• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Pas geleden ben ik gebeld door allebedrijvenin. Of ik een betaalde advertentie zou willen, ik heb duidelijk gezegt dat ik daar geen budget voor heb dus nee was mijn antwoord. Er werd gevraagt of ik dan een proefperiode zou willen van 3 maanden, nou vooruit heb ik gezegt. Vervolgens word verteld dat het rondgemaakt wordt met een voicelog (het gesprek wordt dus opgenomen) Ineens hoor ik de vraag dat de proefperiode 99 euro kost, ik twijfel en zeg twijfelachtig: eh ja. Er werd gevraagt naar mijn rek nummer en daar heb ik een ander nummer voor opgegeven. Het gesprek is beeindigd en ik heb daarna telefonisch en per mail laten weten dat ik dit contact niet wil, dat ik me in de zeik genomen voel enz enz.

Ik weet dat ik stom ben geweest, ik was overrompeld, maar is er nog kans om hier onderuit te komen?? Ik heb nog niets betaald en vandaag weer een mail naar ze gestuurd, op mijn vorige mail kreeg ik het voicelog ook toegestuurd.

Wat een waardeloos bedrijf zeg en ik voel me oerstom dat ik er in ben getrapt.

 

Het assertiviteitsprobleempje ;)

 

Gewoon nog een keer mailen.

 

"Ik heb u binnen een redelijke termijn laten weten af te zien van mijn aankoop.

Weliswaar heeft u mij met een slimme doch dubieuze verkooptechniek overgehaald tot een proefperiode maar hier heb ik, gezien uw bijzonder slechte reputatie en de acquisitiefraude waar uw bedrijf zich schuldig aan maakt, bij nader inzien, ook geen behoefte aan.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende geïnformeerd heb en beschouw deze kwestie bij deze als afgehandeld."

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jouw ja-woord is gegeven in je herinnering of hoor je die nu terug op de voicelog? Is de proefperiode al begonnen en is die al voorbij? Maak bezwaar en stel duidelijk dat je geen prijs stelt op de gehanteerde en tot dwaling leidende verkooptactiek, op de proeftijd en zeer zeker niet op enigerlei vorm van vervolg. Een vaak gehanteerde truc is dat het eerste schriftelijke contact pas plaatsvind na de proefperiode en als je dan al niet had opgezegd zit je ineens X jaar vast aan veel hogere bedragen.

 

Dit jaar jezelf geen kerstcadeau geven maar leergeld betalen.

 

Lees ook de rest van het topic eens door. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In 2012 werd ik telefonisch benaderd door Allebedrijvenin of ik 3 maanden wilden proberen, ik heb dat toen gedaan, na de 3 maanden hebben ze mij opgebeld of ik het niet voor één half jaar weer wilde proberen voor €299,99 ik heb toen gezegd dat ik maar een kleine zelfstandige ben en dit voor mij te duur was, nou vervolgend zei de persoon aan de andere kant van de lijn, nou dat heb ik nu een actie voor u, u krijgt het van ons voor €199,99. Ik ben akkoord gegaan, en moest telefonische vragen beantwoorden of ik akkoord ging voor een half jaar voor €199,99 tot wederopzegging. Vervolgens liep dat half jaar om, en plotseling lag er een rekening op de mat voor weer 6 maanden, en zou automatisch afgeschreven worden. Ik heb vervolgens meteen gebeld, en zij kwamen met het voice bericht waar ik mee akkoord was gegaan, en dat ik vast zat aan het contract omdat ik niet had opgezegd, ik heb toen aangegeven dat ik iedere keer gebeld werd, als mijn contract afliep en dan zou ik kijken wat ik doe en dat ze dat nu NIET hadden gedaan, maar weer kwamen ze met mijn telefonisch bevestig contract.

Ik heb toen de automatisch afschrijving laten blokkeren. Vervolgens werk ik gebeld door een wat dreigend persoon Dhr. Richard Keulen deze zei dat ik MOET betalen. vervolgens heb ik 5 dagen (rond 22 augustus) later met hun gebeld, en kreeg toen Dhr. Edwin Magielse aan de lijn en hij vroeg wat ik wilde, ik zei dat ik het niet juist vond, dat ik nu plotseling een factuur krijg met automatische afschrijving.

Hij zou intern overleggen en mij diezelfde dag of na het weekend terugbellen, vervolgens niets meer gehoord, totdat ik op 27-09-2013 een brief in de bus lag met, dat ik een contract had en ik moet betalen zonder ondertekening van iemand.

Ik heb vervolgens gebeld en gevraagd naar Dhr. Edwin Magielse, deze vroeg wat ik wilde, en zei tegen hem, dat ik om van alle zeik af te komen €100,00 excl btw wilde betalen en dan wel een bevestiging van opzegging. Hij zou gaan overleggen en mij terugbellen diezelfde dag nog, en dat heeft hij ook gedaan. Hij zij dat ze akkoord gingen met €100,00 excl btw en mijn contract zou dan per 4-3-2014 gedaan zijn, ik vroeg dat ik dit wel bevestigd wil hebben.

Ik kreeg toen een mail, dat het idd per die dag afgelopen was, ik heb vervolgens gemaild naar hun, dat ik dit schriftelijk wilde hebben en zij zouden dat sturen.

Nu kreeg ik gistereb idd die brief maar er staat als datum : uw abbonnement loopt op 04-03-2013 af ipv 2014.

 

Nu komt mijn belangrijkste vraag, kan ik hun nu ook dreigen dat ik een bevestiging heb dat mijn contract afliep 2013 ipv 2014?

Link naar reactie
  • 0

Hij zij dat ze akkoord gingen met €100,00 excl btw en mijn contract zou dan per 4-3-2014 gedaan zijn, ik vroeg dat ik dit wel bevestigd wil hebben.

Ik kreeg toen een mail, dat het idd per die dag afgelopen was, ik heb vervolgens gemaild naar hun, dat ik dit schriftelijk wilde hebben en zij zouden dat sturen.

Nu kreeg ik gistereb idd die brief maar er staat als datum : uw abbonnement loopt op 04-03-2013 af ipv 2014.

 

Nu komt mijn belangrijkste vraag, kan ik hun nu ook dreigen dat ik een bevestiging heb dat mijn contract afliep 2013 ipv 2014?

 

Hallo Desjeng1111,

 

Als ik het goed lees, is de beëindiging van de overeenkomst per 4-3-2014 bevestigd per mail en vraag je nogmaals een bevestiging per brief, en daarin staat beëindiging overeenkomst per 4-3-2013.

 

En nu wil je nog geld terug?

 

Heb je tijd en energie over, en ik denk dat de mail al leidend is in deze en wat in de brief staat, zal vermoedelijk afgedaan worden als een tikfout.

Ik zou er geen energie instoppen, stop die energie in je bedrijf.

 

Link naar reactie
  • 0

Hij zij dat ze akkoord gingen met €100,00 excl btw en mijn contract zou dan per 4-3-2014 gedaan zijn, ik vroeg dat ik dit wel bevestigd wil hebben.

Ik kreeg toen een mail, dat het idd per die dag afgelopen was, ik heb vervolgens gemaild naar hun, dat ik dit schriftelijk wilde hebben en zij zouden dat sturen.

Nu kreeg ik gistereb idd die brief maar er staat als datum : uw abbonnement loopt op 04-03-2013 af ipv 2014.

 

Nu komt mijn belangrijkste vraag, kan ik hun nu ook dreigen dat ik een bevestiging heb dat mijn contract afliep 2013 ipv 2014?

 

Hallo Desjeng1111,

 

Als ik het goed lees, is de beëindiging van de overeenkomst per 4-3-2014 bevestigd per mail en vraag je nogmaals een bevestiging per brief, en daarin staat beëindiging overeenkomst per 4-3-2013.

 

En nu wil je nog geld terug?

 

Heb je tijd en energie over, en ik denk dat de mail al leidend is in deze en wat in de brief staat, zal vermoedelijk afgedaan worden als een tikfout.

Ik zou er geen energie instoppen, stop die energie in je bedrijf.

 

 

zij deden het ook zo, maar had ook gevraagd voor een factuur van de €100,00, maar deze heb ik niet gekregen van hun.

Link naar reactie
  • 0
zij deden het ook zo, maar had ook gevraagd voor een factuur van de €100,00, maar deze heb ik niet gekregen van hun.

 

Afspraken moet je nakomen, maar dat geldt ook voor jou. Je bent zelf akkoord gegaan, en hebt zelf een abonnement tot wederopzegging geaccepteerd. Je hebt alleen niet op tijd opgezegd omdat je om een of andere absurde reden vond dat ze jou hadden moeten bellen om te vragen of je dat wilde.

 

Gewoon die 100 euro betalen, en verder niet meer aan denken.

Link naar reactie
  • 0

Laat dit een les voor me zijn, ik sluit nooit meer iets af zonder eerst op google te kijken. Ook ik werd met mijn startende beautysalon gebeld door een vriendelijke verkoper. Zou klanten krijgen, hoog in google, het hele verhaal. Helaas dacht ik er niet aan allebedrijvenin zelf te googelen. Dat dat dom is blijkt, ik ben een hoop geld lichter en heb helemaal geen klant via hun binnengekregen. Niet 1. Erg stom want het is zonde om in je beginfase gelijk bijna 400 euro te hebben weggegooid. Hoop dat niemand er meer intrapt, in mijn ogen zijn het echt oplichters!!!!!!

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

 

Ik had een vraagje,

 

 

op 11 juli kreeg ik een belletje vervolgens moest ik een voicelog met akkoord, er word geen datum bij vermeld. na de gesprek zei ik tegen hem dat ik dacht dat alles inclusief was en vervolgens belooft ie mij dat ik geen zorgen moet maken wat hun gaan uiterste best doen om mijn deal online te zetten en succesvol te maken daarbij belooft ook dat het 4 dagen online zou staan.

 

de volgende dag heb ik me bedacht en stuurd een brief met daarbij dat ik van de deal afziet en bij deze wilt annuleren. (12 juli)

vervolgens op 16 juli bel ik om de persoon te spreken om te vragen of ze deze deal kunnen annuleren want ik heb me bedacht en 799 euro is best veel voor een kleine onderneming zoals ik. toen antwoorde ze me zo brutaal van u heeft geen bedenktermijn en de deal gaat gewoon door en dat ik moest betalen zo is het overeengekomen. ik was van slag en hangde op.

 

Mijn vraag is: wat is de bedenkt termijn voor ondernemers?

 

Kan iemand mij helpen aub? ik weet niet meer wat ik moet ze sturen brieven en bellen me iedere dag :(

 

fijne avond

Link naar reactie
  • 0

We vieren deze maand zeven jaar dubieuze acquisitie, misleiding en agressieve incasso van Allebedrijvenin... volgens talloze ondernemers die daar melding van hebben gemaakt op dit forum. Helemaal in het begin was er nog sprake van een opzegtermijn, maar die komt in de huidige algemene voorwaarden niet meer voor.

 

Wat we sinds 2006 wel hebben is een serie gerechtelijke uitspraken waarbij dit soort acquisitie niet meer geaccepteerd wordt. Meld je probleem bij het SAF. Die raden waarschijnlijk aan om een brief te sturen waarin je wijst op onregelmatigheden in het acquisitieproces (heb je bijvoorbeeld de algemene voorwaarden opgestuurd gekregen en heb je getekend voor accoord?) waardoor de overeenkomstig nietig wordt. Je kan tevens melden dat je je beroept op de reflex-werking en gebruik wil maken van een redelijke opzegtermijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je kan tevens melden dat je je beroept op de reflex-werking en gebruik wil maken van een redelijke opzegtermijn.

 

Als enige argument zou ik dat niet zo snel gebruiken. Reflexwerking blijft een hellend vlak, men zou kunnen argumenteren dat je als ondernemer per definitie beter bekend met handelspraktijken en het ontstaan van overeenkomsten dan een particuliler.

 

Anderzijds is het uiteindelijk de rechter die dat argument zal wegen, en ik heb een vermoeden dat ze niet bepaald behoefte te hebben aan procederen en de mogelijk verder schadelijke jurisprudentie.

 

Eerlijkgezegd vraag ik me af of allebedrijvenin nog een rechtzaak aan durft, gezien hun nogal schimmige verleden. Mochten ze het daadwerkelijk laten voorkomen dan biedt dit forum ongetwijfeld opties: Er zijn zoveel mensen over de jaren geen 'genaaid' door deze toko dat het nauwelijks een probleem moet zijn een aantal getuigen te laten opdraven die vertellen hoe men daar zoal omgaat met het aangaan van overeenkomsten, en het onmogelijk maken van het beindigen daarvan. An sich is dat natuurlijk geen direct bewijs, maar anderzijds zijn rechters ook mensen die wel eens gevoelig kunnen zijn voor de verhalen van een handvol lotgenoten die tegen heug en meug met de "dienstverlening" van dit bedrijf zijn geconfronteerd.

Link naar reactie
  • 0

Allebedrijvenin.nl is een website waar je een bedrijfsvermelding kanzetten. Ik heb de statistieken laten nakijken door mijn SEO'er en daaruit blijkt dat het niets oplevert. Je vermelding op de website is het geld niet waard.

 

Mijn ervaring is slecht en ik vind dat je absoluut niet in zee moet gaan met Allebedrijvenin. Mijn bevindingen zijn als volgt:

 

- Klantenservice kost geld (0900)

- Opdringerige mensen

- Jaarcontract (handleiding van hoe je wordt afgeperst)

- Geen vriendelijke mensen, opdringerig (standaard verhalen/denken niet mee met de klant/zijn graag brutaal).

- BedrijvenAwards niet betrouwbaar (iedereen krijgt een sticker/certificaat dat ie heeft gewonnen)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Saci112.,

 

Wij vinden het erg vervelend om te lezen dat u deze ervaring heeft met Allebedrijvenin en nemen uw klacht dan ook uiterst serieus. Graag zouden wij met u in contact willen komen om alsnog tot een oplossing te komen. Zou u contact kunnen opnemen via 0900-2228889 of een e-mail kunnen sturen naar info@allebedrijvenin.nl.

 

Wij hopen snel van u te horen.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin

Link naar reactie
  • 0

@Allebedrijvenin, welkom terug op Higherlevel!

 

Voor de volledigheid nog een citaat van een eerdere reactie van Allebedrijvenin uit 2011.

 

Een goede zaak dat klachten serieus genomen worden en reageerders niet meer - zoals in het verleden - wordt verzocht om hun reacties op dit forum te (laten) verwijderen.

 

Maar, eerlijkheidshalve: het aantal nieuwe reacties in dit topic sinds 2011 doet vermoeden dat er nog steeds veel te verbeteren valt aan de communicatie bij het aangaan van nieuwe overeenkomsten. Voorkomen is beter dan genezen.

Neem dit vrijblijvende advies van harte.

 

 

Geachte leden van het forum,

 

We volgen de berichten op dit forum al geruime tijd en we nemen de klachten en onduidelijkheden die hier vermeld staan zeer serieus. Het is nooit onze bedoeling geweest om klanten te misleiden en wij betreuren het ten zeerste als dit bij sommige klanten zo is overgekomen. In de toekomst willen we deze onduidelijkheden voorkomen. We zijn inmiddels al langere periode bezig om intern een aantal processen aan te passen.

 

We hebben heel veel aan jullie berichten en mede op basis hiervan hebben wij besloten ons beleid aan te passen. Zo accepteren we per direct ook annuleringen via e-mail en vermelden we in onze welkomstbrieven duidelijk de einddatum van de proefperiode. Daarnaast komt op zeer korte termijn onze nieuwe website online waarmee we beter inspelen op de wensen en behoeften van onze klanten. Allebedrijvenin heeft als doel het MKB te helpen op het gebied van online vindbaarheid en wil fungeren als een partner van haar klanten.

 

We willen iedereen die momenteel onenigheid heeft met ons bedrijf of dit in het verleden heeft gehad vragen uw contactgegevens via e-mail naar ons te sturen. Deze e-mail kan naar sven.wiggers@allebedrijvenin.nl verzonden worden. Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen om uw klacht of onduidelijkheid te behandelen. We zullen deze allemaal naar redelijkheid inhoudelijk en persoonlijk beantwoorden.

 

Wij vertrouwen erop samen met de klant tot een passende oplossing te komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sven Wiggers

Hoofd Klantenservice Allebedrijvenin

sven.wiggers@allebedrijvenin.nl

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Voorkomen is beter dan genezen. Neem dit vrijblijvende advies van harte.
Een advies dat op mij té mild overkomt en slechts als mosterd na de maaltijd. Ik begrijp de goede bedoeling, Norbert, maar dit 'bedrijf' is al sinds 2006 in opspraak, laat in 2011 even van zich horen (waarna er nog steeds niets verbetert!) om vandaag (drie jaar later) weer eens te proberen de gemoederen te sussen. Evenals hun al gehele werkwijze vind ik ook dit verre van geloofwaardig. Wel goed dat dit topic, en daarmee de negatieve naamsbekendheid, weer eens omhoog 'gekickt' is.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Het gezegde een goede naam komt te voet en gaat te paard lijkt me ook hier van toepassing. Er is blijkbaar weer iemand aangesteld die de reputatieschade mag herstellen, en dus kunnen we stap voor stap volgen wat dat oplevert. Sven heeft in 2011 een paar problemen opgelost, maar desondanks duiken er weer nieuwe gevallen op. Iedereen die dit topic volgt kan zijn eigen conclusies trekken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

mijn vriendin heeft me woensdag aangemeld op abin voor een gratis vermelding op hun site gister belden ze me tijdens werk op of ik een premium abbo wou voor 3 maanden

toen heb ik gezegd stuur maar door naar mijn mail dan kijk er vanavond even naar (geen mail gekregen) want ik had nog nooit van het bedrijf gehoord

maar eenmaal thuis gekomen toch maar even googlen op abin en zodoende hier terecht gekomen nu mijn vraag

zit ik nu ergens aanvast na een maand en wat kan ik het beste doen er is naar mijn weten geen bandopname gemaakt

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Anve,

 

Leuk om te horen dat u zich heeft aangemeld voor een basisvermelding. Wanneer u gebruik wilt maken van een premiumvermelding dient u akkoord te geven hiervoor. Indien u dit niet gedaan heeft is er geen rechtsgeldige overeenkomst en blijft u vermeld staan met uw gratis basisvermelding.

 

Mocht u vragen hebben over uw vermelding staan onze klantenservice medewerkers graag voor u klaar op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur. U kunt ons bereiken op 0900-2228889 of klantenservice@allebedrijvenin.nl.

 

Met vriendelijke groet,

Chava Vass

 

Allebedrijvenin

 

Hallo allemaal,

 

mijn vriendin heeft me woensdag aangemeld op abin voor een gratis vermelding op hun site gister belden ze me tijdens werk op of ik een premium abbo wou voor 3 maanden

toen heb ik gezegd stuur maar door naar mijn mail dan kijk er vanavond even naar (geen mail gekregen) want ik had nog nooit van het bedrijf gehoord

maar eenmaal thuis gekomen toch maar even googlen op abin en zodoende hier terecht gekomen nu mijn vraag

zit ik nu ergens aanvast na een maand en wat kan ik het beste doen er is naar mijn weten geen bandopname gemaakt

 

 

 

Logo_ABIN.thumb.jpg.ec66afeeefad3e5c4e6dc332359b1327.jpg

Link naar reactie
  • 0

 

Er zit weer webcare bij ABIN. Suggestie is om een klein logo te plakken op de plek waar dat toegestaan is (in profiel) en de reputatie geleidelijk te verbeteren door daadwerkelijk problemen op te lossen, problemen te voorkomen en toegevoegde waarde te bieden. Op een gegeven moment krijg je dan aanbevelingen van anderen die een stuk geloofwaardiger zijn dan zelfpromotie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.