Ik heb enkele jaren geleden een merknaam geregistreerd en nu is er iemand die een bedrijf wil starten met diezelfde naam en deze evt. wil overkopen.
Omdat ik er verder niet veel mee doe, heb ik hier geen bezwaren tegen. Vorige maand waren we een bedrag overeengekomen van € 3.000,- (dat is ongeveer het dubbele van wat de registratie en merkbewaking me gekost heeft).
Ik vond dat een heel redelijk bedrag - bijna vriendenprijsje - maar nu kreeg ik vandaag te horen dat deze man zijn accountant gesproken had en dat die het 'een belachelijk hoog bedrag' vond.
Hij wil nu € 2.000 bieden maar mijn gevoel zegt me dat ik echt heel redelijk ben geweest met mijn aanbod. Om dat gevoel met wat logica te staven, ben ik op zoek geweest naar voorbeelden van verkoopbedragen die normaal genoemd kunnen worden. Ben ik nou echt zo duur?!
Ik kan echter helemaal niets hierover vinden op internet (behalve dan info over de waarde van een merknaam als Coca Cola...)
Deze persoon gebruikt mijn merknaam al commercieel: hij is tussenpersoon voor een software dat weliswaar anders heet, maar dat hij onder mijn merknaam als N'landse variant wil aanbevelen. Verder verzorgt hij trainingen met hierin mijn merknaam en heeft onlangs een DVD uitgegeven met mijn merknaam in de titel.
Voor de duidelijkheid: al zijn activiteiten vallen onder mijn merknaam definities zoals gedeponeerd bij het bureau voor registratie Benelux. Ik denk dat ik in principe flink moeilijk zou kunnen doen over zijn plannen.
Mijn vraag voor dit forum is dus: is de prijs die ik voor mijn merknaam vraag redelijk en zo ja/ zo nee, waarom dan wel of niet?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PatriciaRits
PatriciaRits
Ik heb enkele jaren geleden een merknaam geregistreerd en nu is er iemand die een bedrijf wil starten met diezelfde naam en deze evt. wil overkopen.
Omdat ik er verder niet veel mee doe, heb ik hier geen bezwaren tegen. Vorige maand waren we een bedrag overeengekomen van € 3.000,- (dat is ongeveer het dubbele van wat de registratie en merkbewaking me gekost heeft).
Ik vond dat een heel redelijk bedrag - bijna vriendenprijsje - maar nu kreeg ik vandaag te horen dat deze man zijn accountant gesproken had en dat die het 'een belachelijk hoog bedrag' vond.
Hij wil nu € 2.000 bieden maar mijn gevoel zegt me dat ik echt heel redelijk ben geweest met mijn aanbod. Om dat gevoel met wat logica te staven, ben ik op zoek geweest naar voorbeelden van verkoopbedragen die normaal genoemd kunnen worden. Ben ik nou echt zo duur?!
Ik kan echter helemaal niets hierover vinden op internet (behalve dan info over de waarde van een merknaam als Coca Cola...)
Deze persoon gebruikt mijn merknaam al commercieel: hij is tussenpersoon voor een software dat weliswaar anders heet, maar dat hij onder mijn merknaam als N'landse variant wil aanbevelen. Verder verzorgt hij trainingen met hierin mijn merknaam en heeft onlangs een DVD uitgegeven met mijn merknaam in de titel.
Voor de duidelijkheid: al zijn activiteiten vallen onder mijn merknaam definities zoals gedeponeerd bij het bureau voor registratie Benelux. Ik denk dat ik in principe flink moeilijk zou kunnen doen over zijn plannen.
Mijn vraag voor dit forum is dus: is de prijs die ik voor mijn merknaam vraag redelijk en zo ja/ zo nee, waarom dan wel of niet?
Alvast bedankt voor de inzichten!!
Patricia
"If you can believe it, you will achieve it!"
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11496-merknaam-verkopen-welke-prijs-is-redelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag