• 0

Apple introduceert iPhone

De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Het apparaat biedt mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.

 

Bron: Tweakers.net

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk begin ik mij steeds meer te ergeren aan de uitgekookte politiek van Apple.

Zeker omdat ik steeds vaker merk en zelf ook ondervonden heb dat Apple dingen verkondigd die ze later niet waar maken. Een mooi voorbeeld is dat Apple recent in Canada iPod bezitters een schadevergoeding heeft moeten betalen omdat de speelduur van de batterijen ver achterbleef bij wat Apple had beloofd.

 

Apple zou net als microsoft eens op de vingers getikt moeten worden over de gekoppelde verkoop van besturingssysteem en hardware.

Nieuwe Apple's draaien al weer een aantal jaren op Intel waarmee het argument dat het gewoon niet compatible is niet meer op gaat.

 

De deal die Apple met telco's sluit is een ander voorbeeld van uitzuigen.

Ik vraag mij af hoeveel mensen weten dat ze met elk gesprek dat ze voeren Apple sponsoren, Apple krijgt namelijk een percentage van het totale belpakket.

Softwarebedrijven die een applicatie voor de iPhone schrijven kunnen ook niet om Apple heen, het systeem is zo gemaakt dat software alleen door een Apple programma geinstalleerd kan worden waarbij Apple 20% in de zak steekt voor de moeite.

Ook de aggressieve manier waarop Apple zijn software op Windows machines plugt begint een groeiende gebruikersgroep de keel uit te hangen. Wie iets van Apple op zijn MS systeem heeft draaien moet voor de gein maar eens in Windows taakbeheer kijken, je schrikt wat er allemaal draait van Apple zonder dat jij iets actief gemaakt hebt.

 

Ik denk dat Apple net als MS maar eens door de EU aangepakt moet worden voor zaken als gekoppelde verkoop en gedwongen winkelnering.

Dat zal er voor zorgen dat het aandeel Apple weer zakt naar reeele marktwaarden en maakt het een mooie Apple voor een agressieve overname, vervolgens kan het bedrijf dan in onderdelen doorverkocht worden.

Link naar reactie
  • 0

Merkava heeft hier wel een goed punt.

 

Moet je eens iets van YouTube downloaden met RealPlayer. Hoe krijg je het op je iPhone:

 

Eerst moet je het bestand converteren naar een Windows bestand.

Dan naar een QuickTime bestand,

Dan kan je het plaatsen. Idioot gewoon.

 

Nog idioter is dat iTunes welliswaar een conversieproggie heeft maar dat dat niet goed werkt. Even googlen en de download een gratis proggie dat wel werkt.

 

En ook ik kreeg ineens Safari als standaardbrowser op m'n pc nadat ik iTunes had geupdate.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

De nieuwe iPhone 5, zien we nu het eerste duidelijke bewijs dat Apple over the top is?

 

Na overal wat rond te surfen is er niet veel positieve reactie die in het verleden normaal was te bespeuren.

Zelf heb ik een Galaxy S2 en denk als ik naar de specs van Iphone 5 kijk: die van mij is nog steeds veel beter!

 

Heb voorheen ook een Iphone 2 gehad, was toen top, maar mijn gevoel zegt dat Apple nu achter de concurrentie aanloopt en ook niets innoverends meer brengt. Meer van het zelfde is het gevoel en zeker geen concurrent voor S3

 

We zullen denk ik tot de Iphone 5S in 2013 of Iphone 6 in 2014 moeten wachten om te zien of Apple het tij kan keren.

 

Ben ik de enige die het zo ziet?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Na overal wat rond te surfen is er niet veel positieve reactie die in het verleden normaal was te bespeuren.

Zelf heb ik een Galaxy S2 en denk als ik naar de specs van Iphone 5 kijk: die van mij is nog steeds veel beter!

De basher kijkt naar de 'specs', de fanboy naar wat 'ie doet. Dat is een discussie waar je nooit uit komt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.