• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op 11 november 2010 is mij telefonisch een abonnement verkocht met een proefperiode van een maand op Allebedrijvenin Rotterdam.nl met de belofte dat dit in de proefperiode met een briefje opgezegd kon worden. Hiervan is een voicelog, waarop ik ook expliciet vraag of het inderdaad zo is dat ik met een briefje weer kan opzeggen. Hierop werd duidelijk gezegd dat een briefje voldoende was, maar dat dit niet zou gebeuren, omdat ik nu veel opdrachten binnen zou gaan halen.

 

Vervolgens kreeg ik per email adressen opgestuurd, waarvan 1 van een bouwbedrijf en 2 particulieren. Die particulieren waren al een keer of 30 á 40 gebeld en werden hier helemaal gek van. Ik voelde me opgelicht en heb op 9 december 2010 een briefje gestuurd naar het postbusnummer met het verzoek de overeenkomst op te zeggen.

 

Hierna kreeg ik een herinnering en heb ik gebeld en gezegd dat ik schriftelijk had opgezegd. Zij geven aan de brief niet te hebben ontvangen en vragen een aangetekend bewijsstuk. Dit is mij tijdens de telefonische verkoop niet medegedeeld. Daar ik schilder ben en geen administratieve opleiding heb genoten, wist ik dit toen niet. Zij wisten wel dat ze met een schilder te maken hadden en hadden dit dan moeten vermelden.

 

Ik heb onlangs op internet gezocht naar klachten over dit bedrijf en gezien dat ik niet de enige ben met klachten. Ik voel me misleid door Allebedrijvenin., ze hebben niet gedaan wat mij is beloofd tijdens de telefonische verkoop. Er is nu verschillende keren telefonisch contact geweest en ook zijn er na mijn eerste brief nog uit mijn naam een aangetekende brief en een gewone brief naar Allebedrijvenin verstuurd.

 

Zij hebben inmiddels incassobureau Credin ingeschakeld, waar in mijn naam ook al een aantal keren telefonisch contact mee is geweest en waarheen ook uit mijn naam een brief is verstuurd met uitleg over de situatie. zij gaven vandaag aan dat ze het ook een hoog bedrag vinden wat Allebedrijvenin vraagt, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan. Ik heb hen aangegeven het bedrag niet te willen betalen en dat de rechter hier maar over moet gaan beslissen.

 

Heeft iemand ervaring met de rechter in een zaak tegenallebedrijvenin?

 

[mod edit: regeleinden toegevoegd tbv leesbaarheid]

Link naar reactie
  • 0

Mail Sven, zijn mailadres staat hier vermeld. Laat ons weten of dat iets oplevert.

 

Op de voicelog is inderdaad te horen dat een gewoon briefje volstaat om op te zeggen? Dan is het jouw woordt tegen dat van hun, natuurlijk. Jij kan niet aantonen dat je inderdaad een brief verzonden hebt, zij kunnen niet aantonen dat je het niet gedaan hebt.

 

In recente uitspraken geeft de rechter steeds vaker het voordeel van eventuele twijfel aan de klant, want agressieve telemarketing veroorzaakt misverstanden. Daar zijn inmiddels talloze uitspraken van bekend.

 

Als je er met Allebedrijven niet snel uitkomt, is de eerste stap een melding van deze zaak doorgeven aan het Meldpunt Acquisitiefraude SAF. Die kunnen EHBA geven (eerste hulp bij acquisitie-discussie).

 

Met name die adressen die je hebt doorgekregen zijn interessant. Als je er met Allebedrijven niet snel uitkomt, zou je in overleg met SAF wellicht aangifte kunnen doen en die adressen aan de ECD/FIOD doorgeven. Die kan dan nagaan of dit werkelijk potentiële afnemers van jouw diensten zijn, of 'gecreëerde' klanten. Een verklaring van deze klanten dat ze 'gek gebeld' worden, geeft jouw een sterkere positie in onderhandelingen en een eventuele rechtszaak, want dit riekt naar misleiding (dezelfde adressen doorgeven aan tig leveranciers).

 

Het feit dat je schilder bent, is geen excuus. Je bent zelfstandig en zal dus verantwoordelijkheid moeten nemen voor je eigen zaak. Je zegt dat er namens jou later aangetekende stukken zijn verzonden. Dat heb je niet zelf gedaan? Heb je hulp of advies?

 

Op 11 november 2010 is mij telefonisch een abonnement verkocht met een proefperiode van een maand op Allebedrijvenin Rotterdam.nl met de belofte dat dit in de proefperiode met een briefje opgezegd kon worden. Hiervan is een voicelog, waarop ik ook expliciet vraag of het inderdaad zo is dat ik met een briefje weer kan opzeggen. Hierop werd duidelijk gezegd dat een briefje voldoende was, maar dat dit niet zou gebeuren, omdat ik nu veel opdrachten binnen zou gaan halen. Vervolgens kreeg ik per email adressen opgestuurd, waarvan 1 van een bouwbedrijf en 2 particulieren. Die particulieren waren al een keer of 30 á 40 gebeld en werden hier helemaal gek van.

 

Ik voelde me opgelicht en heb op 9 december 2010 een briefje gestuurd naar het postbusnummer met het verzoek de overeenkomst op te zeggen. Hierna kreeg ik een herinnering en heb ik gebeld en gezegd dat ik schriftelijk had opgezegd. Zij geven aan de brief niet te hebben ontvangen en vragen een aangetekend bewijsstuk. Dit is mij tijdens de telefonische verkoop niet medegedeeld. Daar ik schilder ben en geen administratieve opleiding heb genoten, wist ik dit toen niet. Zij wisten wel dat ze met een schilder te maken hadden en hadden dit dan moeten vermelden.

 

Ik heb onlangs op internet gezocht naar klachten over dit bedrijf en gezien dat ik niet de enige ben met klachten. Ik voel me misleid door Allebedrijvenin., ze hebben niet gedaan wat mij is beloofd tijdens de telefonische verkoop. Er is nu verschillende keren telefonisch contact geweest en ook zijn er na mijn eerste brief nog uit mijn naam een aangetekende brief en een gewone brief naar Allebedrijvenin verstuurd. Zij hebben inmiddels incassobureau Credin ingeschakeld, waar in mijn naam ook al een aantal keren telefonisch contact mee is geweest en waarheen ook uit mijn naam een brief is verstuurd met uitleg over de situatie. zij gaven vandaag aan dat ze het ook een hoog bedrag vinden wat Allebedrijvenin vraagt, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan. Ik heb hen aangegeven het bedrag niet te willen betalen en dat de rechter hier maar over moet gaan beslissen.

 

Heeft iemand ervaring met de rechter in een zaak tegenallebedrijvenin?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg inderdaad hulp en een kopie van mijn opzeggingsbrief is samen met de aangetekende brief nogmaals verstuurd. Ik ga je raad opvolgen en een email naar Sven van Allebedrijvenin. sturen om te kijken of we er uit kunnen komen. Zodra ik meer weet zal ik het hier weer melden.

Link naar reactie
  • 0

Geachte leden van het forum,

 

We beseffen dat de inhoud van de e-mail om het account te activeren voor enige verwarring heeft gezorgd. De e-mail is nader bekeken en naar aanleiding van de feedback inhoudelijk gewijzigd.

We willen benadrukken dat onze nieuwe klanten, naast deze e-mail, tevens een welkomstbevestiging en een voortgangsrapportage per e-mail ontvangen.

 

We willen nogmaals onze dankbaarheid uitspreken voor elke vorm van geleverde feedback. Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorig jaar ook benaderd door allebedrijvenin en heb het nu bijna een jaar geprobeerd maar wil het nu ook gaan opzeggen, ik denk dat ik meteen maar aangetekend een brief stuur. Ik heb er werkelijk helemaal niets van gemerkt qua klanten en verder hoor ik niets anders als naar oplichting riekende berichten over allebedrijvenin. Ik ben benieuwd hoe het opzeggen zal gaan verlopen....

Link naar reactie
  • 1

 

Waarom antwoorden ze dan niet op de vragen die hier gesteld zijn? Tot nu toe zie ik alleen maar dat ze online klachten offline willen afhandelen.

 

 

Dat klachten niet publiekelijk en online worden afgehandeld, lijkt me logisch. Dat doe je 1 op 1 en dan zie je de feedback geleidelijk verbeteren. Me dunkt dat als je een agressieve werkwijze wil aanpassen, dat je dan eerst je rommel wil opruimen en cynisme moet overwinnen door klachten goed af te handelen zonder jezelf op de borst te kloppen.

 

Vandaar dat het belangrijk is dat klagers zich bij klantenservice melden en hun ervaring vervolgens terugkoppelen naar dit forum. Zo werkt het zelfreinigend vermogen van zo'n forum ook naar buiten toe.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat klachten niet publiekelijk en online worden afgehandeld, lijkt me logisch.

Natuurlijk. Maar de overige vragen die hier gesteld zijn worden overduidelijk genegeerd. Dat roept - in ieder geval bij mij - het gevoel op dat ze vooralsnog alleen van plan zijn de mensen te helpen die de publiciteit zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ook wij zijn benaderd door allebedrijvenin. Een gratis vermelding bleek geen gratis vermelding. Vervolgens hebben we te laat opgezegd om deze reden. We werden gebelt of we nog niet iets langer de proefperiode wilde doen. Dit hebben we dus gedaan.

 

Toen ik wilde opzeggen kwam ik op dit forum en was bang dat we er niet zo gemakkelijk vanaf kwamen. Dus 3 brieven gestuurd (waarvan 1 aangetekend) en een mail. Ik kreeg direct een mail terug dat dit prima was en we zijn verder met rust gelaten.

 

Blijkbaar is allebedrijvenin echt haar imago aan het verbeteren. Goed nieuws na alle berichten die ik hier lees.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op dit moment niet de exacte data's bij de hand maar hier het volgende verhaal. Op 24?? november 2010 kreeg ik een telefoontje van Alle Bedrijven in Sittard gevestigd in Gouda met de vraag hoe de proefplaatsing op hun site mij was bevallen en of ik een betaalde advertentie wilde? Ik antwoordde dat ik niet eens wist dat ik op hun site stond en zei dat ik geen betaalde advertentie wilde. Ok, de dame had goed nieuws voor mij en kon mij nog 1 maand extra proefplaatsing geven. Als ik geen betaald abonnement wilde hebben dan moest ik voor 24 december opbellen, ik vroeg nog naar de naam van de dame maar die zei dat ik het gewoon kon doorgeven aan de telefoniste. Ik wilde dit nog wel een keer proberen en na mijn goedkeuring hebben ze e.e.a. opgenomen en mocht ik op de gestelde vragen alleen ja of nee antwoorden, de vragen herinner ik mij niet meer maar was wel op mijn hoede toen dit gesprek werd opgenomen. Na dit gesprek kreeg ik binnen 1 week al een rekening toegezonden dat vond ik vreemd en dacht, goh als ik op tijd opzeg dan zal deze wel worden gecrediteerd. Op 20 december heb ik geprobeerd te bellen met Gouda maar daar werd niet opgenomen. Ik ben geboren in Gouda en mijn familie woont daar en een kennis kent het bedrijf Alle Bedrijven in Nederland op de Peperstraat en die heeft mij gewaarschuwd voor dit bedrijf. Na deze mededeling heb ik 2 emails gestuurd en deze werden ook niet beantwoord. Omdat ik in buitenland woon heb ik 22 december een fax verstuurd met de mededeling geen gebruik te willen maken van een betaald abonnement. Ik heb een copie van de fax bewaard en ook het verzendbericht. Hierna kreeg ik een schrijven dat ik had moeten reageren voor 24 november, dus ik moet reageren op iets waar ik het bestaan niet afweet. Hoe kan ik nu iets opzeggen als ik niet weet dat ik iets heb afgesloten. Een hele vreemde situatie en ben toen gaan zoeken op internet en zag op dit formum al 500 klachten en ook op andere sites nog meer ellende. Na bijna 6 maanden kreeg ik opeens afgelopen week een brief van Credifin en na een paar dagen zelfs een email van het incassobureau. Ik heb de mail beantwoord en geschreven dat ik op tijd heb opgezegd en dat ze mij niet verder moeten lastigvallen en dat de heer Stuivenberg van Credifin maar eens op Higher Level moet kijken zodat hij zelf kan lezen hoeveel mensen er zijn opgelicht door Alle Bedrijven in Nederland. Ik kreeg vervolgens de volgende email van hem.

 

Geachte mevrouw,

 

Naar aanleiding van u emailbericht doen we namens client u dit bericht toekomen.

 

Client heeft nimmer dergelijk broodje aap-verhaal gehoord dan door u verkondigd. Op de aantijgingen en uitlatingen betreffende higherlevel, gaan we niet op in. We zien de relevantie hier niet van in.

 

Ten tweede bent u de overeenkomst aangegaan en als u zegt dat u niet bevoegd was had u er ook niet mee accoord moeten gaan.

 

Tot slote een overeenkomst komt - kort gezegd - tot stand door aanbod en aanvaarding van dat aanbod, ook indien dit telefonisch geschiedt. Allebedrijvenin legt al haar overeenkomsten vast door een zogeheten voicelog. Eenvoudig gezegd, betekent dit dat de klant vooraf toestemming wordt gevraagd voor het opnemen van onderdelen van het telefoongesprek. Zo die toestemming wordt verkregen en de voicelog bevestigend wordt ingesproken, komt de overeenkomst tot stand. Deze wordt vervolgens digitaal opgeslagen. Later kan dit als bewijs worden gebruikt, zodat beide partijen weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Ik verwijs naar de definities van "Publicatieopdracht" en "Voicelog" in de toepasselijke algemene voorwaarden.

 

Het telefoongesprek heeft plaatsgevonden en hiervan is destijds een Voicelog gemaakt. Misverstanden, zoals twijfel over het bestaan van de overeenkomst en dwaling, kunnen hierover dan ook niet bestaan. Niet alle en feitelijk maar ook bewijsrechtelijk staat daarom vast dat een overeenkomst van opdracht is gesloten tussen Partijen. U hebt in de toepasselijke algemene voorwaarden kunnen lezen, en u is telefonisch meegedeeld, dat de overeenkomst de eerste maand kosteloos schriftelijk kan worden opgezegd.

 

Cliënt heeft echter geen juiste of tijdige opzegging noch bewijs ontvangen, zodat de overeenkomst automatisch is verlengd voor een jaar. Voor alle duidelijkheid merk ik op dat de bewijslast - dat een vermeende opzegging mijn cliënt heeft bereikt - op u rust. U had zich er bovendien ook van kunnen vergewissen of uw opzegging wel was ontvangen. Een fax of een aangetekende brief was bewijsrechtelijk wellicht verstandiger geweest, maar die keuze hebt u gemaakt.

 

Met betrekking tot uw zogeheten opzegging, herhaal ik dat de wijze van opzegging uw keuze is. Daardoor ligt het op uw weg te bewijzen dat deze mededeling Allebedrijvenin heeft bereik t, wat ik nog altijd uitdrukkelijk betwist en waarvan u nog steeds geen bewijs heeft overgelegd. De verplichting om aangetekend op te zeggen staat niet vermeld in onze algemene voorwaarden. Allebedrijvenin wil de zaken niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Evenwel heeft zij weldegelijk het recht te verlangen dat schriftelijk wordt opgezegd in verband met duidelijkheid omtrent wederzijdse rechten en plichten. De wijze van opzegging is niet voor niets in het telefoongesprek duidelijk aan bod gekomen en dit is verder duidelijk vastgelegd in de algemene voorwaarden.

 

Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

Factuurnummer   Datum   Vervaldatum       Bedrag       Rente       Totaal

29788   02-12-2010   16-12-2010   €   343,91   €   15,15   €   359,06

                               

           Hoofdsom   €   359,06

           Incassokosten

Dossierkosten   €

€   75,00

20,00

           BTW 19%   €   18,05

                  

           Totaal   €   472,11

                        

                 

           Te voldoen   €   472,11

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 onder vermelding van uw dossiernummer. Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

Hoogachtend,

 

Credifin Nederland B.V.

 

 

Geachte mevrouw......

 

Naar aanleiding van u emailbericht doen we u dit bericht toekomen.

Graag zien we u bewijzen tegemoet evenals het bewijs dat de fax/brief door client is ontvangen.

Naar wij aannemen neemt u advocaat contact met ons op gezien wij geen contactgegevens van deze hebben en geen officieel schrijven dat deze u belangenbehartigd.

Inmiddels heeft cliente opdracht gegeven rechtsmaatregelen te nemen.

Factuurnummer   Datum   Vervaldatum       Bedrag       Rente       Totaal

29788   02-12-2010   16-12-2010   €   343,91   €   15,15   €   359,06

                               

           Hoofdsom   €   359,06

           Incassokosten

Dossierkosten   €

€   75,00

20,00

           BTW 19%   €   18,05

                  

           Totaal   €   472,11

                        

                 

           Te voldoen   €   472,11

 

Om dit te voorkomen, sommeren wij u binnen 3 dagen na heden te hebben zorggedragen voor betaling van € 472,11 op Abn Amro rekening 50.27.67.545 , Rabobank rekening 11.53.42.206 of ING rekening 2907280 ten name van Credifin Nederland te Amstelveen onder vermelding van uw dossiernummer.

Kunt u dit bedrag niet in zijn geheel voldoen? Wellicht komt u in aanmerking voor een betalingsregeling. Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers.

 

Bij ingebreke blijven, zien wij ons genoodzaakt terstond de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, met alle daaraan verbonden kosten en narigheden.

 

In afwachting, onder reserve van alle rechten.

Hoogachtend,

 

Credifin Nederland B.V.

 

 

De afloop van deze is nog niet bekend maar ga zeker niet betalen. Indien zij dit wel verlangen dan zal ik toch een dagje naar Gouda moeten en mijn vrienden moeten opzoeken in Gouda die mij zeker gaan helpen en die weten allemaal de Peperstraat wel te vinden en Moordrecht lukt ook nog wel.....

 

[Edit : adres- en bankgegevens verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Bel Sven!

 

Geachte leden van het forum,

 

<...>

 

We willen nogmaals onze dankbaarheid uitspreken voor elke vorm van geleverde feedback. Mochten er in de toekomst nog vragen of onduidelijkheden zijn waarbij wij kunnen helpen, dan kan iedereen mij via het onderstaande e-mailadres rechtstreeks bereiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

0900 - 222 888 9

 

 

...en houd ons op de hoogte van je vordering (lelijk woord in dit verband).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heb ook een probleem met Allebedrijven.nl en nu blijkbaar ook met een dagvaarding.

 

Via telefoon werd mij een mooi aanbod gedaan voor een maand gratis vermelding en zouden er meer klanten op mjn site komen/ bestellen. Alleen maar veel buitenlandse spam in mijn gastenboek en voor de rest niets. Dus heb tijdig via brief het opgezegd en kreeg ik een rekening dat ik alsnog moest betalen en dat ze niets hadden binnen gekregen.

 

Door teveel persoonlijke omstandigheden er ook nog eens bij heb ik de boot nog kunnen afhouden en ondertussen zoeken naar een forum /recensies wat ik nu dus heb gevonden. Ik ga nu wel kijken of er iets juridisch kan worden gedaan hier aan, want het klopt van geen kant. Zij houden zich niet aan hun afspraken met hun mooie beloftes en dan moet ik als kleine ondernemer naast het wel degelijk tijdig insturen van stopzetting dat verder wel doen?

 

Regelen ze hun administratie maar beter. Of krijgt het personeel soms extra bonus bij elke verkoop die ze verrichten?? Zulke rare praktijken komen wel vaker voor.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heb ook een probleem met Allebedrijven.nl en nu blijkbaar ook met een dagvaarding.

 

Mopperen zet geen zoden aan de dijk. Neem contact op met SAF (lees voorgaande berichten in dit topic) en zet een goede verdediging op poten. ABiN en Credifin slepen nog steeds 'wanbetalers' voor de rechter en je gaat nat als je niet duidelijk maakt dat er sprake is van misleiding, wanprestatie en/of intimidatie. Een klassieker is bijvoorbeeld dat ze beweren jouw opzegging niet ontvangen te hebben.

 

Volg de links in eerdere berichten en je ziet dat ABiN toegeeft dat het wervings- en verwerkingsproces in het verleden niet altijd even zuiver was. Gebruik dat soort uitspraken en ook de toezegging in dit forum om problemen soepel op te lossen. ABiN erkent dat er problemen zijn/waren! Maar bouw een goeie argumentatie op en ga niet thuis zitten mokken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi, tussen alle berichtjes door zag ik toevallig ook dat stukje van Claudia op 9 juni. Ik ben ook zo 'heel vriendelijk benaderd' door Credin en ze bellen nu steeds en spreken mijn voicemail in dreigementen voor dagvaarding. Gister de Dhr. De Witt die me belde naar aanleiding van mijn gestuurde mail en de link van dit forum. Hij wilde wel akkoord gaan met de helft van het bedrag. Als ik al 1 eurocent betaal zou ik ze gelijk gaan geven en dat weiger ik, want ze hebben dat niet. Hem duidelijk gemaakt dat ik wel andere belangrijkere dingen aan mijn hoofd had.

 

Nu heb ik de desbetreffende Sven gemaild, ben benieuwd of ik daar een bevestigingsmail/reactie van ontvang.

 

Ik heb met een paar mensen gesproken in de tussentijd en hun advies. Melden/ aangifte bij het SAF, politie en Kassa.

 

En blijkbaar hebben ze van mijn site naast mijn logo ook diverse andere foto's en teksten geplukt en geplaatst. Dat zou volgens de Dhr. De Witt heel wat mensen en tijd hebben gekost. Ja hoor, terwijl ik zelf mijn website onderhoud, dus simpel knip en plakwerk. Valt trouwens ook onder Auteursrecht, dus heb wel ff alles printscreen opgeslagent!!! Heb ook in de mail gezet dat aangezien dit mijn werktijd is, ik dit ook kan factureren naar hun toe. Administratieve kosten zoals mailen, telefoontjes en het gezoek naar wat ik nu het beste kon doen. Kost allemaal tijd.

 

Link naar reactie
  • 0

In het algemeen zeggen oplichters;

 

Ik los alles voor u op.

 

Dat beweren alle oplichters.

 

Dit is DE truc om je over opzegtermijnen e.d. heen te helpen.

Oplichters zijn vaak ziek, ze hebben een ziekelijke drang tot oplichten en houdt men je aan het lijntje.

 

 

' - Veel ondernemers missen een stukje 'straatvechters' mentaliteit! - '

De zus van mijn pa heeft ook temaken gehad met dit soort (met voorbedachte raden) witte boord criminelen.

 

Mijn truc is om het adres op te sporen van dit soort malafide bedrijven of in mijn ogen oplichters.

Volgens stap ik met een goede kennis de auto in en ga eens op persoonlijk gesprek.

-Ga nooit alleen.

-Neem een voicerecorder mee, zet deze AAN en plaats in uw borstzak bijvoorbeeld(pas bij publicatie hoeft u de tegenpartij in te lichten).

 

Vaak doet men niet open als je op bezoek adres komt, ik plak dan een brief op de deur met 'mijn' gegevens, dat het bij deze duidelijk is dat ik wil opzeggen(maak hier een filmpje van met uw camera). Ik hier binnen 3 dagen een ontvangstbevestiging van wil hebben en dat als ik nog 1 maal word lastig gevallen, ik de volgende dag weer op de stoep zal staan.

 

Incassobureaus zijn vaak bekenden van het bedrijf.

Een incasso bedrijf klinkt heel eng, het stelt echter weinig voor.

Het is een dienst welke 'wan'betalers moet aanzetten tot betalen.

 

Als bedrijven u lastig vallen op dit soort vervelende manieren bent u genoodzaakt om van u afbijten.

 

Succes,

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Dat beweren alle oplichters.

 

 

Doe me een lol; lees eerst even het topic voordat je allerlei dingen gaat beweren. En let op je taalgebruik, want voor je het weet heb je een klacht over smaad danwel laster aan je broek. En yes, je gegevens worden gelogd. Dus beperk je tot inhoudelijk commentaar en gemopper over feiten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

 

Van iemand die het slachtoffer is geworden van vage en mogelijk onrechtmatige opzetjes is enige emotie best te begrijpen. In eerdere rechtszaken heeft de rechtbank begrip getoond voor het gebruik van woorden als 'oplichter'. Desondanks levert het een boel gedoe op. Het gebeurt regelmatig dat een beschuldigd bedrijf (of incassobureau) advocaten inschakelt, die dan eisen dat de inhoud van dit soort berichten aangepast wordt, met als gevolg dat mods veel tijd moeten besteden aan het uitvlooien van topics en correspondentie.

 

We vinden het goed dat ondernemers elkaar waarschuwen voor dubieuze acquisitie. Je ziet dat andere ondernemers geholpen zijn als ze ontdekken dat collega's met vergelijkbare problemen geconfronteerd worden. Je ziet dat de betrokken acquisiteurs niet blij zijn met zulke waarschuwingen. Sommigen verdwijnen; anderen duiken onder nieuwe namen weer op. En heel soms belooft een bedrijf beterschap.

 

Allebedrijvenin doet dat openlijk op dit forum en je ziet dat problemen nu opgelost worden. De 'open cases' dateren van vorig jaar en Credifin probeert blijkbaar nog steeds oude rekeningen te vereffenen, maar met tussenkomst van klantenservice worden rechtszaken nu voorkomen. Wij kunnen niet oordelen over individuele zaken, maar wel proberen patronen te signaleren bij ondernemers die zich gedupeerd voelen en de reactie van de aanbieder daarop.

 

We vragen daarom deelnemers aan dit soort topics om zich op de feiten te concentreren en de kwalificaties te beperken. Schelden helpt niks, integendeel. De laatste jaren is een groot deel van de meldingen op openbare fora verdwenen, omdat ook zeer dubieuze acquisiteurs erin slagen de content te laten verwijderen van blogs en fora die simpelweg geen zin hebben om hun poot stijf te houden. HL houdt z'n poot wel stijf en dat kan alleen als we streng zijn op de inhoud van berichten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik wilde zojuist mijn opzeg-brief versturen via de fax, maar het faxnummer 0182 - 548712 lijkt een telefoon informatienummer oid. Wie o wie heeft er wel het juiste faxnummer?

 

Kom op zeg,klim in de telefoon,ze hebben een lokaal tarief telefoonnummer en vraag het. Kleine moeite en je hebt zeker het juiste nummer.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.