• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Precies idd met gelijk munt, in mijn ogen is Allebedrijvenin in geen enkele vorm machtiger als mij al willen ze dat graag doen geloven.

 

Gisteren een telefoontje ontvangen van een medewerkster van Allebedrijvenin dat zij op dit forum mijn bericht hadden gelezen. (brief was nog niet in hun bezit).

 

Belofte gedaan dat zij maandag intern het e.e.a. gingen overleggen om het probleem op te lossen.

 

Wordt vervolgd.....

Link naar reactie
  • 0

Wat ik meer bedoel, ik waarom deze idioten nog geen boete van een paar ton aan hun broek hebben.

Dan moeten ze eerst veroordeeld worden, en dat gebeurt nog niet zo heel veel. Daar zijn de bedragen net te laag voor; je gaat als je voor een paar honderd euro gedupeerd bent niet voor dat bedrag procederen. Dat kost meer dan het op kan leveren.

 

Het enige wat we kunnen doen is zo veel mogelijk ervaringen met dit soort bedrijven blijven publiceren in de hoop dat ze zo'n slechte naam krijgen dat iedereen weet dat ze er niet mee in zee moeten gaan, of dat ze hun beleid verbeteren en er een net acquisitie- en incassobeleid op na houden.

Link naar reactie
  • 0

MKB Nederland is nu bezig met een proefproces.

 

Het Openbaar Ministerie heeft een speciaal team in Zwolle dat al jaren probeert om iets te doen tegen dubieuze acquisitie, maar de wetgeving is ambivalent. En opeenvolgende ministers doen er weinig aan. Het probleem is schijnbaar dat je aan de vormvereisten van de overeenkomst gaat peuteren. Wat in 99% van de gevallen (overeenkomst per telefoon of mail) redelijk goed gaat, wordt hier keihard misbruikt.

 

Het is een industrie waar miljoenen in omgaan. Er is onderzoek gedaan naar bankrekeningen van gekende acquisitie-sjacheraars (dat kan kenbaar wel) dus ze weten precies waar de grote clusters zitten. MKB Nederland heeft met steun van het Nederlands Uitgeversverbond een zwarte lijst van uitgevers opgesteld, maar daar mogen ze waarschijnlijk niks mee doen. Ook dat verzandt.

 

Zelfs dit soort discussies zijn lastig. HL krijgt jaarlijks blafbrieven van advocaten namens dubieuze uitgevers die met rechtszaken vanwege smaad e/o laster dreigen. Dat verklaart waarom negatieve berichten over bepaalde uitgevers van het internet verdwijnen. Andere fora en media zwichten voor druk. HL is één van de laatste bolwerken waar berichten blijven staan, al zijn we niet blij met negatieve kwalificaties die niet goed beargumenteerd worden.

 

AllebedrijveninNL heeft hier beloofd beter om te gaan met opzeggers, dus we blijven ze met belangstelling volgen. Niet alleen om kritiek te hebben; ook om ruimte te bieden aan goede ervaringen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vanmorgen een telefoontje ontvangen van Allebedrijvenin n.a.v. mijn eerdere geposte ervaring.

 

Deze meneer (met wel begrip voor de situatie) heeft na intern overleg met de debiteurenadministratie besloten om de factuur als nog te crediteren. Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

 

Allebedrijvenin heeft inderdaad geconcludeerd dat er op mijn account slechts éénmalig was ingelogd en geen gebruik was gemaakt van telefonische optimalisering, wat ik eigenlijk ook in mijn allereerste telefoontje al had aangegeven, maar toen niet serieus werd genomen door een medewerker van de debiteurenadministratie.

 

Een bevestiging van deze creditering zal ik toegestuurd krijgen per post.

 

Persoonlijk ben ik blij dat deze zaak alsnog is opgelost, al ben ik niet happy met de tijd en energie die wij erin hebben moeten steken om dit voor elkaar te krijgen en eigenlijk het forum hebben moeten gebruiken om de klacht daadwerkelijk opgelost te krijgen en dat persoonlijk contact zonder (internet) hulpmiddelen eigenlijk niet worden gehoord.

 

Blij dat het is opgelost, maar een leer voor de volgende keer....... Al is de aanbieding nog zo mooi en krijg ik geld toe, laat ons maar adverteren op onze eigen manier zonder dit soort bedrijven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

 

Ja heus. Ondernemers gaan massaal afzegbrieven versturen naar een verkeerd adres. Uit eerdere berichten kun je afleiden dat ABIN in het verleden opzeggingen negeerde of pas een factuur verzond na de opzeggingstermijn. Daar kwam zoveel kritiek op, dat hun zoekresultaten negatief beïnvloedt werden. Ze hebben nog geprobeerd met rechtszaken te dreigen, vanwege vermeende laster. Maar nu gaan ze coulanter om met mensen die willen opzeggen. En iedereen die goede of slechte ervaringen heeft met dat nieuwe beleid, is welkom om zijn ervaring hier te delen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tevens heeft hij uitgelegd dat er veel ondernemers in het verleden misbruik hebben gemaakt van de 30 dagen proef en aangegeven hebben dat zij ook afmeldingen hebben verstuurd. Naar zijn zegge heeft Allebedrijvenin toen kunnen bewijzen dat deze brieven niet officieel waren, door een verhuizing en verkeerde adressering. Met dit gebeuren is Allebedrijvenin heel alert geworden op dit soort verhalen.

Echt heel erg dat allebedrijveininnederland dit zo durft te brengen na vele honderden, misschien zelfs wel duizenden, ondernemers gedupeerd te hebben.

Link naar reactie
  • 0
Tijdens het telefoongesprek ben ik, XXXXXX, akkoord gegaan met een proefperiode van 30 dagen en is duidelijk aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in voortzetting van enige advertentievormen op Allebedrijvenin waaraan enige kosten zijn verbonden.

 

wel ingaan op de gratis aanbieding maar gelijk al aangeven dat je er verder geen cent voor over hebt. :P

 

Had je dan niet beter gelijk nee kunnen zeggen? had je een hoop sores gescheeld. ;D

 

Vandaag werd ik zelf weer gebeld door een of ander internet marketing bureau. Direct gezegd dat ik niet in ga op telefonische aanbiedingen en vervolgens de beste man een fijne dag gewenst en opgehangen. Misschien een beetje bot maar wel effectief. voorkomt ook een hoop gezeur achteraf.

 

Ben me bewust dat de goede onder de kwade moet lijden maar dat is onvermijdelijk doordat je vaak niet weet wat er achter zit.

Link naar reactie
  • 0

Tijdens het telefoongesprek ben ik, XXXXXX, akkoord gegaan met een proefperiode van 30 dagen en is duidelijk aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in voortzetting van enige advertentievormen op Allebedrijvenin waaraan enige kosten zijn verbonden.

 

wel ingaan op de gratis aanbieding maar gelijk al aangeven dat je er verder geen cent voor over hebt. :P

 

Had je dan niet beter gelijk nee kunnen zeggen? had je een hoop sores gescheeld. ;D

 

Vandaag werd ik zelf weer gebeld door een of ander internet marketing bureau. Direct gezegd dat ik niet in ga op telefonische aanbiedingen en vervolgens de beste man een fijne dag gewenst en opgehangen. Misschien een beetje bot maar wel effectief. voorkomt ook een hoop gezeur achteraf.

 

Ben me bewust dat de goede onder de kwade moet lijden maar dat is onvermijdelijk doordat je vaak niet weet wat er achter zit.

 

Ja dat is inderdaad een koe in zijn **** kijken, maar aldoende leert men.

Eigenlijk is dat zo gekomen omdat, naar mijn mening dan, op het eerste gezicht, Allebedrijvenin wel een zeer proffesionele en mooi uitziende website heeft en hier heb ik me, heel dom ja, door laten verleiden en was ik toch benieuwd naar de "super veel extra klanten" die hun site dagelijks bezoekt, achteraf heel erg dom natuurlijk.

 

Maar inderdaad de volgende keer ook maar bot doen, misschien niet leuk, maar wel ter zelfbescherming.

 

Link naar reactie
  • 0
Maar inderdaad de volgende keer ook maar bot doen, misschien niet leuk, maar wel ter zelfbescherming.

Voel je niet bezwaard!

 

De reden dat ze het telefonisch doen is omdat je je dan in zekere mate gedwongen voelt een beslissing te nemen, en omdat je geen tijd hebt gehad het even rustig te overdenken kun je dan minder gemakkelijk tegenargumenten opvoeren. Bovendien hebben de mensen een natuurlijke neiging om een ander niet voor het hoofd te stoten, en ook daar maken ze misbruik van. Over 'niet leuk' gesproken, dus... ;)

 

Volgende keer gewoon direct ophangen zonder wat te zeggen!

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn dat geen twee verschillende clubjes die er achter zitten>

 

Alle bedrijven in Nederland ziet er iets minder profie uit dan alle bedrijven in Utrecht.

Nee, AllebedrijveninNederland is overkoepelend. Je hebt voor elke stad / regio een apart portaal.

 

De kern van dit verhaal is dat bedrijvengidsen achterhaald zijn en niet waard om voor te betalen. Steeds meer mensen zien dit ook in, waardoor de inkomsten van deze bedrijven teruglopen en ze nog harder / sluwer gaan verkopen om te overleven.

 

Succes er mee!

Link naar reactie
  • 0

 

De kern van dit verhaal is dat bedrijvengidsen achterhaald zijn en niet waard om voor te betalen.

 

 

Volgens mij zijn Google en Microsoft en Tomtom het daar niet mee eens. Een groot bestand van bedrijven die dmv self-service hun eigen data actueel houden en eventueel combineren met aanbiedingen is veel waard. Vraag is of zulke partijen eisen stellen aan hun partners.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.