankier doet dit, maar is in bepaalde gevallen bereid het hogere risico te nemen tegen een (aanzienlijk) hogere rentevergoeding of aanvullende zekerheden.

 

Veel succes,

 

Fred Londema

 

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

 

Niemand van de ABN heeft je een reden gegeven en je hebt zelf ook geen idee waarom ze het krediet opzeggen? Je koerst namelijk nogal hard op een hypotheek af voor een koopprijs die aanlokkelijk lijkt. Ergens klopt iets niet...

 

Ik sluit me hierbij aan, waarom het lokkertje promoten i.p.v. serieus het probleem bij de wortel aan te pakken?

Link naar reactie
  • 0

probeer het eens bij ELQ hypotheken, die werken anders dan de bank en hanteren Risk based pricing.

 

ze hebben soepele acceptatie voorwaarden, maar harde eisen als je de hypotheek hebt gekregen. maximale looptijd van de hypotheek is maar 3 jaar, dus het geeft je 3 jaar de tijd om alles op orde te krijgen. hierdoor zijn ze ook een stuk duurder. je rente kan oplopen tot 9%

 

zonder inkomens opgave kun je tot 85% van de exw hypotheek krijgen

en met inkomens opgave tot 125% van de exw.

 

kijk ff op hyn site www.elq.nl

 

met vriendelijke groet,

Richard

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Helaas kan de bank altijd het krediet opzeggen. Dit heb ik in het laatste half jaar tweemaal meegemaakt. Het ging ook om horeca-gelegenheden. Heb je wel altijd de contante ontvangsten afgestort, dat is namelijk de enige manier waarop de bank de omzet (ongeveer) kan bijhouden.

Het beste kun je met de bank in contact blijven, desnoods ga je er elke week langs om te bespreken wat de ontwikkelingen zijn.

Bij mijn klanten kreeg ik daardoor 1 halfjaar de tijd om naar een andere bank te zoeken.

Suc6

 

Rob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.