• 0

Speedmeet - levert dat wat op?

Beste Higherlevel leden,

 

Zijn er ondernemers lid van Speedmeet online netwerken

 

Zou graag uw reactie,s horen over het rendement van deze vorm van netwerken ???

 

Zoals ik begrepen heb op de website betaal je minimaal € 100,- waarna je elke dag een kaartje met profiel van een ondernemer ontvangt, deze ondernemer ontvangt tevens jouw profiel.

 

Alvast bedankt voor eventuele reactie,s

 

Emiel Heuveling.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

maar nog is de vraag, wat hebben wij er aan, als het 100 euro per jaar kost maar we krijgen er opdrachten uit, of vinden er leveranciers, dan is het natuurlijk maar een scheintje als we het vergelijken met een beurs waar je met twee man 3 dagen staat....

 

ik heb net een proefweekje achter de rug en ben helaas niemand tegen gekomen, maar waarschijnlijk hebben andere mensen meer geluk.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

maar nog is de vraag, wat hebben wij er aan, als het 100 euro per jaar kost maar we krijgen er opdrachten uit, of vinden er leveranciers, dan is het natuurlijk maar een scheintje als we het vergelijken met een beurs waar je met twee man 3 dagen staat....

 

ik heb net een proefweekje achter de rug en ben helaas niemand tegen gekomen, maar waarschijnlijk hebben andere mensen meer geluk.

 

Ben je niettemin van plan om een lidmaatschap te nemen?

Link naar reactie
  • 2

Via ons netwerk van de KvK heb een proeflidmaatschap aangeboden gekregen voor een week. Gedurende deze korte tijd heb ik er kennis mee gemaakt en daaraan wat gemengde gevoelens over gehouden. Deze deel ik graag.

 

Positief

  • De kosten. De baten wegen al snel op tegen de kosten. Met één opdracht zijn de kosten al terug verdiend.
  • Mijn nieuwsgierigheid. Ik ontmoet graag de mensen achter de onderneming en neem graag kennis van het verhaal (u.s.p.'s) . Dit is een perfecte en laagdrempelige methode voor een eerste kennismaking.
  • Direct contact. Speedmeet brengt de ondernemers direct in contact met elkaar.

 

Minder positief

  • De eerst indruk uit de ontvangen visitekaartjes. Veel eenmanszaken en start-ups. No offense, maar ik krijg de indruk, dat het bestand nog niet volwassen is.
  • Mismatch. De kaartjes worden ad random verzonden Wanneer een bedrijf een bepaalde doelgroep heeft, zit zij niet op voorhand te wachten op aanbieders van diensten en leveringen die niet beantwoorden aan die doelgroep. De applicatie zou verbeterd kunnen worden met profielen. Niet alleen het eigen profiel, maar ook door kenmerken in te voeren waaraan het profiel van mogelijke klanten aan moet voldoen.
  • Wat doet de ander met mijn kaartje? V-cards worden over en weer uitgewisseld. Ik betrap mij er zelf op dat ik benieuwd ben naar de reactie van de ander. Het over en weer verstrekken zou kunnen leiden tot een afwachtende houding. Dat lijkt niet de bedoeling.

.

 

Hiervoor is de kwalificatie "een hok vol halers"gebezigd. Ik denk dat deze geen recht doet aan het initiatief. Op zich vind ik Speedmeet een lovenswaardig, innovatief idee dat verdere navolging en aandacht verdient. Er is veel meer mee te doen. En daar ontbreekt het naar mijn smaak nog wat aan.

 

Netwerken is vooral een kwestie van geven en niet alleen van nemen. Wat zo opvallend is aan veel netwerken is dat veel deelnemers komen om te halen en niet om te brengen.

 

Speedmeet is naar mijn smaak teveel gericht op contact. Visitiekaartjes strooien in de hoop dat het iets oplevert. Ik trek even de parallel met het KvK-netwerk voornoemd. Een netwerk waar veel start-ups hun opwachting maken en driftig in de weer zijn met hun businesscards en geheel vergeten om een babbel te maken. Diezelfde beginnersfout zie ik ook terugkomen in Speedmeet. Zaaien zonder te kunnen oogsten. Jammer, want er is veel meer mogelijk.

 

Niet dat Speedmeet daar alleen in staat, dit gaat op voor nagenoeg ieder online netwerk, waar ik in zekere zin Higherlevel ook toe reken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Via ons netwerk van de KvK heb een proeflidmaatschap aangeboden gekregen voor een week. Gedurende deze korte tijd heb ik er kennis mee gemaakt en daaraan wat gemengde gevoelens over gehouden. Deze deel ik graag.

 

Positief

  • De kosten. De baten wegen al snel op tegen de kosten. Met één opdracht zijn de kosten al terug verdiend.
  • Mijn nieuwsgierigheid. Ik ontmoet graag de mensen achter de onderneming en neem graag kennis van het verhaal (u.s.p.'s) . Dit is een perfecte en laagdrempelige methode voor een eerste kennismaking.
  • Direct contact. Speedmeet brengt de ondernemers direct in contact met elkaar.

 

Minder positief

  • De eerst indruk uit de ontvangen visitekaartjes. Veel eenmanszaken en start-ups. No offense, maar ik krijg de indruk, dat het bestand nog niet volwassen is.
  • Mismatch. De kaartjes worden ad random verzonden Wanneer een bedrijf een bepaalde doelgroep heeft, zit zij niet op voorhand te wachten op aanbieders van diensten en leveringen die niet beantwoorden aan die doelgroep. De applicatie zou verbeterd kunnen worden met profielen. Niet alleen het eigen profiel, maar ook door kenmerken in te voeren waaraan het profiel van mogelijke klanten aan moet voldoen.
  • Wat doet de ander met mijn kaartje? V-cards worden over en weer uitgewisseld. Ik betrap mij er zelf op dat ik benieuwd ben naar de reactie van de ander. Het over en weer verstrekken zou kunnen leiden tot een afwachtende houding. Dat lijkt niet de bedoeling.

.

 

Hiervoor is de kwalificatie "een hok vol halers"gebezigd. Ik denk dat deze geen recht doet aan het initiatief. Op zich vind ik Speedmeet een lovenswaardig, innovatief idee dat verdere navolging en aandacht verdient. Er is veel meer mee te doen. En daar ontbreekt het naar mijn smaak nog wat aan.

 

Netwerken is vooral een kwestie van geven en niet alleen van nemen. Wat zo opvallend is aan veel netwerken is dat veel deelnemers komen om te halen en niet om te brengen.

 

Speedmeet is naar mijn smaak teveel gericht op contact. Visitiekaartjes strooien in de hoop dat het iets oplevert. Ik trek even de parallel met het KvK-netwerk voornoemd. Een netwerk waar veel start-ups hun opwachting maken en driftig in de weer zijn met hun businesscards en geheel vergeten om een babbel te maken. Diezelfde beginnersfout zie ik ook terugkomen in Speedmeet. Zaaien zonder te kunnen oogsten. Jammer, want er is veel meer mogelijk.

 

Niet dat Speedmeet daar alleen in staat, dit gaat op voor nagenoeg ieder online netwerk, waar ik in zekere zin Higherlevel ook toe reken.

 

 

Voor deze zeer constructieve bijdrage ken ik een reusje toe.

 

Mag ik vragen of je na dit proefabonnement voornemens bent om een lidmaatschap te nemen?

Link naar reactie
  • 0

maar nog is de vraag, wat hebben wij er aan, als het 100 euro per jaar kost maar we krijgen er opdrachten uit, of vinden er leveranciers, dan is het natuurlijk maar een scheintje als we het vergelijken met een beurs waar je met twee man 3 dagen staat....

 

ik heb net een proefweekje achter de rug en ben helaas niemand tegen gekomen, maar waarschijnlijk hebben andere mensen meer geluk.

 

Ben je niettemin van plan om een lidmaatschap te nemen?

 

ik denk het wel ja, en jij?

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

maar nog is de vraag, wat hebben wij er aan, als het 100 euro per jaar kost maar we krijgen er opdrachten uit, of vinden er leveranciers, dan is het natuurlijk maar een scheintje als we het vergelijken met een beurs waar je met twee man 3 dagen staat....

 

ik heb net een proefweekje achter de rug en ben helaas niemand tegen gekomen, maar waarschijnlijk hebben andere mensen meer geluk.

 

Ben je niettemin van plan om een lidmaatschap te nemen?

 

ik denk het wel ja, en jij?

 

Ik mag mijzelf thans nog geen ondernemer noemen, maar zodra ik mijn onderneming op poten heb gezet, zal ik mij zeker aanmelden bij speedmeet.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb besloten lid te worden. Heb een weekje een proefabonnement gehad en nu een paar dagen niet. Vind het toch wel innoverend om te zien wat er allemaal gebeurt, heb er nog niets uit gekregen overigens maar al wel leuke contacten opgedaan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Uit de faq:

# 1. Aantal nieuwe leden: 303

# 2. Aantal invite-a-friend's: 441 (waarvan 54 via deeplinks)

# 3. Aantal connecties (= redelijke interesse): 327

# 4. Aantal matches (= enkelzijdig veel interesse): 75

# 5. Aantal perfect matches (= wederzijds veel interesse): 12

 

Als ze 6k leden hebben, dus 18 miljoen potentiele matches en er zijn er maar 327 redelijk interessant per maand (0,3% op basis 20 kaartjes per maand) en is 1 op de 10.000 een perfecte match dan lijkt het matchen wel een beetje random inderdaad.

 

[edit]sommetje wat aangepast[/edit]

Link naar reactie
  • 0

Het fenomeen speedmeet blijft mij maar bezighouden.

 

Ik las ergens (excuses, ik weet niet meer precies waar) dat de oprichter van speedmeet investeerders zocht om zijn site te kunnen bouwen/runnen.

 

Persoonlijk zie ik niet in waarom voor dit concept externe finacierders nodig zouden zijn. Mijns inziens is het een (relatief) goedkope website, die met weinig financiele middelen te runnen is. Of zie ik iets over het hoofd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het fenomeen speedmeet blijft mij maar bezighouden.

 

Ik las ergens (excuses, ik weet niet meer precies waar) dat de oprichter van speedmeet investeerders zocht om zijn site te kunnen bouwen/runnen.

 

Persoonlijk zie ik niet in waarom voor dit concept externe finacierders nodig zouden zijn. Mijns inziens is het een (relatief) goedkope website, die met weinig financiele middelen te runnen is. Of zie ik iets over het hoofd?

 

 

 

Op het eerste gezicht volgens mij niet. Echter weet ik niet wat voor marketingplan erachter hangt. Bij dit soort site's is hier de meeste financiering voor nodig.

Link naar reactie
  • 0

Het fenomeen speedmeet blijft mij maar bezighouden.

 

Ik las ergens (excuses, ik weet niet meer precies waar) dat de oprichter van speedmeet investeerders zocht om zijn site te kunnen bouwen/runnen.

 

Persoonlijk zie ik niet in waarom voor dit concept externe finacierders nodig zouden zijn. Mijns inziens is het een (relatief) goedkope website, die met weinig financiele middelen te runnen is. Of zie ik iets over het hoofd?

 

 

 

Op het eerste gezicht volgens mij niet. Echter weet ik niet wat voor marketingplan erachter hangt. Bij dit soort site's is hier de meeste financiering voor nodig.

 

Ja, dat is inderdaad waar ik ook aan dacht. Volgens mij is de oprichter erg actief in het promoten van de site. Maar utieindelijk zal de site gaan 'lopen' door mond op mond reclame. En door de invite a friend functie natuurlijk.

 

De hostingkosten lijken mij voor deze website zeer minimaal.

En ik denk ook niet dat de oprichter bij het runnen van deze site personeel nodig zal hebben. Lijkt me prima zelfstandig te doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me ook aangemeld op speedmeet. Heb de 1 week gratis eerst geprobeerd en vond het toch wel een leuk platform waar ik meer van wil zien. Nog geen resultaten, maar wil graag de toekomstige ontwikkelingen meemaken.

 

En heb je het abonnement van 1,2 of 3 visitekaartjes per dag afgesloten?

Link naar reactie
  • 0

Bel ze op en vraag het ze ....

 

Dat zal ik vermoedelijk ook wel een keer doen, al ben ik van mening dat ze niet bereid zullen zijn om 'inside-information' te verstrekken.

 

Het lijkt mij bijvoorbeeld onwaarschjinlijk dat ze een eerlijk antwoord zullen geven als ik vraag hoe hoog hun hostingkosten maandelijks zijn.

 

Zijn er hier ICT-specialisten die hier een reele schatting van zouden kunnen geven?

Link naar reactie
  • 0

Beste Roy en anderen,

deze discussie gaat helemaal nergens meer over.

 

Speedmeet wel of niet in een BV?

Hoe hoog zijn hun hostingkosten?

 

Elke ondernemer weet dat bij dit soort bedrijven, naast de eenmalige opstartkosten (website, software, look-and-feel) de operationele en marketingkosten de belangrijkste kosten zijn.

 

Geen enkele webservide onderneming draait vanzelf, een beetje operationeel beheer is altijd noodzakelijk.

 

Blijft over, de marketing en verkoopkosten. Onderschat die niet, daar zit in de eerste jaren je geld. Pas nadat je volume bereikt, ga je echt verdienen.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Leuk om te zien en te lezen wat de meningen zijn én dat er veel interesse is naar achtergrond informatie.

 

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met de ontwikkeling van Speedmeet en heb het 1 september 2006 online gezet. De voorbereidingen, claimen van domeinnamen, wereldwijd merk deponeren, maken én onderhouden van de site, deelname aan alle bedrijvencontactbeurzen, BNR nieuwsradio, Business Class, magazines, Dragons' Den, TV-commercial, 4 vaste medewerkers (beursbemanning/profilers/helpdesk), Quote, Marketingacties, Promotie artikelen, Launch Party met Jort Kelder en dj 100% Isis, banners in digitale nieuwsbrieven hebben geleid tot een negatief resultaat in 2006 van €90.000. Snel geld verdienen is er dus (helaas) niet bij!

 

Maar ik geloof er in! Ondertussen zijn er zo'n 4.300 geregistreerde leden (dit zijn overigens niet allemaal betalende leden!) en er wordt steeds meer business gedaan via Speedmeet (zie ook "referenties" op de site). Voor Nederland staat alles dus best aardig op de rit en verloopt de groei volgens prognose.

 

De ambitie is echter groot. Ik wil het heel erg graag internationaal toepassen. Om het in het buitenland te laten starten is er marketingbudget nodig en daar zoek ik dus investeerders voor. Met Henk Keilman (2 way traffic) en Jan Pieter Melchior (voormalig Lost Boys) had ik in Dragons' Den een bijna deal. Zij waren zeer geïnteresseerd, maar zoals de kijkers van de serie hebben kunnen zien, ze verwachten een bijzonder hoog percentage in ruil. Daar wou ik nog even mee wachten! Misschien wel volgend seizoen of is er hier iemand erg geïnteresseerd (Roy!)?

 

De BV-constructie is puur een zakelijke overweging. Dat past goed in de structuur van mijn overige bv's. Ik ben nl. o.a. ook eigenaar van Holland Evenementen Groep en bij dit soort avonturen is het verstandig om dit risicotechnisch goed apart te houden. Met name het - inderdaad - fiscale aspect speelt hier erg mee. Bij buitenlandse betalingen zit namelijk een btw-addertje onder het gras.

 

Mij bellen (of ontmoeten) juig ik toe. Toevallig hebben we afgelopen dinsdag een meeting gehad met de Platinum Members (gebruikers die het systeem gebruiken zoals het is bedoeld). De feedback die daaruit komt is - evenals hier geschreven wordt op higherlevel - bijzonder interessant. Ik wil er alles aan doen dat Speedmeet in een behoefte voorziet én een "klik" maakt met de markt.

 

Bij deze dus een uitnodiging voor iedereen die geïnteresseerd is. Vrijdag de 13e (je moet dan wel durven!) voor een lunch op mijn kantoor te Zoelen om 13.30 uur. Zie www.hollandevenementengroep.nl voor routebeschrijving en laat even vooraf weten door op dit bericht te reageren of via patrick@speedmeet.com als je op de uitnodiging in wilt gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.