Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R.I.P. | Peter Bonjernoor
Op 23 januari ontdekte ik tot mijn ontsteltenis dat ik geen email meer kon versturen. Na alles uit te hebben geprobeerd, en gecontroleerd te hebben met de Planet helpdesk dat er niets veranderd was, bleek dat er geen andere mogelijkheid was dan dat de poort voor de uitgaande email was geblokkeerd.
Weer bellen met de helpdesk, en wederom de melding dat er niets was veranderd. Dat was altijd al zo geweest. Vreemd dan dat ik bijna 3 jaar mijn eigen mailserver gewoon heb kunnen gebruiken.
Na een klacht verstuurd te hebben aan de afdeling klachten (die steevast beantwoord werd door de helpdesk met de mededeling dat er geen ondersteuning wordt gegeven op een eigen mailserver) is het nu al 3 weken helemaal stil vanuit Planet Internet.
Net zo stil als toen ze de wijziging toepasten, trouwens, want je klanten even op de hoogte stellen is vanzelfspreken teveel gevraagd.
En dan lees ik vandaag opeens dit:
Wat blijkt de reden te zijn van deze draconische maatregel?
Dus omdat een klein groepje gebruikers weigert zaken goed te configureren wordt ik als internet-ondernemer door Planet Internet effectief verboden mijn eigen mailserver te gebruiken - alles wat ik verstuur moet namelijk door de Planet Internet spam-filters worden goedgekeurd. Daarbij maakt het natuurlijk niets uit dat mijn mailserver vanzelfsprekend helemaal dichtgetimmerd zit om spam te voorkomen...
Ik heb mijn klacht nog maar eens verstuurd - kijken of er deze keer wel een reaktie komt.
Blijkbaar heeft men bij KPN niet de technische middelen om een klein groepje aan te pakken op het niet volgen van de richtlijnen, dus knallen ze iedereen er maar uit... Ik vind het schandalig hoe KPN met haar klanten omgaat.
Iemand enig idee of ik met enig succes een claim in kan dienen voor de tijd die ik bezig ben geweest met uitzoeken wat er aan de hand was, en een deel van de kosten van mijn geleasede dedicated mailserver?
IN MEMORIAM